Ga naar inhoud

Mijn eigen dagboekje, Cindy

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Cindy,

ik hoop dat je een paar mooie follikels hebt.

Ik had in het begin niet zo last maar 3 dagen voor de punctie en voor na de pregnyl had ik heel erg last en dat kwam omdat op het laatst heel veel follikels had.

Wie weet heb je punctie wel zondag of maandag.

veel geluk en sterkte deze tijd

liefs pebbels

• Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi alllemaal, Ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Ik had in totaal 9 mooie follikels, rechts 7 en links 2, Ik dacht dat ik er 4 zag maar er zijn er twee nog te klein, misschien groeien die ook nog fijn.

Nu moet ik Vrijdag alweer meten om 15.20uur, ben benieuwd.

@ Pebbels: had jij er ook maar weinig in het begin dan? Ik weet trouwens niet of ze bij ons in het AZM in het weekend iets doen, volgens mij niet namelijk.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hoi Cindy,

mooi 9 stuks, dat is een ideaal aantal.

Toch wel grappig dat iedereen er rechts meer heeft dan links.

Ik had er rechts 8 en 5 links en zo lees ik het eigenlijk bij iedereen.

Toch wel iets natuurlijks dus.

Jouw punctie komt in beeld en de meeste spuiten zitten er al in.

Voor mij lijkt het alweer een eeuwigheid geleden en ik kijk er nu ineens weer naar uit om te gaan beginnen met spuiten, ik hoop over een dikke maand weer te beginnen.

Heb het regelmatig wel moeilijk na het verlies van het vruchtje maar ga weer vol goede moed aan de komende keer beginnen, de onzekerheid is in ieder geval weg en die had ik de eerste keer nog wel.

Het is normaal dat je tegen de punctie aan je buik wat meer gaat voelen omdat toch de folikels groter worden.

Nou meid op naar de punctie, ben benieuwd hoe ze vrijdag zijn.

Geplaatst

Hoi Hoi,

@ Hilde: ja ik ben ook blij dat het geen overstimulatie is, maar had toch wel stiekem op een beetje meer gehoopt, maar de IVF-arts zei dat het zo perfect is en toen ze het echo apparaat in deden, was het eerste wat ze zei: 'Wauw, wat heb jij een fijn en goed baarmoederslijmvlies zeg, daar ken wel goed in worden ingenesteld'. Was wel superblij om dat te horen, dat geeft weer meer hoop.

@ Nicolas: Fijn om te horen dat je weer met frisse moed ertegenaan gaat. Ja en mijn linkerkant doet ook meer pijn als ze met de echo kijkt, dat hoor je ook vaker hihi, gek eigenlijk. Zie wel echt op tegen de punctie, kan niet kortbij genoeg zijn maar tegelijkertijd ook niet ver genoeg weg. Ben wel blij dat de spuiten bijna klaar zijn, want wordt steeds gevoeliger, maar ja nog even doorbijten.

Ik hoop dat ze vrijdag goed gegroeid zijn, ze halen ze weg als ze rond de 16mm zijn en nu waren allemaal rond de 10-11 mm. Nou tot vrijdag zou ik zeggen. Een week duurde lang maar vrijdag is al over 2 nachtjes. Nu gaat het erg snel vind ik. Joeppie, straks misschien zwanger, ik hoop dat jij ook nu geluk hebt deze keer. Veel succes in augustus.

Groetjes

Geplaatst

hey cindy, goed zeg 9 stuks.

ja de punctie komt dichter bij... denk dat je misschien dinsdag of donderdag de punctie hebt.

vooral de eerste punctie is echt spannend!

je weet gewoon niet wat je te wachten staat maar dat is met hele traject zo.

als je met de 2de bezig bent( hoop dat jullie die niet nodig hebben) dan is het heel anders want je weet wat je kunt verwachten.

in elk geval weer veel succes vrijdag!

Geplaatst

Ik zag het nieuws al op je hyves. Goed meid, ik hoop dat de verdere behandeling ook zo positief zal verlopen en over negen maanden een wolk van een baby!

Liefs Bianca

Geplaatst

Dankje allemaal voor de lieve en steunende berichtjes maar zal je toch echt zeggen en zeg het misschien nog 1000 keer, ik zie echt op tegen die punctie en wat ben ik blij als ik die gehad heb, denk dat ik dat nu erger vind dan de wachtweken. Het is jammer dat niemand je kan vertellen wat je wel en niet voelt, omdat het bij iedereen anders is.

groetjessssss

Geplaatst

Ja, dat is ook zo.

Je kan het maar het beste gewoon over je heen laten komen, en proberen je er niet te druk over te maken. In principe zijn ze zo klaar.

Toen ik er lag, zei ik ook tegen de verpleegkundige: tja, een bevalling zal wel meer pijn doen.

En tja, helaas een waarheid voor ons, we moeten er gewoon doorheen als we een kans willen maken op een zwangerschap.

En ik weet met mijn verstand nog dat het niet echt leuk was, die punctie, maar hoe zeer het deed, ben ik al weer vergeten!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde, ik ga gewoon van het ergste uit dan valt het altijd mee. haha. Begin nu wel pijn in mijn onderrug te krijgen, heb ik ook altijd als ik ongi moet worden, dus dat zullen de eierstokken wel zijn. Hopelijk is het morgen goed genoeg om de volgende week de punctie te kunnen doen.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hee Cindy,

Goed joh, 9 follikels! Hopelijk krijg je morgen nog meer goed nieuws! En maak je niet te druk om de punctie. Mijn arts noemde het verspilde energie. Ja, de punctie doet af en toe best wel pijn, maar het is ook zo voorbij. Gewoon goed op je ademhaling letten! Weet je of je pijnstillers krijgt? Ik had alleen een zetpil van tevoren en een valiumpje.

Succes morgen!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hoi Cindy,

Goed nieuws zeg, 9 follikels. Succes morgen! Ben benieuwd of ze dan al in kunnen schatten wanneer je de punctie hebt.

Ik snap best dat je er tegenop ziet. Ik probeer er niet aan te denken. Kop in het zand methode....

Geplaatst

Hoi Nora en Lisl,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Ik geloof wel dat ik een slaaptabletje en een pijnstiller krijg, is wel te hopen en dan hoop ik dat ik er niet veel van mee krijg. Kop in het zand steken deed en doe ik ook, maar begin nu kwaaltjes te krijgen dus voel ik ook dat het er langzaam aan zit te komen en dan gaat kop in het zand steken bij mij iets moeilijker.

We zullen wel zien. Probeer er maar niet aan te denken, moet er toch doorheen en dat helpt wel een beetje en de geruststelling dat het maar even is scheelt ook.

Lisl hoe is het eigenlijk met jou, gaat het spuiten van de puregon? of heb je er veel last van. Moet je het zelf mengen of zijn het eenheden die je moet kiezen. Ik moet het namelijk zelf mengen en dan allemaal inspuiten.

groetjes Cindy

Geplaatst

Hoi Hoi,

Vandaag weer in ziekenhuis geweest, alles ging goed. 12 Follikels ondertussen, rechts 8 en links 4, en ze waren groot genoeg, ze willen nog even 2 dagen doorgaan met spuiten en dan is Dinsdag de punctie. Om 9.30uur moeten we in het ziekenhuis zijn, Ik krijg dan een prik tegen de pijn en een tabletje om me suf te maken en dan moet Luc daarna zijn zaadjes inleveren. Om 10.30uur is de punctie. Spannend nu, misschien zijn er dan nog wat follikels bijgekomen, want er waren nog een paar kleine.

Daarna worden de eitjes bevrucht en bellen ze me woensdag op om dit door te geven en wordt het donderdag teruggeplaatst tussen 9.30uur en 10.30uur. En hierna begint het lange wachten. Jullie horen weer van me dinsdag als ik dan in staat ben om te schrijven en anders woensdag. Ik hoop dat alles goed gaat bij de punctie. Was wel ff moeilijk vandaag om te horen dat het dinsdag al is.

Tot dan.

Groetjes Cindy

Geplaatst

He Cindy,

Wat een goed nieuws. Komt nu echt dichtbij. Kan me voorstellen dat je daar even van moest slikken. Nog even en de ounctie is alweer voorbij. Over een week heb je als alles goed gaat al een embryo (of 2?) in je buik...

Puregon spuiten gaat prima. Ik heb een prikpen met kant en klare ampul. De naald gaat er ook veel makkelijker in dan bij de Deca. Spuiten went ook echt snel. Ik heb heeeel erg veel last gehad van de bijwerkingen van deca. Hoofdpijn, duizeligheid, opvliegers, stemmingswisselingen en doodmoe. Door de Puregon zijn de meeste klachten nu verdwenen en begin ik me weer normaal te voelen. Het wordt er voor mij ook allemaal wat concreter door.

Jij nog even aftellen... Bijna je laatste spuiten!

Geplaatst

Hoi Lisl, leuk berichtje, Ik weet er alles van, van de deca heb ik ook wel wat bijwerkingen gehad, chagrijnig, snel op de kast, schelden over van alles en nog wat, emotioneel en ga zo door alles wat erbij hoort en inderdaad ook 3 dgn hoofdpijn gehad, nu niet meer. (even afkloppen).

Nu aftellen nog 3 prikjes. Maandag helemaal niets, wat zal ik genieten hopelijk zondag avond mijn laatste prikje. YES. De punctie is spannend maar ik heb ondersteuning mijn mamma gaat met me mee en staat op de gang te wachten als ik in en uit de punctie kom, zij gaat mij goed steunen. En mijn mannetje natuurlijk ook.

Jij ook succes verder, ven benieuwd de 18de, we horen het wel.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hoi Cindy,

Nog eventjes doorbijten met de laatste spuiten en dan de punctie. Ik hoop voor je dat alles voorspoedig zal verlopen en dat er maar een paar top emmy's bij gaan zitten.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Cindy,

Hartstikke goed! Nog een paar daagjes en dan ben je van dat geprik af. Ik weet dat je opziet tegen de punctie, maar het is zo dinsdagavond! Wat word je ook snel gebeld over de bevruchting. Wij hebben drie dagen moeten wachten.....

Sterkte deze laatste dagen.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hoi Cindy,

Heel veel succes me de punctie, en...(voor wat het waard is):

ik ben er 2 keer vrijwel pijnloos doorheen gekomen, de prik in m'n bil deed meer pijn, echt waar! De verpleegkundige helpt je de (eventuele) pijn weg te puffen. Verder voelde ik me juist de rest van de dag heerlijk, raar waar waar...

Groet,

Leeuwtje

Geplaatst

Dank je Leeuwtje, dat helpt al een beetje, ben nu lekker rustig, heb van zoiets, het moet toch dus kan ik me er maar beter niet zo druk over maken, ik zie het wel.

Alle anderen natuurlijk ook bedankt voor de lieve reactie.

Groetjes en nog een fijn weekend

Geplaatst

cindy spannend.. de punctie komt voor jou ook dichterbij..!

Ik ga heel hard en de hele dag en nacht voor jou duimen!!!!

hopen dat het allemaal goed gaat en dat jij straks ook in een topic kunt zeggen dat je zwanger bent!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Cindy, nog 1 dag prikken en dan zit het prikken erop! Fijne gedachte, he. En wat een mooi aantal follikels, bofkont. Daar zitten vast een boel mooie eitjes tussen. Heel veel succes de komende dagen!

Geplaatst

hey cindy, goed dat je dinsdag al de punctie hebt, super zeg!

zei het toch dat het rond de 15/17 de was, komt nu dus ook nog eens uit haha

veel succes!

Geplaatst

hoi cindy

super zeg 12 follikels. Nog een paar dagen en dan begint voor jou ook het wachten. Heel veel succes en sterkte met de punctie.

groetjes annemie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden