Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Cd21 is cyclusdag 21. Dus 21 dagen naje eerste dag menstruatie.

Sofie, ik hoop dat het zo werkt, dat als er bij KBC wat gevonden wordt, de kans bij jullie ook groter wordt. Spannend is het in ieder geval!

Essie, wat een puinhoop in het amc en wat ben ik blij dat we in de zomer al weggegaan zijn! Gied nieuws trouwens voor jullie! Moet goed komen,, toch??

Meiden, heel fijne jaarwisseling, probeer het positieve te benaderen. Ik zeg maar zo: nieuw jaar, nieuwe ronde en dus nieuwe kansen!!!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@twinkelstar. Wij hebben 28 januari de tese (nou ja wij, mijn vriend) in dd. We gaan dus een beetje gelijk op. Het wordt onze eerste keer, dus als ik meer weet hoor je van mee!

Hoi, oh dat ligt zeker dicht bij elkaar. Spannend. Wordt het dan ook jullie eerste icsi? Ik zie dat we ook uit hetzelfde jaartal komen (of is 1978 niet je geboortejaar?). Waarom krijgt jouw vriend een Tese? Bij mijn vriend gaan ze zowel Mesa als Tese doen (maar volgens mij gaan ze eerst mesa doen en als ze dan niks vinden alsnog tese...dit was ons niet helemaal duidelijk).

Wij liepen eerst bij het AMC maar die hadden enorme wachtlijsten en bovendien een stop bij de uroloog waardoor we ervoor hebben gekozen naar Dusseldorf te gaan. Ik merkte tijdens het intakegesprek dat de meeste stellen die in Dusseldorf komen toch vaal al een aantal behandelingen erop hebben zitten in Nederland.

Succes de 28-ste!

Geplaatst

@twinkelstar ja inderdaad ben 32 haha. Is ook onze eerste icsi en de 1 e keer in de med molen. Mijn vriend heeft door chron ziektes geen zaadlozing dus vandar een tese, ik hoop zo dat het meevalt voor hem. Het schijnt veel gedaan te worden in dd dus zal vast goed komen met de tese. Wij waren ook aangemeld in nijmegen, maar zag op dit forum hoe snel het in dd ging en de ziekenhuiszorg schijnt in duitsland goed te zijn dus vandaar dd. Vind het ook een wereld van verschil met nl, heel anders. Heeft beide zn voordelen. Fijne jaarwisseling!

Geplaatst

Volgens mij heb ik je verhaal inderdaad wel gelezen. Jullie wonen niet ver van de Duitse grens of niet? Voor ons is het wel een stuk rijden maar dat hebben we er wel voor over. Enige nadeel vind ik dat we beide amper duits spreken. De uroloog sprak wel engels maar alle papieren zijn weer in het duits. Gelukkig is dr. Scholtes wel Nederlands.

Fijne jaarwisseling (die van mij is dit jaar iets minder...heb de griep en blijf op de bank terwijl ik eigenlijk een feestje had)!

Geplaatst

☆。★。☆。★

。☆ 。☆。☆

★。\|/。★

Happy New Year!

★。/|\。★

。☆。 。☆。

**☆。 ★。 ☆

Voor jullie allemaal een gezond gelukkig en vruchtbaar 2011.

Geplaatst

Ons jaar is k begonnen een negatieve test en bloed bij het afvegen. Volgend jaar móet voor ons allemaal vruchtbaar zijn. Ik ben kapot de tranen vloeien zal ik moeder worden en mijn man vader. We gaan weer verder op een goede poging 3

Geplaatst

Raba wat K... inderdaad, het is elke dag klote, maar dit voelt wel raar kan ik me voorstellen zo tussen de 'feestdagen

iedereen de beste wensen en hopelijk veel vruchtbare momenten!

Geplaatst

he Raba, wat ongelovelijk k*t!

inderdaad geen goed begin van het nieuwe jaar. hopelijk gaat het volgende keer wel goed.

voor iedereen de allerbeste wensen en een vruchtbaar 2011.

na alle verhalen ga ik maandag het AMC nog maar eens bellen. eind januari zijn wij op vakantie in duitsland dus misschien dat ik ga kijken of we een intake gesprek in dd kunnen krijgen.

wat betreft de wachttijd/lijst heeft mijn vriend afgelopen week iets leuks bedacht.

hij heeft me ten huwelijk gevraagd!

zoals het er nu uit ziet gaan wij in september trouwen. met dat vooruitzicht is het idee van een wachtlijst al weer een stuk minder erg!

Geplaatst

@suzie

Van harte gefeliciteerd.

Geniet ervan is echt 1van de mooiste dagen uit je leven.

Wij zijn 2 jaar geleden getrouwd 20-08-2008 een sprookje was het.

Heerlijk alle voorbereidingen daar kan je super afleiding in vinden.

Ik ben benieuwd bij het AMC wat ze zeggen.

Ik loop er ook.

Gr. Essie.

Geplaatst

Meiden, allemaal de beste wensen voor een fantastisch 2011!!

Raba, ook hier, wat ongtzettend klote voor je. Hoop dat het nieuwe jaar ook nieuwe kansen biedt.

Suzie, gefeliciteerd!

Hier is het aftellen begonnen: nog 9 nachtjes slapen tot de tese. Begin m nu wel een beetje te knijpen, hoop dat het allemaal goed gaat...

Geplaatst

@ Suzie > geweldig, een vriend met zulke ideeen!! Gefeliciteerd :) trouwen is idd erg mooi en kost je veel tijd! Minder tijd om aan het wachten te denken :)

@ Fren > spannend joh, volgende week is het zo ver!! Is het bij jullie de vraag of er zaadjes gevonden worden.. er was al eens eerder zaad gevonden toch?? Blijft evengoed een spannende tijd natuurlijk!

Geplaatst

Rosaly, er zijn wel eens een paar zaadjes gevonden, een keer 7 en een keer 4, maar vaker wordt er niks gevonden. Vind het dus behoorlijk spannend of ze met de tese iets gaan vinden!

Zie dat vandaag je officiele testdag is, nog een testje gedaan?

Geplaatst

Suzie gefeliciteerd, heerlijke afleiding...

Fren spannend het schiet nu echt op. Een dag na jullie tese gaan wij naar DD voor intake, het leeft bij mij nu ook helemaal nu het dan ook echt januari is.

Geplaatst

@ Fren > veel sterkte nog maar even dan met het wachten...

Ik heb vandaag de laatste test gedaan, in totaal 6 gedaan :s Mr toch fijn om weer te zien :) Morgen het zh bellen en een afspraak voor de echo maken..

@ Mari > voor jullie ook bijna zo ver!! Spannend, een 2nd opinion! Hoop zo dat jullie goed nieuws krijgen en 't een goed jaar wordt :)

Geplaatst

@fren

Spannend Fren ja ik weet precies hoe je je voelt hoor.

Als het goed is horen jullie ook meteen de uitslag dat hoop ik wel voor je hoor.

Ik duim voor jullie op een top tese

Leuke ava heb je trouwens.

@Rosaly

Ik ben benieuwd Rosaly je hebt vandaag weer een test gedaan met een positieve test.

Spannend op naar de echo

@mari

Ja ook voor jou komt er weer een spannende tijd aan en ineens is het dan alweer januari he.

Ik duim uiteraard ook voor jullie

Geplaatst

@fren; spannend hoor die laatste week wachten! Heb je genoeg afleiding zodat de tijd snel gaat? Ik duim in ieder geval hard voor jullie!

Rosaly; nog steeds positief getest, dan nu op naar de echo, spannend!

Wij hebben komende week de gezamelijke afspraak, kei spannend en mijn menstruatie zit er aan te komen, maar hoop dat deze tot de afspraak nog even weg blijft!

Geplaatst

@poezebeest, ben heel enieuwd naar jullie ervaringen tijdens de gez afspraak! Ik hoop eigenlijk dat wij dat niet oeven te doen omdat we al eerder een icsi gedaan hebben. Laat je weten hjoe het gegaan is?

Geplaatst

@fren; als je dezelfde hormonen gaat spuiten als de eerste keer lijkt het me onzin als je toch naar die ga moet. Onze gyn zero dat iedereen die pesa/tese traject volgt gonal-f gaat spuiten. Van de andere kant wordt er ook uitleg gegeven over het hele traject en een rondleiding enzo, dus wellicht vinden ze toch dat jullie deze moeten volgen. Ik laat zeker weten hoe het is gegaan eind van de week.

Geplaatst

Wij hebben onze eerste poging in het vu gedaan en niet in Nijmegen, dus ik denk dat we er wel aan moeten geloven. Heb de vorige x deca en gonal gespoten, dus das in ieder geval niets nieuws.

Succes!

Geplaatst

@ Raba; wat super K*T voor jullie :( Sterkte....

@ Suzie; Proficiat!!!!!

@ Fren; spannend zeg... gelukkig is je vriend toch voor 11-1 gegaan, nog even geduld ;)

@ Essie; weer een week om :) Begint op te schieten he?! Hahaha....

Ik ben benieuwd wanneer we weer door mogen voor poging 2....

Zoals ik hier heb begrepen moet ik eerst weer een keer gewoon menstrueren.

Als mn lichaam op schema ligt wordt dat half januari, dus dan nog een maand wachten :(

Ik ben zo verschrikkelijk ongeduldig :S

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden