Ga naar inhoud

Mijn eigen dagboekje, Cindy

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Cindy,

Welkom terug, wat een verhaal!

Ik hoop dat Sanadome je veel ontspanning heeft gegeven voor de laatste dagen op de wachtbank! Succes daarmee, ook voor Luc, wat een schat!

Liefs,

Leeuwtje

• Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Cindy,

je weet blijven hopen, ik heb ook de week voor de test wat bloed verloren maar toch was de test positief en het embryootje was genesteld.

Als het niet heel heftig doorzet gewoon testen op de testdatum.

succes en geniet lekker die twee dagen. Ff er lekker tussenuit

Geplaatst

Hai Cindy,

Hoe is het nu met je? Heeft het nog doorgezet? Ik hoop het toch niet voor je... Wel lekker bijgekomen in Sanadome? Wat fijn voor je dat je nog cryo's over hebt! Geweldig voor je! Sterkte nog even.

Geplaatst

hoi hoi, net terug van het ziekenhuis. We hadden hier een controle ivm de ziekenhuisopname. Vanmorgen ben ik ook hevig gaan bloeden dus ik van nu officieel van de wachtbank af. Gisteren was het even heel moeilijk, maar ja nu ben ik er een beetje overheen gestapt, het is denk ik ook beter zo, wie weet wat het was geworden met al die medicijnen.

We hebben gelukkig nog 2 cryo's, 1 achtcellig en 1 zevencellig van matig en gemiddelde kwaliteit maar wel hoog gemiddeld dus bijna goede kwaliteit. Ze waren heel mooi daarom hebben ze ze ook ingevroren dus dat vinden we wel positief nieuws. We mogen nu zelf gaan beslissen welke maand we weer willen beginnen voor de terugplaatsing, als ik de menstruatie heb mag ik bellen of dat nu 1 maand, 3 of 6 maanden duurt. Dat maakte niets uit. We zullen zien als ik het gevoel heb dat het goed is en dat we er weer klaar voor zijn gaan we dit dus doen.

Volgende week even paar daagjes weg, heerlijk en zaterdag krijg ik een logeetje van mijn vriendin die 10 maanden, heerlijk even mijn hart op doen.

Ik zal wel nog actief blijven op het forum en ben ook heel dankbaar voor alle steun die ik heb gehad en ook nog weer ga krijgen bij ons volgende traject. Maar wel misschien een tijdje wat minder actief hier. Maar ik blijf jullie volgen.

Heel veel liefs en een dikke knuffel aan iedereen.

Geplaatst

hoi hoi, net terug van het ziekenhuis. We hadden hier een controle ivm de ziekenhuisopname. Vanmorgen ben ik ook hevig gaan bloeden dus ik van nu officieel van de wachtbank af. Gisteren was het even heel moeilijk, maar ja nu ben ik er een beetje overheen gestapt, het is denk ik ook beter zo, wie weet wat het was geworden met al die medicijnen.

We hebben gelukkig nog 2 cryo's, 1 achtcellig en 1 zevencellig van matig en gemiddelde kwaliteit maar wel hoog gemiddeld dus bijna goede kwaliteit. Ze waren heel mooi daarom hebben ze ze ook ingevroren dus dat vinden we wel positief nieuws. We mogen nu zelf gaan beslissen welke maand we weer willen beginnen voor de terugplaatsing, als ik de menstruatie heb mag ik bellen of dat nu 1 maand, 3 of 6 maanden duurt. Dat maakte niets uit. We zullen zien als ik het gevoel heb dat het goed is en dat we er weer klaar voor zijn gaan we dit dus doen.

Volgende week even paar daagjes weg, heerlijk en zaterdag krijg ik een logeetje van mijn vriendin die 10 maanden, heerlijk even mijn hart op doen.

Ik zal wel nog actief blijven op het forum en ben ook heel dankbaar voor alle steun die ik heb gehad en ook nog weer ga krijgen bij ons volgende traject. Maar wel misschien een tijdje wat minder actief hier. Maar ik blijf jullie volgen.

Heel veel liefs en een dikke knuffel aan iedereen.

Geplaatst

Hey Cindy,

Jammer dat het heeft doorgezet. Laat het even zijn tijd krijgen om te verwerken. Die dagen krijg je toch wel even hoor en dat is heel normaal.

Maar gelukkig heb je nog twee emmy's. En mooi gedeeld.

We horen het wel als je er klaar voor bent.

Heel veel sterkte en fijne dagen, geniet ervan.

Geplaatst

Wat balen, Cindy, dat het niet is gelukt deze keer. Heel veel sterkte met het verwerken van de teleurstelling!

En ook al doen de cryootjes het misschien over het algemeen iets minder goed, het is toch een extra kans. Eentje die voor mij heel goed heeft uitgepakt, dus hopelijk straks voor jou ook!!

Rust maar even goed uit. Je hebt een boel meegemaakt afgelopen weken.

Sterkte, meid.

Geplaatst

O, Cindy, wat een teleurstelling. Ik had het zo gehoopt voor je! Wel goed dat je het kunt relativeren met je ziekenhuisopname. Maar toch hadden we liever een ander resultaat gezien! Veel sterkte met het een plekje geven en inderdaad fijn dat je nog 2 mooie cryo's hebt. Geeft wel een beetje rust denk ik. Geniet van je paar daagjes weg en van het feit dat straks alle hormonen uit je lijf zijn.

Geplaatst

Wat balen Cindy! Je blijft toch nog hoop houden he? Zolang het niet echt doorzet.

Geniet van de komende dagen, ondanks alles. Lekker dat je zo even wat afleiding hebt. En dan komt het straks vast wel goed met de cryo's!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

hi Cindy!

Wat vreselijk jammer zeg... Misschien al wel een beetje verwacht maar toch... veel sterkte hiermee... lekker met je logeetje knuffelen dit weekend... en inderdaad... je gaat gewoon Mariek achterna met een cryo zwangerschap!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi allemaal, bedankt voor de lieve berichtjes, zoals jullie allemaal al zeggen zijn wij natuurlijk super blij met onze cryo's en Mariek heeft bewezen dat het kan, ik heb gewoon pech gehad dat alles samen kwam, we gaan er weer voor, ik weet alleen nog niet wanneer, wil eerst alle toestanden uit mijn lichaam hebben, als ik me goed voel gaan we verder en anders wachten we nog een maandje, gelukkig hebben we die keuze aan onszelf. Moet wel van mijn mannetje vrijdag nog een test, hij zegt je weet maar nooit, maar ik ga daar niet van uit. Jullie horen dat dan nog wel.

Liefs Cindy

Gast marianne
Geplaatst

Balen meid! Maar ik vind wel dat je het heel dapper oppakt!

Laat je maar lekker verwennen de komende tijd. Kom tot rust, en hopelijk weten jullie binnenkort hoe je verder zult gaan.

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

hey cindy, wat jammer nou!

laat het allemaal maar even allemaal bezinken!

is ook niet niks he, dat hele mmm gedoe!

veel succes met je cryo's en laat ons wat weten he!

Geplaatst

He bah Cindy, wat een slecht nieuws! Sterkte met het verwerken ervan. Gelukkig heb je nog een rietje! Je zal vanzelf wel voelen wanneer je er weer aan toe bent. Nu eerst eens even bijkomen van alle toestanden, da's misschien ook wel even lekker.

Groeten, Nora.

Geplaatst

heej cindy,

Ik had ook al een bericht bij je blog op hyves achtergelaten maar hier nog even een x..

heel veel sterkte. en tot snel!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Pien, ik ben nu weer heerlijk rustig, moet wel zeggen dat het niet makkelijk was het hele traject en heb er nu ook echt wel even genoeg van, klinkt misschien stom na 1 behandeling maar heb toch wel even een klap gehad de vorige week, met wat er allemaal is gebeurd. Heb ook nog een test gedaan en die was negatief, wat wel te verwachten was, maar toch, dan is het echt NIET zo.

Heb voor mezelf ook echt nu besefd dat ik na dit alles niet zonder Luc kan en dat heeft voor mij een grote invloed, ik dacht namelijk dat ik best wel een weekje zonder hem zou kunnen, nou dat viel toch wel even tegen toen ik in het ziekenhuis lag. Vanavond zou ook de kleine van een vriendin komen logeren waar ik natuurlijk ontzettend naar uit keek en toen belde mijn vriendin gisteren af omdat de kleine bij haar moeder was sinds gisteren, Toen was ik ook weer erg teleurgesteld en heb ik toch wel weer even de tranen laten lopen, op dat moment dacht ik gewoon dat er in ons huis gewoon geen kindjes mogen slapen of zo, waarom weet ik ook niet. Heb gewoon het gevoel dat het niet voor ons is weggelegd, maar dit gevoel moet ik wel aan de kant schuiven want anders red ik het niet.

Heb dan ook wel vakantie nu maar ook weer niet echt, tja een beetje dubbel, Luc is bang dat ik eraan onderdoor ga, maar ik probeer sterk te blijven, op het moment gaat het wel maar met up en downs.

Ik heb trouwens wel nog een vraag aan iedereen, misshien een wat intiemere vraag maar toch 1 waar ik me onzeker over voel, als je niet wil antwoorden begrijp ik dat volkomen, gisteren de eerste keer na de punctie gemeenschap gehad, en het deed echt maar dan ook echt pijn, kon wel huilen. En daarna ook een branderig gevoel aan de vagina, het was echt niet fijn, leek wel alsof het weer de eerste keer was, heeft iemand van jullie dit ook gehad? Kan het nog van de punctie zijn? Ik vraag het me af.

Wat ben ik weer allemaal aan het schrijven hier een heel verhaal, fijn dat jullie er zijn dat wel. Wens alle anderen nog steeds veel sterkte.

Ga dinsdag tot donderdag naar wolfsheeze in een hotel en dan zaterdag tot maandag ook nog even naar sauerland. Even ertussen uit. Heerlijk weg.

Kan dus zijn dat ik even minder actief ben. Maar ik blijf bij jullie.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi Cindy,

Je gaat wel even door een rollercoaster van gevoelens heen he?!

Pfff het is ook allemaal niet niks!

Wat betreft de gemeenschap, die was bij mij ook de eerste tijd zeer onprettig, pijnlijk en ook anders, maar of dat door de punctie is gekomen of door de zwangerschap dat weet ik natuurlijk niet.

Sterkte met alles, en ik hoop dat je op vakantie even alles kunt loslaten en genieten!!

Liefs Diana

Geplaatst

Moeilijk hoor Cindy! Valt denk ik niet mee om je weer bij elkaar te rapen. Je hebt er ook zo diicht bij gezeten en je weet nooit zeker of het nog gaat lukken. Ik hoop dat het je wel weer lukt om positief te worden. Ik vond je tijdens de behndeling zo vol optimisme, dus het zit zeker in je. Neem de tijd voor je verdriet en dan er weer vol tegenaan! Heel veel sterkte ermee.

En je vraag kan ik nog niet beantwoorden...

Geplaatst

Hoi hoi,

@ Diana: tja, het kan natuurlijk inderdaad van beide komen haha. Maar dan weet ik in ieder geval dat jij dat ook hebt gehad.

@ Lisl: Ik ben wel positief voor de volgende keer hoor, weet alleen nu even niet wanneer dat ik die volgende keer laat plaatsvinden. Wil eerst even alles uit mijn lichaam hebben. En er ook weer met volle moed tegenaan kunnen. Tja is inderdaad wel vervelend als je geen gemeenschap mag hebben, ik had dat ook en net dan heb je er wel veel zin in, tenminste bij mij dan haha. Ik hoor het nog wel van je denk ik, succes nog verder.

Groetjes en iedereen een fijne zaterdagavond, wij gaan lekker filmpje kijken.

Geplaatst

Hey Cindy!

Het lijkt mij niet raar hoor, dat de traantjes nu komen! Het is voor jou ook een hele heftige ervaring geweest!!!

Lekker dat jullie er straks ook 2 keertjes even tussen uit gaan. Probeer er van te genieten!

Zelf heb ik niet die pijn ervaren die jij hebt ervaren bij het vrijen. Zou dat ook te maken kunnen hebben met het feit dat je ergens een ontsteking had zitten, al wist men niet waar? Bij twijfel zou ik gewoon het ziekenhuis bellen. Want zo'n pijn als dat jij beschrijft lijkt me toch wel bijzonder!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Cindy,

Ik kan me niet herinneren dat de eerste keer sex na de punctie pijnlijk was. Maar ik weet wel dat het even geduurd heeft. Ik durfde het na de terugplaatsing niet aan omdat ik heb gehoord dat je een beetje uit moet kijken met klaarkomen. De beweging zou ervoor kunnen zorgen dat de embryo eruit gaat.

Toen de poging niet gelukt was, werd ik natuurlijk eerst ongesteld. Dat viel allemaal in mijn gewone cyclus en ik heb het idee dat mijn lichaam die eerste keer niet zo op de hormonen gereageerd had.

Het was dan ook allemaal vrij snel weer op orde.

Ik weet niet of het normaal is dat het pijnlijk kan zijn maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Tenslotte zorgt je hormoonhuishouding voor een hoop in je lichaam. Het heeft bijvoorbeeld ook invloed op de vochtigheid van "je onderste regionen" om het zo maar even te zeggen :cat: :icon_biggrin:

Het zou dus heel goed kunnen dat die anders was dan voorheen waardoor het ook pijnlijker kan zijn.

En daarbij, je hebt nogal wat doorgemaakt zou ik zo zeggen.

Ik heb steeds na zo'n poging ook zoiets van: En nu even geen gedoe aan mijn lijf.

Vooral de laatste keer met de punctie toen het niet helemaal ging zoals gewenst door een bloeding.

's Middags was ik nog terug in het ziekenhuis omdat ik zo'n pijn had. Een assistent-arts ging even een inwendige echo maken. Dit nadat ze vroeg: Aan welke kant was de punctie?

ik: Rechts, want links konden ze er niet meer bij

zij: O, er zitten geen pleisters of verbandjes meer?

Toen moest ik haar dus vertellen dat zo'n punctie niet via de buikwand gaat! (Moet ik wel zeggen dat in dat ziekenhuis de puncties niet gedaan worden hoor! Ze had het dus nog niet meegemaakt maar het verbaasde mij wel!)

Ze kon met de echo niet zo goed vinden wat ze zocht en bleef maar 'roeren". Ik had het idee dat ze er niet zo goed raad mee wist. Gelukkig voor haar werd ze weggeroepen voor een bevalling (!!!) en mocht ik weer even gewoon gaan zitten.

Even later kwam een gynecomoeilijkwoord binnen die vroeg of hij ook nog even mocht kijken.

Ik liet het maar toe, ja, wat kon ik anders. Ik had echt zoiets van: Wel ja joh, kijk jij ook nog maar effe!

Toen had ik dus wel even genoeg van dat gedoe aan mijn lijf.

Nou en jij hebt er ook nog eens een heel ziekenhuisverblijf bij gehad!

Ik zou me maar niet al te veel zorgen maken om die pijn.

Even je mannetje vragen extra voorzichtig met je te zijn en als het zo blijft kan je het altijd nog aan de dokter voorleggen.

En die gedachte van: "Er mogen hier zeker geen kindjes slapen" die kan ik me ook heel goed voorstellen! Je had ook juist zo naar dat bezoekje uitgekeken want je had er op het forum nog over verteld.

Voordeel van alles: Je kan de hormonen overal de schuld van geven! Mag gewoon zonder dat er iemand over discriminatie of zoiets gaat beginnen :icon_biggrin:

Ik heb zelf zo langzamerhand geleerd dat vechten tegen je tranen niet zinvol is. Laat ze maar lekker komen want op die manier verwerk je het goed en het is zeker niet zwak. Als je kan huilen word je er volgens mij alleen maar sterker van!

Sterkte met alles

Groetjes, Mari

Geplaatst

Cindy,

Logisch hoor dat de tranen komen, en laat ze maar lekker komen!

Lucht op en geeft weer ruimte om weer verder te gaan.

Sterkte meid.

Liefs, Marianne.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden