Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mcleod punctie is goed gegaan. Mede door mijn angst was mijn pijnindicatie wat ad hoge kant, maar als je het doel voor ogen houdt en het feit dat het aanprikken maar max 10 minuten duurt, hoef je je geen zorgen te maken. Opbrengst 15 eitjes en nu afwachten hoeveel er goed bevrucht worden, geschikt zijn voor terugplaatsing of om ingevroren te worden.

Wat een domper voor jou zeg die echo van vandaag! Dan voel je je inderdaad heel verdrietig. Artsen zijn dus wel positief dat ze je direct weer laten starten! Mooie opsteker, ook al zal je dat nu nog niet zo voelen denk ik.. Er is dus nog hoop meis! Nu dus gewoon een paar dagen verdrietig zijn, je emotie de ruimte geven, chocolade eten en dan de schouders er onder voor de vlg kans die je gegund is!! 💋💋💋

Geplaatst
Op 8-4-2019 om 19:00, Vrouwke77 zei:

@Mcleod punctie is goed gegaan. Mede door mijn angst was mijn pijnindicatie wat ad hoge kant, maar als je het doel voor ogen houdt en het feit dat het aanprikken maar max 10 minuten duurt, hoef je je geen zorgen te maken. Opbrengst 15 eitjes en nu afwachten hoeveel er goed bevrucht worden, geschikt zijn voor terugplaatsing of om ingevroren te worden.

Wat een domper voor jou zeg die echo van vandaag! Dan voel je je inderdaad heel verdrietig. Artsen zijn dus wel positief dat ze je direct weer laten starten! Mooie opsteker, ook al zal je dat nu nog niet zo voelen denk ik.. Er is dus nog hoop meis! Nu dus gewoon een paar dagen verdrietig zijn, je emotie de ruimte geven, chocolade eten en dan de schouders er onder voor de vlg kans die je gegund is!! 💋💋💋

Wauw super nieuws! Ga heel hard duimen voor veel goede bevruchtingen, ben erg benieuwd😀

Je hebt gelijk, en mag gelukkig idd in 1 keer door. We gaan ervoor..  😘😘

Geplaatst

Hoi dames,

Wij starten met poging 2.2 in DD. Vandaag uitgangsecho gehad met 3 follikels rechts en 4 links.

Poging 2.1 Was helaas teleurstellend. 4 follikels gepuncteerd maar geen enkele was rijp.

Geplaatst

Hoi Hope!

Dat klinkt goed zeg! Uit eigen ervaring weet ik dat de laatste dagen voor de punctie er zomaar nog een paar mooie follikels bij kunnen komen. Waarom zijn jullie naar Duitsland gegaan? Is dat wel te doen qua reizen?

Grtjs Vrouwke

Geplaatst

Hoi Vrouwke

Hebben voor Duitsland gekozen omdat we daar veel positieve ervaringen over lazen van oudere vrouwen met een laag AMH (0,8) en iets verhoogd FSH (12,6).  Met name omdat ze daar meer combinaties van medicijnen inzetten en hogere doseringen. Daarnaast is het team kleinschalig en de aanpak persoonlijk.

Zo hebben we na de mislukte poging gisteren in overleg een nieuw schema opgesteld. Nu afwachten tot we kunnen starten.

Afstand is voor ons gelukkig geen probleem. Wonen direct aan de grens en zijn er binnen 45 minuten. 

Hoe loopt jouw traject?

Geplaatst

Dat klinkt heel erg positief!! :classic_smile: Fijn dat je zo dicht bij DD woont en hopelijk met snel een mooi resultaat!

Wij zitten nu voor het eerst in een ICSI traject en vorige week een terugplaatsing gehad van 2 embryo's. Vlg week mag ik testen! Super spannend en ook weer erg bang om (weer) teleurgesteld te worden...  :classic_unsure:

Geplaatst

@Vrouwke77 inderdaad spannend die wachtweken. Maar gelukkig zit de helft er al op. Ik duim voor je!

Bij onze eerste ICSI poging brak helaas nog 8 dagen mijn menstruatie door. 

Als het goed is krijg ik morgen de medicatie zodat ik hopelijk met pasen kan starten. Deze  keer deca als platlegger vanaf dag 1. En vanaf dag 2 starten met de stimulatie met 225 EH gonal F 's ochtends en 225 EH meriofert 's avonds. En dan op dag 8 de eerste FM.

Geplaatst

@Mcleod Hey meis!

Eindelijk zijn jullie weer begonnen! 💪🏻😃

Helaas is mijn eerste poging ook mislukt 😔 Nu wachten op ongi (binnen een paar dagen) dan over 2 weken weer echo's en ca een week later onze tweede poging van 1of 2 cryo's. ❄️❄️

Hoe ziet jullie planning er uit?

Geplaatst

@Vrouwke77 wat ontzettend jammer dat de eerste poging niet gelukt is. Even de tijd nemen om het een plekje te geven! Wel fijn dat je over een paar weken voor een tweede poging mag voor cryo terugplaatsing. Zal ook weer spannend zijn. Heb ik helaas geen ervaring mee.

Ik ben afgelopen woensdag begonnen met spuiten en mag 2 mei voor de eerste FM en voor bloedonderzoek. Omdat de vorige x de follikels wel groot genoeg waren maar achteraf niet rijp bleken, gan ze nu met bloedonderzoek de rijping volgen adhv mijn hormoonspiegel. Hopelijk slaan de hormonen deze x goed aan.

@Mcleod fijn dat jij ook weer bent begonnen! Hopelijk hebben we deze ronde meer geluk. Wanneer mag jij voor je 1e FM?

Geplaatst

@Vrouwke77 oh mega balen zeg.. hoopte op positief nieuws voor jou!  Hopelijk met de terugplaatsing van cryo meer geluk en dat je menstruatie snel door breekt  

misschien is mei wel een vruchtbare maand voor ons😄

@Hope1978 ik heb maandag mijn eerste fm meting! Spannend nu de medicatie opgehoogt is! Voor mijn gevoel voel ik van alles🤭 

hopen voor jou dat er voldoende rijp zijn deze keer! Wel fijn dat ze dit ook met een bloed onderzoek gaan bekijken. 

Liefs 

Geplaatst (aangepast)

@Mcleod succes vandaag met de fm meting! Laat je ons weten hoe t gegaan is? 👊🏻 Duim weer voor je! 

aangepast door Gast
Geplaatst

Hoi Dames wij zitten ook in een ICSI trajact. Aankomende woensdag is onze eerste terugplaatsing. Net de medicatie ronde en punctie achter de rug. Hoop dat het bij jullie een goede ronde wordt met een mooi aantal follikels/eitjes! 

Volgens mij moest 1 van jullie vandaag terug voor de FM heel veel succes!! 

Geplaatst

Hee dames,

ik ben blij! Al 9/10 eicellen te dien die flink groeien. Woensdag weer een meting en dan zoals het nu lijkt aanstaande vrijdag de punctie! Heel spannend..

hoe is het bij jullie?😄

@Zandje hoe heb jij het ervaren? 

Geplaatst

@Mcleod de punctie viel een klein beetje tegen had veel follikels (23) om aan te prikken daardoor duurde de behandeling langer dan verwacht maar de punctie was nog geen 5 minuten geleden en ik was de "pijn" alweer vergeten. Ik kreeg tijdens de behandeling de tip om je te richten op je ademhaling en ik moet zeggen daardoor heb je het aanprikken een stuk beter onder controle!! Dagen erna ook niet veel last gehad behalve een beetje een soort van beginnende menstruatie pijn. 

Na de punctie kregen we te horen dat er van de 23 follikels 12 goede eitjes waren gevonden waarvan er nu 10 bevrucht zijn. Woensdag de terugplaatsing en dan krijgen we te horen hoeveel van de 10 het hebben overleefd. 

Goed dat er al 9/10 follikels groeien zal voor je duimen!! 

Geplaatst

@Hope1978 Fijn gevoel lijkt mij dat ze er nu bovenop blijven zitten met die bloedonderzoeken. Donderdag dus al de eerste fm meting! Dat gaat snel! 😃

@Zandje Waar een mooi resultaat v je punctie! Hoeveel kruimels mag/willen jullie terugplaatsen? Één...twee..?  🐣🐣 De terugplaatsing vond ik een héél mooi moment. Voel je niets van maar voelt zo fijn! Vergeet geen foto van je ukkie te maken. Dat mochten wij iig wel doen.. Geniet samen morgen! 🥰

@Mcleod inderdaad...focus op je ademhaling en het feit dat het écht meevalt én zo over is! Komt goed vrijdag meis! 👊🏻

Geplaatst

@Zandje  welkom! Spannend zo'n eerste terugplaatsing weet ik uit eigen ervaring. En een heel bijzonder moment ook. 

Hoe is bij jou de stimulatie gegaan? Had je veel goede eitjes? 

@Mcleod wow dat is een mooie eerste meting voor jou. Hopelijk woensdag nog een x zo'n mooi resultaat en dan op naar de punctie. 

Zal in ieder geval de komende dagen voor ons allemaal duimen. 

Geplaatst

@Vrouwke77 ja het was een goede stimulatie ronde.. wij mogen er maar 1 terug laten plaatsen.. dus morgen 1 hele goede hoop ik! 

Ik ben heel benieuwd naar morgen spannende dag! Bedankt voor je tip leuk om een eerste foto te hebben van je ukk! Die weken erna de wachtweken lijken mij wel een drama...  

@Hope1978  dank je wel! Ja hebben er heel veel zin in in morgen!! Onze stimulatie was een hele goede.. we hadden in totaal 23 follikels en alle 23 zijn aangeprikt waarvan er 12 goede zijn overgebleven. Wat er nu nog van over is horen we morgen. 175 eenh gonal f deed goed zn werk. 

@Mcleod heel veel succes morgen bij je volgende echo!! Op naar heel veel follikels!! 

Geplaatst

Bedankt dames! Hopen dat het goed komt. Heb sinds gister avond het gevoel dat ik een beginnende blaasontsteking krijg. Hopen dat dit niet erg is voor de punctie! Vind het zo spannend, vooral de eendenbek..

@Zandje voor jullie een spannende dag morgen! Heel veel succes, ik ga duimen. 

Geplaatst

@Mcleod hoe is het gegaan? 

Vandaag de terugplaatsing gehad. Over 11 dagen mogen we testen. Niets van gevoeld en het was inderdaad een speciaal moment we zagen alles via een echo heel mooi! Kregen alleen vlak van te voren te horen dan van alle 10 de bevruchtingen er nog maar 1 goed genoeg was om in te vriezen. Dat was even een kleine domper.. nu hopen dat deze blijft plakken!! 

Geplaatst

@Zandje ...we duimen voor deze kruimel en anders heb je nog een hele mooie kans voor jullie Eskimootje! 

@Mcleod hoe is je echo gegaan? 

Geplaatst

Vandaag 1e FM gehad, helaas teleurstellend. 2 rechts en 1 links, nu nog bloedonderzoek afwachten. 

Vorige 2 stimulatierondes zat er meer met uiteindelijk maar 1 terugplaatsing. Dus ben op dit moment niet erg hoopvol. Zaterdag 2e meting en dan icm de uitslagen bloedonderzoek overleggen wat we gaan doen. 

@Mcleod hoe was jou 2e meting?

@Zandje ik zal voor je duimen!

Geplaatst

@Vrouwke77 Bedankt! we hopen dat deze blijft plakken. nog 9 spannende dagen. 

@Hope1978 wat vervelend nieuws dat er tot nu toe weinig mee groeien.. maar dat kan natuurlijk nog wel komen!! Hoop dat je morgen een mooie echo krijgt met goede uitslagen! We blijven duimen.. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden