Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Gast Butterfly
Geplaatst

Leeuw, we zitten geloof ik helemaal op 1 lijn. Grappig !

Lucky-t ... ik ben blij dat je zo positief bent. Elke positieve ervaring geeft ons een steun in de rug en het is ontzettend fijn om te weten dat we nog mogelijkheden hebben en dat het kan lukken !! Thanks !

Bij ons is het stof nu een beetje gezakt en we gaan eerst maar eens kijken wat die uroloog zegt. Het donortraject gaan we ook starten; eerst eens goed praten met de donor en zijn vrouw. Spannend allemaal.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Butterfly
Geplaatst

Oooooow lieve Dilara, laat je tranen maar gewoon stromen dat is goed !! Het is zo hard soms wat er om ons heen gebeurd !

Terecht dat je je verdriet dan heel scherp voelt en weer een boel moet verwerken. Geef het zoveel tijd als jij nodig hebt om tot rust te komen. Zulke gebeurtenissen om je heen zijn steeds weer pijnlijk.

Meis kop op hoor ! Blijf je mogelijkheden zien !! Blijf aan je eigen doel denken !!

Dikke knuffel .. Butterfly

Gast Butterfly
Geplaatst

Hey Dilara,

Ik snap het helemaal hoor. We proberen ons steeds groot en sterk te houden omdat we met ons verstand wel weten dat we door moeten en dat verdrietig in een hoekje zitten weinig zin heeft.

Maar goed, die tranen moeten er gewoon uit ! Kinderloosheid gaat diep ... heel diep, er zijn bijna niet genoeg woorden om aan anderen uit te leggen hoe diep. En die pijnlijke gevoelens zijn af en toe zo frustrerend dat je ze er in inderdaad wel uit zou willen trekken, uit je hart.

Aangezien dat niet kan, moeten de gevoelens er toch op een andere manier uit komen om verwerkt te worden ... pfff en daar zitten we dan weer met onze rode oogjes.

Ook de onzekerheid is gewoon hartstikke moeilijk. Je weet niet welke kant het in je leventje op gaat en je wilt graag wat DOEN aan je situatie.

Gisteravond op weg naar huis van vrienden met kleine kinderen moest ik ook weer huilen hoor, dat komt gewoon spontaan en onverwacht. Het is confronterend om te zien wat je zelf wilt hebben maar (nog) niet kan hebben en dan schieten er spontaan tranen in je omhoog. Net als jou situatie op de markt ... je ziet overal datgene wat je zo diep wenst.

Ja het valt allemaal niet mee, maar nogmaals huil maar goed uit, ook samen met je man. Ook al verwerken mannen op een andere manier dan vrouwen, je moet er toch samen doorheen.

Veel sterkte !! En ik hoop dat het vandaag weer iets beter met je gaat.

Geplaatst

Hallo Dilara

Ik las net je laatste bericht op het formum mbt. Tese en ik wilde je graag even laten weten dat het niet perse een uitzichtloze situatie hoeft te zijn

Vandaar dat ik je ook absoluut even een berichtje wil sturen met ons verhaal, ik hoop dat je er iets mee kunt en dat je nog niet alle hoop laat varen!!

Wij zijn er vorig jaar ook achter gekomen dat mijn man (nagenoeg geen) zaadcellen levert, de minimale zaadcellen die gevonden zijn (1x) waren onbruikbaar / bewegingloos. Door het ziekenhuis in Eindhoven werden we eigenlijk na diverse bloedonderzoeken , chromosomen onderzoek ed., onderzoeken aan de uroloog (incl. stilleggen van een spatader op zijn bal) doorgestuurd voor Icsi+Tese in Nijmegen.

(men kon er niet achterkomen wat de reden is van het probleem, hormonaal was alles oke).

We hielden al rekening met tese en ik had zelf al wat "speurwerk" op internet gedaan...

Tijdens ons laatste gesprek werd Nijmegen aangekaart, in Eindhoven kon men geen icsi doen, het zeer weinige zaad was niet goed genoeg, vaak geen zaad ontdekt en 1x wel wat gevonden maar was niet goed genoeg om in te vriezen...

Inmiddels had ik al tel. contact gehad met Brussel en wat bleek: zij voeren de pick-up van de eicellen op dezelfde dag uit als de tese: men werkt dus met vers materiaal!! onze Eindhovense arts was het met ons eens dat dat de kwaliteit elleen maar ten goede zou komen, zij steunde ons volledig met de keuze voor brussel: alle bloedonderzoeken en tussentijdse echo's zou ik hier kunnen doen.

(overigens zouden we ook voor Belgie gekozen hebben als ze deze beide ingrepen niet op 1 dag zouden doen: ze hebben daar gewoon heel wat jaren meer ervaring!!)

In december was ons intake-gesprek, de professor (Tournaye) gaf tijdens ons gesprek al aan te twijfelen of een tese wel noodzakelijk zou zijn, oke, de score was laag maar nog niet dramatisch..mijn man produceerde op verzoek een nieuw monster en toen we naar huis reden lieten ze weten goed materiaal gevonden te hebben!! ( 10 rietjes)

kortom: waar Eindhoven aangaf keer op keer niets te kunnen vinden vond Brussel wel goed zaad!, 1% van het aangetroffen zaad was van de A-categorie: beter kan niet!!

Nu hebben we donderdag 16-4 de pick-up gehad: 10 eicellen en weer was er goed vers zaad, we weten nog niet precies hoeveel maar in ieder geval genoeg voor mijn 10 eicellen!!!

Je snapt wel hoe blij we waren ! Morgen, 21-04 is de terugplaatsing, we weten dat er in ieder geval enkele embryos van zeer goede kwaliteit zijn, nadere info volgt morgen.

Sorry, het is een heel verhaal geworden maar ik wil je op het hart drukken dat als jullie gesprek(ken) in Nederland niet veel belovend zijn je niet volledig het veld geslagen hoeft te voelen...klinkt makkelijker als gezegd, maar ik spreek uit eigen ervaring.

Bij ons waren de kansen eerst zeer zeer klein en nu ziet alles er hoopvol uit.

heel veel sterkte en succes er mee!!

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

Hallo allemaal, mijn berichtje hierboven is uiteraard voor iedereen bedoeld die er wellicht iets aan heeft.

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

Hallo Dilara,

gaandeweg het hele proces ben ik er achter gekomen dat er veel meer mensen (uiteraard) met dit probleem zitten, vandaar dat ik me ook min of meer verplicht voel om het met iedereen te delen.

Ik weet hoe verschrikkelijk ellendig wij ons voelden en hoe alles veranderde na ons bezoek aan Brussel.

Wellicht hebben wij geluk in ik ben me er heel erg van bewust dat dit scenario niet voor iedereen zal gelden maar ik wilde jullie deze info niet onthouden.

Om even terug te komen op jouw vraag of het puur toeval is dat men in Brussel wel bruikbaar zaad heeft gevonden: ik denk het niet... in Nederland is er in totaal 7x zaad beoordeeld zowel voor als na de urologische ingreep, slechts 1x waren er zaadcellen aangetroffen echter deze konden niet ingevroren worden.

In de leefstijl is niets gewijzigd (al ruim 1 1/2 jaar gestopt met roken / zeer weinig alchol, goed op het eten letten etc.)

Wellicht hebben ze in Belgie andere apparatuur of zoekt men langer?? ik weet het niet.

maar ik wil iedereen via deze weg heel veel sterkte en kracht toewensen!

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

Hallo Bianca,

wat super om te horen dat het bij jullie uiteindelijk gelukt is, petje af voor jullie doorzettingsvermogen!!

Ik wilde even reageren op je vraag mbt. he vergoeden vande kosten in he buitenland

De verzekeraar van mijn man (CZ) heeft laten weten maximaal € 1265,- te willen vergoeden van de Tese. (indien het uitgevoerd zou worden in NL dan werd het volledige vergoed, dit omdat het in NL nog in "onderzoeksverband" wordt uitgevoerd.

De tese kost in UZ Brussel € 1800,- en soms € 2600,-, het verschil zit 'm in de wijze van verdoven, plaatselijk of algehele narcose.

Mbt. de Icsi-behandeling heeft mijn verzekeraar (VGZ) laten weten dat zij

max. € 1665,- vergoeden, dat zijn de bedragen die er in Nl. voor staan.

De medicijnen wordern gewoon vanuit de basisverzekering vergoed.

Voor ons zijn de kosten voor Icsi in Brussel € 4200,-, en dan worden de tussentijdse bloedonderzoeken en echo's in NL uitgevoerd.

het is financieel een hele kostenpost en we realiseren ons ook zeer zeker dat we ons "gelukkig" mogen prijzen dat we het ons kunnen veroorloven.

Wellicht hebben andere lotgenoten ook iets aan deze informatie.

lieve allemaal, heel veel succes, kracht en wijsheid

groetjes

Meiske74

Geplaatst

hallo Dilara,

je kunt ze toch altijd even bellen,al is het voor je eigen geruststelling, wie weet wat ze zeggen, wellicht dat ze het combineren met een ander bezoek?

je zult vast niet de enige zijn, en zij weten als geen ander dat je cyclus geen rekening houdt met de agenda van de dokter.. ;-)

Bij de terugplaatsing van gisteren hebben we nog naar de "zaadopbrengst" gevraagd, deze was 0.067 miljoen/ml!!! is niet veel tov. de normale waarden maar je ziet het, heel wat meer als 0....

heel heel veel succes gewenst in ieder geval !!! en ik hoop van harte dat jullie positief nieuws zullen krijgen!!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Ze doen juist vaak een uitgangsecho op de dagen dat je ongesteld bent.

Ze zien het daar dagelijks, dus voor hun niks raars.

Ze willen enkel kijken of er geen duidelijk zichtbare dingen zijn wat een zwangerschap in de weg zou kunnen staan.

Dat kunnen ze tijdens je ongi net zo goed zien hoor, dus het is vast geen probleem.

En je zult wel vaker enkel voor een echo naar het Radboud moeten.

Of soms zelfs alleen voor een keer bloedprikken.

Maar ze proberen alles wel te combineren als het mogelijk is.

Het is trouwens juist normaal dat je je cyclus bijhoudt hoor.

Ik ken niemand die dat niet doet.

Geplaatst

Ha Meiden!

Even een berichtje van mij, vanmorgen zijn we bij de Uroloog geweest. En meteen alle onderzoeken gedaan! Had ik niet verwacht! 8 juni krijgen we de uitslag! Dan kunnen we naar Düsseldorf en beginnen met (waarschijnlijk) tese.

De echo van de zaadbal van mijn vriend zag er goed uit!

Nou heerlijk even iets positiefs, is nog niet veel. Maar ben echt blij dat het zo snel gaat! We weten pas vanaf 1 april dat er geen zaadcellen aanwezig zijn. En nu ziet het uit dat we begin deze zomer al naar Düsseldorf kunnen voor de tese! (in Düsseldorf is geen wachttijd!!)

Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal snel! Snel duidelijkheid!

XX

Geplaatst

dilara

ik kreeg ook onderzoeksecho's toen ik ongesteld was...zelf vond ik het niet prettig, maar ja zoals dreamer zelf zegt ze hebben het vaker!!!

ook ik hou mijn cyclus een beetje bij, niet op de dag af, maar ik weet wel wanneer ik ongi moet worden of dat ik mijn eisprong heb gehad....

jeetje suzzy wat gaat dat snel bij jou ben jaloers daar op zeg!!! wij zijn al meer dan een jaar bezig in de mmm en nog geen intake..deels door een fout maar dat terzijde

je hebt er maar 'geluk' mee

Geplaatst

hallo meiden allemaal,

Mijn naam is Arzu, ik ben 26 jaar, ben bijna 5 jaa getrouwd met mijn man.

We stopten oktober 2005 met de pil want we wilden graag een kindje.

Helaas bleef dit telkens maar uit.

We gingen maar eens verder voor onderzoeken en zijn toen naar het zol in genk terecht gekomen.

Helaas kwam er bij mijn mannetje asoöspermie uit de zaadstalen aangezien we niet wisten wat we wilden hebben we een jaartje rust genomen.

Vorig jaar kregen we weer hoop door de positieve verhalen over tese behandelingen>

dit gingen we dan ook doen, helaas de paar dagen voor ons 4 jarig huwelijk vorig jaar kregen we een nieuwtje wat niet slechter had kunnen zijn.

Er was niks gevonden zeiden ze.

Onze enige optie was kid of adoptie.

Aangezien we allebei moslim zijn (wil niemand voor het hoofdstoten door misschien de verkeerde uitspraken, en dit maakt het probleem ook niet anders) wisten we niet direct wat we nu wilden.

de wens naar een kindje was zo sterk dat mijn man in maart zei bel maar naar middelheim antwerpen dat we voor kid gaan.

Toch blij met het eindelijke plan heb ik gebeld , ik zei tegen mijn man dat ik wel voor ons dossier ging aangezien je toch bewijzen moet hebben waarom je voor kid wil gaan.

Zo nieuwsgierig als ik was ging ik alles nakijken op internet alle medische termen.

Maar ik verschrok me kapot er stond helemaal niet niks gevonden.

er stond mature spermazoa in heeeeeeel klein aantal en het merendeel van de andere zaadcellen een stop bij de volgroeiing van de zaadcellen.

Ik voelde me eigenlijk toch heel erg voorgelogen!

Al was het niet helemaal positief ze hadden toch 24 zaadcellen weggegooid voor niks:evilgrin:.

Nu hebben we 20 mei een afspraak in jette met dr tournaye , ik hoop dat hij ons kan helpen een kindje van ons samen te kunnen krijgen.

Meiske hoe vond jij dokter tournaye?

dreamer nu weet ik ook waar jij dat heb gelezen van grote en kleine tese en ik me maar rotzoeken op google hahahaha( lana)

liefs Arzu

Geplaatst

Hallo Arzu,

jeetje wat een verhaal!

Dr. Tournaye vinden wij een zeer prettige man, hij is heel helder en neemt ook echt de tijd voor je, wij zijn echter mar 1x bij hem geweest voro de intake, meer was niet nodig gelukkig.

Wij zijn ZO blij dat we bij hem terrecht gekomen zijn, ondanks dat we er natuurlijk zeer zeker nog niet zijn, maar ik kan me voorstellen dat jullie je behoorlijk radeloos voelden na het lezen van jullie dossier.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot op heden allen maar positieve berichten heb gehoord / gelezen over deze Prof.

Arzu ik wens jou en je man heel veel sterkte / succes en echt moed blijven houden!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

dank je wel meiske.

nou ik was echt geschokkeerd.

vooral de leugen vond ik heel erg, dan zeg gewoon het kan niet gebruikt worden ofzo of het is te weinig.

Hij heeft overigens de kleine tese gehad dus misschien dat dr tournaye een grote tese wil doen dan.

ik ben blij te horen dat hij de tijd neemt voor je.

Ik hoop dat het snel de 20e mei is dat we kunnen gaan.

Maar ongelooflijk jullie verhaal dat er ineens genoeg zaadcellen gewoon werden aangemaakt en in eindhoven niks.

soms kan het leven toch raar gaan heh.

mijn man kwam gisteren thuis van werk.

zegt hij ik heb heel veel over namen nagedacht hihih vond ik wel lief hij is er alweer erg mee bezig.

liefs arzu

Geplaatst

@Arzu: Haha ik denk heej dat is wel een heel bekend verhaal.

Had dus al snel door dat jij het was.

En ja, had het hier idd vandaan!

Ik duim voor je meis, dat weet je.

@Dilara: ja ze doen uitgangsecho's ook tijdens de ongi.

Ik geloof zelfs dat een uitgangsecho alleen tijdens de ongi kan, want dat is het begin van een cyclus met behandeling.

Gewone onderzoeksecho's kunnen wel verder in je cyclus.

Maar ze maken het dagelijks mee hoor, het is idd vervelender voor jou dan voor hun.

Ik hou gewoon nog altijd mn cyclus bij.

Sterker nog, ik temp nog elke dag!

En ga volgende ronde ook weer ovu testen gebruiken.

Niet dat we mn eitjes gebruiken, maar gewoon voor mezelf.

Ik wil gewoon weten of de ovu testen werken bij mij en wanneer mn ei is.

Dit is allemaal handig om te weten wanneer we straks met KID beginnen.

Plus dat ik mn ongi niet voel aankomen en niet graag verrast wil worden erdoor.

Wat ik al eerder schreef, iedereen die ik ken houdt zn cyclus bij.

Is heel normaal!

Geplaatst

@Dilara: ja ze doen uitgangsecho's ook tijdens de ongi.

Ik geloof zelfs dat een uitgangsecho alleen tijdens de ongi kan, want dat is het begin van een cyclus met behandeling.

Gewone onderzoeksecho's kunnen wel verder in je cyclus.

Maar ze maken het dagelijks mee hoor, het is idd vervelender voor jou dan voor hun.

Oke gelukkig maar, dan hoef ik me hier geen zorgen over te maken. Ik vind het zelf niet zo fijn om een onderzoek tijdens me menstruatie te krijgen, maar dat is gewoon me eigen idee. Voor hun is het routinewerk, ook als een vrouw ongesteld is.

Geplaatst

Ze kijken gewoon of er genoeg eitjes in je eierstokken zitten, of je baarmoederslijmvlies goed is, of je geen cystes hebt, geen pco en dat soort dingen.

Dus dat je niets hebt wat op het oog problemen kan geven voor een zwangerschap.

Ik dacht ook dat ik dan vast en zeker wel onvruchtbaar zou zijn ofso, ons geluk kennende.

Maar tot nu toe leek alles helemaal in orde!

Was een hele opluchting.

Ik zag ook zelf mn eitjes in mn eierstok, echt heel apart om te zien.

Ze hadden bij mij bij de gyn helemaal niks onderzocht (enkel mn bloed op ziektes) dus was extra spannend.

Maar als ze eerder niks speciaals gezien hebben zullen ze dat nu ook niet doen hoor meis.

Probeer je niet te druk te maken!

(zegt degene die zich zó druk maakte laatst dat der hele cyclus extreem van slag was..)

Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Geplaatst

goh meis , dat ze bij jou alleen maar het bloed hebben gecontroleerd.

wat gek dreamer.

ik weet niet wat ze allemaal bij mij hebben onderzocht.

zelfs een film gemaakt van de baarmoeder e.d

wel interessant om te zien.

hoe gaat het met je zenuwtjes voor de komende afspraak dreamer meis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden