Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Gast Butterfly
Geplaatst

Suzy wat balen dat je nu weer 6-8 weken moet wachten !!! Of krijg je nou vandaag dan wel wat te horen ?? Maar gelukkig gaat alles goed met je mannetje. Hoe is zijn ervaring geweest ? Nuchter ?? Of ook gespannen ? Was er geen laborant bij dan, die meteen iets kon zeggen over wat er gevonden is ? Want ik dacht dat dat wel zo in zijn werk ging ??

Dilara, mijn man en ik hadden het gister over jullie ervaring. Dat je bij het semenonderzoek voor de 5e keer na 5 dagen ejaculeren toch ineens zaadjes had. Echt .. we vinden het ook ongelooflijk en ik kan me je gevoel helemaal voorstellen dat je geen 6e wil (want wie weet wat ze dan weer gaan zeggen waardoor je ineens weer heel anders ervoor staat).

Dus ik zou me gewoon proberen vast te houden aan het feit dat ze zaadjes hebben gevonden en dat ze er dan hoe dan ook wel "geoogst" kunnen gaan worden. Ik wens jullie enorm veel succes en sterkte, het is zo zenuwslopend af en toe !

Meiden sterkte !

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

JOEPIE!!!!!!!!

Er zijn zaadcellen gevonden!!!! Vanmorgen een telefoontje gehad! We zijn super blij! Jullie bedankt voor het meeleven! Leuk om te lezen dat jullie het ook spannend vinden!

Enige is jammer dat de dokter de eerste 3 weken van juli op vakantie gaat. Wij gaan de 1e week van augustus naar Italië. Dus moeten wachten tot na onze vakantie. Maar wij zijn al lang blij dat we goed nieuws hebben gekregen.

Ik hoop dat jullie allemaal snel ook goed nieuws krijgen! We houden elkaar op de hoogte! Tot snel! XXXX Suzy

Oh ja, ook belangrijk, mannetje voelt zich best goed! Vooral met de wetenschap dat zijn bal niet voor niks in het verband ligt! Hij vindt de extra aandacht wel lekker, heeft hij natuurlijk ook verdiend!

Geplaatst

Hai,

Dilara, Nou ik ben wel bang dat er straks weer niks bewegends is als we met de icsi beginnen , maar aan de andere kant als er niks gevonden wordt dan kan mijn vriend nog een keer ejaculeren in het ziekenhuis hij heeft al bewezen dat het niet uitmaakt als het vaker gebeurt. Daar hou ik mij dan maar aan vast. Mijn vriend zelf zegt er niet zoveel over maar ik merk wel dat hij er mee zit, hij zegt nu vaak van ik kan toch niks. Vind dat wel moeilijk, hoe reageert jou vriend hierop.

Suzzy, geweldig meid ze hebben zaadcellen gevonden weer een stapje verder. Wij beginnen ook met icsi in sept misschien lopen we straks wel een beetje gelijk.

Sas

Geplaatst

Suzzy: De tranen springen in me ogen!! Wat GEWELDIG!!! Ik kan me zo voorstellen hoe jullie je nu voelen. Helemaal ondersteboven van dit nieuws, zwevend op een grote roze wolk. Van harte gefeliciteerd!!

Geplaatst

hallo allemaal,

Aanstaande maandag, 22 juni, gaan we voor het eerst naar Nijmegen voor onderzoek of een pesa/tese voor ons misschien mogelijk is. Bij onderzoek zijn geen levende zaadcellen gevonden. Inmiddels zijn ook de uitslagen van het bloedonderzoek bekend, prolactine-waarde is 7,0, testosteron 10,4 en FSH 7,5. Wie kan ons vertellen of dit redelijke waarden zijn? Uit het chromosomenonderzoek zijn gelukkig geen afwijkingen naar voren gekomen. Wie heeft er nog meer ervaringen met een dergelijk onderzoek in Nijmegen?

Groetjes Poppy

Gast Butterfly
Geplaatst

He Poppy,

Die waarden zien er goed uit (prolactine weet ik niet bij mijn mannetje)

Maar testosteron hoort gemiddeld 8 te zijn dus je man zit boven gemiddeld (belangrijk voor de werking van de testikels) en FSH zit gemiddeld tussen 5 en 10 en is belangrijk voor de afgifte van de hypofyse van hormonen aan de testikels. Als de testikels niet goed werken geven die weer een seintje terug naar de hypofyse waardoor het FSH waarde omhoog gaat. Een verhoogd FSH wijst dus vaak op een probleem met het functioneren van de testikels.

Als ik het zo lees bij je mannetje, zit die hormoonwerking wel goed.

Wat ook nog belangrijk is .. zijn de inhubine waarden, die zorgen voor de rijping van de zaadcel en ligt gemiddeld rond de 150 (was bij mijn hubs 27! dus erg slecht).

Heel veel succes in Nijmegen !!

Geplaatst

Hai

Poppey,

Zoals ik lees zijn de hormoonwaarden goed ( dacht ik teminste ) . Jullie hebben maandag een afspraak of het misschien pesa/tese gaat worden. Spannend!!! Heel veel succes.

Sas

Geplaatst

Hai,

Het is ook zo onwerkelijk allemaal. Volgens mij was je idd al ingesteld op het feit dat er weer niks gevonden zou worden (je durft het niet eens te hopen). Maar goed idee om je arts het artikel te laten lezen.

Ons arts heeft wel gezegt als we met icsi beginnen en we hebben een andere arts dat we niks van hem moeten aantrekken op het gebied van de onthoudingsperiode, waarschijnelijk geloven artsen hier niet in tenminste dat denk ik.

Maar wij waren het 5de stel waarbij hij dit meemaakte. En ik hoop door dit te vertellen dat ik meerder stellen hiermee help. Want wij zijn jammer genoeg niet de enigste.

Sas

Geplaatst

Meer seks geeft beter sperma

Iedere dag seks is het nieuwe advies voor mannen die geen goed sperma hebben en een kind proberen te verwekken.

Tot op heden krijgen stellen met vruchtbaarheidsproblemen vaak het advies om een tijdje geen seks te hebben zodat het aantal zaadcellen in het sperma stijgt. Hoe groter het aantal zaadcellen, hoe groter de kans op een zwangerschap.

1245428205-640.jpg

Sperma kan naarmate een man ouder wordt veranderen van samenstelling. De sperma wordt minder krachtig (= vruchtbaar) maar er blijven meer dan voldoende spermacellen over om een vrouw te bevruchten.

De hoeveelheid per orgasme kan afnemen en de dikte en de kracht bij de ejaculatie neemt vaak af terwijl de kleur ook nog kan veranderen van wittig naar meer transparant. Deze verandering geschied niet alleen op latere leeftijd maar de meeste mannen merken al verschil tussen 16 en 30 jaar.

Australische wetenschappers van de Sydney University komen met een opvallend vruchtbaarheids advies. Ze onderzochten het zaad van 42 mannen met een slechte kwaliteit sperma. Deze mannen moesten een week lang iedere dag ejaculeren. Het zaad werd vervolgens vergeleken met dat na drie seksloze dagen.

Op vijf gevallen na was het sperma van alle mannen beter na de dagelijkse ejaculatie. Meer seks betekent minder DNA-schade aan het sperma, is de conclusie. Voor stellen met een kinderwens kan die kwaliteitsverbetering cruciaal zijn. Het blijft overigens een feit dat het aantal zaadcellen groter is na een periode zonder seks.

Op onderstaande websites staat dit artikel:

http://aarts.web-log.nl/aarts/2007/10/meer_seks_geeft.html

http://www.nu.nl/gezondheid/1275704/meer-seks-voor-beter-sperma.html

http://www.ze.nl/gossips/Meer-seks-beter-sperma/82/

Geplaatst

Hai,

Oke leuk artilkel het klopt wel wat er in staat. Gek eigenlijk dat je dit kunt vinden op internet waarbij de mannen ook goed resultaat hebben op deze manier en dat artsen er niks mee doen. Of ze weten het allemaal niet. Ben benieuwd als je dit laat lezen aan je arts wat hij/zij dan zegt.

Sas

Geplaatst

Hi,

Ben het wel met je eens dat ze dit moeten proberen bij mannen met slecht zaad, ze laten je in totaal 4 semenonderzoeken doen waar niks uitkomt dus dan kunnen ze net zo goed de methode van 5 dagen ook testen.

En misschien heb je een goede uitslag en misschien ook niet maar het is het proberen waard slechter kan het vaak niet worden.

Misschien mogen we straks we gelijk met icsi beginnen. Ik zie niet tegen het injecteren op en 16 juli krijgen we daar instructies over. Volgens mij schreef de arts op dat ik met gonal f ga beginnen. Ik vind alleen de wachttijd erg lang maar goed daar heb ik me bij neergelegd.

Sas

Geplaatst

Ha Dilara,

Het slaat inderdaad nergens op dat je zelf uroloogje moet gaan spelen....!! Natuurlijk fijn dat het zo'n goed nieuws heeft opgeleverd..maar erg treurig dat je het zelf bedacht hebt..!!

En wat zal je mannetje blij met je zijn dat hij (waarschijnlijk) niet in zijn... gesneden hoeft te worden..hihi!

Wij zijn nog steeds super blij met het nieuws. Bij ons is het ook een transport-probleem (door meerdere operaties in het geslachtsgebied, waarschijnlijk wat beschadigd..) Maar als het niet zo was geweest en die paar dagen achter elkaar lozen wel had kunnen helpen, was ik nu in alle staten geweest! Dus goed dat je dit hebt ondekt via xxxx, hopelijk lezen meer mensen dit!!

Morgen weer naar Düsseldorf, bespreken hoe de behandeling gaat verlopen! Spannend, alleen weten we al dat dit pas na onze vakantie in augustus is (wat natuurlijk nog heel snel is, we weten pas sinds april dat er geen cellen waren..!).

XX Suzzy

Geplaatst

hallo,

Vandaag hebben we een intake gehad voor een TESE-behandeling in Nijmegen. Mijn man is naar de uroloog geweest, 1 van zijn ballen is niet goed ingedaald. Het DNA was wel goed, wel is er opnieuw bloed afgenomen, omdat het eigen ziekenhuis dit niet aan Nijmegen had doorgegeven, hoewel de waarden die we zelf hadden doorgekregen van het eigen ziekenhuis er volgens de urologe wel goed uitzien. Volgende week kan mijn man nog een keer naar het ziekenhuis voor een echo, omdat er bij een niet goed ingedaalde bal een wat verhoogde kans is op teelbalkanker en ze dit willen uitsluiten. Bij mij hebben ze een inwendig onderzoek gedaan en dit zag er goed uit, dus de TESE kan doorgaan, naar verwachting in september.

Groetjes Poppy

Geplaatst

Wat balen zeg dat de wachtlijsten allemaal zo lang zijn. Mijn mannetje lag na de uitslag een week later onder het mes. Hij kreeg eigenlijk een kijkoperatie om definitief vast te stellen dat er een verstopping in zijn zaadleiders zaten en er is toen gelijk weefsel afgenomen om in te vriezen. Dus een uitgebreide TESE zeg maar.

Sterkte hoor met wachten.

Sandra

Geplaatst

wat spannend meiden!!

wat ik hier allemaal lees.

dilara lieverd nogmaals van harte bedankt wat je me hebt gestuurd!

ik ben er helemaal van in tranen.

Ik denk er trouwens ook wel eens even over , over jullie methode.

We gaan over 2 weken naar turkije en eigenlijk wil ik dit mijn man wel eens zeggen om het daar eens op die manier te proberen en dan te laten testen.

ben erg benieuwd

xxxx

Geplaatst

@Suzzy; Hoe was het vandaag in Dusseldorf.???

@Poppy; Mijn vriend heeft vroeger ook 1 balletje niet goed ingedaald gehad, vandaar de slechte zaad kwaliteit. Maar spannend dat je in september voor tese gaat. Wat waren bij jouw man de uitslagen van de semenonderzoeken

@arzu; Ik snap wat je bedoeld om het nog 1 keer te laten testen. Mag ik vragen met welke behandeling jullie bezig zijn.

Sas

Geplaatst

wij krijgen 5 augustus te horen wanneer we voor tese-icsi mogen gaan.

eerst hebben we zelfs in een ziekenhuis de verkeerde uitslag gekregen.

aangezien het ziekenhuis het niet echt zag zitten, met het aantal zaadcellen, werd er gezegd er werden geen zaadcellen gevonden.

mijn man is nu al heel blij met onze komende tese icsi maar vind het zo ongelooflijk verhaal nu 2 keer bij jullie.

toch nog eens extra laten nakijken.

hoe is het met jullie xxxxxx?

xxx arzu

Geplaatst

Hai,

Ik wil je niet aan het twijfelen maken maar waarom zou je het niet proberen, slechter kan het niet worden. Bij ons was bij de 1 en 2 test alleen maar een trillende gevonden, en bij de laatste wel voldoende. Hoe het allemaal kan weet ik niet, maar de arts in ons ziekenhuis had dit al een paar keer eerder meegemaakt. De uroloog had ons zelf al doorgestuurd naar nijmegen voor tese. Hoeveel semenonderzoeken hebben jullie al gehad?

Wij zijn aan het wachten 16 juli 2 intake en in sept starten icsi hoop ik, als het uitkomt met onze vakantie.

Sas

Geplaatst

3 in totaal, vorig jaar bij zijn tese had hij 1.5 maand daarvoor een zwaren antibiotica gehad waarna je normaal 3 maanden moet wachten met de tese.

mijn man werd na 1,5 maand geopereerd.

ga het met hem daarover hebben straks.

xxx

Geplaatst

Mijn man heeft 2x semenonderzoek gehad, de 1e maal was circa 4 jaar geleden en de 2e keer dit jaar. In beide gevallen zijn er geen zaadcellen aangetroffen.

xxxxxx, hebben ze jouw man daar later aan geholpen dan? Bij mijn man was al op jeugdige leeftijd bekend dat 1 bal niet goed was ingedaald, maar dit zou volgens de dokter later wel goedkomen, niet dus. Hebben jullie zelf aangedrongen op een 3e semenonderzoek? Bij ons waren ze vrij resoluut, 2x niks gevonden, dus kijken of TESE mogelijk is.

groetjes poppy

Geplaatst

HAA,

Vandaag in Düsseldorf geweest om het vervolg te bespreken. Het ging allemaal vrij rap. We kunnen 10 augustus terugkomen om te starten! Dan krijgen we nog een uitgebreide uitleg over hoe alles gaat verlopen. Met het spuiten enzo. Vanaf mijn volgende menstruatie moet ik weer aan de pil...

Het enige wat me niet zo lekker zit is dat de dokter vertelde dat de zaadcellen niet bewogen (de cellen die zijn gevonden bij de tese operatie) Hij vertelde gelijk dat dat niet zo erg was, want na het ontdooien gaan ze meestal weer bewegen. Het was ook niet noodzakelijk dat ze bewogen....Vitaal waren ze wel goed. Als de dokter zegt dat het niet zo erg is, dan neem ik dat maar aan. Ik neem ook aan dat ze niet aan een ICSI beginnen als het zaad niet goed is. Maar het was wel weer even schrikken.

Hoe voelen jullie je op dit moment? Breekt het wachten jullie nog niet op? Ik doe echt mijn best nu om er niet te veel mee bezig te zijn...maar dat lukt natuurlijk niet. Ik wil zo graag beginnen...!!!

DOEI XX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden