Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Arzu

wat balen meid, en zeker de klachten die je er door hebt!lijkt me best eng moet ik zeggen. Ik hoop dat het het morgen goed uitvalt en dat de tp doorgang zal vinden.

Spannend hoe het met Dilara is, ik hoop zo op goed nieuws!!

Arzu , zorg goed voor jezelf!!!

ps. hier alles goed hoor, geen bijzonderheden, moet alleen mijn best doen om niet al

vanalles te kopen!

groetjes

Meiske74

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Arzu: toch beginnende overstimulatie dus!

Ik hoop zo dat het niet doorgezet heeft meis!

En hoeveel emmies hebben jullie?

En hoeveel zijn er teruggeplaatst?

Vertelllllll!

@Dilara: meis hoe is het nu met jou?

Zijn er emmies?

Mn duimen draaien meis.

@Loes: geloof me, de artsen weten ook echt niet wat ze zeggen!

Het is zo'n specifiek iets, daar hebben ze gewoon geen kaas van gegeten.

Het is allemaal niet hun vakgebied.

Er zijn genoeg voorbeelden van mannen met een hoge FSH en wel zaadjes bij de TESE.

Dus de hoop is nog niet 0%.

Hoop dat je snel doorverwezen wordt meis!

@Suzzy: hoe is het met jou?

Al kwaaltjes?

@Meiske: ik zou gewoon lekker wat dingetjes kopen hoor!

Echt super die banner!

Geplaatst

HAA,

Dreamer, dankje...het gaat goed met me! Kwaaltjes heb ik nog niet echt...een beetje een zeurderig gevoel in mijn buik. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een goed gevoel heb bij deze poging...maar dat komt ook vooral omdat dit in mijn natuurlijke cyclus is en omdat het de vorige keer ook raak was. Natuurlijk zegt dat niks, maar toch...ik hoop het echt!

Ik zag dat je banner af aan het tellen is! Hoop dat de tijd snel gaat voor jullie!! Ik vind dat je ook zo geïniteresseerd bent voor iedereen terwijl jullie zelf nog maar zo kort geleden te horen hebben gekregen dat een kindje van jullie samen er niet zal komen, biologisch gezien dan, want dit kindje wat er aan komt is wel degelijk 100% van jullie samen! Tuurlijk zijn we allemaal geïntereseerd in elkaar, maar vind het van jou gewoon bijzonder lief!

Fijne zondag allemaal! En Arzu en Dilara, laat gauw wat horen...hoop dat jullie een terugplaatsing hebben (gehad)!!! Denk aan jullie!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben jullie al een tijdje aan volgen, maar wil me nu toch graag bij jullie aansluiten. Sinds vorige week weten wij nu ook zeker dat we voor een tese moeten gaan, als het chromosomenonderzoek tenminste goed is. Dat is nog even afwachten.

Het is een moeilijke, spannende en zeker hele emotionele tijd. Maar ja daar weten jullie natuurlijk alles van.

Groet Mari

Geplaatst

Hoi Dilara

Logisch dat je even wat rust hebt genomen om het eea. te laten bezinken, het is oko allemaal zoveel wat je moet verwerken. En toch is een uiteindelijke terugplaatsing wel heel bijzonder ergens...Jullie hebben al zolang in enorme onzekerheid gezeten en nu nog eens 2 slopende wachtweken.

Wat de kwaliteit betreft, inderdaad, het zegt zeer zeker niet alles, onze eerste poging waren toppers (incl. de cryo's) maar die zijn geen van allen aangeslagen. Nu dan wel met een goed en een minder goede (die volgens het zkh. wel degelijk tot een zwangerschap zou kunnen leiden..)

Meid ik ga heel hard voor je duimen!!!!!

Liefs

Mieske74

Geplaatst

@Dilara: wat super dat er emmies zijn ontstaan!

Dat jullie mooie emmie maar mag uitgroeien tot een mooi wondertje!

Hebben jullie nog cryo's?

Heb jij misschien iets van Arzu gehoord?

Ik maak me zo'n zorgen!

Ze zou gisteren de tp hebben, maar ik heb nog niets van haar gehoord.

Zou ze toch met overstimulatie in het ziekenhuis liggen?

@Mari: wat jammer dat je je ook moet aansluiten hier meis.

Maar ik ga voor jullie duimen dat de TESE iets gaat opleveren!

Sterkte in het hele traject.

@Suzzy: wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt zeg!

Ik denk dat dat de wachtweken wel wat moeilijker maakt, maar dat je ze wel prettiger doorloopt dan wanneer je denkt dat het niet gelukt is.

Ik ga keihard voor je duimen dat je gevoel klopt en dat dit mooie wondertje bij jullie mag blijven.

En dank je voor je lieve berichtje!

Nog maar 4,5e maand!

Vorige keer toen we nog 4,5e maand moesten wachten kregen we te horen dat er nóg eens 4,5e maand bij kwamen.

Dus dit is een beetje een magische grens voor ons.

We hopen dat er nu geen maanden meer bijkomen!

Nog maar 2 weekjes en dan staat er een 3 vooraan mn banner en die hebben we nog niet eerder gehad.

Een nieuwe maand en weer een maand dichter bij onze droom!

Geplaatst

@Dilara: kan me voorstellen dat je vooruit denkt.

Ik heb ook al zitten denken over een volgende keer bij jullie, maar zal nu nog even mn gedachtes voor me houden.

We gaan er gewoon van uit dat ronde 1 raak gaat zijn!

Positief denken!

Ik ben echt bang dat ze met overstimulatie in het ziekenhuis ligt en dus geen tp heeft gehad.

Anders had ze allang online geweest of jou een sms gestuurd.

Hoop dat ik ongelijk heb, maar vrees van niet.

Hier gaat het gelukkig weer wat beter!

Heb echt even in een dip gezeten.

Merk dat ik nu vooral veel moeite heb met de gedachte dat mn broertje zomaar ineens kan komen met het nieuws dat ze zwanger zijn.

Heel egoistisch, maar ik wil gewoon eerder zwanger zijn!

It's my time to shine.

(plus dat ik vind dat zij er nog niet aan toe zijn ivm schulden en in mijn ogen geen stabiele relatie en nog meer dingen, maar misschien is mijn visie gekleurd door onze wens)

Ik hou dus angstvallig in de gaten of ze nog roken en drinken en dat vind ik niet leuk van mezelf, maar kan er nu nog even niet goed mee omgaan.

Dus als iemand tips heeft, graag!

Geplaatst

Lieve Dilara,

Ik snap je ongerustheid mbt de kwaliteit maar echt, het wil niets zeggen!!!

Bij onze eerste poging werd er 1 teruggeplaatst (van perfecte kwaliteit) een Blastocyste, tevens waren er 4 spuer cryos waarvan er 2 na ontdooien nog steeds top waren...geen van allen hebben zich genesteld.

Deze 2de poging viel ons ook tegen: geen cryos en een terugplaatsing van 2 "3-daagse" emmies (dus minder ver gedeeld) 1 was goed, de ander iets minder maar nog steeds goed genoeg voor een tp... en ja, het is gelukt, we weten nog niet of er zich 1 of 2 genesteld hebben maar dat is nu niet belangrijk...

Houd moed meid!!! onze arts zei dat het met namen belangrijk is hoe ontvankelijk je lichaam is.

Steek wat kaarsjes aan thuis en stuur positieve gedachten naar je emmie..... denk even niet aan je broer of anderen... het gaat nu om jullie!

liefs

meiske74

Geplaatst

Meiske, dat doet me goed om te lezen. De arts zei zelf ook al dat het niet altijd iets zegt. Maar jullie hadden bij deze poging dus geen cryo's? Zat jij toen niet erg te piekeren over het feit dat de eventuele volgende poging weer een verse poging zou worden? Of was je zelf vrij positief?

Ik ga in ieder geval me best doen om positief te blijven, en vooral niet teveel te lezen. Ik laat het allemaal maar even op me afkomen. En voor nu ga ik genieten van het avondeten ;-)

Geplaatst

Hoi Dilara

nu is het gelukt met onze 2de poging en dat was dus een verse terugplaatsing.

Inderdaad hadden wij deze keer ook geen cryos..

geniet lekker van je maaltijd en gun jezelf en je emmie veel rust en positieve vibes...

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Dames, ik heb slecht nieuws over Arzu...

Ze ligt idd in het ziekenhuis met flinke overstimulatie.

Ze hebben gisteren 4 liter!! vocht weggetapt.

Maar alsnog ging het vanacht zo slecht dat ze aan de beademing moest.

Ze heeft dus geen tp gehad door de overstimulatie.

Wel hebben ze 3 cryo's.

Ik duim dat het snel weer beter gaat met Arzu en dat ze snel uit het ziekenhuis mag.

Geplaatst

Ja jeetje, arme meid :-(

Ik las het toen straks in een smsje. Ik schrok van die 4 liter! Ze blijft ook zo sterk he, ondanks dat er de afgelopen tijd wel erg veel op hun af komt. Eerst die negatieve TESE achter de rug, en vervolgens ligt ze niet veel later zelf in het ziekenhuis met flinke overstimulatie.

Ik denk veel aan der, en laten we hopen dat ze er snel weer bovenop is. Wat fijn dat ze toch nog 3 cryo's hebben!

Geplaatst

Jeetje Arzu, Ik hoop dat je er weer gauw bovenop bent. Ik ben er van geschrokken dat je zelfs aan de beademing hebt gelegen. Jullie hebben de laaste tijd wel erg veel meegemaakt.

Sas

Geplaatst

HAA,

Oooh arme Arzu!!! Het zit even niet mee! Dilara en Dreamer weet niet precies hoe jullie contact met Arzu is, maar mochten jullie haar spreken wens haar heel veel sterkte van mij! Echt balen voor hun!

Mari, welkom hier! Klets maar lekker mee!

Dilara, inderdaad positief blijven! Is heel moeilijk, ik weet het. Ben nu ook niet meer zo zeker van mijn zaak...lijkt wel of ik ongi word, maar is nog veel te vroeg. Dus hopelijk heb ik het mis. Het is gewoon onzekerheid. Nog een tip voor je...ik las ergens dat veel lachen de innesteling bevordert. Dus zorg dat je veel kunt lachen. Ik heb al 2 dvd's van de Lama's geleend...haha!! Als het niet werkt, dan heb ik in elk geval weer even gelachen.

Mijn zus kwam me vorige week vertellen dat ze zwanger is. Ik moest ook echt even slikken...ik was ook graag eerder geweest. Maar helaas. Het is vooral moeilijk dat ze precies op dezelfde dag uitgeteld was als ik....(maar ik heb dus miskraam gehad...).

XXX Suzzy

Geplaatst

Hallo Dreamer

jeetje ik lees het bericht van Arzu, ik ben me rot geschrokken!!

Gelukkig wel 3 cryos maar toch, het is wel heftig hoor

Mocht je haar spreken doe je haar dan de hartelijke groeten van me en wens je haar een goed herstel?

bedankt

liefs

Meiske74

Geplaatst

Wat een spanningen hier, Arzu ook al hebben we niet eerder contact gehad. Heel veel sterkte!!

En Suzzy ik hoop niet dat je menstruatie komt, dit was je 2e terugplaatsing toch?

Ik zou niet weten hoe ik zulke wachtweken door zou moeten komen

Geplaatst

Ha Mari,

Ja inderdaad onze 2e terugplaatsing! De eerste keer was ik even zwanger...helaas daarna een miskraam! Hopelijk gaat het deze keer weer goed en blijft het dan goed gaan...afwachten...helaas kan ik niks anders doen....

Jullie maken nu ook een spannende tijd door!! Wanneer krijgen jullie de uitslag van het chromosoomonderzoek?? En waar zijn jullie onder behandeling als ik vragen mag. Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.

Ik vond dat elke stap weer een overwinning was...hoop dat dit voor jullie ook zo mag lopen. Tot nu toe (in deze situatie) ziet alles er al goed uit, toch..?! Sterkte meid en als je vragen hebt stel ze hé! Ben inmiddels expert..haha!

Groetjes Suzzy

Geplaatst

Hee Suzzy,

We zitten in Nijmegen, de 19e hebben we weer een afspraak dus ik hoop dat ze dan meer weten maar het kan geloof ik wel tot 3 mnd duren voordat die uitslagen bekend zijn en we zijn 8 okt geweest.

Tot nu toe 3 x een azoospermie gehad, en FSH van mijn man iets verhoogd nl 11 hierdoor is pesa niet meer mogelijk. Dit was toch wel een tegenvaller. Nou maar hopen dat de wachtlijsten intussen niet te lang worden.

Spannend zeg die wachtdagen, wanneer mag je testen?

gr mari

Geplaatst

Hee,

Mari, welkom!!

Dilara en Suzzy hoe voelen jullie je??

Hebben jullie alweer wat van Arzu gehoord?? Ik hoop dat het al wat beter met haar gaat.

Sas

Geplaatst

Hier een FSH waarde van 22,6.

Maar doorgaans is een te hoge FSH en een normale testosteron waarde een testiculair probleem.

Dus dan heeft MESA/PESA idd geen zin meer.

Die 3 maanden gaat over het chromosomen onderzoek.

De andere uitslagen zijn er allemaal al wel en daar kunnen ze alles al aan aflezen.

Het enige wat de chromosomentest kan zeggen is dat er geen TESE plaats zal vinden, omdat er een afwijking is.

@Suzzy: kan me voorstellen dat dat flink slikken is zeg!

Weten zij van jullie kinderwens?

En van je zwangerschap?

@Dilara: heb jij nog iets van Arzu gehoord?

Geplaatst

Haa,

Mari, ik mag volgende week woensdag testen....weet nog niet helemaal zeker of we dat dan ook gaan doen...ben gewoon een beetje bang dat het te snel is, vorige keer was de test positief en een paar dagen later dus negatief. Maar het kan natuurlijk altijd fout gaan.

Sas, ik voel me goed. Sinds vandaag voel ik me precies zo als de vorige keer (toen het dus raak was): vollere borsten, misselijk en frietjes smaken anders....maar wil mezelf niet al te gek maken! Nog even geduld!! En hopelijk geen bloedingen, want dan zie ik het niet meer zitten. Gister zag ik in een reclamefolder de clearblue digitale test. Hij stond 2 keer afgebeeld: 1 keer met zwanger 1-2 weken en 1 keer met Niet zwanger. Toen ik die tekst weer zag "niet zwanger" werd het mij weer slecht. De test die ik toen als laatste deed was dus zo'n digitale Clearblue test. Vreselijk moment. Rot tekst!

Hoe gaat het met jou?? Ben je inmiddels ongi geworden? Jouw cryo komt in november hé! Dus bijna!!! Spannend! Hoop echt dat dit jullie ronde wordt!!!

Dreamer, mijn zus weet van de hele situatie. We hebben een hele goede band, gelukkig! Ze voelde zich ook heel rot om mij het te vertellen. Ze zegt dat ze niet van de zwangerschap kan genieten zolang wij nog met "lege handen" staan. Heel lief van haar, maar heb al laten weten dat ze maar lekker moeten genieten!

XXX Suzzy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden