Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dreamer,

Ik heb je wel aan het twijfelen gebracht met onze methode he. Ach waarom zou je onze methode niet proberen, ik hoop dat je goed nieuws krijgt.

En aangezien jullie maar 2 onderzoeken hebben gehad, als wij ook maar 2 onderzoeken hadden gehad kwamen wij ook voor tese in aanmerking. De uroloog had ons zelfs al doorgestuurd naar nijmegen. De uroloog heeft gekeken of er geen spatader in de balzak zat en of alles goed doorgankelijk is. ( gek dat ze dat bij jullie niet gecontroleerd hebben). Er was niks gevonden waardoor het zaad zo slecht is het kwam omdat een balletje vroeger niet goed ingedaald is.

Wat dom dat ze de zo vertrouwelijke gegevens naar het verkeerde ziekenhuis sturen wat een blunder zeg. Ik zou zelf de gyn niks zeggen over een nieuw semenonderzoek, om idd geen twijfel te zaaien. Maar dit is uiteraard je eigen keuze.

Sas

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er is bij mn man wel gevoeld of alles aanwezig was en goed was ingedaald enzo en er waren geen spataders.

Zaadleiders zijn aanwezig en ballen zijn goed ingedaald.

Dus daardoor kwam het niet.

En hij heeft nooit de bof oid gehad, geen harde klappen daar, geen liesbreuk enz enz.

Oorzaak onverklaarbaar dus.

De gyn dacht misschien een virus heel vroeg (voor 10e jaar) ivm hoge FSH waarde.

Maar we hebben nooit een echo gehad en maar 2 zaadtesten, 3 maanden na elkaar.

En nooit de kans gekregen om onze vragen beantwoord te krijgen.

Na die 2e test zijn we meteen doorgestuurd naar het AMC voor de TESE en daar hebben wij dus vanaf gezien.

Ik ga zometeen ook aan de gyn vragen of hij nu eerder kans heeft op prostaat en/of zaadbalkanker.

Dacht wel eens zoiets gelezen te hebben en wil wel weten of we dat in de gaten moeten houden.

Ik ga idd maar niks vragen aan de gyn over een laatste zaadtest.

Dat regelen we dan met september wel bij de huisarts.

Neem toch aan dat we via de ha ook eenmalig een zaadtest kunnen laten doen, zonder tussenkomst van een gyn.

En je/jullie hebben mn twijfel niet gezaaid hoor, hooguit aangewakkerd.

Er is aardig wat veranderd het afgelopen jaar.

Mn man is gaan sporten en anders gaan eten.

Daardoor is hij al bijna 10 kilo kwijt en heeft ie een heel gezond gewicht nu (eerder zat hij op het randje)

Plus zn weerstand is veel beter geworden, hij is niet meer 24/7 verkouden.

Hij eet veel fruit en slikt netjes elke dag zn vitamines.

En de laptop staat niet meer bovenop zn zaakie.

Al die veranderingen brachten bij mij al twijfels omhoog.

En het feit dat we maar 2 zaadtesten hebben gehad en anderen meestal meer.

Plus het gevoel dat we het niet hebben afgesloten.

En dan als toetje de superresultaten van jullie 2 mannen.

Die methode hebben wij nog niet geprobeerd en daardoor blijf ik toch dat wat als stemmetje horen.

Ben er alleen maar blij mee hoor!

Want nu kunnen we het straks goed afsluiten.

Als 0 nog steeds 0 is, dan zal het voor altijd 0 blijven, want de omstandigheden kunnen niet beter dan dit.

Dan kan ik het loslaten.

Ik laat vanmiddag weten wat de gyn heeft gezegd (als ze op tijd belt, anders kan ik het morgen pas komen vertellen)

Tnx voor de steun en begrip, voelt wel fijn en had ik even nodig!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Kan nog even snel komen vertellen.

Het was eigenlijk een nutteloos gesprek, ben er niets mee opgeschoten iig.

Ik vroeg naar de inhibine waardes, zegt ze dat er geen bloed is geprikt.

Uhuh...

Dus daar vraag ik aan mn eigen arts nog wel is naar als ze de papieren heeft.

Ik vroeg of mn man nu eerder kans heeft op prostaat en/of zaadbal kanker.

Zegt ze, dat weet ik niet, wij werken nooit met mannen.

Uhh, oke?

En mijn man dan?

Ze zou mn oude gyn vragen of hij de papieren naar het MCK wilde sturen.

Drie x is scheepsrecht toch, dus nu zou het eens goed moeten gaan.

Ben benieuwd!

Maar goed, weet dus nog niks meer!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hee,

Dus het was een nutteloos gesprek weer geen stap verder. Vind wel vaak dat ze slecht op de hoogte zijn van alles.

Hoop voor je dat de papieren nu wel naar het mck op gestuurd worden.

Ik ga voor je duimen dat je een september ook een goede uitslag van het semenonderzoek krijgt. Je man doet er igg alles aan meer kun je niet doen. Wel gek dat je nu steeds meer leest over die methode ( of het valt mij nu pas op )

:thumbs_up:

Sas

Gast Butterfly
Geplaatst

@Dreamer; heel goed van jullie om nog een keer voor een semenonderzoek te gaan !!! Je wilt gewoon alles uitsluiten, zodat je later niet hoeft te twijfelen en afvragen; wat als? of had ik maar?

Ga er gewoon voor; je hebt niets te verliezen, alleen maar te winnen (als de uitslag ineens meer dan 0 is).

Succes !!

Geplaatst

Hoi meiden,

wij zijn gisteren in amc geweest voor de uitslag en er zijn levende zaadcellen gevonden joepie

echt onwerkelijk hoor nu wel levende ertussen....en met de goede onthouding meer dan 3 dagen dusss ook dan lukt het hihi

hub moet nu voor de zevende keer zaad inleveren en dan gaan ze kijken of het ook goed genoeg is voor icsi...we hopen zo dan hoeven we geen tese meer!!

@dreamer, wij werden ook doorgestuurd naar amc voor tese...maar daar hebben ze nog weinig over gesproken, we moesten eerst nog 2 keer zaadinleveren en zie het resultaat!!

Geplaatst

sophie, wat goed!!! Jeetje zeg, we hebben de afgelopen tijd wel veel goed nieuws in dit topic he! Echt helemaal super meid.

Geplaatst

Hee,

Sophie super meid levende zaadcellen en dat zelfs met 3 dagen onthouding hahaha. Ach het maakt niet uit als ze maar wat vinden.

Sas

Geplaatst

Super Sophie!

Dat zijn al 3 dames die hopelijk doorschuiven naar een gewone ICSI!

@Dilara: weten ze op je man zn werk van de oorzaak van de ziekenhuisbezoekjes?

Mijn man krijgt speciaal verlof namelijk, staat ook in zijn CAO.

Dus misschien even het COA boekje goed doorbladeren?

Geplaatst

Ze weten er wel vanaf ja, dus ze weten ook waarom hij af en toe vrij moet nemen. Tot nu toe hebben ze er nog niet moeilijk over gedaan, maar ik vind het zelf een beetje vervelend.

Geplaatst

Mijn man is donderdag naar het ziekenhuis geweest en mag opnieuw semenonderzoek doen.Deze arts vond de methode van 5 dagen achtereen ejaculeren niets, maar je hoort niet echt duidelijk waarom niet. Alleen dan dat omdat er de 2e keer geen zaadcellen zijn gevonden er dan waarschijnlijk al helemaal geen zaadcellen gevonden zullen worden als je al 5 dagen achter elkaar hebt geejaculeerd. Wel gaf zij een onthoudingsperiode van 2 tot 3 dagen aan, terwijl we bij de 2 vorige onderzoeken ons keurig hebben gehouden aan de aangegeven 5 tot 7 dagen. Maandag mag mijn man weer wat inleveren en dinsdag krijgen we dan de uitslag.

Geplaatst

Wij hebben 3 dagen en 5 dagen onthouding gehad.

Beide keren 0 zaadjes gevonden.

Dus dan maar de supermethode van 5-7 dagen klaarkomen proberen toch!

Als het dan 0 is, dan is het ook echt 0, met hoeveel dagen onthouding of klaarkomen dan ook.

We zijn al bijna een maand bezig met optimaal leven voor de ballen!

Ben echt aan het aftellen, gek is dat he.

Geplaatst

Geachte lezers,

wil even mijn verhaal kwijt over de UMC, wij hebben ook een TESE behandeling ondergaan in de UMC, we kregen na 3 uur de mededeling dat men niks gevonden had, hierna volgde een vervolggesprek, waar men ons mededeelde dat wij geen kinderen konden krijgen. Wij moesten of adopteren of een donor vinden. Ik kan die moment van mededeling niet vergeten, het is net of je van een flatgebouw met een hoge snelheid plat op de grond valt.

We moesten hele zware tijden doorstaan omdat we het niet konden geloven. Wat we heel erg vonden is dat de UMC ons niet ingelicht had omtrent een nieuwe manier van TESE, want de TESE behandeling die in NL toegepast wordt is al achterhaald, bijvoorbeeld in Turkije past men dit techniek al niet na 2001.

Dus UMC loopt al 8 jaar achter op Turkije kunnen jullie dat begrijpen.

Dus wat denken jullie wij op de vliegtuig naar Turkije voor een informatieve vakantie in maart dit jaar. En in Juni hebben we de nieuwe manier van TESE ondergaan. En wat raden jullie we zijn zwanger........

Aaan allen die negatief resultaat kregen van UMC... GEEF DE HOOP NIET OP... Als men informatie wil mag men me gerust mailen....

Veel succes allen.....

Geplaatst

Ik vind het niet gek hoor Dreamer, ik kan het me heel goed voorstellen. Toen ik voor het eerst las 'optimaal leven voor de ballen', moest ik wel eventjes lachen. Het stond er zo grappig. Maar hartstikke goed van jullie hoor!

Geplaatst

Haha ja ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen :tongueP:

Maar we moeten dit idd gewoon proberen, anders blijf ik altijd wat alsen.

Al denk ik dat je dat toch automatisch wel doet, want het accepteren is gewoon moeilijk en niet leuk.

Weet 1 van de dames hier misschien het antwoord op mn volgende vraag:

heeft een (onverklaarbaar) onvruchtbare man eerder kans op prostaat of zaadbal kanker?

Dit omdat de huishouding daar niet werkt zoals het hoort?

Ik vraag me dit namelijk af, want om ons heen hebben best wat mannen prostaatkanker.

Zij hebben ook allemaal verhoogde bloedwaardes.

En aangezien bij mijn man de bloedwaardes verhoogd zijn vraag ik me dus af of hij daardoor eerder kans heeft erop.

Onze gyn kon er geen antwoord op geven, want 'ze werken nooit met mannen'.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Ik kwam net dit bericht tegen op verschillende nieuwssites:

Kunstmatig sperma gemaakt

Voor het eerst in de geschiedenis zijn wetenschappers er in geslaagd kunstmatig sperma te maken. Is dit het einde van de man?

E16A45561FA915D34DFDE7F5EE8.jpg

Britse onderzoekers gebruikten stamcellen uit ongeboren baby's. Die werden enkele weken lang in een oplossing bewaard met groeimiddelen. Vervolgens werden de mannelijke en vrouwelijke chromosomen in de cellen gescheiden, zo schrijven ze in het blad Stem Cells and Development. De cellen met mannelijke chromosomen begonnen zich daarna in zaadcellen te veranderen.

Voor het eerst in de geschiedenis is daarmee sperma gemaakt buiten het menselijk lichaam.

Binnen een jaar of tien zou deze techniek beschikbaar moeten zijn voor mensen die onder normale omstandigheden geen kinderen kunnen krijgen. De onderzoekers denken uiteindelijk zelfs met stamcellen van vrouwen sperma te kunnen maken. Dat zou betekenen dat de rol van de man bij voortplanting helemaal is uitgespeeld.

Niet iedereen is onder de indruk van deze ontwikkeling. Andere wetenschappers twijfelen hardop of het Britse team de kluit niet zit te belazeren. Maar de onderzoekers van het Northeast England Stem Cell Institute hebben hun hele procedure op video vastgelegd en beweren dat ze het hele proces nóg een keer kunnen uitvoeren om te bewijzen dat ze gelijk hebben.

En dan is er nog de vraag of dit onderzoek ethisch verantwoord is. In veel landen is het gebruik van stamcellen voor vruchtbaarheidsonderzoek nu nog taboe. Politici vrezen dat er straks mensen gekloond kunnen worden, zodat er een ras van supermensen ontstaat. Of het kunstmatige sperma verboden wordt, ligt aan de politiek.

Geplaatst

Ik heb er verschillende berichten over gelezen en heb het heel warm gekregen ervan :tongueP:

Toen wij de 2e slechte uitslag hadden gehad hebben we over zoiets gepraat.

Nu eerst kinderen proberen te krijgen via kid en dan misschien over 10 jaar is er wel een manier om kinderen te krijgen via iets wat ze uit zn lichaam kunnen halen.

En nu lees ik ineens dit bericht!

Dat zegt echt precies waar wij het over hebben gehad!

Ik hoop van harte dat het werkelijk waar is en dat het erdoor komt.

Dan kunnen wij misschien over 10 jaar een nakomertje krijgen uit mn man zn eigen dna!

*heeft weer iets nieuws om over te dromen* :tongueP:

Geplaatst

Resultaat van 3e semenonderzoek binnen, met 1.5 dag onthouding, weer geen enkele zaadcel gevonden. Wij gaan dus nu voor de TESE, hopelijk zijn we ergens in september aan de beurt, maar dat horen we nog. De urologe gaat eerst nog de echo die bij mijn man gemaakt is bestuderen. Aan de hand hiervan wordt besloten of ze de bal die helemaal niet is ingedaald bij de TESE gelijk verwijderen of dat ze deze alleen iets proberen te verplaatsen. Afwachten dus maar.

Geplaatst

Dreamer. Ik kan je geen antwoord geven of je man meer kans heeft op prostaat of zaadbal kanker. Als je hier twijfels over hebt zou ik het idd eens navragen aan een arts.

Wat een goed artikel zeg dat ze over 10 jaar misschien al sperma kunnen maken daar zouden veel mensen erg blij mee zijn. Ik had er nog nooit van gehoord. En dat je zoiets al met je man besproken hebt ja je bedenkt van alles om je kinderwens te kunnen vervullen.

Poppy. wat jammer dat ze weer niks hebben gevonden bij het 3 de semenonderzoek nu hopen dat ze dan maar wat vinden met tese. Jammer dat je het niet op onze manier mag proberen het kan iig geen kwaad. Niet elk ziekenhuis heeft vertrouwen in onze methode maar dat had onze arts al verteld.

Sas

Geplaatst

Nog een berichtje erover:

Kunstmatig sperma gecreëerd

Britse wetenschappers beweren dat ze kunstmatig sperma hebben gecreëerd met een techniek die onvruchtbare mannen mogelijk kan helpen om kinderen te verwekken.

De onderzoekers van de Universiteit van Newcastle kweekten de zaadcellen uit stamcellen van een menselijk embryo dat was 'overgebleven' na een IVF-behandeling.

Het kunstmatig sperma vertoont volgens de wetenschappers alle kenmerken van natuurlijke geslachtscellen.

Zo hebben de cellen 23 chromosomen, in plaats van de 46 chromosomen die normaal gesproken worden gevonden in cellen die zichzelf niet kunnen reproduceren.

Ook het uiterlijk van de zaadcellen komt overeen met natuurlijk sperma.

"Deze cellen hebben duidelijk een kop en een staart en ze zwemmen", aldus hoofdonderzoeker Karim Nayernia in de Britse krant The Times. "De enige cellen in het lichaam die zich zo gedragen, zijn spermacellen."

De resultaten van het experiment zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Stem Cells and Development.

In theorie zou de nieuwe techniek in de toekomst kunnen worden gebruikt om gezond sperma te kweken uit stamcellen van volwassen mannen. Onvruchtbare mannen zouden dan toch kinderen kunnen verwekken.

"Deze ontdekking kan ons helpen om nieuwe behandelingen te ontwikkelen, waarmee onvruchtbare koppels toch kinderen kunnen verwekken die hun genen dragen", aldus Nayernia.

Vrouwelijk sperma

De onderzoeker wilde in eerste instantie ook kunstmatig sperma kweken uit vrouwelijke stamcellen, zodat hij twee vrouwen samen een kind zou kunnen laten verwekken. Het ontwikkelen van 'vrouwelijk sperma' bleek tijdens zijn experimenten echter onmogelijk.

Overigens moet ook het sperma dat is gecreëerd uit mannelijke stamcellen, nog uitgebreider worden onderzocht om te bepalen of de kunstmatige geslachtscellen helemaal goed werken.

Geplaatst

@Poppy: balen dat er weer niets is gevonden.

3x is toch scheepsrecht zou je denken.

Ik hoop dat een TESE de uitkomst is voor jullie!

@Sas: ja we hadden dat toendertijd al besproken, je bedenkt idd van alles.

En heel toevallig dat dit nu dus werkelijkheid lijkt!

Ik vrees dat het toch nooit verder ontwikkeld mag worden van de politici, die zijn veel te bang voor nieuwe ontwikkelingen (TESE heeft niet voor niets zolang stil gelegen hier in NL)

Maar mocht het over 10 jaar bijvoorbeeld helemaal onderzocht en bewezen zijn en het is legaal in NL, dan denk ik dat wij het wel willen proberen!

Ik denk dat ik de vraag over kans op kanker maar aan de huisarts ga stellen dan.

Ik zou zo niet weten waar ik er anders voor terecht kan.

Als een gyn al niet eens weet hoe of wat.

Over 2 maandjes moeten we er toch heen om die 3e zaadtest aan te vragen, dus dan sluit die vraag mooi aan.

*droomt weer even verder*

(doe mn naam wel eer aan zo he :tongueP: )

Geplaatst

Ha meiden,

Ik moest weer even bijlezen...

Sophie, wat een fijn nieuws zeg! Wat zullen jullie blij zijn!

Dilara, je zult wel niet meer kunnen wachten hé! Ik ben ook echt benieuwd wat jullie te horen gaan krijgen. Ik duim echt voor je dat jullie op de wachtlijst voor ICSI komen te staan! En dat die lijst maar kort is..!!

Poppy, Balen hé! Je hoopt toch op een zaadcel! Al moet ik zeggen dat ik er bij het 2e onderzoek al niet meer vanuit ging...voorgevoel denk ik. Voordat we aan kinderen begonnen had ik al een gevoel dat het niet zo maar zou lukken. Nu heb ik gelukkig het gevoel dat het wel goed komt! Hopelijk klopt mijn gevoel!!

En meisje?? (??weet even je naam niet meer, als je een berichtje aan het maken bent kun je niet terug lezen...), ik las dat een tese-operatie niks heeft opgeleverd. Wat een rot nieuws! Hopelijk redden jullie het een beetje!

XX Suzzy

Geplaatst

Hoi Dilara...

Misschien is het per ziekenhuis verschillend maar wij kregen met de intake voor de 1e icsi de data mee waarop we moesten starten met de verschillende medicijnen. We kregen alle recepten mee voor de apotheek. Er werd e.e.a. uitgelegd nogmaals over de behandeling. Het was bij ons echt een voorbereidend gesprek. Een paar weken erna mochten wij beginnen. Mijn man kreeg toen echter koorts dus we hebben het drie maand uitgesteld maar zo ging het bij ons dus!

heel veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden