Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HAA!

Wat een gedoe met die ovulatietesten!! Gister was die dus positief, maar ik had eigenlijk wel zoiets van "volgens mij kan die duidelijker..." Maar ik had ook zoiets van "of de piek is net geweest.., dus bel maar naar Düsseldorf". Nou voor de zekerheid vanmorgen nog een test gedaan en ja hoor deze was iets donkerder...! Dus maar snel naar Düsseldorf gebeld, de dokter zegt dat het niet zoveel uit maakt omdat een test wel 24 uur positief blijft...Maar mijn eigen gevoel zegt dat de test vandaag pas echt positief was en gister nog net niet...

Dus ik ga morgenvroeg bellen dat ik de terugplaatsing liever woensdag heb in plaats van dinsdag, ik ben bang dat dinsdag te vroeg is. Zeker na jou verhaal Dreamer dat de embryo's al 2 dagen gedeeld hebben en dadelijk dus 3 dagen als ze teruggeplaatst worden! Ik voel me een beetje onzeker, maar ga maar op mijn gevoel af! Ik denk liever een dag te laat dan een dag te vroeg terugplaatsen....wat denken jullie! Hopelijk snappen jullie mijn probleem, weet niet of ik het duidelijk schrijf!

Dreamer, Er worden er trouwens 2 teruggeplaatst als het meezit!

XX Suzzy

Geplaatst

Daar ben ik weer....

Vanmorgen naar Düsseldorf gebeld: ik heb laten weten dat ik de terugplaatsing graag woensdag wil. Ik heb daar gewoon een beter gevoel bij!

Was gelukkig goed, woensdag om 11.20 uur mag ik komen. Als er geen deling meer heeft plaats gevonden dan bellen ze me voor die tijd! Gelukkig hoef ik zelf niet te bellen, ik krijg al buikpijn bij het idee...dit vind ik ook eng dat afwachten, maar voelt toch anders. Voelt net of je de uitslag van je examen krijgt, toen kreeg je ook een telefoontje als je gezakt was, als je voor een bepaalde tijd geen telefoontje had gehad dan was je over...haha!! Zorgen dat niemand me woensdagmorgen belt, anders krijg ik al een hartaanval voordat we moeten gaan!!!

Nou hopelijk komt alles goed!

Hoe gaat het met jullie??? Sas ben je al ongi????

XXX Suzzy

Geplaatst

Hee,

Suzzy, Wat fijn meid woensdag de tp en het is denk ik altijd goed om op je gevoel af te gaan. Hoeveel dagen mag je na de tp testen??

Meiske, Spannend nog ff wachten en dat weet je het ik ga voor je duimen.

Arzu, Morgen de punctie. Hoeveel follikels zien er zichtbaar.

Sas

Geplaatst

Met de kleintjes ( 11- 15mm) waren het er 28.

Vanaf 16,5 tot 20 waren het er 17, wat ze nu kon zien.

Ze is een kwartiertje bezig geweest, en zei me mijn mond te houden * schaam* wilde vanalles vragen maar het waren er zoooooveel zoals ze het zei dat ze echt rustig moest kijken.

Ben erg benieuwd hoeveel het er morgen nu gaan zijn.

En dan mijn man zijn tese dat is ook erg spannend!

xxx

Geplaatst

Arzu spannend meid, je hebt echt veel follikels. Dus jullie hebben morgen icsi met "verse" tese.

Ik ga voor je duimen!!!

Welke medicatie krijg je voor de punctie.

Sas

Geplaatst

ik zou echt niet weten welke medicatie eerlijk gezegd.

Ze hadden het eerst over een roesje en gisteren weer niet dus ff afwachten.

We zullen zien morgen.

xx

Geplaatst

hallo Arzu

ik las dat je morgen de punctie hebt en jou man de Tese

Ik wil je heel veel succes wensen, jullie beiden uiteraard.Je hebt veel follikels overigens!!

Je hoeft je echt niet druk te maken om de pijn, dat is in Brussel zo goed geregeld:

Op de kamer waar je je om moet kleden en in bed moet gaan liggen krijg je op een bepaald moment een injectie in je bil (vrij hoog)

vervolgens wordt je met bed en al naar de voorbereidende ruimte gereden tbv. de pick-up

Daar vraagt men nog of je allergien hebt of niet en daar wordt een infuus aangelegd.

Ik was op dat moment al wat dizzy zeg maar.

In de ruimte waar de pick-up is krijg je nog vaginaal een injectie, deze voelde ik totaal niet.

Vervolgens bij de punctie voelde ik heel diep zeg maar een licht stekend gevoel, was van zeer korte duur en stelde niets voor.

Er werd mij diverse malen gevraagd of het wel ging, maar ik vond het echt niets voorstellen.

Nog voor dat je naar huis gaat krijg je te horen hoeveel eicellen er gevonden zijn, echter dat zegt nog niets over de kwaliteit.

Op de 3de dag van na de punctie wordt je gebeld en dan hoor je of de tp diezelfde dag is (dag 3) of dag 5. jij hebt morgen de punctie dus dan is de tp of vrijdag de 30ste of zondag de 1ste.

Morgen wordt voor jullie een dubbelspannende dag, de punctie en de tese, ik geloof wel dat het goedkomt met de punctie maar ga zeker ook hard duimen dat de tese resultaat zal brengen!!!!

Heel veel succes!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

HAA!

Arzu, wat spannend zeg!! Voor jullie allebei! Hoop voor jullie een heel goed resultaat!! Maak je niet te druk! Komt helemaal goed, let maar op!!!! Succes morgen!!!!!

Meiske, dat wordt nu wel heel spannend voor je!! Voel je al iets?? Heb je een voorgevoel? Hoop het zo!!!!!!!!!!! Rustig aan!

Hier gaat het wat minder, voel me een beetje grieperig! Kan ik natuurlijk niet gebruiken nu!! Dus ben volop aan de vitamines en ga lekker op tijd naar bed!

XX Suzzy

Geplaatst

hai Suzy,

ik heb getest en hij was positief!!

Ik kan het nog niet te geloven, mij man en ik stonden samen te brullen...

maar we zijn nog voorzichtig, woensdag is de bloedafname....

duik jij maar lekker onder de wol om snel weer fit te zijn, beterschap!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Meiske, van harte gefeliciteerd!!! Wat geweldig! Zelfs ik heb de tranen in me ogen staan. Als ik me dat moment voor probeer te stellen... een positieve test in je handen. Prachtig gewoon.

Geplaatst

hai Dilara

dank je wel!! ja het is inderdaad niet te bevatten als je een positief resultaat ziet, vanochtend nog een andere test gedaan en die was ook positief.

Maar zo zie je Dilara hoe het totaal anders kan lopen.. tot dec.2008 wisten we niet beter dan dat we wellicht op donorzaad aangewezen zouden zijn en nu een postieve test, zonder de Tese!!

Ik blijf deze topic ook altijd volgen... Ik ben erg benieuwd hoe het met Arzu en haar man vandaag gelopen is...

maar bij jou ziet het er goed uit meid,

jeetje, eind deze week al de punctie, kun je het je voorstellen??

Ik wens je bij deze alvast heel veel succes!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

@Meiske: whaaaaaaaa gefeliciteerddddddddd :bf_new:

Geniet er maar van meis!

@Dilara: spannendddd bijna de punctie!

Zie je er tegenop?

Ben je bang dat er geen zaadjes gevonden gaan worden?

@Arzu: mn duimen draaien overuren meis.

Ik hoop zo dat jullie nu gelukkig liggen te wezen samen!

Geplaatst

Oh ben nog even wat verder aan het terug lezen en lees allemaal 'spannende' berichtjes van iedereen! Succes meiden!

Voor ons loopt het helaas allemaal nog niet zo vlekkeloos..in het begin hadden ze het al vrij snel over Tese, maar nu waren de berichten vorige week in het ziekenhuis toch niet zo hoopvol omdat het FSH en LH bij mijn man te hoog zijn...de arts gaf ons maar weinig hoop dat er ooit zaad gevonden gaat worden en wat dan ook nog van voldoende kwaliteit is...allemaal best pittige berichten om te horen moet ik zeggen.

Maar we blijven maar hoop houden aangezien we (mijn man) eerst nog 2 echo's zal krijgen om te kijken of daar wat bijzonders op te zien is.

Groetjes

Geplaatst

Meiden, ik heb de hele ochtend/middag al smscontact met Arzu. Ze heeft me net gevraagt of ik jullie op de hoogte wil brengen. Haar punctie is goed verlopen (15 eicellen), maar de TESE van haar man helaas niet. Ze hebben niks gevonden... ik ben enorm geschrokken van dit nieuws, want dit hadden we allemaal niet verwacht. Laat staan hoe Arzu en haar man zich voelen. Haar eicellen worden nu bevrucht met donorzaad, maar dat is natuurlijk niet iets waar je om staat te springen na goede hoop en uiteindelijk zulk nieuws...

Ik ben er behoorlijk door van slag, ik vind het zo erg voor ze :-(

Geplaatst

Hee,

Suzzy; Voel je je al wat beter!! Ik hoop dat je morgen 2 mooie cryo`s teruggeplaatst krijgt.

Loes; Wat balen meid dat jullie dit te horen hebben gekregen. Vind het wel knap dat jullie zo positief blijven.

Dilara; Het gaat bij jullie de goede kant op en deze week de punctie, komen jullie ook op 5 dagen uit??

Arzu; Jeetje meid ik weet niet wat ik moet zeggen. Dit had ik zeker niet verwacht veel sterkte en ik denk aan je..

Sas

Geplaatst

WOW, wat een berichtjes...van het ene uiterste naar het andere.....

Nou Meiske, GEFELICITEERD!!!! Geniet er lekker van! Zo zie je maar, het is echt een wonder!!! Geweldig...hoop dat het goed blijft gaan, maar ga daar maar gewoon vanuit!!

Arzu, meisje..wat een rot nieuws! dat had ik ook helemaal niet verwacht! Jullie natuurlijk ook niet! Wat een emotionele dag voor jullie! Ik denk aan je! Hoop dat jullie hier ergens op voorbereid zijn geweest, want het is niet niks zo'n klap! Heel veel sterkte!

Loes, ook voor jou geen goed bericht. Het is natuurlijk nog niet zeker...maar dit is geen nieuws waar je blij van wordt! Hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen! Wat een onzekerheid!

Ik denk aan jullie meiden!!!

XX Suzzy

Geplaatst

Jeetje Dilara

ik krijg gewoon helemaal kippevel van dit bericht!!! ow wat jammer zeg!!!!

bedankt dat je het hebt laten weten.

Ik zal haar een pb sturen

groetjes

meiske74

Geplaatst

Arzu: oh wat een bericht zeg...ben zo bang dat ons dit misschien ook gaat overkomen..dus herken helaas je gevoelens...

Wel lastig om zulle uiteen lopende berichtjes hier te lezen. Maar we blijven hopen voor iedereen. En heel veel sterkte voor de meiden die het hard nodig hebben!

Groetjes

Geplaatst

Meiden harstikke bedankt voor jullie lieve reacties,

We gaan nu ff wat eten want we zijn net thuis.

Ik schrijf zo nog iets erbij

xx Arzu

Geplaatst

Arzu, lieverd, ik wil je alleen even een virtuele knuffel geven. Ik ben er voor je!

Ik zie net dat me onderschrift weg is, wat raar... Ik heb nergens aan gezeten. Nouja, ik probeer 'm later wel te wijzigen. Nu ga ik eventjes afsluiten en wat eten.

XxX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden