Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee,

Onzekerheid'; Dus jullie gaan morgen naar Dusseldorf naar de androloog. Heel veel succes en hopen dat er wat positiefs uitkomt. Ik lees dat je de punctie en tp in Zwolle gaat doen. Wij zitten zelf ook in Zwolle.

Er is bij jullie 1 niet beweegbaar zaadje gevonden, er zit iig iets zou je denken.

Hoeveel semenonderzoeken heb je gehad.

Sas

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoiioii xxx

nee met zwolle hebben wijzelf weinig te maken

de TESE is dus in dusseldorf

ik ga voor punctie voor en na zorg gewoon na almelo

almelo is een transport bedrijf.. dus hun transporteren het eitje en zaadje dan naar zwolle die doen de daadwerkelijke ICSI

enz enz

ben echt blij dat almelo met die 2 andere ziekenhuizen samenwerken anders zou ik echt elke keer op en neer na zwolle moeten

en das elke keer weer een uur..

in almelo bij het zaadonderzoek was er 1 zaadje gevonden die niet beweegbaar was

toen moesten we nog een potje na zwolle zelf brengen

die zouden het afspoelen en scheiden.. en daar kwam niks uit..

krijgt jou man TESE in zwolle?

Geplaatst

Hai,

Even in kort. Wij zijn door de uroloog doorverwezen naar Nijmegen voor een tese. Maar wij hadden op dat moment 2 semenonderzoeken gehad waarbij alleen sporadisch een trillende zaadcel is gevonden. En de arts in Zwolle wou nog wat anders proberen, wij moesten 5 dagen achter elkaar ejaculeren en kijken wat daar de uitslag van was. En door die manier is er voldoende gevonden voor icsi, dus mijn vriend hoefde geen tese te ondergaan.

Het is een vreemd verhaal maar het werkte bij ons.

Sas

Geplaatst

oww gelukkig maar toch?

idd nog niet van gehoord.. maar zo leer je weer wat he haha

maar mag ik daaruit halen dat je nu dan zwanger bent?

wij konden ook voor nijmegen kiezen..

maar dan moest ik daar ook de behandelingen doen

en omdat ze in NL nog de oude methode toepassen voor TESE

waren voor ons dat redenen om naar dusseldorf te gaan

liefs

Geplaatst

Hai,

Ik ben nog niet zwanger zie onderschrift. Kan me voorstellen dat je voor Dusseldorf kiest. En dat je de rest bij het ziekenhuis in de buurt kan doen dat scheelt een heleboel reistijd. Klopt als wij tese zouden doen moesten wij ook naar Nijmegen. Ben blij dat we in Zwolle konden blijven daar wonen we dichtbij. Helemaal als ik straks voor controle van de uitgangsecho daar heen moet, om te kijken hoe de groei van de follikels gaat.

Sas

Geplaatst

ja zie het staan..

nou mijn duimen draaien voor jullie

heel erg veel s6

ben ook erg benieuwd wat we morgen horen.. en natuurlijk wanneer de daadwerkelijke TESE gaat gebeuren

zo spannend hoop dat ik vanacht kan slapen haha

Geplaatst

HEE Onzekerheid,

Wij zijn ook bij dr. Scholtes, wij doen dus alles in Düsseldorf, dus hij moet het voor ons doen....(-:

Dr. Sneider is heel aardig. Praat wel snel duits...Wij hebben niet gelijk een tese gekregen omdat mijn vriend een bijbalontsteking kreeg (hoe is het mogelijk....net toen het zo belangrijk werd...) Maar volgens mij gaat dat heel snel...Wij waren daar 7 mei en 16 juni werd hij geopereerd, maar dat duurde dus zo lang omdat de bijbalontsteking er tussen zat. Niet lang dus eigenlijk, dus ik verwacht dat je vriend binnen 14 dagen al aan de beurt is. Jullie moeten dan wel naar Muhlheim. Daar in een ziekenhuis heeft Pur/r een afdeling. Schrik niet, je komt een heeel oud kloosterziekenhuis in, mijn vriend had echt zoiets van "moet ik hier in mij laten snijden"?? Maar dan kom je op de afdeling van Pur/r en dan is het super modern. Het is daar heel goed geregeld, ze zijn ook super vriendelijk! Heel veel succes morgen! En laat even weten!!

XXX

Suzzy

Geplaatst

jeetje ook dat nog.. en dan wacht je al zolang..

je moet ook wel lang wachten tot de ICSI he? van juni tot aug..

ik mag gelijk met de ICSI beginnen sta hier al een jaar op de wachtlijst dus

dat is wel weer gelukkig dan

ja morgen even spannend.. ben benieuwd hoeveel % we meekrijgen dat ze wat gaan vinden..

ik laat het morgen weten

liefs

Geplaatst

onzekerheid,

Veel succes morgen in Dusseldorf!

Even een vraag

Zijn er hier ook mensen bij wie een geslaagde TESE bij de man

is uitgevoerd, waarbij bij de semenonderzoeken steeds 0,0 levende zaadcellen gevonden waren?

groetjes Poppy

Geplaatst

@onzekerheid: gezien je reactie in het andere topic is mijn advies niet meer van toepassing, want jullie hebben het dus al geprobeert. Jammer dat het niks geholpen heeft... Succes morgen!

Geplaatst

HAA,

Poppy,

Bij ons zijn in het sperma 0,0 zaadcellen gevonden. Bij de Tese operatie zijn wel zaadcellen gevonden. Dus ja, bij ons is Tese de oplossing..!!!

Vrijdag krijg ik de medicijnen thuis geleverd. Ik ben benieuwd! Vrijdagavond gaat de eerste spuit er al in...spannend.

Groetjes Suzzy

Geplaatst

@Onzekerheid: je schreef in een ander topic dat bij je man de lch/lhf../ te hoog was.

Wat is dat precies?

En dat er al eens een zaadje gevonden is, is zeer positief!

Dat betekend dat het lichaam toch zaadjes aan kan maken.

Succes vandaag!

@Poppy: ook bij azoöspermie kan je een positieve TESE uitslag krijgen!

Net als dat je bij levenloze zaadjes ook een negatieve TESE uitslag kan krijgen.

Het is dus echt afwachten helaas.

@Suzzy: spannend!

Nu gaat het steeds echter worden he.

@5-7 dagen ejaculeren.

Ik zat gisteren eens het onderzoek door te lezen met de bijbehorende statistieken.

Maar ik moet zeggen dat ik de resultaten nou niet echt stunning vind.

Er zijn iets meer snel bewegende zaadjes gevonden, maar ook meer dode zaadjes.

In totaal zijn er iets meer bewegende zaadjes gevonden, maar het aantal is gewoon drastisch veel minder.

Ik vraag me echt af of dit nu wel of niet nuttig is voor ons.

Het gaat bij ons niet om (meer) levende zaadjes, maar om zaadjes op zich.

Naarmate de datum voor het 3e zaadonderzoek dichterbij komt word ik steeds onzekerder.

Hoe gaan we het doen?

Welke methode houden we aan, welk ziekenhuis gaan we vragen enz enz.

Moeilijk!

Iemand tips of adviezen?

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hier zijn we dan!

Ik heb een startdatum en een schema, had me al mijn vragen maar op papier gezet gisteren.

Tja ik had ook voornamelijk vragen over met de pil enz, maar aangezien ik die niet krijg.

suprefact is zoiets als decapeptyl alleen zijn het geen spuiten maar is het een neusspray, dit legt de hele cyclus plat, ze vertelde me wel dat ik tussendoor nog wat bloedverlies kon hebben rond mijn normale ongi, maar dat ik me geen zorgen moest maken.

Het werkt eigenlijk zoals de menopauze zei ze dus ik kan ook knap lastig worden hahaha.

Als ik normaal gezien rond 7 september weer ongi moet worden, moet ik daarna 3 weken wachten en dan de 28e met het snuiven beginnen dan ongeveer rond de 15 oktober mag ik met het spuiten beginnen, het was niet gonal f of menopur maar een nieuw medicijn wat er wel op lijkt.

Dit duur ongeveer zo'n 10 a 12 dagen, dan de pregnyl zetten en dan 36 uur later is de icsi- tese.

Dus einde oktober zoiets.

Er zaten ook papieren bij van donorsperma als back up zoals ze het noemen.

Als het nodig zou zijn ( wat de gyn niet dacht) en daar hebben ze alles op ingevuld en een foto van mijn man erbij.

Ben nu heel erg benieuwd wat allemaal gaat gebeuren!

Ik vroeg of er misschien toch 2 emmy's mochten worden teruggezet, maar dat mocht niet vanwege mijn leeftijd.

Dus zowiezo maar 1 kuikentje zoals mijn man het dan zou noemen hahah

Het was echt heeel veel info, soms een beetje te veel voor mij alleen.

Maar ja die termen waren voor mijn man ook zwaar geweest .

Heel erg spannend dus, over 9 dagen begint de ramadan en als die afgelopen is mag ik bijna beginnen met de suprefact.

xxxxxx

Geplaatst

Hee meiden.

Dreamer; Wat je zegt klopt dat er dan ook veel dode zaadjes bij zitten. En de hoeveelheid wordt ook minder. Maar het gaat om de goede zaadjes en als dat voldoende is voor icsi dan heb je iig een kans. Eerst een sporadisch trillende maar de laatste keer 0,2 dus voor ons is dit veel belovend. En dit zal bij iedereen anders werken. En welke methode, jullie hebben 2 semenonderzoeken gehad met 2 dagen onthouding toch??? en daar was de uitslag niet goed genoeg voor icsi.

En je weet pas of dit bij jullie helpt als je het probeert zekerheid heb je niet. Maar die twijfels zijn erg he. Ik kan alleen zeggen doe wat jullie gevoel zegt. Veel succes

Arzu;Voor jou begint het ook spannend te worden. Je mag neusspray gebruiken voor het platleggen van je cyclus, daar heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me wel makkelijker dan deca spuiten. Dus jullie mogen er ook maar 1 terug laten plaatsen vanwege jou leeftijd. Eigenlijk vind ik dat dit zelf onze eigen keuze zou moeten zijn, het gaat om ons en niet om het ziekenhuis. En we krijgen maar 3 pogingen vergoed. Ik had er zelf ook graag 2 terug geplaatst willen hebben maar dat mag bij ons ook niet omdat ze een te hoog percentage 2 ling zwangerschappen hebben.

Sas

Geplaatst

geweeeeest bij dokter shneider in dusseldorf nou wedden dat die wel NL kon.. haha geweldig.. wel moelijk maar hij deed het wel..

we hebben een goeie kans dat er wat word gevonden met de TESE maar het zal niet veel zijn..

in de week van de 24ste word de TESE gedaan.. ook word op die dag de punctie gedaan ook daar voor de ICSI

al weten we nog niks.. we voelen ons wel een stukkie beter..

ben zo benieuwd

Geplaatst

ja xxxxx ik was eigenlijk heel erg blij om die neusspray want ik heb echt een spuitfobie!Q

Maar natuurlijk is een kindje dit dubbel waard.

Ja ik zei ook van ja maar als het niet allemaal toppers zijn dan, en dan?

Nee er mocht er maar een.

Wij hadden ook liever 2 gehad maar ja helaas.

xxxxxxxx

Geplaatst

HEE,

Onzekerheid, fijn voor jullie!!!! De week van de 24e is al heel snel! Fijn hé! Spannend hoor! Jullie krijgen de dag erna pas te horen of er zaadjes zijn gevonden, wij wisten dat niet. We gingen er vanuit dat we dat dezelfde dag te horen kregen. Ik weet niet of je dat al wist...

Jij krijgt dan ook de punctie! Dat is ook super snel! Ik krijg die week ook de punctie! Toevallig! Krijg je de punctie toch in Düsseldorf??

XXX

Geplaatst
Hee meiden.

Dreamer; Wat je zegt klopt dat er dan ook veel dode zaadjes bij zitten. En de hoeveelheid wordt ook minder. Maar het gaat om de goede zaadjes en als dat voldoende is voor icsi dan heb je iig een kans. Eerst een sporadisch trillende maar de laatste keer 0,2 dus voor ons is dit veel belovend. En dit zal bij iedereen anders werken. En welke methode, jullie hebben 2 semenonderzoeken gehad met 2 dagen onthouding toch??? en daar was de uitslag niet goed genoeg voor icsi.

En je weet pas of dit bij jullie helpt als je het probeert zekerheid heb je niet. Maar die twijfels zijn erg he. Ik kan alleen zeggen doe wat jullie gevoel zegt. Veel succes

Sas

Wij hebben 5 en 3 dagen onthouding gehad.

Je moest bij ons tussen de 5 en 3 dagen onthouding hebben, dus vandaar die dagen.

Hier azoöspermie, dus echt 0 zaadjes.

Vandaar dus dat ik twijfel, want er is geen zaad om beter te maken.

Maar ja, 3 en 5 dagen onthouding leverde ook niets op en we zijn inmiddels al een jaar verder.

Als je nou nog meerdere testen kreeg konden we een beetje proberen, maar dat is niet het geval.

@Onzekerheid: de 24e augustus?

Of van september?

Wel super dat het zo snel kan zeg!

Maar als er nu geen zaad gevonden wordt, doen ze dan wel iets met je eitjes?

Of heb je dan voor niets de hormonen genomen?

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hallo Arzu

ik las dat bij jullie het prikschema besproken is en dat je start met Suprefact en gaat stimuleren met een ander medicaijn, Fostimon misschien?

Ik ben benieuwd in welk ziekenhuis jullie in behandeling zijn, het lijkt met het UZ te Brussel (Jette) ?

ik ben zeer benieuwd: ik start eind aug/ begin september met de medicatie

groetjes

Meiske74

Geplaatst

@dilara ja idd zo denken wij nu ook hoor.. liever een paar zaadjes dan niks..

kunnen wij iig zeggen dat we tot het einde hebben gestreden..

weet jij al wanneer je voor ICSI mag?

@suzzy jaaaaaa spannend he.. nou snel? haha het kon aankomende week al joh.. maar aangezien lief ook een beetje rieel na zn baas wil zijn hebben we gekozen voor de week van 24 aug

ja punctie is in dusseldorf lief word smorgens geopereerd en t einde van de dag na dusseldorf voor de punctie als het goed is

leukkk jij dus ook?

@dreamer nou maandag moet ik even bellen.. of hormonen nodig is weet ik niet want die week van 24 aug zouden mn eitjes ook ong rijp moeten zijn

maar dat hoor ik maandag

de TESE is eerst zoals Dr Scheider me vanmiddag nog aan de tel vertelde is dat ze gelijk kunnen zien of er wat is gevonden

de dag erop weten ze hoeveel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden