Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Suzzy

Ik las dat jullie met jullie cryo-poging in D'dorf bezig zijn, wat spannend weer!!

Ik heb even een vraagje over D'dorf. Testen ze daar ook nog altijd een keer het zaad voordat men overgaat op tese of gaat men puur af op de gegevens die je aanlevert?

Ik vraag het omdat in NL in 7 keer slechts 1x zaad gevonden was wat helaas het ontdooien niet overleefde. In brussel daarentegen hebben ze al 3x zaad gevonden. 2x vers zaad gebruikt voor de icsi.

Ik zit nu midden in de wachtweken van onze 2de icsi maar we hebben wel besproken om in het geval we een 3de poging moeten doen om dan D'Dorf te overwegen..

Ik hoop dat jij me wat info kan geven

bvd alvast!

groetjes

Meiske74

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dilara

ik denk dat je je niet te druk moet maken en kan vertouwen op het antwoord van de verpleegkundige. je voelt je misschien stom maar dat is onterecht! het is toch ook allemaal spannend en vreemd? Je bent echt niet de enige hoor.

Ik kwam er 1 dag voordat ik pregnyl moest spuiten achter dat die koel bewaard had moeten worden.... halsoverkop nieuwe gehaald....

heel veel succes!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

goh meiske mij hebben ze dat verteld 2 maal dat hij koel bewaard moest worden.

Dilara lieverd ik hoop dat deze dag beter voor je afgaat.

wat een schrik zeg!

Kan me voorstellen dat je helemaal over de rooie ging.

Lieve dreamer wat fijn dat jullie genoten hebben dat was ook de bedoeling!

Heb je wel gemist hoor hier en op het ander forum, en ik dacht maar huh geen dreamer, och ja die is ff weg domme ik hihihi.

Hoop zo dat die 5 maanden snel om zijn!!!

xxx

Geplaatst

Heej,

Zou gewoon ff naar het zh bellen voor een nieuwe ampul, misschien hebben ze die daar wel op voorraad liggen. Dan kunnen ze gelijk nog ff voordoen hoe het moet.

En meisie dit kan echt iedereen overkomen, komt gewoon door de zenuwen.

Sas

Geplaatst

HAA,

Ohh Dilara, ik heb met je te doen!! Het zou mij ook kunnen gebeuren hoor!! Ik was ook heel erg blij dat ik gezegend ben met een schoonmoeder die verpleegkundige is! Je moet in elk geval iedere keer een nieuwe naald gebruiken! Het komt wel goed hoor!! Ik weet even niet meer waar je precies voor aan het spuiten bent, voor je cyclus stil te leggen of voor de eicellen te rijpen...in dat laatste geval heb je er misschien 10 extra bijgemaakt met je actie...(grapje, komt goed echt waar!!).

Meiske74, nou ik hoop dat de Düsseldorf overweging niet nodig is voor jullie!!!! Maar ik kan je melden dat Düsseldorf in elk geval een zaadonderzoek doet voordat ze zelf aan de slag gaan. En al zeker als je het zelf nog eens aangeeft. Wij zijn heel erg tevreden over Düsseldorf, vooral omdat er geen wachttijden zijn...het enige nadeel is dat we een gedeelte zelf moeten betalen..maar van de andere kant is het me dat dik en dubbel waard als we uiteindelijk.......

Je schrijft dat je nu bezig bent met je 2e icsi..had je geen cryo's van de vorige?? Dat is van Düsseldorf ook een voordeel, zij vriezen alle overige embryo's in, ook al zijn ze slecht van kwaliteit. Zij hebben zoiets van weggooien kan altijd nog! En hun ontdooitechniek is anders..zij geven 90% kans dat de embryo de ontdooiing overleefd. (Sorry dat ik weer aankom met mijn percentages, maar het staat op hun site, ik vind het wel een prettig gevoel...).

XX Suzzy

Geplaatst

Hi Dilara,

Lees net al je verhalen terug. Wat een stress...kan me goed voorstellen hoor als je ergens 100% voor gaat en er gaat iets niet goed!

Heb je die spuiten nodig voor ICSI? Ben nog een leek als ik jullie zo hoor, maar vind het wel prettig om te horen wat me eventueel te wachten staat...

Groetjes!

Geplaatst

Heej,

Gelukkig is het vandaag goed gegaan!!!

Alles komt vast goed en misschien heb je idd iets meer eicellen hihi. Ik denk dat je als alles goed gaat hier over een tijdje wel om kunt lachen.

Ik had af en toe ook rode plekken na het spuiten van de Deca aan de linkerkant vandaar dat ik de Deca altijd rechts heb gespoten en de gonal f links. Maar volgens mij was dit gewoon toeval hihi.

Sas

Geplaatst

Hallo meiden,

Jeetje wat een spanningen en ontwikkelingen hier.

Er wordt al volop gespoten... Hier en daar een spuitje meer of minder ;)

Ik zag een vraag voorbij komen of je elke dag een nieuwe naald moet gebruiken. JA!! Elke keer na het spuiter eraf halen en de volgende dag weer een nieuwe gebruiken. Er zitten, wat ik me kan herinneren, 3 naalden per ampul. Je kan volgens mij ook extra naaldjes vragen indien nodig!

Heel veel succes allemaal!!!

Geplaatst

Dat van die naalden verwisselen vroeg ik :-) Ik had het inmiddels zelf ook al gelezen in de gebruiksaanwijzing, maar toch bedankt voor je antwoord.

Ik voel me vandaag trouwens niet zo lekker, en vraag me af of het te maken kan hebben met de puregon? Ik heb vannacht voldoende slaap gehad, maar ben toch de hele dag al hartstikke moe. Ik heb aan het einde van de middag even geslapen, maar voelde me nog hetzelfde toen ik wakker werd. Het enige verschil is dat ik na het slapen ook nog eens heel erg misselijk ben.

Zucht...

Geplaatst

HAA!

Ik ben boos!!! grrr...!

Moest ik vanmiddag bij mijn leidinggevende komen...gaf ze aan dat ik de rest van het team (10 collega's) op de hoogte moet gaan stellen van mijn icsi situatie!! Ja dag! Dat is privé! Nou ik heb haar duidelijk verteld dat dat dus niet gaat gebeuren! Vind het wel heel vervelend dat ik hier mee lastig gevallen word! Als ik het team op de hoogte ga brengen dan kan ik net zo goed een mailtje door de organisatie doen dan weet meteen iedereen het!!

Bha! Hoe gaan jullie ermee om?? Zijn jullie tegen iedereen open? Mijn man en ik hebben afgesproken dat we dit voor ons houden (op een paar uitzonderingen na-> familie).

XX Suzzy

Geplaatst

Ergens snap ik dat het makkelijker is voor je collega's. Dan begrijpen ze waarom je er niet bent of ineens een dag ruilt. Maar dat is jouw beslising hoor!!! Wil je het niet zeker niet doen ben je niet verplicht denk ik.

Geplaatst

Bij mij op t werk weten de meeste het maar dat is echt omdat ik met ruilen dan geen problemen heb en ze snappen het ook als ik er helemaal doorheen zit bijvoorbeeld.

Geplaatst

Hee

Suzzy, ik snap heel goed dat je boos bent. Jullie bepalen zelf wie je dit wel en niet wilt vertellen daar heeft je leidinggevende niks over te vertellen. Vind het ook wel erg brutaal dat zij dit durft te zeggen.

Snapt ze dan zelf niet hoe moeilijk dit is!!! pppfffff

Wij hebben het aan vrienden en familie wel verteld maar op het werk had ik het alleen aan mijn leidinggevende verteld, maar ben nu naar een andere afdeling en daar weet mijn teamleidster het niet. Alleen 1 naaste collega maar zij is op dit moment ook bezig met ivf.

Sas

Geplaatst

Hallo Suzzy

Van onze eerste poging hadden we 4 cryos, voor de tp van 2 moesten er helaas 4 ontdooit worden.

in ieder geval bedankt voor je reactie, nu met Brussel moeten we ook een gedeelte zelf betalen maar neit zoveel als we naar d'Dorf gaan, een ander zeer groot voordeelis idd. de korte wachttijd.

Wat belachelijk dat jij al je collega's moet gaan inlichten, wat een verzoek zeg!

Ik heb destijds mijn directe collega, leidinggevende en onze directeur ingelicht. Wij hebben nogal korte lijnen en net toen wij de eerste behandeling ingingen kreeg ik 2 zeer belangrijke projecten onder mijn hoede waardoor onze dir. het niet zo maar zou accepteren als ik regelmatig afwezig zou zijn.

Ik heb er verder geen problemen door op het werk gelukkig, verder weten enkele zeer goede vrienden (innen) het en mijn moeder en schoonouders.

meiden heel veel sterkte en succes!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Dilara lieverd over overstimulatie, heb ik gisteren gevraagd in brussel, ik moest zo WEINIG mogelijk drinken, Omdat als je veel drinkt het in je buik loopt en je zo heeeeeeel erg opzwelt en vocht in je buik krijgt.

Ze raadden me aan om veel drankjes met eiwitten te drinken, van die soort yoghurt drankjes.

Maar echt niet veel drinken, ze begrepen niet dat ze dat allemaal in nl beweerden.

Suzy wat vervelend meis.

Hier is het net andersom sommige collega's weten het aangezien bv ik gisteren heb moeten ruilen, maar mijn manager niet.

Zou dat zo zijn dan zou ik vanaf februari zeer zeker werkeloos zijn.

Ook wel eens moeilijk , ik ben me nu aan het bedenken hoe ik dat vrijdag ga regelen want dan moet ik werken!

En hoe ik dat met de tp enz ga doen.

Hier ben ik ook verkouden aan het worden ineens.

Nou dat kan ik helemaal niet gebruiken:S.

Dus maar al paracetamol aan het slikken.

xxx

Geplaatst

Hallo Arzu en Dilara

Ook ik kreeg het advies van Brussel om niet te veel te drinken en eiwitrijk voedsel tot me te nemen + rusten

Ik moet zeggen dat ik er deze keer minder last van heb gehad (in ieder geval minder heftig)

zie hier de teskt van Brussel:

Gelukkig is het ovarieel hyperstimulatiesyndroom in het algemeen niet gevaarlijk. De klachten verdwijnen vrijwel altijd vanzelf. Rusten, matig drinken, een eiwitrijke voeding (vlees, vis, kaas, ...) en een beetje geduld zijn de belangrijkste aanbevelingen.

In de zeldzame gevallen waarin het syndroom zich krachtig manifesteert en de vrouw bijvoorbeeld snel aan gewicht wint of problemen krijgt met urineren of ademhalen, moet onmiddellijk contact worden opgenomen

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Dilara,

ik las over irritatie van je huid door het prikken, ik heb er gelukkig geen last van maar wat zou kunnen helpen is de plek die je gaat prikken vooraf wat koelen met een ijsblokje (in een zakje tegen het lekken) en na het prikken ook nog even over je huid gaan.

in ieder geval veel succes!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

@Suzzy: najaaaaaaa wat belachelijk!

Verteld je baas ook aan iedereen wanneer ze sex heeft?

Dat komt toch op hetzelfde neer?

Der komt nog net geen stoom uit mn oren, wat een belachelijke eis zeg.

Goed voet bij stuk houden en niets vertellen, het gaat ze helemaal niets aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden