Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HA Repelsteeltje,

Je vraagt naar Düsseldorf...je bent inderdaad op de verkeerde site aan het kijken...hihi! Je moet zijn op: www.ivf-duesseldorf.de Dan kun je kiezen: Onze praktijk (linksboven) onderaan het keuze menu-tje vind je dan contact. Dan zie je rechtsboven het mailadres van dr. Scholtes staan. Dat is de Nederlandse arts.

Kosten: Icsi kost € 2300 Ik kreeg via het IZZ € 1700 vergoed. De tese kost € 800 (ongeveer) inclusief alle vooronderzoeken en narcose...Dat ging via de verzekering van mijn man hij kreeg daar € 550 (ongeveer) van vergoed (via VGZ).

Wachtijden: Hebben ze niet (-: Waarschijnlijk kan je man dit jaar nog geopereerd worden.

Ik wil niks promoten, maar tot nu toe zijn wij heel erg tevreden. Vooral omdat het zo lekker snel gaat!! Een ander voordeel is dat ze helemaal geen embryo's weggooien. Ze hebben zoiets van weggooien kan altijd nog. Gewoon terugplaatsen (in een cryo-vorm).

Veel succes! Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel!

XXX

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hello meiden,

Ik kon even niet slapen..

Mijn man wil eigenlijk geen van zijn broers vragen, precies voor dezelfde redenen dat jullie noemen.. Ik zou het nog steeds prettig vinden dat er iets van mijn man in het kindje zit.. Maar goed, het moet iets zijn dat we allebei comfortable mee voelen, dus.. Als het niets uitkomt van TESE, will ik in ieder geval een pauze nemen voordat wij voor donor gaat kiezen. Maar als ik de wachtijden hoor, dan krijg je de pauze sowieso wel...

Vandaag heb ik ook mijn manager geinformeerd. Ik vind het zo stom als ik emotioneel word in mijn werk omgeving.. Normal kan je nauwelijks mijn emoties lezen, maar vandaag kon ik mijn tranen niet stoppen.. Hij was gelukkig heel zorgzaam & lief mee, hij heeft zelf twee kinderen en het schijnt dat hij goede vrienden heeft dat in de behandelingen zitten, en hij weet hoe emotioneel & lichamelijk zwaar het kan zijn.. Dus hij zij dat ik geen zorgen hoeft te maken over de verloven etc. Dat ik dat zelf kan regelen.. Dus dat is ten minste een zorg minder.. Nu ook nog de familie informeren...

@repelsteeltje & suzzy: Ik heb wel ergens in de forum gelezen dat eigenlijk verboden is om niet de hele bedrag te vergoeden (als je binnen EU behandeld wordt). Ik zal even de link opzoeken.. Maar waarschijnlink moet je een brief opsturen en klachten, anders betalen ze dat niet..

@arzu: dat is heel lief van je man meisje. =)

Groetjes, Zvez

Geplaatst

Ik heb niet de onderwerp binnen de forum gevonden maar wel op de EU site.

Hier is de link:

Getting your costs met - EU

Which costs will be covered? What will I have to pay?

If you get authorisation, the cost of treatment (in hospital or not) will be covered at whichever rate is higher – the State where you are insured or the State where you are receiving treatment.

Please note that the entitlement to additional reimbursement is not recognised in the case of Switzerland, whether you are insured in an EEA country and travelling to Switzerland or vice versa.

If you did not get authorisation, then in principle you are not entitled to the costs of hospital treatment received in another State. Non-hospital treatment will be covered on the terms offered by the State where you are insured, without any additional reimbursement if the State of treatment offers a higher rate of reimbursement. Please note that if you do not have authorisation, treatment costs are not covered for EEA nationals in Switzerland or vice versa.

Example

Sophie is insured in country A. She has authorisation for an operation in country B. The cost of her hospital stay in country B is €4 000. For similar treatment in country A, only €2 800 would be reimbursed, as compared with €3 200 in country B.

Because she got authorisation, Sophie will enjoy the same terms as people insured in country B, meaning that she will be reimbursed €3 200 and will have to pay only the €800 difference.

Geplaatst

hier is de FAQ link van dezelfde site..

arrow_orange.gif Can I be refused cover because treatment in another country is more expensive than in the country where I am insured?

No. If the time you would have to wait for treatment in the country where you are insured is unacceptable for medical reasons, the institution cannot refuse to cover your treatment on the grounds of costs alone.

arrow_orange.gif Can I be refused cover because treatment in another country is more expensive than in the country where I am insured?

No. If the time you would have to wait for treatment in the country where you are insured is unacceptable for medical reasons, the institution cannot refuse to cover your treatment on the grounds of costs alone.

Frequently asked questions - EU

Geplaatst

@Dilara: jeetje wat balen meis :cry2:

Sterkte met dit te verwerken.

En sterkte met alles hoe het verder zal gaan.

Dikke knuffel voor jou!

@Zvez: volgens mij ben ik de enige die KID in NL doet hier in dit topic.

In België heb je geen wachttijd, hooguit een paar maandjes.

Maar goed nadenken en alles op een rijtje zetten en zorgen dat je op 1 lijn zit over alles is heel belangrijk.

Wij hebben zelf ook een tijd nagedacht (nou ja wij, eigenlijk ik, mijn man was er direct 100% klaar voor) en de tijd genomen om er echt klaar voor te zijn.

Pas toen we er echt helemaal klaar voor waren hebben we een afspraak gemaakt voor de intake.

Maar ik hoop dat jullie het nooit nodig hebben meis!

Geplaatst

och dilara lieverd nee!!!

Vind het zo erg voor jullie:(

Ik had er zo'n goed gevoel over.

Een hele dikke knuffel voor je.

Ik snap dat je de hele mmm nu even helemaal tegenstaat.

Neem ff rustig de tijd.

Wat zegt je man van al deze gevoelens?

xxxxxxxxxx

Geplaatst

HAA,

Zvev, Dankjewel! Ik heb dit wel eens gelezen..maar dacht gelijk..het zal wel niet voor ICSI gelden...stom natuurlijk, ik kan het altijd proberen. Ik ga een brief sturen! Lief dat je meedenkt!

Fijn dat je op je werk eerlijk kunt zijn nu! En veel succes met het vertellen tegen het thuisfront. Gaan jullie dit binnenkort doen? Ik was heel erg opgelucht toen ik het mijn ouders verteld had.

Dilara, lieve schat!!! OHH wat balen! Ik weet hoe rot je je voelt! Ook nog overtijd..Weet ook dat niemand je kan troosten (voor nu...). Ik voel in elk geval heel erg met je mee!! En je hoeft je niet in te houden hier op dit forum...we zijn er toch voor elkaar!

Mijn verrtrouwen in een nieuwe poging is ook even weg...kan me ook de hele dag afvragen waarom het niet is gelukt...???? En ben daarbij boos en verdrietig. Maar aan de andere kant wil ik ook weer sterk zijn voor een nieuwe poging...

XXX Suzzy

Geplaatst

Dilara, sorry om te horen.. Ik wens je sterkte.. Wij zijn niet zover, maar ik kan me het wel goed voorstellen.. =(

Dreamer, dank je wel.. In ieder geval zijn we wel van plan om pauze te nemen, voordeel & nadelen vergelijkten bekende/onbekende donor.. Ik wil wel zeker zijn dat we allebei dat willen & goed voelen..

Suzzy: Wij willen wat meer duidelijkheid hebben, voordat wij gaan vertellen aan de families. Komen wij in aanmerking voor TESE, gaan we naar Belgie of Duitsland, etc.. Het enige problem is dat ons vervolg afspraak op December 17 is, net voor de kerstdagen.. Dus wij overwegen gewoon tot Januari te wachten.. Het enige probleem is dat mijn familie in Athene zit, en dat we dan met de kerst zijn.. Dus qua logistiek wordt het wat lastiger als we niet December vertellen.. Dan moet het via webcam en ik weet niet of dat zo verstandig is.. Ik wil ook niet natuurlijk dat de vraag of "wanneer" komt en dat ik opeens begin te huilen.. Wij moeten even na denken, maar wij willen inderdaad zo snel mogelijk vertellen..

Geplaatst

Dilara; wat balen zeg, heel veel sterkte om dit eerst weer te verwerken.

Dilara en Suzzy ik hoop echt voor jullie dat jullie en vlg keer meer geluk hebben

Geplaatst

Dilara; wat moet dit een verschrikkelijke teleurstelling zijn. Ik voel met jullie mee. Heel veel sterkte.

Wat ik me afvraag, ben je ook al ongesteld geworden? Het laatste wat ik wil is valse hoop geven natuurljk. Ik weet ook niet het het werkt met testen na een tp. Sorry als ik een stomme opmerking maak! Sterkte samen!

Geplaatst

Lieve Dilara

Jeetje meid, ik had zo'n goede hoop voor jullie, Ik snap heel goed dat je het even helemaal hebt gehad, het is ook zo oneerlijk!!!!

Ik wil je ook geen valse hoop geven maar misschien als je menstruatie wegblijft over een dag of 2 nogmaals testen???

Ik denk aan je, heel veel kracht en sterkte gewens in deze zware klote tijd! (sorry) soms kun je het wel uitschreeuwen...

liefs

meiske74

Geplaatst

Hi meiden,

Heb vanochtend veel op dit forum gelezen en wil beginnen met iedereen veel sterkte en succes te wensen na wat jullie allemaal hebben moeten meemaken de afgelopen maanden/jaren. Vooral die onzekerheid en dat wachten iedere keer...

Wel super te lezen dat er verschillende zwanger zijn, dat geeft mij veel moed en natuurlijk gefeliciteerd zwangere dames!

Ik ben nieuw hier op het forum en zal daarom eerst iets over mezelf schrijven.

Wij zijn sinds 1,5 jaar gestopt met de pil in de hoop zwanger te worden.

Op advies van huisarts ejaculaat laten testen met een teleurstellend resultaat.

Er waren o zaadcellen gevonden en begin september is er vastgesteld dat bij mijn vriend de zaadleiders ontbreken. Dit gaat vaak samen met cf (taaislijmziekte) Er is ons toen verteld dat icsi in combinatie met tese of mesa/pesa ook de enige mogelijkheid is voor ons. Om uit te sluiten dat we niet beide drager zijn van cf is er een chromosomenonderzoek gestart. Hiervan zouden we 2 november de uitslag gekregen hebben maar toen we voor de uitslag kwamen bleek ons bloed zoek te zijn(dus ook geen uitslag). Dus wij hebben ook al verschillende tegenslagen gehad en kan me daarom ook goed verplaatsen in jullie. Het bloed is ondertussen wel weer terecht, het was in Nijmegen en hun hebben het (zonder te melden) doorgestuurd naar Rotterdam. Daar had het twee weken gelegen... 4 november is het onderzoek aslnog van start gegaan (gelukkig hadden ze in Nijmegen het bloed wel bewerkt zodat het bruikbaar/onderzoekbaar bleef) Maar goed, ...nu weer dat afwachten en opnieuw in spanning zitten.

25 november staat voor mijn vriend een tese en een mesa of pesa (weet zo even niet meer welke van de twee) behandeling geplant. Dit doen ze tegelijk omdat de resultaten per persoon en per reden afhankelijk zijn voor de slagingskans... zo hoeven we in ieder geval daarvoor niet nogmaals terug. Nu hopen dat ze beide of een van de twee gaan lukken.....

Wil iedereen sterkte en succes toe wensen!

Ben blij dat ik dit forum gevonden heb!

Groet Sanne

Geplaatst

Welkom hier Sanne...klets maar met ons mee!

Ik wil jou ook heel veel sterkte en succes wensen! 25 november dat schiet al op. Hopelijk kunnen ze dan een stukje onzekerheid bij jullie weghalen en jullie dus goed nieuws geven!

Groetjes Suzzy

Geplaatst

Ha,

Dilara, nee he !!!

Veel sterkte om dit te verwerken, ik was er ook helemaal kapot van ik had ook zo`n goede hoop. Ben daarna ook wel ff in een dip terecht gekomen.

Sanna, welkom hier!!

Sas

Geplaatst

Krijg ik net het achterlijke advies om deze maand maar gewoon tijdens de eisprong te klussen, en dat het dan misschien wel raak is. Zulke rotreacties maken me zo kwaad. Dus ik leg uit dat die kans zo goed als 0 is, en dat ik niet zit te wachten op zulk advies en mezelf ook niet gek ga maken door me daar zo mee bezig te houden. Zegt ze: nou ik geloof erin, want je hebt maar 1 zaadje nodig, dus doe het nou maar gewoon, misschien is een 2e poging dan niet eens nodig!!

Hou toch op joh. Als je zo gaat denken kan alles, maar alsjeblieft zeg... dat is hetzelfde als verhalen van mensen die terminaal ziek zijn en het toch beter worden. Maar hoevaak komt dat nou voor? Sorry dat ik zo negatief doe hoor, maar ik word zo chagrijnig als ik zulk advies krijg. Dan voel ik me totaal niet serieus genomen.

Geplaatst

Ha,

Dilara,

:hugg:

Vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor de 1ste echo alles zag er goed uit, donderdag heb ik echo nummer 2. Ben benieuwd of de cryo goed ontdooit en wanneer ik hem terug geplaatst krijg.

Sas

Geplaatst

Dilara, Wat rot, eerst weer een beetje hoop en nu weer alle hoop weg!! Bha!! Toch raar dat er een streepje is verschenen! Ik hoop op een wonder! Waarom moeten we dit toch meemaken...? Sterkte lieverd!!!

Sas, spannend hoor!! Ik ben woensdag aan de beurt (echo)! Weet je al of de cryo in een natuurlijke cyclus komt of dat je medicijnen krijgt???

XX Suzzy

Geplaatst

Dilara wat een onzekerheid, en ik kan me zo voorstellen dat je tegen beter weten in zo blijft hopen op een pos bericht zolang je nog niet ongesteld bent.

Sas, ik weet nog niet zo hoe het werkt met al die echo's en zo maar wanneer krijg je dan de terugplaatsing?

Repelsteeltje weet jij al wat meer?

Gr Mari

Geplaatst

he verdorie, net alles getypt en nu kwijt, grrrrr, daar gaan we opnieuw...

@ dilara: Jeetje wat een spanning, stress en teleurstelling steeds. Bah, wat heftig. Áls het dan niet zo is, dat het dan gewoon snel duidelijk zou zijn geweest. Nogmaals heel veel sterkte

@ Mari82; als de stukken van ziekenhuis binnen zijn, wordt alles naar Nijmegen verzonden en hopen we op een snelle afspraak, maar dat wordt in ieder geval 2010.

We twijfelen nog over Dusseldorf. We denken dat ze daar meer jaren ervaring hebben en de wachtijden zijn er nauwelijks. Anderzijds is het een soort privi-kliniek achtig iets, in tegenstelling tot een ziekenhuis in Nijmegen. Ik denk dat we toch ook een gesprek aangaan in Dusseldorf, maar wil daarvoor eerst nog even zorgverz. checken.

Wat was jullie afweging voor de keuze waar een Tese uit te laten voeren?

Meiden, houden jullie het nog een beetje vol?

De dagen worden korter, lekker op de bank met chocomel (slagroom), kaarsjes aan en jezelf verwennen met een nieuw boek of tijdschrift. Tja, we moeten er wat van maken toch, tijdens al het wachten!

En weet, chocolade helpt! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden