Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HAA,

Loes, wat fijn meid dat bij jou er alles goed uitziet! Hopelijk kunnen jullie snel verder. Ik heb geen ervaring met het AMC en Radbout. Wel heb ik regelmatig gelezen dat mensen ontevreden zijn over het AMC...maar durf er zelf niks over te zeggen...

Goh, Dilara als ik jullie verhaal zo lees dan vraag ik me af "waarom..??" waarom konden ze niet gelijk de uitslag van het zaadonderzoek geven en waarom zo lang wachten steeds en zo vaag...Maar dat is achteraf! Gelukkig zitten jullie nu in de trein naar icsi!! Maar rot voor je dat je menstruatie niet door wil zetten...zeg mij wat!!! Heb je echt nog maar 3 dagen????? Niet bevorderlijk die tijdsdruk! Probeer een beetje te relaxen...toen ik een dagje in de thermae (je weet wel zo'n thermaalbad en sauna) was geweest kwam het ineens door..kan toeval zijn, maar ik denk dat de ontspanning wel even geholpen heeft! Dus misschien een tip..?

Arzu, fijn dat je nu echt kunt starten! joepie! spannend hoor! Ik weet dat ik ook zo blij was met mijn eerste spuit! Eindelijk beginnen!

Lianne, Welkom hier! dat is inderdaad schrikken zeg, geen zaadleiders! Gelukkig bestaat tese! Hoop dat dit jullie gaat helpen naar een kindje! Veel sterkte! En schrijf maar mee als je fijn vindt!

XX Suzzy

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee,

Dilara; Fijn meid dat de ongie er is, als je er op wacht duurt het vaak langer tenminste dat is bij mij wel zo.

Lianne; Welkom hier.

Suzzy; Ik werk idd in de ouderenzorg heb net sinds deze zomer mijn diploma gehaald. Leuk dat je in de avonduren als kapster werkt, lijkt me een erg leuk beroep.

En met ons hondje gaat het ook goed voor een pup is hij erg lief. En het geeft me zeker afleiding en in het weekend als ik vrij ben gaan we lekker in het bos wandelen.

Yes vandaag eindelijk mijn trouwjurk gevonden hihi.

Sas

Geplaatst

oooh dilara wat goed dat je ongi bent geworden.

Hier zit de 2e spuit erin, gisteren heb ik wel ff geroepen van neee mustafa wacht nu.

Ik heb zo'n fobie voor spuiten maar vandaag ging het alweer beter.

Alleen het prikt wel best en ik heb al 2 blauwe plekken ervan.

Gelukkig mijn man doet het heel goed want zelf zou ik het niet kunnen!

xxx

Geplaatst

HAA,

Fijn Sas, een trouwjurk!! Hopelijk past die niet meer tegen de tijd dat je gaat trouwen...(-: Ik bedoel natuurlijk dat je jurk vermaakt moet worden voor je dikke buik!!!

Arzu, wat lief dat je man doet spuiten!!

Dilara, tegen mij zeiden ze dat ik een uur mag afwijken van de vaste tijd, een uur eerder en later mag dus....Geweldig dat je het gewoon vergeet..haha!!

XXX

Geplaatst

HAA,

Dilara, ik had ook wel eens dat de ene spuit een rode plek achterliet en de andere weer niet. Of dat speciaal links was weet ik niet meer. Ik weet wel dat ik het in elk geval links heb gehad...maar misschien dus rechts ook..??!

Maar als het wegtrekt zal het toch niet zo erg zijn. Ik had daarbij ook soms last van blauwe plekjes. Maak je maar niet te veel zorgen!

XX Suzzy

Geplaatst

Hoi meiden,

Jeetje wat een verhalen over spuiten, lees het wel vaker, maar weet eigenlijk niet goed hoe en wat? Kan iemand dat me uitleggen? Lijkt me best moeilijk om me zelf te prikken...

Oh een trouwjurk gekocht, wat super leuk! Heb je veel jurken gepast?

Groetjes!

Geplaatst

@katrien wat een rot bericht. Ik herken het gevoel wel die machteloosheid. Veel sterkte met het verwerken

Wij zijn 14 oktober voor de uitslag geweest en de biopsie was goed die kreeg zelfs een 9.2 (10 is het hoogste cijfer) Hoera we komen in aanmerking voor tese.

We gaan naar nijmegen maar moeten rekening houden met een wachttijd van 3 tot 6 maanden. Dus afwachten maar.

Geplaatst

Hee,

Dat is zeker stress!!!!

Maar op dit moment kun je niks doen en probeer het allemaal maar een beetje over je heen te laten komen. Misschien mag je morgen gewoon verder gaan met 125 EH ik hoop het voor je.

Maar als je de pen op de juiste hoeveelheden zet, kun je toch niet meer spuiten. Ik heb gonal-f gehad en weet niet of puregon hetzelfde is. En vergeleken de Deca lijkt het of er niks uit komt want dat dacht ik in het begin ook. Maar dat lijkt zo omdat het niet zoveel is.

Sas

Geplaatst

Hee,

Heb net ff op internet gekeken en volgens mij kun je er nooit meer inspuiten dan jij opdraait. Dan moet je hem gelijk vanaf het begin al heel ver uittrekken ( hoop dat je me snapt )

Sas

Geplaatst

@Dilara: het klopt dat het lijkt alsof je bijna alles in 1x verspuit, maar dat schijnt normaal te zijn!

Ik hoop dus dat het bij jou ook het geval is en je je voor niets zorgen maakt.

@Nieuwe dames: welkom!

@Suzzy: die 90% zal voor jullie gegolden hebben, het is per man weer verschillend namelijk (hangt van allerlei factoren af, oa de FSH)

@Degene van wie de man geen zaadleiders heeft: weten jullie de oorzaak?

Is er getest op CF?

@Arzu: spannend, het is nu echt begonnen!

Hoe gaat het prikken?

@Sas: jeej, trouwjurk gevonden!

We willen natuurlijk wel een foto zien als de dag geweest is he!

@All: wat was dat lekker zeg, even samen weg.

Goed gepraat over moeilijke dingen en dat luchtte wel even op.

En nu vol goede moed de laatste 5 wachtmaandjes in!

Geplaatst

HAA,

Dilara, ik lees je stressverhaal nu pas!! Ohh wat balen zeg! Ik kan me jouw paniek helemaal voorstellen! Wat raar zeg dat er zoveel uitkomt!! Hoop echt voor je dat het meevalt!!

Dreamer, ik vind 90% ook echt heel veel!! Maar het staat echt op de site van Düsseldorf..snap natuurlijk ook dat dat per man verschillend is...

Lekker dat jullie er even uit zijn geweest!! En fijn dat het jullie zo goed heeft gedaan!!

Hier is het verder rustig! Donderdag weer naar Düsseldorf voor een echo en een paar dagen later worden de cryo's ontdooid!! We denken dat we deze keer assited hatching laten doen...zijn jullie daarmee bekend?? Dat is een lasertechniek, ze maken in de schil van de embryo een heel klein gaatje zodat de innestelingskans hoger is. De embryo moet namelijk uit een schil breken om zich in te kunnen nestelen...

Ik heb er in elk geval weer zin in om een nieuwe poging aan te gaan!!

XXX Suzzy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden