Ga naar inhoud

Mijn eigen dagboekje, Cindy

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Cindy,

Wat goed 13 eitjes en dat je punctie goed verlopen is. Nu maar hopen op veel bevruchtingen meid.

Liefs,

Yvonne

• Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Cindy!

Wat fijn om te horen dat de punctie is meegevallen en wat een mooie opbrengst!

Hoe is het nu met je?

Wel lekker dat je morgen al hoort of er bevruchting is. Wel heel snel, de volgende ochtend al. Lekker, want je zit al lang genoeg in spanning straks.

Raar he, als je er drie jaar vanuit gaat dat het niet lukt, dat het dan nu toch ineens dichtbij komt. Ik merk dat ik drie jaar lang iedere maand een beetje meer afscheid heb genomen. Ik kan nu haast niet bevatten dat ik daadwerkelijk bezig ben om zwanger te worden. Ik durf het gewoon niet meer te hopen. Nog een paar weken en dan weten we meer!

Ik kijk morgenochtend even om de uitslag bij je te lezen. ben erg benieuwd en ga heel hard duimen!

Geplaatst

Voor iedereen natuurlijk bedankt voor de berichtjes.

Ja Lisl, ik kan het ook nog niet bevatten, dat is gewoon iets wat in je hoofd zit geknoopt. En inderdaad iedere maand weet je dat het niet gaat en dan dank je op een gegeven moment ik hoop er maar niet meer op want het kan niet.

Maar, NU KAN HET WEL!!

Ben ook benieuwd morgenvroeg, het gaat nu trouwens redelijk, wel nog redelijk wat pijn, maar met paracetamol is het goed uit te houden. Alleen de stoelgang is een beetje een probleem, dan heb ik echt buikpijn. Maar ja dat komt wel weer.

Tot morgen en slaap lekker iedereen.

Liefs Cindy

Geplaatst

heej cindy!!

top top top!

en weet je ook hoeveel er zijn bevrucht?

spannend.. heel veel suc6 met de terug plaastsing.(het allermooiste moment!)

Dikke knuff

Desiree

Geplaatst

Cindy, wat goed! Succes morgen, het wordt een bijzondere dag. En daarna de nagelbijtende wachtweken.......maareh, eindelijk weer een hele goede kans net zoals ieder ander!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hoi hoi allemaal, nee ik weet nog niet hoeveel er bevrucht zijn dat laat ik jullie morgen horen als ik het zelf ook te horen krijg.

Groetjes

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Cindy,

Goed nieuws allemaal. Zet hem op! En daarna het wachtbankje.

Spannend allemaal.

Wel erg verschillend per ziekenhuis. In ons ziekenhuis bellen ze 2 dagen na de punctie en dan 2 dagen erna pas terugplaatsing. Bij jou gaat het allemaal wel wat sneller.

We gaan voor je duimen.

Liefs, Marianne.

Geplaatst

Hee Cindy,

Veel succes morgen met de tp. Geniet ervan het is even een heel fijn gevoel. vooral als je het ziekenhuis verlaat, dan ga je echt zo van...

yes ik ben zwanger

Geplaatst

Hee Cindy!

Goed nieuws en een bijzondere dag in het vooruitzicht...! Geniet ervan, het is echt heel speciaal en de komende weken loop je toch maar mooi rond met een iniminimensje in je buik!

Liefs,

Pien

Geplaatst

Hoi hoi, kan ook niet wachten tot vrijdag, heb nu al het gevoel dat ik zwanger ben haha, kan het niet bevatten dat het al zover is, Luc en ik zijn ook al de hele dag bezig tegen elkaar, onze kindjes liggen nu in de broedstoof, hoe zou het met ze gaan? hihi, echt vreemd eigenlijk.

Mijn schoonmoeder is deze week op vakantie en heeft alles via de telefoon meegekregen. Zei heeft een winkel met edelstenen en mineralen en dus goed alles met de steentjes regelen, ze geeft ook meditatie en Yoga. Ze had een mooi gebaar ineens een ingeving gekregen: Als je morgen gaat voor de terugplaatsing leggen jullie allebei jullie handen op de buik van Cindy en dan sturen jullie in gedachten naar het embryo en geven jullie door, welkom in mijn lichaam en dat het welkom is en dat het maar lekker warm een fijn plekje moet uitzoeken en dan goed moet groeien. Oh toen ze het me wei had ik echt tranen in mijn ogen omdat het toch best een mooie gedachte is en dat zullen we zeker morgen doen.

Heb alleen een vraag morgen in het ziekenhuis, ben vandaag nog niet gaan werken en heb bij iedere stap last van mijn buik, ook met lachen en hoesten. En ook pijn in mijn bovenbuik maag en darmen flinke steken af en toe. Nog even vragen of dit normaal is en wat ik eraan kan doen. Hadden jullie trouwens ook dat het wit van de progestan naar buiten komt, ben nu steeds met inlegkruisjes aan het doen, maar kan daar niet goed tegen of komen ze soms naar buiten en duw ik ze niet ver genoeg door. Wat een vraag he. Jeetje hoop dat ik het goed doe. Maar heb best nog wel last van die punctie. Weet niet of ik morgen ga werken. We zien wel, mijn mannetje is het ook allemaal even teveel en vindt het heel spannend en hij heeft zich morgen ook de slaapdienst vrij geregeld, kan hij lekker bij mij zijn.

Nou zeg wat een verhaal nog op de late avond, ben totaal niet moe en kan niet wachten tot morgen. SLaap lekker iedereen en morgen horen jullie weer meer.

Liefs Cindy

Geplaatst

He Cin,

Heel veel succes met de tp vandaag! En wat een mooie gebaar, van je schoonmoeder! Eigenlijk zouden we dat allemaal moeten doen. Mijn vriend en ik hebben elke avond voor het slapen gaan even een moment het kleine embryootje in gedachten gehad en dan gevisualiseerd hoe het groeit. Ik geloof daar wel in. Goede gedachtes zijn nooit verkeerd.

Geniet van het mooie moment!

(oh, en nog even terugkomend op jouw vragen. Dat witte van de bolletjes kwam er bij mij ook vaak weer een beetje uit. Liep de hele tijd met een inlegkruisje in. En de pijn die je voelt, de gevoeligheid in je eierstokken, dat komt (hebben ze mij toen verteld) doordat je follikels zich na de punctie weer volzuigen met vocht. En aangezien jij ook een mooi aantal follikels had kun je wel nagaan dat het daar nog behoorlijk opgezet is. Trekt vanzelf weer weg. Veel water drinken! )

Geplaatst

Succes met je tp cindy!

Dat van die bolletjes heb ik ook gehad hoor, wat een bende!

Kan zelf ook absoluut niet tegen inlegkruisjes, dus dat was regelmatig ondergoed wisselen, niet erg fris allemaal, maar voor een goed doel nietwaar!

Liefs Diana

Geplaatst

Hee Cindy,

ja hoor een troep die bolletjes, dat vind ik ook. Je kijkt ook uit naar de dat van de test want als die positief is mag je ook met de bolletjes stoppen.

Dat is het gene wat je niet mist als het zover is.

ook als je al eerder ongi wordt mag je stoppen.

Maar geregeld verschonen dat is de enigste oplossing. Je vraagt je soms

af waarom je ze erin stopt als ze er toch weer uit komen ??

Geplaatst

hoi hoi,

Ik kom elke dag even lezen hoe het gaat. als het goed is zit je embryo nu in je buik!

wat zou dat een mooi gevoel zijn. heel bijzonder!

positief blijven he de komende wachtweken, je voelt van alles, komt door de hormonen!

zet em op kleine embryo! :icon_cherry:

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hallo allemaal, Nou ik ben nu ook op het wachtbankje beland, wel heel hard geland moet ik eerlijk zeggen.

We gingen naar het ziekenhuis, nou een volle blaas jah en toen liepen ze ook nog 20 minuten uit, ik ben dus tussendoor even stiekem naar het toilet gerend en de helft eruit gelaten, haha. Dacht dat mijn blaas kapot sprong. Toen naar binnen en kon ik meteen gaan liggen. Nou een mooie volle blaas was te zien en de baarmoeder ook. Voor ze gingen terugplaatsen vroeg ik aan de dokter hoeveel het er waren en toen was haar antwoord: dat vertellen we je dadelijk wel, ik was overdonderd en vond het goed want ja wat moet je anders, je ligt namelijk al klaar. Alles goed gegaan, foto gekregen van het inbrengen, leuk om te zien. Daarna mocht ik meteen even naar het toilet, oh man wat moest ik erg.

Ik kom terug en toen zegt ze, er waren 8 eicellen bevrucht Yes dat is best wel goed. Maar de qualiteit konden ze me nog niet vertellen ?????????? Ik vond dit wel een beetje vreemd maar goed het zal wel zo zijn. Bleek toen dat ze er 2 hebben teruggeplaatst. Oh toen kwam langzaamaan de paniek bij me op te komen, shit 2 en nu, hoe gaat dat verder, dat wilde ik niet, hebben we ook gezegd, was geen baas over mijn eigen lichaam, maar ja wat heb je dan nog te willen, ze zitten er toch al in. Dit wel nog even gezegd en toen zei ze dat het niet duidelijk was geweest. Nou ja ik kan het nu toch niet meer veranderen.

Eenmaal in de auto mijn baas gebeld om te vragen of ik vandaag nog thuis mocht blijven, nou toen kwam de klap, Tuiten met tranen, had me echt even geschrokken. Ben nu bij mijn moeder en er even lekker over gepraat, ach ja als het er 2 zijn kom ik daar ook wel weer over heen maar het was denk ik ook even de spanning die van me afviel. Zei heeft er immer 3 tegelijk grootgebracht haha, ik weet er dus veel van hihi.

ZO nu lekker ontspannen en ontstressen want ook dat kan niet goed zijn. We wachten maar lekker af en wie weet een jongen en meisje och ja hebben mijn man en ik allebei wat we graag wilden haha. Bedankt voor de lieve berichten.

Ik ben nu dus officieel op het wachtbankje, ook wel een lekker gevoel moet ik zeggen, daar hebben we ook lang op gewacht. Yes ben nu wel happy.

31 juli moet ik om 11.30 uur in het ziekenhuis zijn met de ochtendurine en gaan ze testen, maar ik mocht zelf ook al testen hoor, ik weet alleen niet of ik dat wel durf hihi. We zullen zien hoe het verloopt.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Oh ja trouwens Nicolas, helaas moet ik nog 3 weken doorgaan als ik zwanger blijk te zijn, nou dan ben ik echt doorweekt daar beneden haha.

Groetjes

Geplaatst

He Cindy,

Gefeliciteerd met je 2 emmies in je buik! Wel apart verhaal...dat ze zomaar 2 hebben teruggeplaatst in plaats van 1. Maar zelfs met een tp van 2 kan het zijn dat er maar eentje blijft zitten, hoor. Kan me de ontlading wel voorstellen. Zeker omdat het allemaal net iets anders liep dan verwacht, maar meid, je bent nu eigenlijk al een beetje zwanger ;-)

Heel veel succes op de wachtbank!!

Geplaatst

Hi Cin,

Wel een heeeel apart verhaal hoor, dat ze dat ongevraagd hebben gedaan! Ik dacht dat ze tegenwoordig sowieso liever 1 deden? Ik wilde er wel graag 2 maar had er helaas maar 1.. Ach..nu is het afwachten geblazen... veel succes op het wachtbankje!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi Cindy,

Wat een vaag verhaal, zeg! Eigenlijk vind ik het niet kunnen. Als het goed is, staat er zwart op wit dat jullie 1 terugplaatsing wilde! Ik vind het een beetje raar....ook dat ze niets over de kwaliteit wisten. Wat is dat nou? Ze weten toch of de bevruchte eicellen op schema liggen?.... Nou ja, ik hoop voor je dat het alsnog allemaal goed uitpakt. Succes in de wachtweken!

Groeten, Nora.

Geplaatst

hoi hoi cindy,

echt vreemd, 2 terug plaatsen tewijl je dat niet wilde.

Ik wilde er juist wel 2. en dat hebben ze ook gedaan. en ze vertellen stap voor stap wat ze gaan doen, wat de kwaliteit is, en laten alles netjes op het scherm zien.

nou hoop voor jou dat er dan maar 1tje blijft zitten..!

heel heel veel suc6 in de wachtweken!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Ja ik vind het ook vreemd. Bij ons hebben ze het 3 keer gevraagd. Eerst toen ik de puragon spuit zette en toen aan mn hubbie die de eitjes ging brengen en toen met tp ook nog eens.

En jij vraagt er nog om voordat ze terug plaatsen.

Dan krijg je een antwoord van.. dat zeggen we dadelijk wel.

dit is dus wel voor bedachte rade.

ik heb toen gezegd. tp met 1 als er een toppertje is. en 2 als ze minder van kwaliteit zijn.

hebben ze jouw wel gezegd of het een toppertje was of 2 toppertjes ?

en hoe was de celdeling, hebben ze dat ook verteld ?

nou ze zitten er toch in dus ga maar lekker genieten.

beter 2 als geen toch ?

groetjes

Geplaatst

Hallo allemaal, fijn jullie reacties, ben ik toch niet alleen wat er zo over denk. Het zijn waarschijnlijk 2 van mindere kwaliteit maar dat maakte volgens de arts niet zo heel veel verschil omdat soms een topper niet pakt en 1 van minder kwaliteit wel, dat lag ook veel aan andere dingen zoals de baarmoeder enz enz enz. ach ja 2 is ook wel goed maar hopelijk geen 3 of 4. Ben wel blij dat ik nu meer kans heb omdat het er 2 zijn, was alleen even overdonderd. Ik krijg over 1-2 weken een brief over de cryo's die er eventueel zijn. Over de celdeling hebben ze het niet gehad, van de echte kwaliteit was niets te zeggen,ze konden alleen iets zeggen of het wel of niet een topper was. Nou ja we wachten af.

Ben al de heletijd met mijn gedachten naar de embryo aan het sturen dat het maar goed moet gaan plakken. En hoop dat ik een soort van teken krijg. Ben nu al bang voor de test haha.

Oh ja, lig ik daar wijdbeens komt de laborant (mannelijk) even lekker binnenlopen met de emmies. Mijn man vond dit zeer onaangenaam, vooral ook omdat ze dat niet zeiden. Ik heb hem gezegd dat het me eigenlijk geen ene fluit boeide op dat moment. haha, mannen zijn toch wel bang als het om hun vrouw gaat, gelukkig maar. Hij zorgt wel heel goed voor me,ben ik echt blij om.

Bah ik kan verhalen blijven typen maar hoop dat jullie het niet erg vinden, is voor mij een manier om het van me af te schrijven, als ik teveel zeur moeten jullie het zeggen hoor.

Ga zo maar eens eten, Luc is eten aan het halen, had namelijk helemaal geen zin om te koken. Is nog een verassing wat ik krijg.

Fijne avond nog in ieder geval.

X en knuffels voor alle steun. Cindy

Geplaatst

hallo wat een verhaal ik heb 3 keer 2 embrio,s terug gekregen maar dat ging helaas niet goed nu hebben ze 11 juli de laatste terug geplaatst maar inderdaad 2 is heel eng dat vond ik ook maar nu met 1 vind ik het nog enger ben ik heel bang dat het weer mis gaat voel wel vanalles maar toch blijf ik negatief en ik hoop voor je dat er 1 blijf zitten veel s6 gr veertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden