Jump to content

De kletstantes 3

Sab

Recommended Posts

• Replies 741
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Even een vraag wat betreft de auto stoelen. Hoe doen jullie dat met 2 auto's?

Hebben jullie dan ook dubbele stoeltjes? Of verzetten jullie m elke keer?

Ik hoor het graag van jullie.

Want ik twijfel er nog over hoe we dat moeten gaan doen....

Goed idee een nieuw deel!

Wij hebben 2 auto's.

Een voor degene die met de kids op stap gaat en een voor degene die naar het werk moet znd. kids zeg maar.

Dus wij doen straks de autostoelen in die ene auto.

Snap je hem nog hahaha.

Hoi Sab,

Wat betreft jouw vraag over autostoeltjes. Wij hebben twee auto's. Maar omdat wij als het ware om de beurt werken (ikke ochtend, hubbie middag) is de Opel de "werkauto" en de Volvo de "huisauto". De stoeltjes (alle drie op een rij) staan en blijven in principe in de Volvo.

Maar ik weet dus niet of dat voor jullie een optie is. Mijn schoonzusje heeft dus twee autostoeltjes aangeschaft (c.q. geleend) zodat ze in elke auto een stoeltje heeft.

Meiden ik moet dit ff kwijt. Wat is onze zoon toch lief voor zijn zusjes!! Ze liggen alletwee op de grond te simpen omdat ze moe zijn maar ik moet ze zo nog groente geven. Zoonlief is er bij gaan zitten en zit nu met ze te spelen (buikje kriebelen, gekke bekken trekken). En een lol dat ze hebben! Hij doet nu: "komt een spinnetje aangelopen..."en het is echt schaterlachen. Super gewoon.

Lief is dat he, Vonnie, eigenlijk moet je dan meteen een filmcamera bij de hand hebben.

Dat zijn echt mooie momenten.

Mijn dochterje is ook zo lief voor haar broertje en zusje, als ze huilen gaat ze direct een speentje halen en probeert ze te troosten. "Ah stil maar mannetje"hoor ik haar dan zeggen. Ik vind dat zooooooooo lief.

Ze is ook helemaal niet jaloers terwijl ze wel bijna 5 jaar alleen is geweest, is jou zoontje nog jaloers geweest?

Shanna

Zo, ff snel de groentehap erin, kunnen ze zo lekker gaan slapen.

Onze zoon is ook nog helemaal niet jaloers geweest. Ik denk dat dat nog gaat komen misschien als ze met zijn speelgoed willen gaan spelen? Hij vroeg in het begin wel meer aandacht net op de momenten dat we druk met de meiden bezig waren. Maar dat is nu ook al een stuk minder. We proberen hem nu ook wat vaker te laten "helpen" en dat vind tie fantastisch.

Ladies,

De alarmbel gaat hier af!! Bedtijd!!

Ik ga er dus ff twee op bed leggen en dan aan het kokkerellen.

Tot gauw weer!

ow wat lief Vonnie, idd een camera moment hihi.

Wat betreft de auto's , ook hier 2 auto's maar wel 1 voor mij en 1 voor San en we rijden eigenlijk nooit in elkaars auto zeg maar. Klinkt misschien een beetje raar want ze zijn natuurlijk van ons allebei alleen San zijn auto is de grote auto en de mijne een echte 2de auto. Sander brengt haar sóchtends naar de creche en ik haal haar op. Dus er moet echt in de beide autos' iets zitten haha. De auto stoel in de andere auto doen kan alleen op de dagen dat ik niet zou werken en Carolijn dus thuis is. Maar wat doen we met de andere dagen.

Moeten we anders een goedkopere stoel en misschien dus ook inder veiligere stoel erbij kopen..? Ik heb geen idee...WWHAAAA hhahaha

Wat lief Vonnie en Shanna dat jullie oudste kinderen zo lief reageren!

Dat zijn prachtige momenten om te zien volgens mij!

Sab; moeilijk hoor met die autostoelen.

Ik zou dan ook inderdaad voor 2 autostoelen gaan.

Het is anders zo'n gedoe met die stoel.

Voor hetzelfde geld vergeet je een keer de stoel in de andere auto te zetten en kan je Carolijn niet eens meenemen in de auto ofzo.

Prenatal geeft ook korting op de autostoelen zag ik 20 %.

Misschien heb je daar wat aan?

Wij doen dat ook idd onze dochter zo veel mogelijk mee laten ''helpen"

Vonnie wat ik vragen wilde.....

Ik zag dat jou meiden om 17.00 een huiltijdje hebben na de groentehap, hoelang gaan ze dan naar bed na dit hapje???En hoe laat geef je dan de laatste voeding??

Mijn kids krijgen ook om 17.00 de groentehap en zijn daarna erg huilerig we rekken dan tot 18.30 en geven dan de laatste papvoeding na deze voeding gaan ze naar bed en slapen door tot de volgende ochtend.

Ik had zelf het idee dat als ik ze om 17.00 nog op bed leg ze misschien om 18.30 niet willen slapen..... of zal dit wel meevallen?

Over de autostoelen, bij onze oudste dochter hadden wij ook nog twee auto's nodig en hadden we in beide een stoel. De ene stoel was nieuw en de andere stoel hebben we van kennissen overgenomen. Ik zou tweedehands wel uitkijken met het aanschaffen van een stoel je weet nooit of er iets mee gebeurd is en als de stoel betrokken is geweest bij een aanrijding is hij niet meer veilig....

Groetjes

shanna

Hoi Shana,

Ik reageer hier ff op je "voedingvraag" want anders wordt het zo'n zoekplaatje voor je.

Onze meiden hebben inderdaad nog regelmatig hun "huiluurtje(s)" aan het einde van de middag. Als ze de groentehap hebben gehad en ze willen niet meer spelen enzo, dan breng ik ze naar bed. Al is het maar om ff de handen vrij te hebben voor het eten koken en de oudste...

De ene keer gaan ze wel slapen, de andere keer slaapt er eentje wel eentje niet, en soms gaan ze lief alletwee slapen. Je kan nooit van te voren raden hoe of wat dus ze gaan gewoon naar bed. Rond 19.00uur-20.00 uur maak ik ze wakker (als ze dat al niet zelf worden, maar vaak is dat niet het geval) en dan krijgen ze de laatste fles en gaan ze weer terug naar bed. Overigens drinken ze hier sinds kort geen pap meer 's avonds omdat ze dan de fles niet leeg krijgen. En op een gewone melkfles van 200 ml. komen ze ook de nacht door.

Mijn advies is, gewoon proberen op bed te leggen als ze om 17.00 uur niets meer willen en echt moe lijken. Ik ben nooit een voorstander van rekken geweest, ze geven zelf aan als ze moe zijn en straks als de laatste fles weg valt moeten ze ook vanaf 18,00 uur tot de volgende ochtend kunnen slapen.

Bedankt voor de tip ik ga het morgen proberen. Ik vind het rekken inderdaad ook zielig en ze zijn allbei echt moe dus ik ga het proberen.

Je hoort morgenavond of het gewerkt heeft......

Groetjes

Shanna

Ik denk wel dat het gaat werken, zeker als je zelf al merkt dat ze moe zijn om 17.00 uur. Sterker nog, bij onze meiden merk ik gewoon dat als ze echt moe zijn en we ze niet op tijd op bed liggen, ze onrustiger zijn 's nachts en de laatste fles ook bijna niet drinken (met name Kim heeft daar het handje van).

Die ouderwetse rust en regelmaat (reinheid laat ik maar ff achterwege) die doen het nog steeds!!

Succes morgen!

Ik denk dat het ook wel een succes is.

dan kunnen ook even rustig eten met onze dochter ipv huilende baby's op de achtergrond.

Ik ben ook erg van de RRR.

Ik merk dat als ik iets van mijn dagelijkse schema afwijk of dat ze tekort geslapen hebben de kids meteen onrustig worden.

Maar omdat ze rond 17.00 na het hapje al onrustig zijn ga ik dit zeker proberen...

thanksssssssss

Het is je vergeven hoor Shanna dat je het in het verkeerde topic hebt gezet hahahaha.

Goedemorgen meiden!!!

Joos; weer lekker terug in NL?

Alhoewel lekker?

Het weer zal ongetwijfeld anders zijn dan daar.

Maar gezellig dat je er weer bent!!

Hopenlijk hebben jullie erg genoten!

Hoe is het met de andere meiden?!?!

Hier alles prima.

Lekker rustig daggie vandaag.

Lekker in bad vanmiddag met de meiden en nog ff langs de dierenarts.

De kat spuugt weer veel en we laten hem ff nakijken.

Tot later!

Wat goed Vonnie, dat jouw meiden dan zo vroeg naar bed gaan en dan doorslapen. Ik merk dat Famke ook hangerig wordt rond die tijd, meestal 17.30 uur. Dan leg ik haar op bed en doet ze een hazeslaapje van een half uurtje, en ga ik alvast koken. Dan is ze wakker en speelt ze tot 19.00. De fles erin en dan naar bed. Hier werkt dat heel goed.

Maar ja, ieder kind is natuurlijk anders.

Autostoeltjes, tsja, misschien een goed idee om er al naar te gaan kijken. Die maxicosi wordt zo zwaar, ben blij als ik die in de kast kan stoppen voor later....Ik zal morgen ook eens langs de prenatal rijden, al klinkt een racestoel ook wel heel cool!

Beau,

take it easy meid, lekker rustig dagje is ook wel eens fijn. Ik hou het ook rustig vandaag. Alleen even langs het gemeente huis voor een bewijs van in leven van Famke voor de kinderbijslag. Is nog niet geregeld en het wordt eens tijd......

Succes bij de dierenarts, hopenlijk is het niets ernstigs.

Ik ga misschien vanmiddag met Famke even langs de KA. Ze heeft een aardbeienvlek op haar bil (einde bilspleet, begin van haar ruggetje) en die is gister opengegaan. Vanmorgen bloedde het weer en ik moest het even in de gaten houden en anders langskomen. Maak me er wel een beetje druk over. Toch maar even langsgaan dan.

Ga even snel mijn haar fohnen, nu Famke nog lekker slaapt en klets vanmiddag weer mee hier!

Liefs Corine

Corine: succes bij de Ka, reg vervelend en zielig voor Famke hoor.

Baue: het is ook echt een slobberdagje haha. Lekker relaxen vandaag, groot gelijk!

Jooooooos: ben je al stiekem online geweest? ahah, welkom terug meis, was het lekker? en zijn jullie alweer beter alledrie?

Shanna, vooruit omdat je nog een baby bent mag je af en toe eens wat verkeerd zetten haha. Watbetreft die autostoel, tweedehands zou ik inderdaad nooit doen, ook niet van een bekende, erg ben ik he? haha

Vonnie: heerlijk toch dat je meiden zo lekker makkelijk zijn met alles en goede signalen afgeven!

Nou gisteravond voor het eerst de laatste fles om 20uur gegeven, erg spannend natuurlijk want je weet nooit hoe laat mevrouw wakker gaat worden. Maar jullie raden het nooit....WE moesten haar om half 8 alsnog wakker maken....Dus gisteren van half 5 tot 20 uur geslapen, toen ze thuiskwam van de creche(jahaa reuze gezellie hihi) en toen dus weer bijna 12 uur!!!

Wat een slaapkop he? Oh ja en nu ligt ze ook weer vanaf 8.15 te slapen haha.

En ik heb ook lekker iutgeslapen tot 10 uur!!! jippie!! haha

HOe is het met de rest?

ola Booo,

ja dat is wel lekker hoor, was echt gewoon heel erg moe. Ondanks dat ik niet werk sta ik elke dag wel om 7uur op en laat, te laat naar bed haha.

Nu kon ik gelukkig nog even slapen na de eerste voeding.

Heb net een fuji appel geraspt voor Carolijn en in de kinderstoel gegeven , haha lachen hoor in de stoel een fruithap geven. Dan staat ze voor het raam en alles wat langskomt is reuze interessant.

Maar ik krijg er met moeite 50 gram fruit in hoor, eten jouw meiden ook zo weinig?

haha hier toch een berichtje voor de tweelingmoeders onder ons....maar wel over het onderwerp autostoeltjes. bij ons krijgt iedereen met een tweeling 15% korting op "grote"aankopen. hebben wij gehad met babykamer,maxi-cosi en autostoeltjes.wij hebben dus in 2 auto"s,twee kinderstoelen is wel ff een uitgave maar veiligheid voor alles!!!! en als ze eruit gegroeid zet je ze gewoon op marktplaats heb je toch weer een groot gedeelte terug...

groetjes hanny

Hoi hoi allemaal,

Ff snel een berichtje weer van ons. Zijn vandaag bij de dozen van het CB geweest (sorry voor de uitdrukking maar het zijn echt dozen!) en m'n schema is ff helemaal foetsie!

Alles was prima met de meiden (hoe kan het ook anders... hihi). Roos weegt alweer ruim 7200 gram en is 68 cm lang. Kimmetje is en blijft mijn kleine kruimel. Ze weegt 6400 gram en is 65 cm lang. Hun menu moet veranderen, dat zat erin. Volgens het CB moeten ze van 4 naar 2 flessen (ja, doei!). Ze krijgen dan om 700 uur pap, 10.00 uur fruit, 12.00 uur brood met bekertje (!) melk, 15.00 uur bakje volle yoghurt, 17.00 uur groente, 19.00 uur melk.

Goed, vier flessen werd te veel, maar ik ga dus echt niet in 1x van 4 naar 2 flessen. Ik zit niet op herrie te wachten...! Dus van het weekeinde gaan we maar eens beginnen met ochtendpap (was ik toch al van plan). Als dat lekker loopt dan zal de fles van 11.00 uur vanzelf wegvallen. Dan om 12.00 uur een boterham (zal lekker gaan) met een bekertje melk (zie je het voor je, ze kunnen nog niet zitten maar moeten wel al uit een gewone beker drinken? Dat wordt dus of een fles of een tuimel beker, ik ga nog ff kijken). Als dat dan weer lekker loopt ga ik de fles van 15.00 uur vervangen voor yoghurt (doe lekkere met vruchtjes, ze kunnen de pot op, yoghurt met niks erin vind ik ook niet te pruimen). Maar dan zijn we al weer een poosje verder.

Nou, ik word weer geroepen geloof ik.

Tot gauw!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use