Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik snap dat je een beetje bent geschrokken, Suzzy. Maar inderdaad, als het foute boel zou zijn, zouden ze niet zeggen dat je met de behandeling kan beginnen. Wat zulke dingen betreft zijn ze echt wel eerlijk.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poppy, Bij mijn vriend dachten ze ook dat het balletje uit zich wel weer zou indalen niet dus!! Hij heeft vroeger eerst nog hormonen geslikt maar dit heeft ook niet geholpen, hij is pas op zijn 9 de geholpen. Dus het balletje heeft gewoon 9 jaar in zijn buik gezeten. Bij ons heeft de arts uit zich zelf een 3 de onderzoek gestart. Maar vind het bij jou wel gek dat het 1 onderzoek al 4 jaar geleden is, dan heb je toch nooit een optimaal beeld van het onderzoek ( haha denk ik ).

Suzzy,Wat kun je al snel starten met de icsi, Ja dat is schrikken als je hoort dat de zaadcellen niet bewegen. Maar als de arts zegt dat het te gebruiken is voor icsi dan is het goed.

Wij kregen in april te horen dat we gingen starten met icsi alleen wij moeten wachten tot september. Maar ik mag niet klagen wij kunnen immers starten met icsi dit is niet voor iedereen zo.

Sas

Geplaatst

HAA,

Dilara, wat lief dat je me weer geruststeld!! Goed dat je dat gelezen had op dat andere forum..ik kon gister niks vinden op internet. Ik dacht nog, zal ik het wel op het forum zetten. Misschien maken jullie me nog meer onzeker. Maar door jou verhaal voel ik me weer een stuk beter! Thanx!! XX

Wat rot dat je even niet zo lekker in je vel zit! Maar wel logisch! Het is ook allemaal niet niks. Het ene moment voel je je wat beter dan het andere moment! Maar ik weet zeker dat het bij jullie ook goed komt!

En ik zou ook echt geen zaadonderzoek meer willen! Er zijn levende gevonden, dus hoeveel bewijs is er dan nog nodig??! Kunnen ze de zaadcellen toch invriezen..ook al moet je man daar nog 3 keer voor "werken". Jij kunt toch op de wachtlijst geplaatst worden. Weet je hoelang de wachtlijst is???

Ik zie dat je ook online bent! Gezellig! XX Suzzy

Geplaatst

HA Sas,

Wij zijn ook wel erg snel...maar helaas moeten we er wel een gedeelte zelf van betalen. Ik weet nog niet hoeveel...Düsseldorf is voor ons ook redelijk dichtbij (40 minuten).

September lijkt nog ver weg..maar voor je het weet is het zover! Dan beginnen we ongeveer gelijk! Ik ben echt aan het aftellen. Maar de week ervoor gaan wij naar Italië, dus moet me van mezelf daar op richten. En niet wensen dat die week zo snel mogelijk voorbij is! Vakantie hebben we ook nodig, vooral na de afgelopen periode!

XX Suzzy

Geplaatst

Dilara,

Volgens mij komen de spanningen en onzekerheden er nu allemaal uit, je hebt ook zulke spannende tijden gehad. En het geprek met de arts kan alleen maar positief zijn er is immers wat gevonden. En een 6 de onderzoek is niet nodig toch je weet hoe het moet. Maar hoeveel onderzoeken willen ze doen 6,7,8.. Je hebt nooit zekerheid. En je kan ook uitleggen dat je dat niet meer ziet zitten, en ik neem aan dat ze deskundig ( nou niet altijd ) genoeg zijn om dat te begrijpen.

Suzzy, Je woont idd dichtbij dusseldorf, ik dacht dat alles vergoed zou worden in dusseldorf dat kun je bij je verzekering toch aanvragen... Ach en anders betaal je een gedeelte zelf zou ik ook niet zo`n probleem vinden. En nog even lekker op vakantie dan kun je je nog even ontspannen voordat je begint. Wij gaan ook nog weg en komen 2 september terug en ik hoop dat we dan zo`n beetje ook kunnen beginnen.

Sas

Geplaatst

Suzzy, het doet me goed dat ik je gerustgesteld heb. Niemand heeft garantie, maar ik moest gelijk aan dat verhaal denken. Ze kunnen tegenwoordig echt zoveel. En zaadjes die op het oog bewegingloos lijken, hoeven niet dood te zijn. Want als ze een reflex geven wanneer er op de staart word getikt, is het zaadje dus nog te gebruiken voor ICSI.

Geplaatst

Hey meiden, hoe gaat het met jullie? Ik dacht ik plaats weer even een berichtje. Heeft een van jullie inmiddels al wat vernomen van Paula? Ze is (voor zover ik weet) niet meer op het forum gekomen, en ik ben zo benieuwd hoe de TESE verlopen is. Ik ben een beetje bang dat ze slecht nieuws te horen hebben gekregen.

Geplaatst

Hai,

Nee ik heb niks van Paula gehoord!!!

Wanneer hebben jullie een gesprek, wij de 16 de.

Wat heb ik nu weer moet ik ongie worden normaal dag 32/33/34. Nu zit ik al op 41 waarom laat mijn lichaam me nu in de steek dit heb ik nog nooit gehad.

Sas

Geplaatst

HEE!

Lekker genoten van het weertje dit weekend!!!??Wij wel! Heerlijk!

Dilara,als de uroloog zei dat het een afspraak voor een intake is voor icsi, dan zal dat toch wel zo zijn!! Intake betekent toch het voorgesprek voor de start van icsi! Ik hoop echt voor je dat de wachtlijst niet al te lang is!!!! Zou leuk zijn als we samen aan de icsi kunnen beginnen!

Sas, ik zal maar niet zeggen wat ik denk...hihi! Al een aantal dagen overtijd...zou natuurlijk fantastisch zijn! Maar ons lichaam kan raar doen! Ik kan me voorstellen na zo'n lange tijd bezig zijn dat het niet het 1e is waar je aan denkt!

XX Suzzy

Geplaatst

hoi,

Ik weet niet of dit al eerder op dit forum heeft gestaan, maar als het goed is besteed het rtl-nieuws van half 8 morgen aandacht aan mesa-tese behandeling in Belgie, dit las ik op het forum van Freya. Wat het precies is weet ik ook niet, maar wij gaan zeker even kijken.

groetjes poppy

Geplaatst

Poppy, heb je nog gevraagt waarom ze niet nog een semenonderzoek willen doen??

In welk ziekenhuis zit je.

Sas

Geplaatst

Dilara, ik lees dat jij een inwendig onderzoek hebt gehad. Bij mij hebben ze alleen maar bloed geprikt om te kijken of de hormoonwaardes goed waren.

Ik denk dat wij de 16de ook de uitslagen krijgen van het chromosomenonderzoek, dat weten we nog niet.

Sas

Geplaatst

hoi xxxxxx,

Voor de TESE zitten wij in Nijmegen, bij welk ziekenhuis zitten jullie?

Ja, we hebben er nog wel naar gevraagd, bij het ziekenhuis zeggen ze dat dat er normaal in Nijmegen nog weer een semenonderzoek wordt gedaan, maar dat is dus niet zo. Verder zeggen ze dat het aantal onderzoeken afhankelijk is van de resultaten van de vorige semenonderzoeken. Van de methode met 5 dagen achtereen ejaculeren wist ze niks omdat diegene die we aan de telefoon hadden zelf geen arts is. Nu heeft mijn man voor aanstaande donderdag een afspraak bij het ziekenhuis, maar waarschijnlijk wilden ze nog wel een extra semenonderzoek doen.

groetjes Poppy

Geplaatst

Hai,

Van 5 dagen achter elkaar ejaculeren weten een heleboel artsen niks. Maar vind het vreemd dat ze maar 2 onderzoeken doen waarvan 1 onderzoek 4 jaar geleden. Maar er waren wel zaadcellen gevonden toch??

Of heb ik het mis.

Wij zijn in behandeling in Zwolle

Sas

Geplaatst

Meiden, hebben jullie het al gelezen in de Telegraaf?! Een vriendin liet me het artikel zien, en ik ben er helemaal vol van! De methode van een week ejaculeren is volgens dit artikel op 118 mannen getest, en 80% (!) daarvan had na deze methode toegepast te hebben beter zaad.

Zie hieronder het artikel;

di 30 jun 2009, 15:24

Dagelijks seks voor beter sperma

LONDEN - Stellen met een kinderwens maken een hogere kans op bevruchting als de man in de week voor de beoogde conceptie elke dag seks heeft. Dit blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat dinsdag is gepubliceerd.

Door de dagelijkse zaadlozingen verbetert de kwaliteit van het sperma bij de meeste mannen. Tot nu toe waren artsen verdeeld over de kwestie of zij seksuele onthouding voor de „beslissende“ vrijpartijen moesten aanbevelen om de kans op een baby te vergroten.

Een Australische onderzoeker deed een onderzoek met 118 mannen met 'slecht' sperma. Nadat hij de mannen had gezegd dat zij zeven dagen achter elkaar moesten ejaculeren, stelde hij vast dat de kwantiteit van het sperma per ejaculatie weliswaar afnam, maar de vruchtbaarheid nam toe bij 80 procent van de mannen.

De oorzaak van het fenomeen is onbekend. Onderzoeker David Greening van het centrum Sydney IVF raad stellen met een kinderwens aan tijdens de week voor de eisprong elke dag seks te hebben.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/4289600/__Dagelijks_seks_voor_beter_sperma__.html?p=1,1#2

Geplaatst

goh lieverd kijk eens aan!

Zo zie je ongelooflijk.:eek:

Nu gaan we zeker proberen, 2 meiden van hier en volgens een onderzoek ook 80 procent.

Echt het proberen waard!

xxx

Geplaatst

hoi xxxxx,

Nee, 2x helemaal niks gevonden bij mijn man. Maar ik had ook al wel eens eerder gehoord van iemand dat er bij de 1e keer niks gevonden werd en dat hij direct daarna nog eens sperma mocht inleveren en er toen wel zaadcellen gevonden waren.

groetjes poppy

Geplaatst

Hee, Dilara

Ik had het artikel niet gelezen, maar het valt me wel op dat er steeds meer bekent wordt over 5 dagen achter elkaar. En bij veel mannen met slecht zaad waar nu ineens wel resultaat is. Goed dat ze dit soort artikelen publiceren hoe meer mensen het weten hoe beter, tenminste als ze er ook mee geholpen zijn. Kan me wel voorstellen dat sommige meiden hier zoiets hebben van laten we dat toch nog proberen om alles uit te sluiten. Het is ook allemaal zo moeilijk he.

Sas

Geplaatst

poppy, het is het proberen altijd waard, slechter kan het niet worden. Heb je hierboven het artikel van Dilara gelezen???

Sas

Geplaatst

He,

Je had het artikel ook nog ergens geplaatst, dus 1 van de meiden daar was er ook enthousiast over maar haar arts niet ( ze had het beter niet tegen haar arts kunnen zeggen en gewoon doen ) heb jij ook gedaan haha. Onze arts zei al dat de meeste artsen hier niet mee eens zijn. Nou wij wel we hadden nu tenminste resultaat.

Sas

Geplaatst

Even voor de duidelijkheid, zij wil deze methode ook niet proberen he.

Ze zijn al bezig met ICSI en hebben dus met onthouding al genoeg goed zaad.

Dat is al anders dan bij jullie.

Wanneer wij met september de staal inleveren wordt er vast en zeker weer gevraagd hoeveel dagen onthouding we hebben gehad.

Dan zeggen we mooi 0!

En dat we al een week aan het ejaculeren zijn!

Wil dat gezicht wel eens zien dan...

Had het hier geloof ik nog niet gemeld, maar wij gaan met september ook deze methode gebruiken.

Na de geweldige uitslag van jullie 2 kon ik het niet meer uit mn hoofd krijgen.

Plus dat wij maar 2 testen hebben gehad.

Na de 2e test zouden we voor een TESE gaan, maar hier hebben we vanaf gezien.

Maar hierdoor hebben we het dus nooit kunnen afsluiten.

Nu gaan we 3 maanden optimaal leven voor de ballen en dan half september een 3e, afsluitende zaadtest aanvragen via de huisarts (als dat kan..)

En dan gaan we de 7 dagen ejaculeren methode proberen!

(in de onderzoeken spreken ze over 7 dagen namelijk)

Als er dan alsnog niets gevonden wordt, dan hebben we iig zekerheid.

En dan kunnen we het echt gaan afsluiten.

Morgen heb ik trouwens een gesprek met de gyn.

Ze hadden onze gegevens naar het AMC gestuurd ipv naar het MCK!

Was helemaal van slag, allemaal oude emoties die omhoog gehaald werden.

Morgen even vragen naar de reden hiervan en of ze het nu eindelijk eens goed willen doen (info was 9 feb al opgevraagd namelijk! en is niet de 1e keer dat ze zo slecht met onze gegevens omgaan)

En dan kan ik meteen vragen of ze bij mn man de inhubine waardes hebben geprikt.

En vragen wat ze met een echo kunnen zien (hebben we nooit gehad namelijk)

Ik twijfel alleen of ik aan de gyn vraag of we een 3e, afsluitende zaadtest mogen doen.

Ik wil namelijk geen twijfel zaaien over onze intentie om voor KID te gaan.

Dus denk dat ik het beter niet aan de gyn kan vragen en met september gewoon naar de huisarts kan gaan om te vragen of we 1x een test mogen laten doen.

Zo heel verhaal!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Oh oke, ik had begrepen dat ze het wel wou proberen. Ik wist ook niet dat 3 dagen onthouding bij hun wel gewoon levende zaadcellen opleverd. Dan maakt het inderdaad niet uit, en ik zou in hun geval dan ook niet de gok nemen om dagelijks te ejaculeren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden