Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heh repelsteeltje wat een *** nieuws!

het is afschuwelijk als je dat te horen krijgt.

ik wil je heeeeeeel veel sterkte wensen en idd zoals meiske zegt heel goed dat je voor een 2nd opionion wil gaan!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee,

Repelsteeltje, Jeetje wat een slecht nieuws. Dit is niet het nieuws wat je hoopt te horen. Ik hoop voor jullie dat tese toch nog een mogelijkheid is. En het is denk ik ook goed om idd een 2nd opinion te gaan aanvragen.

Dilara, Wanneer mag je testen!!!

Arzu, ik hoop dat je het allemaal een plekje kunt geven.

Ik hoop niet dat ik iemand ben vergeten!!!

Ik heb maandag 16 november weer mijn eerste uitgangsecho!!!!

Sas

Geplaatst

He repelsteeltje, wat ontzettend rot om jullie berichtje te lezen! Ik ben echt heel bang om deze week hetzelfde nieuws te krijgen, aangezien jouw verhaal over de FSH, bij ons het zelfde is uitgelegd. Wij krijgen nog wel een echo, maar verwacht daar eerlijk gezegd niet al te veel van...Meid sterkte met het verwerken van dit nieuws...

Geplaatst

Ha Loes,

Wanneer hebben jullie een afspraak deze week??

Hoop dat het een beetje meevalt....sterkte!

Nog een vraagje aan all: hebben jullie ervaring met acupuntuur en ICSI-terugplaatsingen? Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt. Zodra ik de terugplaatsing heb moet ik op die dag eerst naar de acupuntuur en als we terug zijn moet ik nog een keertje op die dag. Ik denk: baad het niet dan schaat het ook niet, lijkt me!

En Sas, De 16e een uitgangsecho!! Ik de 18e! Nou dan zitten we rond dezelfde tijd! Kunnen we samen wachten....(-:

Dilara, de 16e mag je testen...ik dacht misschien wil je het niet zeggen, maar je had over de vraag heen gelezen dus..nou schiet al voor je op meid!! Ik ga heeeeeel hard voor je duimen! Zou het super vinden!!!!

Xx Suzzy

Geplaatst

xxxxx wat spannend de 16e de uitgangsecho erg spannend.

Dilara, lieverd ik duim heeel hard voor je dat weet je.

Meiske geniet je nog genoeg :D dat moet wel heh hihi.

suzy , meiske heeft wel voor haar pick up enz accupunctuur gedaan en kijk het resultaat!

Hier vanmorgen ff een hele diepe dip, een ruzie met mijn man.

Hij is best bang overnieuw dat ik hem zou verlaten hierdoor.

Nu had er iemand gebeld en toen hij oppakte neergelegd, hij dacht natuurlijk weer helemaaaaal het verkeerde ( turks drama) en had de angst dat ik nu misschien echt van hem weg zou gaan.

Hij is soms best gesloten en zegt dan ook, ja het doet mij ook pijn, jaaazeker dat snap ik zeker.

Maar je moet niet denken ooh nu doen we het met donorzaad dat ik niet meer erover nadenk en dat ik gewoon zoiets heb als ik maar zwanger raak.

Soms is het wel moeilijk hoor, hij zit weer ff in de strijd met zijn eigen, net als de vorige keer:(

Geplaatst

Ha lieve Arzu,

Wat rot voor jullie zeg...kon je die onzekerheid maar bij hem weghalen....

Het is ook nog maar zo kort geleden voor jullie, het heeft denk ik echt even tijd nodig. Vaak voor een man wat meer tijd. Mijn man schaamt zich omdat hij geen zaadcellen heeft (in zijn sperma dan)...dat is natuurlijk niks om je voor te schamen, maar het tast in zijn beleving zijn man zijn een beetje aan. Wat ik wil zeggen dat mannen er vaak anders over denken en voordat ze zover zijn dat ze verkeerd aan het denken zijn......

Doe maar extra lief tegen je man en geef hem maar een extra knuffel! Al kan ik me van jou ook voorstellen dat het niet altijd makkelijk is als hij zo wantrouwend is...

Als ik je zo hoor ben ik wel blij (de reden is natuurlijk helemaal niet leuk!!) dat de terugplaatsing niet is doorgegaan. Zo kunnen jullie allebei aan het idee wennen en staan jullie er dadelijk hopelijk samen voor 100% achter!

Veel sterkte!!

XXX

Geplaatst

Hallo Arzu

wat een toestanden zeg, en daar zit je nu eigenlijk helemaal niet op te wachten..

Mijn man was toen we net het nieuws te horen gekregen hadden ook erg bang dat ik hem daarom zou verlaten. Hij had het in zijn omgeving meegemaakt waar de vrouw onvruchtbaar bleek te zijn.

We hebben heel veel gesproken met elkaar, gelukkig zakte dat gevoel bij hem weg!

Maar het is lastig praten als er een gesloten is. Daarbij moet ik zeggen dat ik ook wel bewondering heb hoe je man de Tese ondergaan heeft en open staat voor donorzaad... uit ervaring weet ik dat dat in de Turkse cultuur nog wat gevoeliger ligt.

Het mooi is dat jullie nu de kans hebben om samen te proberen een of meerde kinderen op de wereld te zetten....helaas zonder uiterlijke kenmerken van je man, maar wel met jou uiterljike kenmerken van jou en Met de normen, waarden en gewoontes van jullie beiden!!!!

Meis, gun elkaar de tijd om het eea op een rijtje te zetten, de cryootjes wachten wel hoor!! ben er nu lekker voor elkaar

Liefs

Meiske74

Geplaatst

Nou meiden,

we zijn net ff lekker gaan uiteten en alles is een beetje gezakt.

Het is idd net weer zoals vorig jaar , hij is weer erg bang.

Misschien ben je zelfs naar een advokaat geweest zegt hij voor een scheiding.

Vind het ook zo erg voor hem dat dit een 2e keer gebeurd.

Weer die slag terwijl de gyn er zoooooo zeker van was dat er iets gevonden zou worden.

Het is idd maar goed dat de tp niet heeft plaatsgevonden zodat het ff allemaal in kan werken.

Terwijl hij er wel heel zeker over is.

Heel moeilijk allemaal, in maart helemaal zeker en nu krijgt hij weer zo''n vervelend gevoel:(.

Maar we hebben net ff kunnen genieten en relaxen

xxx

Geplaatst

Gelukkig maar! Ik ben blij om dat te lezen. Het is ook hartstikke moeilijk allemaal. 2 keer een TESE ondergaan is al heel wat, en helemaal als men verwacht zaadcellen te vinden, terwijl dat niet is gebeurd. Dat hakt er flink in.

Ik hoop dat je man het een beetje kan laten bezinken (dat heeft wat tijd nodig), en dat z'n onzekerheid en angst verdwijnt.

Geplaatst

hoi dames

Arzu: blij te horen dat alles wat gezakt is, ik ben ervan overtuigd dat het wel goed komt meid!!!

Dilara: Hoe gaat het met je? hoe voel je je?

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Ik denk inderdaad dat de man er erg last van heeft om in zijn mannelijkheid aangetast te zijn. Die van mij heeft daar ook last van, en wordt daar ook erg onzeker van. En dat is toch lastig om daar verandering in te brengen.Inderdaad lief zijn voor elkaar.

Sterkte ermee Arzu

Geplaatst

@Arzu: kan me goed voorstellen dat hij weer opnieuw bang is.

Jullie hebben zo'n emotionele rollercoaster gehad het afgelopen jaar.

Mislukte TESE, KID, blijkbaar gelukte TESE achteraf, weer TESE, weer KID.

Dat breekt je gewoon op.

Meis, neem de tijd.

Zorg dat jullie gevoel op dezelfde lijn zit en ga er dan samen voor.

(en niet mij niet aanspreken he! je bent echt niet teveel meis, dus roep als je me nodig hebt!)

Dikke knuff!

Geplaatst

dank je wel je bent zo'n lieverd!!! * snik snik*

Je bent altijd zo lief

En dilara lieverd jij ook poeh wat moest ik zonder jullie

En meiske dat jij aan ons denkt vind ik ook zooo lief.

Ben weer helemaal emotioneel hoor , de hormonen zijn uitgewerkt hihih

Geplaatst

@ arzu: Meid, wat moeilijk allemaal...Hoop dat jullie er samen goed uit komen! Ik hoop echt voor jullie dat KID voor jullie de oplossing mag zijn.

Wij zijn vanochtend weer in het ziekenhuis geweest. De uitslagen van de echo (bij mijn man waren goed) aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant balen, want nu hebben we nog steeds geen oorzaak. Vanavond worden we gebeld of we doorverwezen gaan worden naar Nijmegen...Spannend!

Geplaatst

Dag meiden,

Wat ontzettend fijn dat jullie zo veel en zo snel gereageerd hebben. Het doet me echt goed om te lezen..

Suzzy; Kun je me nog iets meer vertellen over Dusseldorf. Wat is daar ook al weer de wacht tijd? Welke verzekeringsma zitten jullie en wat wordt er vergoed? Ik kan op de site het emailadres niet vinden. Ik zit dan te kijken op site van St. Martines, en op uniklinik- duesseldorf, zit ik wel goed?

Meiske74; volgens mij heb jij goede ervaring met Brussel. Wat is daar ook al weer de wacht tijd? Welke verzekeringsma zitten jullie en wat wordt er vergoed?

Ik wil graag jullie ervaring horen!

Weet iemand iets over de wachttijd in Nijmegen?

Loes1980; weet jij al iets? Wat spannend allemaal he!

Nogmaals dank voor jullie reacties en steun!

Geplaatst

Repelsteeltje/Loes: Wij moesten 3 mnd wachten op onze eerste afspraak in Nijmegen op 8 okt. Wij hadden van tevoren niet veel onderzoeken gehad. Dus toen hadden we een combinatie afspraak uroloog/gynaecoloog/echo scrotum/ zaadonderzoek. Daarna hebben we nog 2x een telefonische afspraak gehad. En volgende week gaan moeten we weer om wat dingen door te spreken en nog een keer inwendige echo bij mij. Maar jullie hebben al wat onderzoeken gehad dus ik hoop voor je dat je wat sneller kan.

Geplaatst

Hoi Repelsteltje

in ieder geval al erg fijn dat jullie tot op heden doorkunnen.Wij hebben idd. goede ervaring met Brussel maar moet er wel bij opmerken dat de tese bij mijn man niet nodig bleek. bij iedere poging hebben ze goed genoeg zaad kunnen vinden in zijn eigen staaltje.

De tese kost in Brussel € 2600 (bij volledige narcose) CZ liet weten daar ongeveer €1250,- van te vergoeden.

De Icsi kost daar € 4200,-, Ik krijg gewoon 3x de medicatie vanuit de basisverzekering vergoed en per poging vergoedt VGZ € 1668,-

Ik hoop dat je iets met deze info kost.

De wachttijd voor de behandeling (Icsi) is 3 a 4 maanden en ik geloof dat er ook gauw een wachttijd van 3 maanden is voor een intake.

Mocht je voor en 2nd opnion willen gaan (kosten +/- € 85,-) dan zou ik asap een afspraak maken.

heel veel succes!

groetjes

meiske74

Geplaatst

@ repelsteeltje,

Wij wonen in belgië en gaan dan ook daar voor de kid.

We hadden eerst in antwerpen willen gaan maar door de hoop op een goede tese zijn we in brussel blijven hangen.

Bij ons is het idd een anonieme donor, zo is het eenmaal in belgië .

Maar wij zelf willen het ook niet ons kindje vertellen, ik denk dat we hierin anders zijn als sommige andere mensen.

Maar we hebben nu ook niemand in onze omgeving verteld dat de 2e tese weer negatief was.

Mijn man wilde het wel zijn familie vertellen, maar ik weet dat de rest van zijn familie hier heel stom op zal gaan reageren.

Dat verdriet ook nog wilde ik hem besparen.

Ik kan je dus helaas niks vertellen over bekende donor.

sorry.

liefs Arzu

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ik zit een tijde mee te lezen en te voelen.. Een maand geleden is bij mijn man azoospermie geconcentreed. Het komt waarschijnlijk omdat zijn balletjes niet ingedaald waren, en de operatie relatief laat was gedaan(hij was toen bijna 9-10 jaar). Wij wachten nu op de FSH uitslag en in december hebben wij de vervolgafspraak. Eerlijk gezegd, ik probeer positief te blijven, maar ik heb de laatste tijd veel gelezen, en ons kans is lijkt minimaal.. Toch willen wij eerst alles proberen en dan pas naar KID..

Mijn man heeft twee broers, eentje van woont in VS. is getrouwd en heeft kinderen en hij lijkt heel veel op mijn man, uiterlijk en karakter.. Hoe denken jullie over een donor binnen de familie? De "bloed" van mijn man terug te kunnen zien aan mijn kinderen is heel verleidelijk, maar ik weet niet of dat meer complicaties zou creeren.. Het is waarschijnlijk te vroeg om erover te denken, maar jij kan het toch niet helpen.

@repelsteeltje: Ik zit nu over jullie uroloog afspraak te lezen. Het is toch goed dat jullie naar Nijmegen gaan. Heel veel success ermee.

@arzu: Ik heb je verhaal gelezen. Wat heb je veel meegemakt! Ik hoop dat alles beter gaat met je en je man. Ik heb 10 jaar in Istanbul gewoon, ik kan het goed begrijpen dat het moeilijk kan zijn om de omgeving laten weten over KID. Het is toch goed dat je man open voor staat.. Ik had toen een vriendin die heel graag kinderen wou, zij was toen 40+. Kinderen was haar grootste droom, maar zij had geen vriend. Maar sperma donor was a total "no/no" omdat zij de stress van de omgeving niet aankon.

Meiden heel veel success allemaal..

Geplaatst

Vanavond gebeld door de arts, we mogen een afspraak gaan maken in Nijmegen voor een biopsie..weer een stapje verder. Blij dat we niet gelijk als afgeschreven zijn beschouwen, was ik zo bang voor...

@repelsteeltje: we gaan echt gelijk op zeg!! Succes!!

Geplaatst

@Repelsteeltje: KID is Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad.

Of dat een bekende of onbekende donor is maak je zelf uit.

Ik kan je vertellen hoe het met een bekende donor gaat bij mijn kliniek (MCK) zo zal het ongeveer overal gaan bij ziekenhuizen/klinieken.

De donor wordt onderzocht op ziektes (SOA's en HIV)

Zn zaad wordt onderzocht.

Ze zullen zn zaad 6 maanden in quarantaine houden ivm HIV test.

Als alles goed is, dan kunnen de IUI-D behandelingen starten.

@Zvez: mijn man heeft geen broers, dus of wij daarvoor hadden gekozen als die optie er wel zou zijn weet ik niet.

Maar wij hebben nu heel bewust gekozen om geen bekende als donor te vragen.

Je zal dan toch altijd gaan vergelijken en dat willen wij niet.

Ook krijg je rare relatieverstrengelingen.

Want is het nou zn oom of zn vader, die donor?

Ook krijgt de relatie tussen jullie en de donor een andere wending.

Er is kans op inmengeling bij de opvoeding, want sommige mensen kunnen toch vaderlijke gevoelens krijgen en het idee hebben dat ze recht van spreken hebben.

En wanneer je het thuis doet is er heel duidelijk een 3e persoon bij aanwezig.

Dat zijn voor ons wel de hoofdredenen geweest om voor een voor ons onbekende donor te kiezen.

Geplaatst

zves,

wij hebben hier ook over gedacht en bijna zelfs gedaan.

Mijn ei was toen niet op tijd anders hadden we het zeker geprobeerd.

Wat leuk dat jij in Istanbul hebt gewoont dan weet je idd dat het in turkije verboden is dus we konden niet met mijn schoonbroertje naar het ziekenhuis gaan en daar het laten doen.

Maar van een kant waren we ook bang dat het voor mijn schoonbroertje erg zwaar zou zijn als hij dat kindje 1 keer in het jaar zou zien en zou denken dat is mijn kindje.

Het is zo moeilijk heh om de goede beslissing te nemen.

Maar idd net zoals jij om zijn bloed in het kindje te hebben en hij lijkt ook heel erg op mijn man.

Maar toch hebben we dan maar voor dit gekozen, en ze zouden erg op zoek gaan naar een donor die op mijn man lijkt en idd ook van zo'n soort afkomst.

Het is altijd zo moeilijk meid.

Ik wil jullie heeeeeeel veel succes wensen.

Hier gaat het wel weer beter, mijn man zei gisteren zelfs iets waarvan ik smolt.

Muppie ik was vandaag aan het denken, het zou toch zoooooo mooi zijn heh als we een kindje krijgen.

Dan kan ik ermee spelen, de fles geven , de luiers verschonen hahahah.

Ik vond het zoo lief.

xxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden