Ga naar inhoud

overzicht behandelingen november / december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi yvonne,

een beetje hetzelfde als bij mij dus. hoe lang spuit jij al menopur? ik nu precies een week (we prikken 10 uur 's avonds). voel mijn buik gelukkig wel wat meer opblazen. verder heb ik ook wel een beetje last van misselijkheid, moeheid, en een beetje hoofdpijn. (zeik zeik:)

groetjes mamalou

• Reacties 544
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Mamalou,

Ik zet vanavond mijn achtste spuit Menopur en mijn vriend doet het altijd bij mij ook om 22.00 uur 's avonds.

Wanneer moet jij weer voor je fm2? Ik moet dinsdag weer. De vorige keer dat ik voor fm1 kwam had ik al meer dan 10 eitjes en nu dus veel minder, maar daar ben ik blij mee. Dan weet ik nu ook zeker dat ik Pregnyl mag gebruiken en niet Progestan na terugplaatsing omdat als je teveel eitjes hebt door Pregnyl een overstimulatie kan krijgen.

In je onderschrift staat trouwens dat je op 27 november je punctie hebt, maar dat kan je toch helemaal nog niet weten want dat ligt er toch aan wanneer je eitjes rijp zijn? Het wordt wel allemaal spannend voor ons en alles komt nu steeds dichterbij.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

hoi yvonne,

dat vroeg ik me ook af, of de 27e vast staat. ben ik net alles aan het regelen dat ik die dag vrij ben ;) ik heb ik de koelkast wel pregnyl liggen. heb het er nog wel met de arts over gehad hoor, dat ik bang ben voor overstimulatie, lijkt me vreselijk. nouja, erop vertrouwen maar dat ze het in de gaten houden.

spannend allemaal he! soms voel ik me een beetje duizelig en dan ben ik me er ook gelijk bewust van in wat voor spannende tijden we leven. (afgezien van het journaal dus).

ik ga maandag weer voor een 2e echo/follikelmeting. moet nog helemaal leren hoor, al die benamingen!

grappig dat we allebei om 22.00 prikken :)

Geplaatst

Ze hebben me net gebeld, 1 van de 3 cryos heeft het overleefd en wordt morgen teruggeplaatst. Hoewel het realistisch is had ik stiekem op 2 gehoopt.

Nu maar duimen dat de TP goed gaat en dan kunnen de lange wachtweken beginnen.

Geplaatst
Ze hebben me net gebeld, 1 van de 3 cryos heeft het overleefd en wordt morgen teruggeplaatst. Hoewel het realistisch is had ik stiekem op 2 gehoopt.

Nu maar duimen dat de TP goed gaat en dan kunnen de lange wachtweken beginnen.

Ik hoop een een wondertje voor jullie..... heel veel suc6 morgen!!!

Geplaatst

hoi meiden,

ik spuit nu 9 dagen Menopur en ik ben een paar dagen geleden voor de 1e fm geweest. toen waren ze nog heel klein en nu wordt morgen weer gekeken of ze gegroeid zijn. maar ik voel helemaal niets groeien. normaal gesproken voel ik na 10 dagen 1 follikel gewoon groeien, maar nu... wie kan me een beetje gerust stellen?

Geplaatst

Hoi Mamalou,

Ik zou me niet ongerust maken want als ze een paar kleintjes zagen dan worden die echt wel groter. Ze zagen toch een paar kleintjes?

Ik voel vanaf het begin van het spuiten soms mijn eierstokken, maar niet erg hoor. Het komt omdat wij niet veel eitjes hebben want de vorige keer toen ik er 20 had toen zette mijn buik ook helemaal op en dat heb ik nu ook helemaal niet.

Veel succes morgen met de meting, ik moet nog een nachtje langer slapen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

hoi yvonne,

bedankt. ik ga nog net niet huilen de hele tijd. het komt omdat ik normaal gesproken elke eisprong voel. en ik maakte me al geen zorgen om deze stap. nou, daar ben ik dus van teruggekomen!

en het rare is, ik voel me verder echt hartstikke goed, alsof ik helemaal niet met IVF bezig ben. ik zal proberen daar wat meer op te richten.

en het voordeel van niet veel eitjes is dat de punctie wat minder pijnlijk is :)

ben blij dat ik morgen al heel vroeg in het ziekenhuis moet zijn.

groetjes en tot later!

mamalou

Geplaatst

He Mamalou, succes meid, ik zal voor je duimen!!

En verder... wil ik graag ook op het lijstje van deze maand...

Ben 14 november begonnen met decapeptyl, op cyclusdag 25. Gister ongesteld geworden en ws woensdag of donderdag voor eerste echo...

Spannend allemaal.

Dit is mijn eerste ivf, ben 32 jaar, verkleefde eileiders. Zaad van manlief is super!

Verder ben ik gestopt met roken al een aantal weken en heb ik acupunctuur.

liefs,

Karin.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ben nu 5 dagen Lucrin en Gonal-F (samen) aan het spuiten en moet zeggen dat ik me ook erg goed voel. Eigenlijk nergens last van...

Het spuiten vind ik erg meevallen, eventjes een rode plek, maar verder niets!

Vrijdag mag ik voor de eerste FM...ben benieuwd wat daarbinnen allemaal gebeurd! Ik voel namelijk niets bijzonders...We zullen het zien!

Wat me opvalt, is dat maar weinig meiden Lucrin en Gonal-F spuiten...

Groetjes Krullie!

Geplaatst

hoi karin en krullie,

wat grappig, net nieuw op het forum en gelijk al helemaal in de running. we gaan een beetje gelijk op.

ben heel benieuwd morgen. heb vanavond wel buikpijn en opgezwollen gevoel dus misschien komt alles nog wel goed.

succes!

groetjes mamalou

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Anja: week 48 start ivf

- mijnbaby: november start IVF

- Wannabemom: november start 4e IVF

- draakje: evaulatie gehad nu weer 3 weken wachten op semenonderzoek

- Simone: beginnen met pil in december

- Henne: jan. 2009 2e ivf/icsi

- Purple, TP cryo - van 1e IVF zodra het ZH groenlicht geeft

- Marietje: TP cryo - van 1e ivf oktober/november

- Mama27: TP cryo - start eind oktober

- Natasja: IUI uitgangsecho eind november

Voortraject:

- Kristel: TP cryo - 12 november begonnen met provera

- Marina: 13 nov, 3e fm

- Nanne: begonnen met 1e IVF, 14/11 1e fm

- Yvonne:14/11 start Menopur, 21/11 1e fm

- Krullie: 11 nov. begonnen met Lucrin, 4 dec ws punctie

- Yvonne: 14 nov, uitgangsecho, start Menopur, 21/11 1e FM

- Nanne: 14 nov, 1e fm

- Marina: 15 nov, punctie

- Anja: 16 nov 1e prik decapeptyl

- Sofie: TP cryo 23/11

- Mamalou: 20 nov, 1e echo; 27 nov: punctie

- Anja: 5 dec, 1e echo

- Champietal: 17/11 beginnen met Gonal F - 24/11 1e FM

- Vanessa: 2e IVF eerste Decapeptyl rond 21 december

- Karin: 14 november eerste Decapeptyl echo 26 of 27 november

Wachtbankje:

- Elena: 4/11 IUI (3 follikels), 17/11 testen (IVF omgezet naar IUI)

- Cindy: 11/11 tp 1 goede cryo, 3/12 testen

- Lisl: 17/11 tp, 1-12 testen

- Marina 20/11 tp, 4-12 testen

Zwanger 2008

- Diana: zwanger! uitgerekend: 1/12/08

- Niki: zwanger! uitgerekend: 1/12/08

- Estrhalita: zwanger! (21/4 echo) uitgerekend: 7/12/08

- Monique : 1e IVF, zwanger! (test 2/4), uitgerekend:

- Lautje: zwanger!, uitgerekend:

- Valesca; Zwanger!, uitgerekend:

- Hildever: zwanger!, uitgerekend: 31/01/09

- Wervelstorm (Linda): zwanger!, uitgerekend: 7/02/09

- Nora: zwanger! (test 9/7), uitgerekend: 18/03/09

- Pien: zwanger! (test 15/7), uitgerekend: 21/03/09

- Mariek: zwanger! (test 16/7), uitgerekend: 21/03/09

- Leeuwtje: zwanger! (test 18/7), uitgerekend: 27/03/09

- Dorine: zwanger! (test 01/08), uitgerekend:

- Miss Daantje: zwanger! (test 03/09) --> 2-ling!!, uitgerekend:

- Lila2002 : zwanger! ( test 04/09), uitgerekend: 13/05/09

- Stéphanie: zwanger (test 13/9) --> 2-ling!!, uitgerekend: 18/05/09

- Lentezon: zwanger! (test 15/09) --> 2-ling!!, uitgerekend: 19/05/09

- Lis : zwanger! (test 08/09), uitgerekend: 20/05/09

- MsMici: Zwanger!!! (test 23/9), uitgerekend: 1/06/09

- Nicolas: Zwanger ! (test 29/9), uitgerekend: 3/06/09

- Elaine: Zwanger! (test 2/10) 23/10 echo, uitgerekend:

- Maatje: Zwanger! (test 3/10) 24-10 echo, uitgerekend:

- Diana31: Zwanger!! (test 8/10) 30-10 echo --> 1 emmie tp / 1-eiïge 2ling, uitgerekend:

- Nicole: Zwanger!! (test +/- 22/10) --> spontaan na 7jr. MM, uitgerekend:

- Annemie: Zwanger !! (test 6-11) 27-11 echo, uitgerekend:

- Esprit: Zwanger!! (test 8/11) 05-12 echo, uitgerekend:

- Caatje: Zwanger!! (test 10/11) 27-11 echo, uitgerekend

Karin, ik heb je er even bijgezet.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Anja: week 48 start ivf

- mijnbaby: november start IVF

- Wannabemom: november start 4e IVF

- draakje: evaulatie gehad nu weer 3 weken wachten op semenonderzoek

- Simone: beginnen met pil in december

- Henne: jan. 2009 2e ivf/icsi

- Purple, TP cryo - van 1e IVF zodra het ZH groenlicht geeft

- Marietje: TP cryo - van 1e ivf oktober/november

- Mama27: TP cryo - start eind oktober

- Natasja: IUI uitgangsecho eind november

Voortraject:

- Kristel: TP cryo - 12 november begonnen met provera

- Marina: 13 nov, 3e fm

- Nanne: begonnen met 1e IVF, 14/11 1e fm

- Yvonne:14/11 start Menopur, 21/11 1e fm

- Krullie: 11 nov. begonnen met Lucrin, 4 dec ws punctie

- Yvonne: 14 nov, uitgangsecho, start Menopur, 21/11 1e FM

- Nanne: 14 nov, 1e fm

- Marina: 15 nov, punctie

- Anja: 16 nov 1e prik decapeptyl

- Mamalou: 20 nov, 1e echo; 27 nov: punctie

- Anja: 5 dec, 1e echo

- Champietal: 17/11 beginnen met Gonal F - 24/11 1e FM

- Vanessa: 2e IVF eerste Decapeptyl rond 21 december

- Karin: 14 november eerste Decapeptyl echo 26 of 27 november

Wachtbankje:

- Elena: 4/11 IUI (3 follikels), 17/11 testen (IVF omgezet naar IUI)

- Cindy: 11/11 tp 1 goede cryo, 3/12 testen

- Lisl: 17/11 tp, 1-12 testen

- Marina 20/11 tp, 4-12 testen

- Sofie 23/11 tp - 5-12 testen

Zwanger 2008

- Diana: zwanger! uitgerekend: 1/12/08

- Niki: zwanger! uitgerekend: 1/12/08

- Estrhalita: zwanger! (21/4 echo) uitgerekend: 7/12/08

- Monique : 1e IVF, zwanger! (test 2/4), uitgerekend:

- Lautje: zwanger!, uitgerekend:

- Valesca; Zwanger!, uitgerekend:

- Hildever: zwanger!, uitgerekend: 31/01/09

- Wervelstorm (Linda): zwanger!, uitgerekend: 7/02/09

- Nora: zwanger! (test 9/7), uitgerekend: 18/03/09

- Pien: zwanger! (test 15/7), uitgerekend: 21/03/09

- Mariek: zwanger! (test 16/7), uitgerekend: 21/03/09

- Leeuwtje: zwanger! (test 18/7), uitgerekend: 27/03/09

- Dorine: zwanger! (test 01/08), uitgerekend:

- Miss Daantje: zwanger! (test 03/09) --> 2-ling!!, uitgerekend:

- Lila2002 : zwanger! ( test 04/09), uitgerekend: 13/05/09

- Stéphanie: zwanger (test 13/9) --> 2-ling!!, uitgerekend: 18/05/09

- Lentezon: zwanger! (test 15/09) --> 2-ling!!, uitgerekend: 19/05/09

- Lis : zwanger! (test 08/09), uitgerekend: 20/05/09

- MsMici: Zwanger!!! (test 23/9), uitgerekend: 1/06/09

- Nicolas: Zwanger ! (test 29/9), uitgerekend: 3/06/09

- Elaine: Zwanger! (test 2/10) 23/10 echo, uitgerekend:

- Maatje: Zwanger! (test 3/10) 24-10 echo, uitgerekend:

- Diana31: Zwanger!! (test 8/10) 30-10 echo --> 1 emmie tp / 1-eiïge 2ling, uitgerekend:

- Nicole: Zwanger!! (test +/- 22/10) --> spontaan na 7jr. MM, uitgerekend:

- Annemie: Zwanger !! (test 6-11) 27-11 echo, uitgerekend:

- Esprit: Zwanger!! (test 8/11) 05-12 echo, uitgerekend:

- Caatje: Zwanger!! (test 10/11) 27-11 echo, uitgerekend

Heb gisteren de TP gehad van mijn cryo, dus 1tje van de 3 heeft het ontdooien overleefd maar volgens dokter is het wel een sterke. Na ontdooien had het zich herpakt en goed verder doorgedeeld. Laat ons duimen en hopen. Ik mag 2 weken thuis rusten, niet werken... heb een serieus stresserende job en dat kan ik echt missen nu. Dus de kaarsjes branden, ik heb stapels boeken klaargelegd en nu moet ik helemaal zen blijven (easier said than done)

:misc_expressions-wh

Cindy, heb jij nu getest? sorry hoor misschien staat het hier elders maar nog niet alles gelezen.

Geplaatst

Spannend SOfie!!!

En Mamalou, geniet van het gevoel dat je niet met IVF bezig bent en dat je je goed voelt. Wie weet helpt je dat wel extra ontspannen. Altijd goed!!!

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Succes Sofie! Lekker dat je thuis mag blijven. Volgens mij ben je dan veel rustiger.

Wordt een spannende week volgende week!

Geplaatst

Hi,

Eindelijk ook goed nieuws vanuit mijn kant.

Vorige maand wilde er maar één eiblaasje groeien.

Vanochtend voor de 1e keer weer geweest.

Rechts was er maar één eiblaasje van al 18mm

Links waren er zes eiblaasjes van tussen de 12 en 14mm.

De mevrouw van de echo vond het er heel erg goed uitzien en was zeer positief!!

Ik ben nu al helemaal blij!!!

Geplaatst

Oh Chantal wat super !!! Jij bent vast super content nu, nu maar duimen dat die 12-14mm s ook nog beetje groeien hé. Maar op zich is dit al heel erg goed nieuws, ik ben blij voor je.

Merci voor de lieve berichtjes, weet je het meest troost en begrip vind ik echt hier hoor...

dankjulliewel :)

De dagen gaan misschien wel vrij lang zijn maar ik heb me gewapend met een leuk to do lijstje. Dit jaar ga ik extra vroeg kerstversieren, ik ga nu al mooie kerstkaarten maken, heel veel lezen en ook schrijven.

Ik probeer va morgen 1 activiteit per dag te plannen zoals nr de winkel gaan, dat breekt de dag. Verder heb ik mezelf opgelegd van niet te werken, dat ben ik vorige keer wel van thuis uit blijven doen en nu is het dus een dikke vette NEEN :)

lekker gezellig rusten

Geplaatst

Hoi Sofie, ik had inderdaad gisteren getest en die wat negatief maar dat kan ook nog niet want dat is veeeeeel te vroeg nog.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hoi meiden,

Héél vervelend dat ik jullie zo lang in onzekerheid heb laten zitten, maar ik ben een tijdje uit de roulatie geweest. Heb van dinsdagnacht t/m afgelopen zaterdag in het ziekenhuis gelegen vanwege onmenselijke buikpijnen.

Men was bang voor een bbm zwangerschap of zo, maar ze hebben niets kunnen vinden. Ik ben afgelopen zaterdag onwijs ongesteld geworden en het gekke was dat daarna de buikpijn ook weg was.

Ik ben dus helaas..... NIET zwanger!

Kom weer snel terug, maar moet nu rennen omdat we een 10 min. gesprek op school hebben zometeen.

Heb heel wat bij te lezen, dus reageer wat later..... okido?!?

Iedereen véél succes!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hi Elena, eindelijk nieuws van je... maar meisje jammer genoeg niet zo'n goed nieuws hé;

Wat erg seg die pijnen!? Hoe zat dat dan, ben je speciaal opgenomen daarvoor of was je op onderzoek?

Pff wat een verhaal, heel veel sterkte en toch blij om je terug hier te hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden