Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw, Natasja, wat een heerlijk nieuws!!! Even geen hormonen!!!!! Misschien zelfs gewoon zwanger worden!!! Kan me voorstellen dat het even flink feest is bij jullie!!!!

En Yvonne, stap 1 is weer gelukt!!! Nu de spannende stap 2 weer afwachten!!!

Hopen dat het allemaal positief is!!!

Groetjessssssssssssssssss

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Natasja, wat een geweldig nieuws voor je , hoop dat het zo lukt voor je.

@ Yvonne, goed zo, nu stap twee, lekker positief blijven, als het goed is weet je nu al meer trouwens. Hoop voor je dat ze lekker warm zitten nu.

Liefs Cindy

Geplaatst

Helaas, ze hebben zich niet doorgedeeld. De laborant zei dat de celletjes er er wel heel mooi uit zien. Ik stortte natuurlijk helemaal in daar en had totaal geen vertrouwen. Ik begon ook te huilen. Ik vroeg aan haar of ze ook persoonlijk vrouwen daar mee zwanger heeft zien worden en ze zei JA. Ze zei dat ik er wel vertrouwen in moest blijven houden.

Het is heel moeilijk voor mij om er vertrouwen in te hebben omdat ik denk waarom zouden deze het wel redden? Ik ben de hele middag verdrietig geweest, maar voel me nu wel weer iets beter. WAAROM willen onze emmies niet doordelen na ontdooiing?

Anne hoe is het met jou? Heb je de terugplaatsing al gehad?

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

He Yvonne,

En glazen schaaltje onder een warmtelamp is heel wat anders dan een heerlijke warme baarmoeder. Als de cellen er maar goed uitzien, en dat doen ze. Misschien wachten jouw emmies pas met doordelen tot ze in contact komen met de baarmoeder, je weet het niet. Of misschien hebben ze gewoon iets meer tijd nodig. Afsterven doen ze tenslotte ook niet, en dat is toch een goed teken!

Heel veel succes de komende dagen/weken!

liefs,

Mariek

Geplaatst

huh vreemd ............ik had gisteren een berichtje geschreven maar zie dat helemaal niet terug???

en zie nou plots berichtjes die gisteren en eergisteren zijn geschreven terwijl ik gisteren nog keek en helemaal geen nieuwe berichtjes zag...........

nou ja............zullen de hormonen wel zijn hahaha

ik vroeg me dus af (gisteren ) hoe het met Yvonne en Anne was gegaan.

Yvonne gewoon moed houden

de natuur is een wonderlijk iets

als het op de natuurlijke manier zou gaan zou je niet eens kunnen zien hoe de emmie zich aan het delen is, misschien wel net zo..........

dus als ze vinden dat ze mooi genoeg zijn voor TP gewoon moed erin houden!!

suc6 meid

en Anne??

hoe waren de emmies?

groetjes

Geplaatst

Heej natasjà!

super dat de operatie is gelukt!

ik mag morgen weer beginnen met de pil, dus alweer stap 1 van mijn 2de poging!

spannende tijd weer.

voor jou ook, hoop dat het gaat lukken! op de natuurlijke weg, dan heb je er ook nog plezier van!

:)

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt. Ik hoop ook dat het op deze manier kan gaan lukken. Anders kunnen we altijd nog weer terug naar de IVFmm. Heb op 12 september een gesprek met de fertiliteitsarts. We kunnen dan in oktober met de IUI beginnen. Hebben we daarvoor nog een maand de kans om te oefenen (lekker! :-).

Anne, Lila, Dees, Yvonne, Cindy en wie ik vergeten ben: ik heb nog steeds mijn duimen draaiende voor jullie allemaal.

Dikke knuffel

Geplaatst

Spannende tijden weer hier dames. Heel veel succes en kracht toegewenst. En otjes, gefeliciteerd! dat schept weer kansen! groetjes, niki

Geplaatst

Otjes.......had je nog niet gefeliciteerd met het super nieuws.

is echt een gouden rand aan de wolk!!!

heel veel suc6 en dat het maar snel 'normaal' mag lukken ;-)

hier zitten we te wachten en te wachten

en had eerst in mijn hoofd dat ik de 9de moest komen voor bloedprikken maar dat is dus gewoon de 4de he...........ben echt een sukkel soms.

had ondertussen dus ook aan ieder die het vroeg gewoon de 9de gezegd........

(nou ja die hou ik maar ff erin mocht het negatief zijn heb ik nog een paar dagen tijd voor mezelf)

ben er nog niet echt super mee bezig ( kwam bij vorige keren ook pas in de tweede week) maar heb wel zoiets van

ik voel niks dus het zal wel niks zijn

maar ja wat moet je voelen................

ja pijnlijke borsten en kramperige darmen, afentoe hoofdpijn

pukkels in mijn gezicht

maar dit kan allemaal komen door progesteron ( iemand anders ook last van pukkels?)

of het kan toch zijn dat er ongie aan zit te komen

ik durf gewoon niet te denken dat het is gelukt

en dan soms word ik boos en denk verdorie een van de twee MOET toch aanslaan.

en dan denk ik weer heel negatief............het is niet voor mij.....het ligt niet meer op mijn pad.

en dan maar weer zuchten en loslaten

ben vanochtend weer begonnen met lekker yoga ( Wii-fit!!) en das toch wel lekker. ook voor de ademhaling en de rust.

meiden allemaal sterkte met wachten en op naar de plusjes en dubbele streepjes!!!

Geplaatst

kop op lila

gewoon nog volhouden en positief blijven.

maar je weet inderdaad nooit wat je moet voelen en wat goed voelt.

Je moet je lichaam maar vertrouwen en zn gang laten gaan.

maar wel positief blijven denken hoor

Geplaatst

Hi Lila,

dat van die pukkels herken ik hoor! Weet niet of het de progestan, of een van de andere hormonen was maar ik had er ook erge last van.. Het begint nu weer een beetje beter te worden gelukkig! Enne... het gaat je lukken hoor! Je bent al een keer zwanger geweest dus je lijf weet hoe het moet.. en tussen al die emmie´s zit jouw tweede kindje! Nu of bij de cryo´s!

Heel veel succes op het bankje... Nog een klein weekje en je hebt duidelijkheid!

Grtz Pien

Geplaatst

ehmm

nou ik ben nooit eerder zwanger geweest..........mijn dochtertje is geadopteerd ( had je niet kunnen weten want staat niet in mijn handtekening!! dus ....)

en ja ik de hoop is er nog steeds

maar ja je blijft schommelen wel,niet,wel, niet

lijjkt wel het plukken van madeliefje ..........hij houd wel van me, hij houd niet van me,........etc...hahaha

nog een vraagje

weten jullie hoe het zit met lichaamstemperatuur??

mijn ochtend temp is altijd zo 36,5 geweest ( hoogste ooit was 36,7) maar nu ben ik dus gisteren en eersgisteren weer eens gaan meten en nu was het 37 en 37,2

was helemaal verbaas want zo hoog heb ik ut nog nooit gehad sochtend voor opstaan.

kan dit komen door de progestan?

voelde eerst weer een sprankje hoop,..........zou ik dan toch misschien zw....en dan gelijk Neeeeee komt vast van de hormonen.

dus iemand anders hier die ook wel eens tempt??

(ben er dus eerder al achter gekomen dat ik een van die vrouwen ben die ook rond de eisprong dus geen verhoging krijgt in 'normale'cyclus....)

dus vond het heel vreemd

morgen weer tempen!

groetjes en hoe gaat het met de andere wachtende!!!

hier dus pukkels en verhoging :-)

Geplaatst

Hey Lila,

Heb hier ook getempd vanaf de punctie....

Mijn temp leek ook hoger te zijn... weet niet meer hoe hoog hoor... Moest er op een gegeven moment van mijn man wel mee op houden, om mezelf niet gek te maken.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi wachtbankmeiden!

Ik kom jullie vergezellen, vanochtend zijn er 2 mooie emmy's teruggeplaatst!

Iedereen veel succes...

Bij iedereen nog goed vol te houden of is het broekloeren inmiddels al helemaal aan de gang?? :tongueP:

Geplaatst

Hoi Kim, gefeliciteerd met je 2 mooie emmies. Nu de ellende van het wachten en ik hoop voor jou dat het geluk nu aan jou kant staat.

Met mij gaat het goed, maar ik weet gewoon bijna zeker dat het niet is gelukt. Ik heb natuurlijk wel dat kleine beetje hoop. Als het nu niet lukt dan volgende maand door met de laatste 2 cryo's. En als dat ook niet lukt, hoop ik dat ik in oktober ook weer een verse poging kan doen.

Hoe is met de anderen hier op het wachtbankje?

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Wauw, Kim!!! Gaaf, 2 top emmys!!!

Succes!!!

Yvonne, wat balen dat je er weer weinig vertrouwen in hebt! Maar..... wie weet!!!

Succes dames op het wachtbankje!!!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

ha meiden,

ook ik zit sinds gistren op de bank!

Ik ga gelijk op met Kim!

Er zijn 2 mooie emmy's teruggeplaatst. Er was zaterdag 1 koploper, en 3 waren van dezelfde kwaliteit, ze noemden het letterlijk een luxe probleem want ze konder niet kiezen. Vandaar de TP 1 dagje later.

Ik heb er nog steeds een heel goed gevoel over!

Ik heb al bij het overzicht behandelingen geschreven hoe ik mij voel. goed dus!

Hier een kopietje: "Ik voel me nog steeds goed, ondanks een fikse verkoudheid. Ik gebruik nu pregnyl ipv progesteron en dat bevalt wel ..geen gekliedder met bolletjes.

Ik blijf mega positief,

ik kijk niet ver vooruit en richt me op de normale dingen die ik zo en zo al doe door de week .

Ik weiger negatief te denken 'moedig mijn emmy's aan'met mijn gedachten.

Ik ben niet zenuwachtig, eerder heel rustig.

Dat had ik voorgaande keren helemaal niet, toen was ik veel meer in paniek, zo van: oei wat als( het dus niet lukt) ...etc etc ..Komt goed !

Ik zal hier niet teveel zijn, ik zoek heel erg mijn rust en afleiding, maar denk wel aan jullie! Ik houd jullie omtrent de testdatum op de hoogte, allemaal veel succes!

liefs - een positieve - lentezon

Geplaatst

Kim joepie welkomwelkom

en Lentezon wat heerlijk dat je je zo veel beter voelt deze keer! zet um op!!

Yvonne toch blijven hopen hoor........ik weet het is soms zo moeilijk, ik kan mezelf ook niet overgeven aan die hoop, maar blijf wel hopen.

mijn man heeft een zwangerschaps test gekocht

en nu begint het dus te jeuken he

zal ik um nu doen zei ik al

maar gelukkig las ik ff de bijsluiten en daar stond dus wel dat je niet te veel moet drinken voor de test ( word je urine natuurlijk minder geconcentreerd van !!!) en ja ik zit hier nog steeds aan de 3 liter water per dag vanwege die vele follikels.

dus morgen ochtend dan stiekum

of toch maar wachten tot woensdag ochtend

oh jeee zucht

ik wil ut ook wel

maar ben ook zo ontzettend bang voor de uitkomst

nu kan ik nog even dromen dat ze er lekker warm bij zitten/liggen/hangen

of tenminste een dan he!!

grrrrr

sterkte ieders

MissDaantje moet als eerste testen he!!

Geplaatst

loop hier al bijna de hele dag te janken

werd wakker met krampjes en steekjes in mijn onderbuik..........voelt alsof ik ongesteld moet worden

ben deze keer zo emotioneel moet aldoor huilen, ja en op mijn tanden bijten als ik door de supermarkt loop..........

ik weet het niet meer hoor

maar het voelt niet goed

voelde tot vandaag niks bijzonders en nu plots dit dus das geen goed teken volgens mij.

weet niet eens of ik de zwangerschaps test wel wil gebruiken,............vind het zonde..........kan net zo goed donderdag af wachten want ik weet het antwoord nu toch al

met krampen en steken kan het niet goed gaan

:cry2:

Geplaatst

Lila,

Houd moed, meid. Ik heb ook op het moment dat ik ongi had moeten worden last van krampen en steken. Dat hield een week lang aan. Geloofde er ook niet meer in. Maar was toch zwanger! Je weet het nooit. Pas als je echt ongi wordt of de test negatief aangeeft, dan weet je het pas echt. Tot die tijd blijven duimen...

liefs,

Mariek

Geplaatst
Hoi wachtbankmeiden!

Ik kom jullie vergezellen, vanochtend zijn er 2 mooie emmy's teruggeplaatst!

Kim, super!! Ga heel hard voor je duimen!!! Heel veel succes op de wachtbank.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Lila, even volhouden nog! Bij zwangere en niet-zwangere lees je over krampen. Kan dus nog steeds alle kanten op!

Lentezon en Kim heel veel succes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden