Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames,

Mijn terugplaatsing heeft niets opgeleverd. Ik begin te bloeden. 😭

De enige hoop is Düsseldorf.

Afbeeldingsresultaat voor kinderwens

• Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Die b12 werd bij mij in 2013 ook niet serieus *enomen door de huisarts en de gynaecoloog. Ze wilde geen injecties geven, het was niet bewezen en blabla. Ik ben toen zelf hooggedoseerde tabletten gaan slikken en tadaa 9 maanden later een gezonde dochter. De gynaecoloog zei zelfs dat de kans dat ik steeds een miskraam kreeg omdat het dan buiten regende hetzelfde toeval als als de b12....ik wist niet wat ik hoorde.😳😲😩

Geplaatst

Dankjewel Caro-linn,

Het valt niet mee om positief te blijven. 😨

Nu moet ik wachten op mijn eerstvolgende menstruatie om te beginnen in DD. 

Als je al zo lang probeerde zwanger te worden, lijkt het mij geen toeval dat het met de B12 wel lukte. Ik denk dat ik ook maar tabletjes ga halen. Heb je nog een tip qua merk?

Ik hoop dat het bij jullie wel gelukt is. 

Geplaatst

Hoi catlover,

Klinkt erg bekend, ik heb ook PDS (prikkelbare darm syndroom) en dat kan inderdaad ook in verband staan met de erg matige opname van b12..zei de internist toen. Het zou iets kunnen verklaren. Jammer dat hij zo reageert. Willen ze in dusseldorf niet op b12 prikken?...Denk dat hun er wel voor open staan..

Pfff klote zeg...je rugklachten...die stomme onzekerheid ook....ik voel ook vanalles...maar of het positief of negatief is....

Ik hou hoop voor ons!

Geplaatst
14 uur geleden, Catlover zei:

Dames,

Mijn terugplaatsing heeft niets opgeleverd. Ik begin te bloeden. 😭

De enige hoop is Düsseldorf.

Afbeeldingsresultaat voor kinderwens

Ohhh shit...lees t nu pas....sorry wilde nog hoop houden...gun t je zo!!!

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Beste Lunaatje,

Zal eens in DD vragen of ze mijn B12 al onderzocht hebben of niet. Er is wel heel uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Jij hebt dus ook pds. Dan ben je net zo'n lotgenoot. hihi. 

Het is ook zwaar waardeloos. Weer niet gelukt. Volgens mij was dit de 10e terugplaatsing van 3 ivf poging. Ik voel mij ook zo lamgeslagen en durf nergens meer op te hopen. Ik proberen mij te focussen op de vakantie en de ivf poging in DD. 

Ik ben zo benieuwd hoe het bij jou afloopt. Lief van je! Ik gun het jou ook zo! Je hebt er ook al genoeg voor gedaan. 

Wachten en onzekerheid is echt vreselijk. Ik wens jou ook sterkte. 

Geplaatst (aangepast)

20190129_235621.thumb.jpg.294e7d6bbf15cc93578b428c82042ace.jpgHoi hoi, Ben zo stom geweest om al te testen omdat ik me niet meer in kon houden en nu geeft de testen pas na 30 minuten een streep. 

Gisteren ging het al zo. En vandaag weer zo. 

Heb er een foto van bij gedaan, is deze nu positief??? Of is mijn ivf nog zo enorm laag omdat ik zo vroeg getest heb waardoor die niet meteen zichtbaar werdt. 

Heb meerdere testen en op allemaal zijn ze zichtbaar. Maar wel pas ma 30 min

20190130_101109.jpg

aangepast door Martine1982
Geplaatst
1 uur geleden, Catlover zei:

Beste Lunaatje,

Zal eens in DD vragen of ze mijn B12 al onderzocht hebben of niet. Er is wel heel uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Jij hebt dus ook pds. Dan ben je net zo'n lotgenoot. hihi. 

Het is ook zwaar waardeloos. Weer niet gelukt. Volgens mij was dit de 10e terugplaatsing van 3 ivf poging. Ik voel mij ook zo lamgeslagen en durf nergens meer op te hopen. Ik proberen mij te focussen op de vakantie en de ivf poging in DD. 

Ik ben zo benieuwd hoe het bij jou afloopt. Lief van je! Ik gun het jou ook zo! Je hebt er ook al genoeg voor gedaan. 

Ja dat is het beste. Genieten van je vakantie en lekker tafelen😉 en op naar DD, nieuwe kans ligt daar. En zou zeker vragen naar een uitgebreid bloedonderzoek. Succes👍🏼😘

Geplaatst

Haha Martine volgens mij is dit nu juist de waarschuwing van dit topic😊😉

hoe lang geleden was de terugplaatsing en had je pregnyl of zo gespoten? Dat kan van invloed zijn namelijk. 

Ik heb sinds zondag last van een weeïg en licht misselijk gevoel. Erg raar gevoel. In al die eerdere 6 zwangerschappen had ik dit niet. Nu heb ik hierdoor sterk het gevoel dat het is gelukt, maar het is ook nog te vroeg om te testen, 24-1 de terugplaatsing gehad. 

Omdat k nu al zo vroeg “ ietst merk” ben ik ook ergens bang dat het een tweeling of zelfs drieling is😳😬 ik heb dat best vaak gelezen bij het terugplaatsen van 2 embryo’s. Beetje stom maar dat hadden wij ons niet zo gerealiseerd. We hebben nooit zulke goede teruggeplaatst gekregen😕

nou ja, we zullen wel zien. Eerst maar eens een zwangerschapstest in handen👍🏼🤞🏼

Geplaatst
2 minuten geleden, Caro- lin zei:

Haha Martine volgens mij is dit nu juist de waarschuwing van dit topic😊😉

hoe lang geleden was de terugplaatsing en had je pregnyl of zo gespoten? Dat kan van invloed zijn namelijk. 

Ik heb sinds zondag last van een weeïg en licht misselijk gevoel. Erg raar gevoel. In al die eerdere 6 zwangerschappen had ik dit niet. Nu heb ik hierdoor sterk het gevoel dat het is gelukt, maar het is ook nog te vroeg om te testen, 24-1 de terugplaatsing gehad. 

Omdat k nu al zo vroeg “ ietst merk” ben ik ook ergens bang dat het een tweeling of zelfs drieling is😳😬 ik heb dat best vaak gelezen bij het terugplaatsen van 2 embryo’s. Beetje stom maar dat hadden wij ons niet zo gerealiseerd. We hebben nooit zulke goede teruggeplaatst gekregen😕

nou ja, we zullen wel zien. Eerst maar eens een zwangerschapstest in handen👍🏼🤞🏼

Dank je wel voor je reactie. 

Nee ik heb geen pregnyl gebruikt. 

Wel gebruik ik progynova maar dat is niet van invloed op de hcg wat ik gelezen had. 

Ik had 25 Januari de terug plaatsing van een blastocyst van 5 dagen oud. 

2 dagen daarna kreeg ik pijn scheutjes en begonnen mijn borsten zeer te doen. 

Vanaf gisteren heb ik die gekke testen van de Kruidvat 2v5 En rond de 30 min elke keer pas die streepjes. 

Dan is het wss wel van de innesteling denk ik...

Jeetje 2 cryo's terug geplaatst. Zou wel een mooi wonder zijn als ze allebei zouden blijven plakken. 

Dan heb jij de tp een dag voor mij gehad... spannend zeg...

Hoop dat je positief test binnenkort. 

Wanneer mag jij testen?

Geplaatst

Nou dat is wel een hele vroege zwangerschapstest van jou zeg. Misschien zijn het er wel 2 Haha. Blastocyst van 5 dagen is ook een hele goede👍🏼

ik heb pas 8-2 een bloedtest in olvg, maar zo lang ga ik niet wachten😉😊

Geplaatst
6 minuten geleden, Caro- lin zei:

Nou dat is wel een hele vroege zwangerschapstest van jou zeg. Misschien zijn het er wel 2 Haha. Blastocyst van 5 dagen is ook een hele goede👍🏼

ik heb pas 8-2 een bloedtest in olvg, maar zo lang ga ik niet wachten😉😊

Dat is het ook inderdaad, heb er ook wel een beetje spijt van... Maar ja dat kan ik nu niet meer terug draaien 😁

2 kunnen het er als het goed is niet zijn 😀 ik heb icsi gehad en de verse tp die was mislukt en had ik mijn menstruatie al de 5de wachtdag. 

Geplaatst

Beste Martine,

Heb geen ervaring met die testen. De paar keer dat ik getest heb, kocht ik die van Clearblue. Daar staat duidelijk op zwanger of niet zwanger. Dan is er geen enkel misverstand. Ik heb ook nooit zo vroeg getest. Heeft helemaal geen zin en je maakt jezelf helemaal gek. Ik zou die testen helemaal vergeten en wachten tot de dag dat je echt mag testen.

Sterkte er mee!

Geplaatst
4 uur geleden, Catlover zei:

Beste Martine,

Heb geen ervaring met die testen. De paar keer dat ik getest heb, kocht ik die van Clearblue. Daar staat duidelijk op zwanger of niet zwanger. Dan is er geen enkel misverstand. Ik heb ook nooit zo vroeg getest. Heeft helemaal geen zin en je maakt jezelf helemaal gek. Ik zou die testen helemaal vergeten en wachten tot de dag dat je echt mag testen.

Sterkte er mee!

Hoi martine,

Het kan nog alle kanten op...en zoals catlover hierboven beschrijft en ik voor waarschuw in mijn topic, kan ik nu ook alleen weer hetzelfde zeggen; met te vroeg testen breng je jezelf alleen maar meer in onzekerheid.

En een streepje na 30 minuten is wel apart, maar zoals op de bijsluiter staat...niet betrouwbaar....ook daar niets om je aan vast te houden.

Hoop het uiteraard wel voor je!!

Ik heb 26 januari 2 blastocysten teruggeplaatst gekregen en mag 5 febr. Testen....jij dan 4 februari officieel?

Sterkte en succes met alles!!!

Geplaatst
16 uur geleden, Catlover zei:

Beste Lunaatje,

Dat lijkt me best verstandig! En in Dusseldorf ben je sowieso in goede handen...tenminste dat is mijn ervaring.

Vind het echt zo klote voor je!!! En hoop op een positief nieuwtje na je nieuwe start!! Probeer goed bij te komen en wat extra verwennerij enzo heb je wel verdiend, dus zorg goed voor jezelf...

Ik heb enorm veel buikpijn en soort van menstruatiekrampen, maar dat is al vanaf de punctie....of het nu positief of negatief is???....het voelt daarbij af en toe alsof mijn onderste ribben gekneusd zijn ofzo....pfff en kan nog steeds niet lang rechtop zitten zonder pijnklachten.... Maar ja we wachten maar gewoon af...

Geplaatst

Mij valt op dat ik eerder in een reactie noem dat mijn testdatum 11 februari is...maar dit moet 5 februari zijn.....

Geen idee hoe ik me daar in kon vergissen...( beetje verstrooid.....).maar even voor de duidelijkheid....

Geplaatst

Beste Lunaatje,

Na de puncties had ik ook altijd buikpijn. Net of een zak aardappels in mijn buik zat. Geen idee of dit positief of negatief is. Je moet het nog een paar dagen afwachten. Ik ben heel benieuwd. 

Ik heb net het ziekenhuis gebeld om mijn uitslag door te geven van de laatste cryoterugplaatsing. Toen kreeg ik een verpleegkundige die altijd zo lief is en meeleeft. Na het neerleggen brak ik,. 😓😪 Ze vroeg nog of ik nog een eindgesprek wilde. Ik heb daar helemaal geen behoefte aan. Het voelt alsof ik iedere keer opnieuw afscheid moet nemen van iets wat ik mijn hele leven graag gewild heb. Ik probeer alle moed te verzamelen voor DD. 

Waarom is dit toch iedere keer zo kl............ 😟

Geplaatst
4 uur geleden, Catlover zei:

Beste Lunaatje,

Na de puncties had ik ook altijd buikpijn. Net of een zak aardappels in mijn buik zat. Geen idee of dit positief of negatief is. Je moet het nog een paar dagen afwachten. Ik ben heel benieuwd. 

Ik heb net het ziekenhuis gebeld om mijn uitslag door te geven van de laatste cryoterugplaatsing. Toen kreeg ik een verpleegkundige die altijd zo lief is en meeleeft. Na het neerleggen brak ik,. 😓😪 Ze vroeg nog of ik nog een eindgesprek wilde. Ik heb daar helemaal geen behoefte aan. Het voelt alsof ik iedere keer opnieuw afscheid moet nemen van iets wat ik mijn hele leven graag gewild heb. Ik probeer alle moed te verzamelen voor DD. 

Waarom is dit toch iedere keer zo kl............ 😟

Snap je gevoel helemaal en zit hier met je mee te doen😢😭

Wil ook al mijn hele leven moeder worden en zie in mijn omgeving ook zoveel rotsituaties waarbij mensen gewoon zomaar zwanger worden alsof het niets en vanzelfsprekend is....wat dat betreft gewoon niet eerlijk.....

Je hebt zo ontzettend veel liefde aan je kindje te geven en het kindje is zoooo ontzettend gewenst....waarom mag het dan steeds niet zo zijn? ...hoop echt dat DD je uiteindelijk een klein wondertje mag brengen!!

De buikpijn zal wel weer bijtrekken...vorige keren ook steeds gehad omdat die eierstok zo onhandig ligt en zo gevoelig is.. Alleen nog niet eerder mee gemaakt zo hoog...net onder mijn ribben....kan niet eens goed diep doorademen...of niezen....blijf afwachten...

Geplaatst

Dat herken ik zo goed. In mijn omgeving worden ze ook zoveel zwanger of hebben ze kinderen die al veel groter zijn. Het is ook niet eerlijk. Wij moeten er zoveel voor doen en dat is zo megazwaar. We mogen voor ons doorzettingsvermogen en kracht wel eindelijk eens beloond worden. 😨

Ik hoop ook zo dat het nog mag lukken in DD. Je voelt je gewoon altijd beurs na zo'n punctie. Na een week dan was het bij mij pas echt beter. Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Ik leef met je mee!

Zag net bij mijn zorgverzekering dat mijn DD medicijnen zijn gedeclareerd. € 1400. Ik ben nu voor de 4e poging verzekerd bij UMC. Heb jij ervaring met het op eigen kosten doen van een ivf poging? Eventueel willen we nog een 5e poging zelf betalen. Heb er ook al wel over nagedacht om voor medicijnen een oproep te doen op dit forum bij vrouwen die ze over hebben. 

Geplaatst

Lunaatje,

Ik lees net op deze site dat je niet mag handelen/vragen om medicijnen.😟

Geplaatst

Hoi Catlover, wij hebben onze 4e icsi poging (2012) vergoed gekregen bij Univé. Daarvan hadden we na de verse terugplaatsing nog 6 cryo’ s in de vriezer die we nu zijn gaan gebruiken. Ik ben inmiddels 43 jaar en vraag mij af of dit nog wel wordt vergoed maar dat zien we wel. Tot nu toe niks vernomen.

ik voel nu eigenlijk aan alles dat het gelukt is. Weeïg gevoel sinds zondag, lichtelijk misselijk bij vlagen, eetlust in de ochtend, hoofdpijn sinds gister ( heb ik nooit). Maar ja het kan ook de wens van de gedachte zijn he.

Geplaatst

Beste Caro-lin,

De terugplaatsingen horen bij die ivfpoging dan uit 2012 en moeten betaald worden door die verzekeraar.

Het klinkt bij jou allemaal erg goed. Ik hoop dat je gevoel klopt en je een positieve test mag hebben. 

Geplaatst
3 uur geleden, Catlover zei:

Dat herken ik zo goed. In mijn omgeving worden ze ook zoveel zwanger of hebben ze kinderen die al veel groter zijn. Het is ook niet eerlijk. Wij moeten er zoveel voor doen en dat is zo megazwaar. We mogen voor ons doorzettingsvermogen en kracht wel eindelijk eens beloond worden. 😨

Ik hoop ook zo dat het nog mag lukken in DD. Je voelt je gewoon altijd beurs na zo'n punctie. Na een week dan was het bij mij pas echt beter. Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Ik leef met je mee!

Zag net bij mijn zorgverzekering dat mijn DD medicijnen zijn gedeclareerd. € 1400. Ik ben nu voor de 4e poging verzekerd bij UMC. Heb jij ervaring met het op eigen kosten doen van een ivf poging? Eventueel willen we nog een 5e poging zelf betalen. Heb er ook al wel over nagedacht om voor medicijnen een oproep te doen op dit forum bij vrouwen die ze over hebben. 

Hoi catlover,

Ben voor de 4e en evt 5e icsi poging overgestapt naar umc, na 3 mislukte pogingen waren hun de enige mogelijkheid om vergoed nog 2 pogingen te kunnen doen . Dit jaar wordt eigenlijk de 5e poging niet meer vergoed mits je al in het traject zat in 2018...dat geluk heb ik dan weer net wel...pfff....

Sommige medicijnen zoald DHEA en handelingen die in nederland niet medisch bewezen zijn komen voor eigen kosten....en staan beschreven in de infoklapper die je krijgt in DD.

In principe krijg je de hormoonspuiten e.d. voor de 4e poging gewoon vergoed en worden deze automatisch gedeclareerd. Dus zou er even achteraan bellen waarom je een rekening hebt gekregen en zowieso als declaratie indienen. Doe ik ook met alles...wat ze dan wel willen vergoeden is mooi meegenomen. 

Ervaring met een poging op eigen kosten hebben wij niet....

Totaal op eigen kosten krijgen we niet bij elkaar opgebracht en ben bang dat dit daarom voor ons sowieso de laatste poging is geweest. Ook is een 6e poging zeer waarschijnlijk niet meer medisch verantwoord...tenminste dat heb ik tijdens een gesprek met de arts geloof ik al eens horen vallen.

De blastocyst hebben ze ook niet meer in kunnen vriezen helaas....dus ook deze keer geen extra poging...

Kei hard duimen dus dat deze 1 of 2 willen blijven zitten🙏🙏🙏

Geplaatst

Hoi Lunaatje,

Ben net per 1 januari overgegaan naar UMC. Dus ik ben al te laat voor een 5e poging. Ik weet ook niet of wij dat bij elkaar krijgen. We willen op termijn ook een huis kopen en daar is ook geld voor nodig. Er zijn ook meer dingen in het leven. Alleen lastig dat dit bij mij nu echt moet. Mijn man sloeg achterover van de kosten van de medicijnen. Deze heeft de apotheek al rechtstreeks ingediend bij UMC. Dus dat moet goed komen zo. 

Ik heb trouwens nooit een infoklapper gehad uit DD. Wel een prijslijst. 

Wat ontzettend balen dat die blastocyst niet in te vriezen was. Dan had je nog mooi een reserve gehad. Ik hoop zo dat er eentje blijft plakken. Je hoeft nog maar een paar dagen af te wachten.  Ik duim met je mee.🙏

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden