Ga naar inhoud

Wie bezig met ICSI + TESE in Nederland ??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi leve,

spannend!! gelukkig gaan de dagen vrij snel met alle feestdagen. hoop dat het net zo goed mag uitpakken als bij ons.

Bij ons durfde de arts geeneens een kansberekening te maken, gezien de totaal mislukte pesa, maar nu acht rietjes vol bewegende zaadjes, dus laat je niet al te veel leiden door cijfertjes.

maar ik weet hoe t voelt....

sterkte met wachten!

• Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Beppie,

Volgens mij heb jij het korte schema. Ik mag pas de 21e cyclusdag beginnen met spuiten van deca. Nou ja pas, het schiet nu al aardig op want dat is komende maandag al!

Ik moet dan iedere dag spuiten tot de ongi, dan bellen voor een afspraak voor de uitgangsecho. De punctie zal als alles ok verloopt de 3e of 4e week van januari zijn.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Dan lopen we straks inderdaad gelijk op, mijn punctie is in de tweede of derde week van januari.

Wel raar die verschillen dan.. we zitten precies in dezelfde situatie!Ik krijg ook helemaal geen deca, maar alleen puregon en orgalutran.

spannend dat je maandag al mag beginnen! Alles in huis?

gr Beppie

Geplaatst

Hi Beppie,

Heb nog alleen de deca in huis. Als ik ongi wordt, dat waarschijnlijk later zal zijn dan gebruikelijk door de hormonen van de deca moet ik bellen voor een uitgangsecho. Dan bepalen ze of ik Gonal F of Puregon krijg voor de eirijping.

Ik had ook graag het korte schema gehad maar ze zeiden dat ik daar al te oud voor ben... ik ben 30 jaar?? Mag ik zo vij zijn te vragen wat jou leeftijd is?

Maar goed had wel al het één en ander gelezen over het korte schema. Dan had ik toch eerst deca moeten spuiten, vanaf de eerste cyclusdag. Nu heb ik tot de 21e moeten wachten ( was een paar dagen voor mijn ongi bij de gyn... maar goed, dat wachten ben ik ondertussen wel gewend aan het raken..) Inderdaad wel raar dat het overal weer anders is.

Groetjes Sanne

Geplaatst

hoi hoi..

ik ben 26, dus zoveel scheelt dat ook weer niet zou je denken. Ik lees hier idd telkens over die deca.. weet ook niet waarom ik dat niet krijg.

Vind het wel prettig dat ik niet zo lang hoef te spuiten, we zien wel hoe t loopt. Wel leuk je gevonden te hebben, zoveel meiden zijn er niet met ons verhaal, en dan lopen we nog gelijk ook! Welk ziekenhuis loop jij eigenlijk?

groetjes!

• 1 maand later...
Geplaatst

Dames opgelet blijf overal achter aan zitten.

Mijn man en ik waren in oktober bij de uroloog geweest. We kwamen in aanmerking voor tese. Als je wil weten wat er aan voor af is gegaan lees mijn profiel.

Wachtlijst 6 maanden in nijmegen. Vorige week gebeld naar nijmegen waren we niet bekend. Umc weer gebeld en wat denk je hadden ze de brief voor doorverwijzing naar nijmegen was nog niet opgestuurd en was nog geeneens een brief gemaakt. Ze waren het vergeten. Je begrijp vast en zeker wel hoe boos en verdrietig wij waren. Als ik niet had gebeld dan was de brief niet gemaakt en verstuurd. En dan waren we 6 maanden verder en dan waren we pas op de wachtlijst geplaatst. We wachten nu tot donderdag of we reactie uit nijmegen krijgen anders bellen we weer. We hebben nu wel een brief ontvangen dat het verstuurd is en een kopie van het dossier.

Maar er stond niet in de brief dat ze ons vergeten waren. Hopelijk kunnen we nog regelen dat we voor worden geschoven. Het is toch zeker niet onze schuld. :mad:

Geplaatst

Dames opgelet blijf overal achter aan zitten.

Mijn man en ik waren in oktober bij de uroloog geweest. We kwamen in aanmerking voor tese. Als je wil weten wat er aan voor af is gegaan lees mijn profiel.

Wachtlijst 6 maanden in nijmegen. Vorige week gebeld naar nijmegen waren we niet bekend. Umc weer gebeld en wat denk je hadden ze de brief voor doorverwijzing naar nijmegen was nog niet opgestuurd en was nog geeneens een brief gemaakt. Ze waren het vergeten. Je begrijp vast en zeker wel hoe boos en verdrietig wij waren. Als ik niet had gebeld dan was de brief niet gemaakt en verstuurd. En dan waren we 6 maanden verder en dan waren we pas op de wachtlijst geplaatst. We wachten nu tot donderdag of we reactie uit nijmegen krijgen anders bellen we weer. We hebben nu wel een brief ontvangen dat het verstuurd is en een kopie van het dossier.

Maar er stond niet in de brief dat ze ons vergeten waren. Hopelijk kunnen we nog regelen dat we voor worden geschoven. Het is toch zeker niet onze schuld. :mad:

Geplaatst

nog een toevoeging van bovenstaande verhaal.

We hebben dus 3 maanden op een stapel gelegen.

En wachten dus nu al 3 maanden voor niks.

Wij hopen zo dat we toch over 3 maanden aan de beurt zijn en niet over 6 maanden.

Geplaatst

nog een toevoeging van bovenstaande verhaal.

We hebben dus 3 maanden op een stapel gelegen.

En wachten dus nu al 3 maanden voor niks.

Wij hopen zo dat we toch over 3 maanden aan de beurt zijn en niet over 6 maanden.

Geplaatst

Raba daar wordt je toch ook moedeloos van, ze hebben mij in Nijmegen verteld dat de wachtlijst voor de tese ongeveer 3mnd is. Dus ik hoop voor je dat het een beetje mee gaat vallen.

Geplaatst

We zijn opgebeld door nijmegen. Met de mededeling dat dr. lock zijn excuses heeft gemaakt en dat we hopelijk eerder aan de buurt kunnen zijn. Volgende week weten we meer. Want de computer deed het niet in het ziekenhuis vanwege een nieuw computer systeem. Ook raar.

• 4 maanden later...
Geplaatst

na 1.5 jaar kom ik weer eens kijken op dit forum en wat grappig om te zien dat de discussie die ik gestart heb nog steeds loopt. Ook super om te lezen dat er mensen die toen bezig waren met TESE nu gewoon zwanger zijn. Gefeliciteerd o.a. Lucky-t en gerreber en natuurlijk alle anderen. Ook super om te lezen dat er zo veel mensen nog bezig zijn en elkaar gevonden hebben hier op het forum.

Voor mij is het allemaal wat anders gelopen. Na de mislukte TESE operatie is de relatie 5 maanden later ook beeindigd. We vielen in een gat en er kon geen beslissing genomen worden over KID door de vrouwelijke partner. Het onvruchtbaar zijn had bij ons dus grote gevolgen. Blijf vooral heel goed praten met elkaar en maak alles bespreekbaar zou ik willen zeggen tegen iedereen.

Ik heb weer een fantastisch nieuw leven opgepakt en hoop binnen een paar jaar met een nieuwe partner toch een KID traject te kunnen gaan lopen. :sunny:

succes alemaal

jewel (die wel weer gaat schijnen!)

Geplaatst

Hallo Jewel,

Wat vervelend dat het zo gelopen is voor je...

Wel fijn dat je je leven opgepakt hebt na al die tegenslagen.

Wat ik niet begrijp is wat je als laatste schrijft. Dat je over een paar jaar met een nieuwe liefde het kid traject in zou willen. We gaan er toch wel vanuit dat je nieuwe leifde je wel op een natuurlijke manier een kindje kan geven!

Ik hoop dat je snel de nieuwe liefde van je leven gaat tegen komen en dat jullie samen kindjes mogen krijgen!

Geplaatst

Hallo Jewel

jeetje wat heftig om te lezen zeg en wat erg dat de onvruchtbaarheid uiteindelijk tot een breuk heeft geleid!!!! (precies hetgeen waar mijn man erg bang voor was toen wij net de diagnose gekregen hadden).

Ik ben blij te lezen dat je zo positief bent en dat je je lekker voelt en vooral voorujit kijkt.

Wat betreft jouw laatste tekst.. hieruit concludeer ik dat jij een man bent?, wat fijn dat een man hier ook meeschrijft!!!

het aller beste!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Mijn excuses hiervoor!

Vind het helemaal top dat je hier schrijft.

Mijn vriend leest wel regelmatig met me mee maar daarmee stopt het dan.

Terwijl ik zeker weet dat het heb zou opluchten.

Voor mannen is het zeker even zwaar dan voor vrouwen.

Veel geluk gewenst voor de toekomst!

Geplaatst

wat onwijs balen, maar meschien wel een opluchting. Als je partner niet achter je staat kun je dat maar beter snel weten nu kun je, hoe moeilijk meschien, verder met je leven. Ik wens je heel veel succes, en wens je een hele leuke vrouw toe die jouw wel begrijpt!!!

ps: onze zoon is inmiddels alweer 6 maanden geweest en hij doet het super. Ik hoop dat jij dit ook mag meemaken in de toekomst.

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb me vandaag hier aangemeld, nav de uitslag van vanmiddag.

Mijn vriend heeft geen zaadcellen en een verhoogd FSH.

Er komt nu zoveel op ons af, dat we er allemaal niet meer zoveel van

begrijpen:cry2::sad:....We hadden wel verwacht dat de kwaliteit minder zou

zijn, maar dit!?!!!! Verschrikkelijk....

De enigste mogelijkheid op een kindje is via MESA/TESE.

Maar hoe groot is de kans aangezien er geen aanmaak is van

zaadcellen en het verhoogde FSH?????

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me hier wat uitleg over kan geven...

Liefs Lou

Geplaatst

Ha laloutje,

Wat hebben jullie een vervelend nieuws gehad zeg! Helemaal als je er totaal niet op gerekend had!!

Ik heb geen idee hoe het zit met verhoogd FSH e.d. Had even gezocht op internet en er staat wel e.e.a. ook over geslaagde tese bij mannen met een te hoog FSH. Bij tese nemen ze een biopt rechtstreeks uit de zaadbal. Hebben jullie een vervolgafspraak gekregen voor uitleg en het maken van een plan??? Tese doen ze alleen in Nederland alleen in het Radboud en AMC, waar lopen jullie?

Hoop dat er snel duidelijkheid komt voor je!

Lfs

Geplaatst

Hoi Rosaly,

ik heb even moeten zoeken om mn bericht terug te vinden.

Begrijp niet zoveel van de site haha...

Fijn dat je even voor me gegoogled hebt!

We krijgen een verwijzing naar Nijmegen, maar zijn ook aan twijfelen

over Dusseldorf of Belgie. Dus nu maar proberen zoveel mogelijk

informatie in te winnen!

Waarschijnlijk wordt het chromosomenonderzoek en evt. andere onderzoeken

nog in Maastricht gedaan, omdat dat voor ons het dichste bij is.

Ik zie dat jullie ook nog op uitslagen wachten...

In ieder geval heeel veel succes!!!

Lfs Lou

Geplaatst

Hoi Laloutje, mijn man heeft ook een verhoogd FSH. Ik weet niet meer precies welke uitleg de arts ons heeft gegeven maar het had wat te maken met de aansturing vanuit de hersenen naar de zaadaanmaak. Hier op de site heb ik meerdere dames gesproken waarbij de partner wel een geslaagde Tese hebben gehad hierdoor.

Omdat wij alleen in aanmerking konden komen voor Tese+ pgd hebben we gekozen voor Kid, dus kan je verder geen info geven.

Succes ermee! Enne ik zou anders gewoon je arts bellen om uitleg te vragen.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Loes,

bedankt voor je reactie.

We hopen maar op het beste, maar voor nu is alles nog

zo onwerkelijk!

Ik wens jullie heel veel succes met KID!!!

Groetjes

Geplaatst

Ha Laloutje,

Wij zijn gister naar het ziekenhuis geweest en 't wordt nu heel waarschijnlijk een tese (er is ook nog 1 rietje met ingevroren zaad, kwaliteit..??) Maar onze arts zei dat bij een FSH van 10 of hoger een tese gedaan wordt. Mijn man heeft een FSH van 17... Ben nog even verder gaan zoeken op google e.d. omdat ik ook erg benieuwd was wat een verhoogd FSH inhoudt...

Een tijdje geleden kwamen we erachter dat er iets was met zijn hypofyse. Dit is een klier in zijn hoofd die verschillende hormomen afscheidt. Ook het hormoon FSH. FSH bevordert de aanmaak van zaadcellen en zorgt voor het ontwikkelen van onrijpzaad tot volwassen zaad.

Nu zat ik even als leek te denken... Doordat het FSH verhoogd is, ontwikkeld het zaad zich niet tot volwassen zaad. Bij tese nemen ze een biopt uit de zaadbal, de zaadcellen zijn dan nog onrijp en ontwikkelen zich verder in het lab. Dus opzich hoeft een verhoogd FSH dan toch niets te zeggen over de aanwezigheid van (onrijpe) zaadcellen en kunnen we goede hoop blijven houden :)

Lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden