Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yvonne, houd moed!

Bij ons was maar 1 van de 6 eitjes goed bevrucht geraakt... 1e poging.... dus ik hield er ook wel ernstig rekening mee dat het misschien wel eens niet ging lukken. En eh.... we hebben maandag weer gezien en gehoord dat er echt wat aan het groeien is.

Wie weet denkt de embryo nu: hier is het weer lekker warm, nu kan ik eindelijk gaan groeien!!!

Groetjesssssssssssssssssss

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes, het doet me goed dat iedereen zo meeleeft hier, thanks!!

Kim, wat een naar bericht, ik wens je heel veel sterkte toe! Mag je snel door naar poging 2 en heb je nog cryo's of begint het circus van voorafaan?

Groet, Leeuwtje

Als het goed is kan ik in augustus beginnen als ik weer ongi wordt. Mijn cryos zijn nu allemaal op, dus ik moet weer gaan spuiten..

Maar volgens mij is mijn cyclus helemaal in de war nu. Want ik heb nu al meerdere keren ongikrampen gekregen, en dan denk ik, nu zal het komen, maar geen bloed te zien en de buikkrampen verdwijnen dan weer.

Ik heb tijdens mijn vakantie wel een menstruatie gehad, maar dat was eigenlijk heel weinig en daarna testte ik dus 2 x positief...

Dus ik moet het maar even afwachten hoe het nu zit. Volgens de arts komt het idd door de hormonen allemaal.

Leeuwtje, proficiat trouwens met je zwangerschap!

Geplaatst
Nou, ik ben net terug uit het ziekenhuis en waar ik al bang voor was, is gebeurd. Het embryo is niet door gaan delen. Voor de ontdooiing had ie 6 cellen en nu nog steeds. Hij heeft kwaliteit 2 en ze zei dat ie er goed uit zag. Maar ik weet het niet hoor.

Liefs,

Yvonne

He Yvonne,

Je moet het maar zo proberen te zien: er zijn ook geen celletjes afgestorven!

Dat hebben wij namelijk bij 2 cryopogingen gehad. Als morulas de vriezer ingegaan en bij de terugplaatsing waren ze nog maar 1-cellig en 3-cellig en bij de andere poging 4-cellig.

Proberen positief te zijn meid!

Veel succes!

Geplaatst

Nou Yvonne, je cryo zit er lekker in en voorlopig zitten we lekker op het bankje!

Je hebt me wel aan het werk gezet. Ik had je namelijk in het overzichtslijstje van behandelingen op het wachtbankje gezet. Toen las ik het begin van je bericht hier en dacht: O o, zal je zien, normaal verplaats ik nooit anderen in die lijst en nu is de terugplaatsing niet doorgegaan.

Ik snel terug naar dat lijstje om je weer terug te zetten om vervolgens je berichtje helemaal te lezen. Dus wel een terugplaatsing. Gelukkig maar.

Toen heb ik je in het lijstje ook maar weer op het wachtbankje gezet. Wel zo gezellig met z'n vieren!

Misschien moet je cryootje gewoon even op gang komen. Nu zit ie in ieder geval lekker warm in je buik dus het delen kan beginnen!

Groetjes, Mari

Geplaatst

Jeetje Mari, nou gelukkig dat ik jou heb en dat ik nu gewoon weer op het lijstje sta. Ja, we zitten inderdaad lekker met onze billetjes op de wachtbank. Ik zie dat jij op 5 augustus mag testen. Ik mag al 2 augustus testen, 10 dagen na terugplaatsing. Spannend he? Heb jij ook Hyves want ik ben al met een aantal dames vrienden geworden. Lijkt me ook leuk om met jou te hyven.

Liefs,

Yvonne

Gast marianne
Geplaatst

Yvonne en Mari sterkte op het bankje!!

Greotjes, Marianne.

Geplaatst

Ik voel helemaal niets en dan ook helemaal niets net zoals bij mijn eerste verse ivf. Ik heb ook totaal geen vertrouwen in deze poging dus mocht ik dan ineens wel zwanger zijn zou dat mij echt enorm verbazen.

De vorige keer voelde ik van alles na 2 dagen na terugplaatsing en was ik ervan overtuigd dat het embryootje geprobeerd heeft in te nestelen.

Voel jij iets Mari? En hoe gaat het met de andere dames?

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Mijn borsten zijn een beetje gevoelig maar dat zijn ze altijd als ik ongesteld moet worden. Dat zegt dus helemaal niets.

Af en toe is mijn buik wat rommelig, zo dat ik niet kan zeggen of het m'n darmen zijn of de bekende krampen.

Maar zo heel af en toe ben ik toch bang dat het de aankondiging is van "dat wat we niet willen".

Ik probeer het maar rustig over me heen te laten komen. 'k Weet toch niet wat ik in mijn geval moet voelen want bij iedereen is het weer anders en alles wat lijkt op zwangerschap, lijkt ook op ongi en andersom.

Je zou er gek van worden! Maar dat doe ik lekker niet. :cool: Zolang het tegendeel nog niet gebleken is houden we de moed erin, oké!!?!!

Geplaatst

Absoluut doen, Mari!!!

Tja, het is ook heel lastig. En het vervelende is, dat wachten ook de enig optie is!!!

Heel veel succes nog de aankomende week!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hoi hoi, zoals in mijn dagboekje ook al staat, ik ben helaas van het wachtbankje gevallen, hopelijk hebben alle anderen meer succes. Dit wens ik ze dan ook van harte.

Bees, hoe is het met jouw? jij mag morgen al testen, heel veel succes ermee.

liefs Cindy

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb even niets laten horen, probeerde er zo min mogelijk mee bezig te zijn...(wat natuurlijk helemaaaaaaal niet lukt!!) :waiting:

Nog een dagje en dan mag ik testen... heb steeds het gevoel dat ik ieder moment ongesteld kan worden, maar dat schijnt dus helemaal niets te zeggen als ik zo de verhalen hier lees... Dus nog even volhouden!

Heb hetzelfde als jij Mari, maar het schijnt dat die gevoelige borsten etc ook van de Utrogestan kunnen komen. Kortom, zoals vele voor ons en na ons: afwachten!!

Ik houd jullie op de hoogte..

Cindy, hoe is het met jou?? Heb je verhaal gelezen; poeh, heftig hoor! Gaat het nu weer beter?? Ben heel benieuwd hoe jij je voelt deze laatste dagen.. zet hem op!

groetjes,

Bees

Geplaatst

Hoi Cindy, we hebben elkaar net gekruist met posten zie ik!

Superbalen zeg... heeel veel sterkte en geniet van je verwenweekend: heerlijk even je lichaam verwennen, dat heeft het wel verdiend lijkt me!

liefs,

Bees

Geplaatst

Hé Cindy, balen zeg, dat het nou toch nog niet het gewenste resultaat heeft gehad. En dat na al die schrik de afgelopen week!

Maar wel fijn dat je nog 2 cryo's hebt. Wie weet, misschien hebben die twee van net vast een plekje voorbereid. Je weet nooit wat die embryo's allemaal bekokstoven!

Bees, spannend! Morgen al testen! Ik hoor maar steeds van mensen die denken dat ze ongesteld worden en dan gewoon hartstikke zwanger zijn. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt!

Sterkte met nog een dagje "niet ermee bezig zijn" :icon_geek:

Groetjes, Mari (die er natuurlijk ook heeeelemaal niet mee bezig is :icon_biggrin:

Geplaatst

Ow, wat balen Cindy! Lekker genieten strakjes in Sanadrome... En dan gewoon vrolijk de volgende poging maar in! Hopelijk gaat het lukken met de cryo's! Dat scheelt in ieder geval al een heleboel spuiten!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Oh Cindy, wat balen zeg dat het niet is gelukt. Ik ben blij dat je cryo's hebt en dat je snel weer door kan.

Mari, ja dat is zo we weten het pas echt als we ongesteld zijn of een positieve test in onze handen hebben.

Dees, veel succes morgen met testen!

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Bees, hoop echt voor je dat de test morgen positief is. Laat je me wel wat weten, want leef natuurlijk wel nog met alle anderen hier mee en ben toch wel nieuwsgierig.

Alle anderen, niet mij achterna komen he, lekker blijven zitten haha.

Liefs Cindy

Geplaatst

aaaaaaaarghh!

een heeeeeeeeeeeel (maar dan ook heeeeeel) dun streepje op de test!

Kan dat nog van de andere hormonen zijn? Of zien we iets wat we willen zien?:biggrin:

Waarschijnlijk nog een dagje wachten om te zien of het doorzet...

We durven het bijna niet te hopen. Ik houd jullie op de hoogte meiden!

Liefs van Bees

Geplaatst

Een streepje, hoe dun ook komt door Hcg in je urine... en dat is er alleen als je zwanger bent..... Dus eh.... Hier alvast een felicitatie. Morgen is dat streepje vast dikker!!!!

Groetjessssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Ik geloof dat ik niet tegen de spanning zou kunnen en er gelijk nog 6 testen tegenaan zou gooien :icon_biggrin:

'k Vind dat lichte streepje van jou al spannend en dan moet ik nog een week.

Dan ga ik er natuurlijk even van uit dat ik die week nog volmaak met alleen maar vol spanning naar het toilet gaan en gerustgesteld weer terug keren.

Ik heb zo'n beetje het meest foute toiletpapier voor deze periode. Eentje met een rose bloemetje of weet ik veel erin. En ik trap er zo af en toe gewoon weer in he!

Hmmm, ik hoop maar dat die onheilspellende licht opkomende hoofdpijn met de warme benauwde nachten te maken heeft en met het feit dat ik weer verkeerd heb gelegen ....

Maar Bees, morgen plas je dat 2e streepje knalroze, afgesproken!?!

Geplaatst

O ja, op mijn werk hebben we "veiliger" toiletpapier. Gewoon grijs.

Hoewel, veiliger, het lijkt een beetje op schuurpapier en als je te vaak naar het toilet gaat kan dat ook een behoorlijk schrikeffect geven :icon_biggrin:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden