Ga naar inhoud

overzicht behandelingen november / december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal, wat goed 10 eitjes !!! schitterend hoor en de pijn ben je dan toch snel vergeten ...

Ik mag niet klagen was onder narcose bij mij maar kon niet goed meer stappen dagen nadien (overstimulatie) toch heb ik dat als niet erg ervaren omdat het doel alles oversteeg :)

Rust nu maar, laat je verwennen en hopelijk morgen veel embryotjes en dan maandag een toppietje bij mama. Ga je 1 of 2 terugplaatsen?

Lucky, thanks, het kort idd af hé. Ik heb niet veel last. Net beetje krampen gehad en gisteravond ook maar verder niks, ik probeer er niet aan te denken. Gaan vanavond lekker eten met vrienden en ik ga gewoon proberen te genieten.

Aan alles dames, sterkte, succes en fijn weekend

• Reacties 544
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ga je 1 of 2 terugplaatsen?

Ik plaats er maar eentje terug.

Dat is de regel in ons ziekenhuis. Ik ben in hun ogen pas 31 jaar, dus dan doen ze er liever eentje, dan is de kans van slagen en dat als goed gaat toch hoger. Als ik zelf had mogen kiezen had ik er denk ik toch twee gedaan, maar het is niet anders.

Geplaatst

Ikketje, jij hebt het ook maar gehad; lekker.

Champietal ook.

Sofie, ik hoop op het beste voor je... goed dat je afleiding/ontspanning zoekt en vindt.

Fijn om met elkaar mee te leven hier!

Geplaatst

Vandaag had ik m'n eerste FM...waar ik een zeer dubbel gevoel aan over heb gehouden!

Het begon goed...mooi slijmvlies (8 mm), maar toen...

"Oei...je hebt wel héél veel follikels...ik tel er alleen rechts al zo'n 18 (waarvan 8 al behoorlijk groot). Ooooh...oké...slik! Andere kant...ook daar zie ik er zeker 10 en nog héél veel kleintjes!"

Ik hoopte op een mooi aantal...maar dit is een beetje té!

De arts gaf aan dat ik de Gonal-F moet verlagen van 150 naar 112,5 en maandag voor een tweede FM terug moet komen! Als, door de verlaging van Gonal-F, de kleine blaasjes klein blijven, kunnen we waarschijnlijk doorgaan. Als deze ook gaan groeien is het té veel van het goede en moeten ze de poging afbreken! En is poging 1 ten einde (aaah!, dat zou ik echt supererg vinden...heb vandaag al contact gehad met verzekering...zij beschouwen het gebruiken van de medicijnen als poging, dus niet vanaf een punctie...)

Jeetje! En ik vond het zelf zo goed gaan...kreeg sinds gisteren wel wat last van mijn buik, maar niet heel vervelend ofzo. Ik dacht dat hoort er gewoon bij... Maar goed met zoveel follikels in je buik, ga je natuurlijk wel het een en ander voelen!

En dan nu...géén idee! Probeer maar goede moed te houden en blijf positief! Ik wil ook gewoon volgende week een punctie!!

Heb niet het idee dat ik er veel aan kan veranderen.

Dus alle kaarsjes die gaan branden...ook een beetje voor mij a.u.b. hahaha!

Krullie

Geplaatst

Hoi Krullie,

jeetje, wat een hoeveelheid zeg! Voelt je buik niet ongelofelijk vol? Ik heb er 2 en ik voel me al 9 maanden zwanger :)

Ik hoop dat ze klein blijven en dat je niet hoeft te stoppen, dat zou toch vreselijk zonde zijn! Ik heb een paar weken geleden een doos bijenwaskaarsjes gekocht, speciaal voor de IVF-tijd, dus er brandt elke dag wel 1 af voor ons :)

succes!

mamalou

Geplaatst

Da's mooi, mamalou!

Hier brandt ook een kaarsje voor iedereen die het nodig heeft!!

Moet toch goed gaan, zou je denken :)

Heb eigenlijk helemaal niet zo'n last van mijn buik...gek hè!

Geplaatst

Krullie,

heel spannend en ik wens je dan ook het beste toe.

De verzekeringsmaatschappijen rekenen medicijngebruik al als behandeling, sommige ziekenhuizen zijn hier wat makkelijker in. Zij geven het pas door aan de verzekering als er een punctie is uitgevoerd. Even pijlen met je arts is misschien een idee en hopelijk een geruststelling.

Natuurlijk hoop ik voor je dat die punctie er komt en dat de Gonalvermindering zijn werk zal doen. Sterkte!

Stéphanie

Geplaatst

Hey,

Ik heb net staan springen in mijn huiskamer. Van de tien eiblaasjes die ze gisteren hebben geprikt, zijn ze alle tien bevrucht. Helemaal top dus.

De vrouw van het lab zei ook dat dit niet zo vaak voorkomt.

AS maandag om 9.00 uur heb ik de TP. Dan komen de volgende twee slopende weken.

@ Krullie, wat balen zeg. De 1 heeft er te weinig de ander weer teveel.

Ik had er vorige maand te weinig dus werd geen IVF. Mijn ziekenhuis dacht met ons mee en schreef toen gelijk nieuwe recepten uit, dit betekend dat de eerste niet als IVF wordt gezien, dus deze maand gewoon mijn eerste is.

Sterkte in iedergeval.

Geplaatst

Hallo,

Krullie... wat moeilijk hé, maar je teveel is niet gezond voor je... Ik hoop dat de kleintjes klein blijven en je gewoon kunt doorgaan want stoppen lijkt me vreselijk.

Ik brand een kaars :)

Chantal, SUPER amai dat is gewoon echt fantastisch nieuws hé. Dat moet toch een hele troost zijn na de vorige "IVF", allé nu kan je hopelijk even teren op een voorraadje.

Ik duim voor je maandag, probeer nu nog te ontspannen en dan maandag topfit om het embryotje te laten nestelen hé!

Geplaatst

@ mamalou, voor jouw wordt het nu spannend he?? bijna punctie!! Zet'm op!!!

@ champietal, Wat een super score zeg!!! alle 10 bevrucht. Denk dat we vanaf morgen niet meer gelijk op gaan hoor. Bij mij gaan ze nooit alle 8 bevruchten. Dat was de vorige 2 pogingen ook niet zo.

Maar goed, 1 is al genoeg!! We gaan voor samen zwanger.

Bij mij plaatsen ze er wel 2 terug, en daar ben ik ook wel blij mee

(ook al ben ik nog maar 26, in zwolle standaard vanaf de 2e poging 2 tp)

@Sofie, kun je het wachten nog aan?? Nu wordt het spannend man!!!

@ Krullie, Wat een berg eitje joh, ontploft je buik niet?? Ik stond met 11 blaasjes al compleet op springen. Duim voor je dat je door mag.

liefs ikketje

Geplaatst

Hoi Mamalou,

Ik ben vanochtend geweest voor een echo en ik moest weer bloed laten afnemen. Ik ben tot op heden aan het wachten op een telefoontje want de dokter had mij vanmiddag gebeld, maar toen deed mijn telefoon raar en kon hij mij niet horen. Daarna heb ik geprobeerd te bellen, maar toen zat ik op de OK. Ik heb het later weer geprobeerd en toen zei een mevrouw dat ze het ging uitzoeken, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Ik weet nu dus nog niet of vanavond de Pregnyl op de EHBO moet laten zetten of morgen.

Mijn baarmoederslijmvlies was trouwens 11 mm, zo dik heb ik hem volgens mij nog nooit gehad. Altijd tussen de 7 mm en 9 mm. Ik heb wel es iets gehoord over te dik baarmoederslijmvlies alleen ik weet niet meer of het positief of negatief was.

Ik zat trouwens vanmorgen in de wachtkamer van de kraamafdeling van het ziekenhuis en daar zat nog een meid in de wachtkamer te kletsen over ivf tegen een anders stelletje en toen kwam ik ook met haar in gesprek en we hebben telefoonnummers uitgewisseld want zij gaat voor een cryo en krijgt waarschijnlijk vrijdag een terugplaatsting en ik misschien ook. Wat begrijpen wij meiden elkaar goed die met ivf bezig zijn want we kletsten aan een stuk door en hadden elkaar nog nooit gezien, maar je weet gewoon dat zij ook weet wat jij moet doormaken en dat schept een band.

Nou, ik ga zo maar weer es bellen of ze al iets weten want ik houdt het niet meer.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Groot gelijk dat je er nog een keer achter aan belt, Yvonne! Het is toch wel erg spannend of je vandaag of morgen de spuit moet krijgen!!!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

hoi yvonne,

wat balen zeg. mijn ziekenhuis is in het weekend gesloten, dus wel lekker dat je niet 2 dagen hoeft te wachten... ik heb maandag de punctie en ik heb vandaag eindelijk de zeer langverwachte tranen laten stromen. ik kreeg een lief kaartje van mijn schoonzusje en toen kon ik opeens niet meer stoppen. huilen om alles, om teleurstellingen, hoop die je moet blijven hebben, ook al heb je er geen energie meer voor, om het leven dat je eigenlijk anders had gezien, en huilen om de kindjes die je graag in je armen wilt sluiten.

ik heb in 3 jaar geloof ik nog niet zo gehuild als net, en nog steeds eigenlijk. het voelt best fijn.

en over die vrouw in de wachtkamer; mooi dat je een gesprek met haar hebt aangeknoopt. ik had laatst een kort onderonsje met een vrouw die ook een hogere dosering kreeg. ik gaf haar een soort knipoog (kan niet zo goed knipogen) en wenste haar sterkte. van mij mogen er wel wat meer gesprekken op gang komen daar!

liefs mamalou

Geplaatst

Hoi Mamalou,

Ze hebben gebeld en ik moet vanavond om 22.30 uur de pregnyl laten zetten en ik heb maandag de punctie. Ik moet maandag om 7.30 uur in het ziekenhuis zijn. Mamalou we gaan helemaal gelijk op. Kunnen we elkaar steunen tijdens die ellendige wachtweken.

Mamalou, als je die tranen voelt aankomen moet je ze gewoon laten komen. Dat lucht enorm op meid. Ik moest na de teleurstelling van mijn verse ivf poging ook enorm huilen en als het nu ook niet gaat lukken, zal ik mijn tranen denk ik ook laten vloeien. Ik hoop natuurlijk dat we allebei een goed einde hebben.

Moet jij ook vanavond om 22.30 uur de pregnyl zetten? En heb jij Hyves?

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Yvonne

wat toevallig! ik moet 'm om half 10 zetten en ik heb maandag om half 10 de punctie. wat raar dat dat ook weer anders is! misschien dat jij nog verdoving krijgt ofzo? ik niet, want 2 follikels doet geen pijn zeiden ze... nou, dat hoop ik dan maar!

liefs mamalou

Geplaatst

Spannend, Mamalou en Yvonne!!! Weer een punctie!

En wat die tranen betreft: inderdaad, gewoon laten stromen! Ik weet alleen dat ik er altijd rap mee op houdt omdat mijn keel en hoofd zo zeer gaan doen, als het echt effe heftig janken is!!!

Succes dit weekend meiden!

PS Mamalou, ik krijg tegenwoordig elke keer een pagina met links als ik op je site wil kijken.....

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Mamalou, de vorige keer kreeg ik een roesje maar voelde de pijn nog steeds. Het duurde naar mijn gevoel ook lang, maar dat kwam denk ik door de hoeveelheid eitjes. Ik hoop dat ik nu weer een roesje krijg want dat is toch beter dan niet.

Succes zometeen met de spuit pregnyl.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

heej yvonne!

Ik was even aan het speuren hoe het met jou zou gaan en ik zie dat je alweer aan de punctie toe bent! heerlijk wat gaat dat toch lekker snel..! hopen op een mooie bevruchting en daarna natuurlijk een positieve test.

@ iedereen op het wb..

ik straal al het positieve op naar iedereen die nu op het wachtbankje zit en/of de komende week met de billen op het wachtbankje komt te zitten!

heel erg veel suc6!

en yvonne heel erg veel suc6 maandag.. Ik zou aan je denken

liefs

Desiree

Geplaatst

hey dames van de punctie, zet'm op!!!

Ik zit momenteel in afwachting van een telefoontje van het ziekenhuis. Ze bellen vandaag of er bevruchting is, best spannend toch weer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden