Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lisa voor ons leek het inderdaad voorbij, de kansen zijn nu ook niet heel groot. Maar een kans is een kans dus we gaan ervoor. Het grote verdriet hebben we al gehad dus ik hoop dat mochten we weer een negatieve uitslag krijgen dat ik het wel beter kan handelen.

De uroloog heeft ons verteld dat ze graag willen dat de mensen die van ver komen in een hotel gaan omdat je de vlg dag voor controle moet komen.

Geplaatst

hallo meiden,

Ik ben nieuw op dit forum, heb al een paar pagina´s teruggelezen van deze discussie, met name de verhalen van fren.

Even kort samengevat zijn mijn vriend en ik sinds augustus 2009 bezig met onze kinderwens, na bijna een jaar geprobeerd te hebben is gebleken dat in het sperma van mijn vriend geen zaadjes zijn te vinden. Na gesprekken en onderzoeken is ook nog eens gebleken dat mijn vriend Klinefelter heeft. Voor de mensen die nog niet weten wat dit is, een man heeft normaal gesproken 23 paren xy chromosomen, mannen met het klinefelter syndroom hebben 1 of meerdere extra x chromosomen dus xxy of xxxy enz.

Maar goed voor ons was alleen nog TESE in combinatie met ICSI mogelijk.

Mijn vriend is gisteren onder het mes geweest voor een TESE behandeling en ze hebben toch nog 3 rietjes in kunnen vriezen. Al met al waren we uiteraard hardstikke blij en gaan dit goede nieuws dit weekend ook zeker met z'n tweetjes vieren.

Fren ik las dat jij de 31e een belafspraak hebt om dan het vervolg door te spreken?

Was het niet mogelijk om direct een afspraak te maken voor een bespreking voor het vervolg? Ik heb namelijk gisteren wel direct een afspraak kunnen maken met de gynaecoloog, ook voor de 31e .

Hebben ze trouwens bij jou ook iets door laten schemeren hoeveel pogingen jullie met de 4 rietjes kunnen doen. Bij ons hebben ze daar verder niets over gezegd. Vandaag nog wel een poging gedaan om de verpleegkundige te vragen die een dag na de behandeling belt om te vragen hoe het gaat, maar die kon niets zeggen. Of misschien zelf met de afdeling bellen of afwachten tot de 31e, want de gynaecoloog kon het wel vertellen zei ze

Geplaatst

Lisa, het is bijna zover nu he? Ik had hier laatst nog een mail over gestuurd en daar kreeg ik het volgende antwoord op:

we will get the result in the afternoon of the operation, so that we can tell you the result the day after the surgery. Of course you have the opportunity to call the IVF-Center in the afternoon on the day of the operation.

Bij ons adviseerde de arts ook om een nachtje in een hotel te slapen. Dit omdat het niet zo fijn/ prettig is om het hele stuk weer in de auto naar huis te moeten zitten. Mijn vriend wil echter liever wel naar huis. Maar ik wist niet dat je de volgende dag weer moest komen....

Geplaatst

Bedankt twinkelstar! ik wist ook niet dat je de vlg dag terug moest. voor ons is het ruim een uur, dus wij gokken er op dat we misschien niet terug hoefen en anders rijden we zaterdag nog een keer. in een hotel zitten als je toch niks kan lijkt me ook wat irritant nl, maar als je ver moet rijden is het wel logischer lijkt me. zou fijn zijn als we de vlg dag de uitslag al krijgen, scheelt weer wat zenuwen

Geplaatst

Hi dali,

Gefeliciteerd met het resultaat!! Wat is dat wachten zenuwslopend hè!! Ik ben dinsdag ook al gebeld en heb toen gevraagd of 1 rietje voor 1 poging is, maar daar kwam niet echt een eenduidig antwoord op. Ligt naturlijk ook aan het ontdooien.

Wij hebben een belafspraak omdat we in amsterdam wonen en in Nijmegen onder behandeling zijn. Scheelt ons een enorme rit dus.

Geplaatst

Hey Fren,

Ja zeker was dat zenuwslopend! Had de dag ervoor nog even kort wat op internet gezocht naar resultaten bij TESE behandeling, stomste wat je natuurlijk kunt doen, vond namelijk de ene negatieve uitslag na de andere en vrijwel geen postieve resultaten. Dus ging eigenlijk al met lood in m'n schoenen heen. Maar goed, het is gelukkig allemaal niet voor niets geweest.

Oké bij jou dus ook al geen duidelijk antwoord. Sta nog in twijfel of ik morgen even zal bellen of ze het mij zo kunnen vertellen of dat we afwachten tot de bespreking bij de gynaecoloog de 31e.

Ja dat is waar. Wij wonen in Meppel (drenthe) en zijn ook in Nijmegen onder behandeling, het is voor ons ook minstens 1,5 uur rijden maar wij moeten de 31e sowieso nog heen omdat ze bij mijn vriend op de echo's ook een gezwel hadden gevonden. Na de twee echo zei de uroloog al wel dat het niet kwaadaardig was omdat het in de tussentijd niet was gegroeid en als het kwaadaardig was geweest dan was het zeker wel gegroeid. Maar dat gezwel hebben ze er dus afgelopen dinsdag ook gelijk uitgesneden en daar krijgen we dan de 31e uitslag van. Zo konden we de afspraken mooi combineren zeg maar.

Geplaatst

Fren tegen ons was ook gezegd dat ze niet zeker weten hoeveel rietjes ze nodig hebben. Omdat ze niet weten hoeveel goed zaad er in een rietje zit. Dat weten ze inderdaad pas na het ontdooien. Tot nu toe hebben ze 1 rietje per poging gebruikt bij ons.

Geplaatst

@fren

Ja ja het schiet langzaam op.

Gisteren belde het ziekenhuis me nog om week 14 te bevestigen dus ja ja nog 69 nachtjes.

Gefeliciteerd met de definitieve 4 rietjes joepie wat fijn.

Nu even de 31 ste afwachten voor jou wat eruit komt en wanneer je mag starten he

Geplaatst

Hey Dali, welkom, wat spannend allemaal he brrr...maar toch nog een aantal rietjes, wat fijn!

Ik vind Nijmegen echt een superziekenhuis tot nu toe (wacht maar als de icsi straks mislukt haha), ze nemen echt de tijd voor je en ze weten heel slim afspraken te plannen zodat je zo min mogelijk heen en weer moet rijden. Wij zitten nu in ICSI poging 1 en hebben nog maar twee keer de rit moeten maken; 1x voor de intake en de andere keer voor de priksintructies; voor de rest kon alles telefonisch, super.

Hier alles oke, vanavond gaat de gonal er in en dan 9 dagen bekijken hoe en of het aanslaat. Vriendlief is alleen ziek, heeft vannacht veel overgegeven en de angst was er natuurlijk gelijk of tie koorts zou krijgen maar tot nu toe weet hij het goed te onderdrukken met paracetamol. Houden zo dus!

Geplaatst

Hi amy, Radboud is ons 3e ziekenhuis en staat voorlopig op 1 in de top-3 bij ons hoor!

Heb jij geen tussentijdse echo's gehad? Ze moeten toch weten hoe het allemaal loopt? Klinkt wel goed, alleen ben ik bang dat ik wel vaker heen en weer zal moeten, ik mag niet aan de pil en ze moeten dus dmv echo's kijken wanneer ik met de deca en de gonal mag starten. Onhandig, maar het is niet anders...

Geplaatst

Fren, ik heb geen tussentijdse echo's gehad: ik een redelijk regelmatige cyclus en heb gebeld op de eerste dag van ongi en zij rekenen vervolgens uit wanneer ik dan moet starten met decapeptyl, daar heb ik een brief van gekregen met de recepten; op de brief staat vervolgens ook een datum om te starten met de gonal en daarna staat er een datum wanneer ik de eerste echo heb of de gonal aanslaat, nl. 29 januari. Gek he, maar tot nu toe gaat het zoals gepland dus we wachten gespannen af...

Maar, zeker nummer 1 w.b. ziekenhuizen, ben ik met je eens Fren!

Geplaatst

Hoi Dali!

Wat fijn dat ze 3 rietjes hebben gevonden! Gefeliciteerd!

De laatste tijd lees je hier op het forum best veel positieve resultaten na een TESE! Geeft van de ene kant veel hoop, maar dan denk ik ook weer: er moet nou ook weer een keer een negatieve uitslag komen, dat zal wel bij ons zo zijn.. Maar nee, ik moet positief blijven tot aan 8 februari!

Essie de 7 is er weer af!! Joehoe!! Ja het gaat zo langzaam aan voor ons alletwee weer een beetje opschieten he..

Fren Wat heftig een longembolie! Dan is het maar goed dat ze zo voorzichtig zijn inderdaad.

Lfs,

Jose.

Geplaatst

Jose, ik herken dat kansberekenen heel goed, als ik lees dat iemands eerste ICSI geslaagd is dan denk ik gelijk 'dan zal het bij ons wel mislukken' is jezelf ook een beetje beschermen he. Je kan dit hele proces heel erg in gaan van 'wij gaan ervoor en ons gaat het lukken' maar je kan er ook in gaan van 'we hopen heel veel en we verwachten heel weinig'. Ik weet niet wat juist is maar ik pas vooral bij dat laatste, alles is meegenomen maar ik ga er niet vanuit!

Geplaatst
@twinkelstar

Ja voor jullie schiet het nu ook echt op he spannend hoor.

Ben je erg nerveus aan het worden?

Hoi, ja het begint nu op te schieten. Maar wat mij betreft duurt het allemaal al veel te lang! Je moet veel geduld hebben he als je in de MM zit.

Nerveus nog niet echt (mijn vriend denk ik meer, hahaha). We zijn beide best positief ingesteld en gaan uit van een goede uitslag.

Krijgen jullie in April de ICSI?

Geplaatst

@essieis lief en anderen,

begin nu inderdaad wel een beetje zenuwachtig te worden. Ben gewoon heel benieuwd wat er uit de Tese gaat komen. En daarna wordt het natuurlijk gewoon opnieuw spannend, maar ik bekijk het maar stap voor stap. Heb al goeie strakke ballenknijpers gekocht voor mn vriend, haha. stond echt zeer sexy ;)

Geplaatst

@fren en @dali; wij hebben ook 4 rietjes en onze gyn zei dat het voldoende was voor icsi en dat het over het algemeen genoeg is voor 3 pogingen, als het zaad niet voldoende was hadden ze het niet ingevroren in 4 rietjes. Wellicht is het peer persoon verschillend, maar dit is wat ons is verteld iig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden