Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Repelsteeltje,

Meid, kan me voorstellen dat je het een teleurstelling vind. Maar probeer de hoop niet op te geven. Hoop dat je ondanks je dip toch nog wat genieten van alle feestdagen die voor de deur staan..

Ik ga morgen het Radboud maar weer eens bellen, had echt gehoopt dat we afgelopen week een afspraak zouden ontvangen, maar helaas.

Groetjes!

Geplaatst

@ repelsteeltje: Jeetje meis, 10% kans... De kansen zijn hierdoor nog niet verkeken, maar je word niet bepaald vrolijk van zo'n percentage. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik begrijp dat je in een dip zit. Heeft de arts een reden gegeven? Waarom denkt hij dat er maar 10% kans is op het vinden van zaad? Was het bij jouw man nou zo dat zijn FSH waarde heel hoog is?

Geplaatst

Kan me heel goed voorstellen dat je heel erg teleurgesteld bent Repelsteeltje! Zijn jullie ook bij dr. Schneider geweest? Wij moeten daar nl in januari naartoe.

Ben net zoals Dilara erg benieuwd waarom hij jullie nog maar zo weinig kans geeft.

Veel sterkte in elk geval!!

Geplaatst
Dag meiden,

Ik heb echt weer zo'n baal week.

We zijn inmiddels in Dusseldorf geweest. De uroloog heeft ons 10% kans gegeven, dat er bij een TESE zaadjes gevonden zullen worden. Nu is voor sommige 10% kans misschien veel, maar het voelt voor ons nu gewoon echt als weinig en als een teleurstelling.

We hebben een voorlopige operatiedatum voor eind januari. Nu aan de slag met de zorgverzekeraar. Ik moet zeggen dat ik de kracht even niet kan vinden om daar weer mee aan de slag te gaan.

Heb heel enthousiast de boom versierd, maar kerst kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Bah!

Ik hoop dat het jullie iets beter gaat!

Hoi Repelsteeltje,

Kan me goed voorstellend at je baalt, ik baalde ook toen ik hoorde dat we maar 25% kans hebben... dat is in jouw ogen nu heel veel! Maar Repelsteeltje, denk andersom. 10% is een kleine kans, maar ook kleine kansen bestaan! ;)

Bij mijn vriend is een fout in het DNA gevonden waardoor de zaadaanmaak verstoord is, waarom geven ze de TESE bij jouw vriend maar 10% kans op slagen?

Veel sterkte!!

Leve

Geplaatst

Dank je wel voor jullie reactie!

@ Loutjelou: we zijn inderdaad bij dokter Scheider geweest. Komt op ons als een betrouwbare arts over, en het gesprek verliep ook prettig. Wat was je algemene indruk van Dusseldorf? Op ons kwam het goed over.

Geplaatst

Ja, wij hadden ook meteen een goed gevoel bij Dusseldorf! Maar we hebben alleen nog maar de intake gehad natuurlijk! Heeft dokter Scholtes jullie dan niet voorbereid op zo'n slechte kans?

Zijn jullie al een beetje van de schrik bekomen? En hoe denkt Repelsteeltje-man erover?

Geplaatst

Hello repelsteeltje, wat erg zeg... Ik kan het me goed voorstellen hoe je je voelt.. Weet je, er bestaat nog steeds 10% kans, als het maar bestaat! Ze hoeven maar een paar zwemmertjes te vinden.. Zo moet je dat zien.. Ik hoop dat alles goed komt..

Het is wel moeijlijk met feestdagen.. Was het maar anders...

Groetjes..

Geplaatst

Lieve Repelsteeltje,

Wat een rot nieuws, dit had je niet willen horen!!!

Wij zijn ook bij dr. Schneider geweest, vind het een vriendelijke man en inderdaad betrouwbaar...Hij maakt echt even tijd voor je.

Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen..10% is natuurlijk een kans, maar door dit percentage houd je gewoon rekening met een mislukte tese. Hoop echt dat het voor jullie anders uitpakt!!!

Kan me voorstellen dat je de kerst even niet ziet zitten, gezellig doen met die angst die in jullie hoofd zit. Hoop dat je toch een manier vindt om er iets van te maken.

Ik wens jullie heel veel sterkte! Maar geef de moed nog niet op, zolang er een kans is....

XX Suzzy

Geplaatst

Repelsteeltje ik kan me voorstellen dat je inderdaad flink de schrik hebt. Met 10% zou ik ook volledig in de stress schieten. Ik hoop zo dat die 10% genoeg is voor jullie. En dat je het nog een beetje vol kan houden tot eind jan. Sterkte!

Arzu Succes met spuiten, Ik hoop voor je dat alles goedgaat deze keer.

Geplaatst

Hoi Repelsteeltje,

Wat een vervelend nieuws hebben jullie gekregen. Snap dat je er de balen van hebt.

Maar 10% is nog geen verloren kans, zal voor je duimen dat jullie eind januari een goede uitslag hebben.

Strekte meid!!

Geplaatst

Fijn om jullie reacties te lezen, dat doet goed. Ik weet ook dat jullie in zo een zelfde schuitje zitten en dat geeft herkenning.

We wachten maar weer af en zullen zien.

Slaap lekker voor straks!

Geplaatst

Hey Repelsteeltje,

Goed dat je probeert positief te blijven, dat is ook het beste wat je kan doen. En het kan zeker een weerslag op je relatie hebben. Want je hele toekomst die je samen had "gepland" lijkt ineens anders te zijn. En ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen teveel is. Maar ik ben ervan overtuigd dat als je samen blijft praten en elkaar de ruimte geeft om het te verwerken dat het goed moet komen. Ik ben bv veel meer een prater als mijn man, maar moet dat toch ook respecteren net zoals hij het goed vindt dat ik er met anderen over praat, want het is toch meer zijn ding zeg maar. Maar het is zeker niet altijd makkelijk...

Ook wij proberen af en toe wat plannen te maken voor de toekomst mocht het zo zijn dat we kinderloos blijven. Maar daar kan/wil ik nog niet teveel over nadenken.

Geplaatst

Hoi Repelsteeltje,

Er komen nu allerlei vragen bij je op en dat herken ik heel erg.

Wij hadden wel meer kans van slagen maar toch hebben wij ook al over die dingen nagedacht. Een donor van buitenaf zagen we niet zo zitten en hebben toen de broer van mijn vriend benaderd. Hij en zijn vrouw hebben al een vervulde kinderwens en wij hebben een hele goede band met hun. Persoonlijk vind ik dat niet iedereen zou hoeven te weten dat het kindje niet biologisch van mijn partner zou zijn. Hun hebben belooft dat voor ons te doen mocht de tese niet geslaagd geweest zijn, dan zou het kindje toch de uiterlijke kenmerken (en gedeeltelijk de genen) van mijn vriend hebben. Voor ons is dat gelukkig niet nodig geweest. Maar goed, zal er zeker over denken om als hij evt een broer heeft of zijn vader als donor te vragen, dan hebben ze toch een bloedband. En het zal weinig mensen opvallen omdat ze toch op elkaar zullen lijken.

Maar goed, éérst eind januari afwachten, hopelijk is het helemaal niet nodig!!!

Maar als het wel nodig is hebben ze er evt over kunnen nadenken. Wij waren ongeveer drie maanden verder voordat hun dat besluit genomen hadden, want zoiets beslis je niet zomaar. In eerste instantie waren ze er ook van geschrokken.

Sterkte!! X sanne

Geplaatst

Hoi,

Wij hebben ook nagedacht over wanneer de TESE niet slaagt... en wij willen ook verder met een donor. Alleen heeft mijn vriend geen broer die we kunnen vragen, en van zijn vader....daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken!

Dus wij zullen wel verder gaan met een donor van de donorbank in het ziekenhuis.. Ik hoorde dat daar ook weer een jaar wachttijd is, ik hoop dus echt dat we daar niet op hoeven te wachten en dat de TESE wel zal slagen...

Ik denk nu ook steeds over al die ICSI pogingen...want als er wel zaad gevonden wordt, wil het ook nog niet zeggen dat het zwanger worden lukt... drie pogingen. pfff echt soms vraag ik me af waaraan wij dit hebben verdient... :(

***Leve***

Geplaatst

Hi leve,

Zo herkenbaar wat je schrijft..het zijn gedachten die ook vaak door mijn hoofd spelen. Mijn man heeft wel 2 broers maar vind het nog al wat omdat bespreekbaar te maken...eerst maar de TESE afwachten.

Van de week werden we ook nog gebeld voor klinisch genetisch onderzoek, dus dat gaat binnenkort starten. Gaan ze oa kijken of mijn man het Klinefelt syndroom heeft. Wel spannend allemaal. Ben blij dat we nu even rust hebben eerlijk gezegd, maar kan aan de andere kant niet wachten tot dat we echt verder kunnen.

Het Radboud ook nog aan de lijn gehad, we krijgen in ieder geval niet eerder dan feb een afspraak en ze vertelde dat ze achter lopen qua administratie, dus voordat onze papieren aan de beurt zijn...

Maar goed, nu eerst allemaal gezellige :drink: dagen en hopen dat 2010 het jaar van ons meiden gaat worden!!

Geplaatst

@Repelsteeltje: de mmm kan je maken of breken.

Als je goed blijft communiceren en op 1 lijn blijft zal het je relatie sterker maken.

Hoe vreemd het ook mag klinken, de zwaarste periode in onze relatie is ook 1 van de mooiste periodes.

We zijn samen gegroeid en hebben alles echt samen gedaan.

Ik weet dat ik me gelukkig mag prijzen, want er zijn idd heel wat relaties die stranden door de mmm (en al helemaal door onvruchtbaarheid!)

Over een donor moet je absoluut niet te licht denken en het al helemaal niet zien als een bloedtransfusie.

Ik denk niet dat dat de juiste insteek is.

Als je kiest voor een KID behandeling, dan doe je dat in volle overtuiging.

Ik heb nog nooit gehoord van of gelezen over een vader die bij de geboorte ineens zoiets had van, nee dit is het toch niet.

Als jullie allebei 100% achter een KID behandeling staan zal dit ook echt niet gebeuren.

Of je voor openheid of geheimhouding kiest is heel persoonlijk.

Wij kiezen voor openheid en Arzu kiest weer voor geheimhouding.

In het KID onderdeel hier op de site wordt ook over dit onderwerp gesproken.

Als je meer wilt weten erover kan je daar eens een kijkje nemen?

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hallo repelsteeltje,

Ik begrijp je heel goed. Die zijn een beetje mijn gedachten ook.. Het is misschien een stukje te vroeg, maar je kan het niet echt helpen.. Ik zit ook vaak over donor te denken, en ik probeer het ook als een bloed transfusie te zien.. Eigenlijk als ik een eidonatie had gedaan had ik het ook zo gezien.. Ik had niet verwacht ook niet anders verwacht van de mensen die mijn ei zouden gebruiken.. Ik weet dat het niet zo makkelijk is, maar, veel meer hoeft het ook niet te zijn..

Mijn man heeft twee broertjes.. Eentje van is al vader, en ons relatie is heel goed.. Ze wonen zelfs in het buitenland, dus dat zal het een makkelijker kunnen maken, als het zo ver is.. Maar eerlijk gezegd, waarschijnlijk onze voorkeur kan naar een donor gaan, aangezien de complicaties die kan brengen in de familie balans..

Probeer maar niet te veel te denken.. Stapje per stapje.. Op dit moment heb je nog kans, en dat is belangrijk..

Groetjes,

Geplaatst

He meiden,

Ik wens jullie ook allemaal een fijne kerst...!!

Maak er wat van, hopelijk lukt het om de "zorgen" even los te laten! Geniet van het lekkere eten en het samen zijn!!! :tree:

Tot snel! XXX Suzzy

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor iedereen fijne dagen gewenst!

Hopelijk is dit voor ons allemaal even de laatste kerst dat we wat alcohol mogen drinken, dat we volgend jaar allemaal maar zwanger of kersverse moeder mogen zijn in deze tijd!!

Suzzy: weet je al wanneer je mag starten in januari? Ik ben afgelopen maandag begonnen met de decaspuiten. Als alles naar wens verloopt zal ik ongeveer de tweede od derde week van januari de punctie hebben. Waarschijnlijk lopen we dan gelijk op.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Ha Sanna,

6 januari mag ik beginnen met spuiten..ik hoef geen deca, ik begin gelijk met de eicelstimulatie. Ik verwacht ook de punctie rond die tijd...dan gaan we inderdaad gelijk op! Gezellig zou ik zeggen! Dan gaan we er samen een spannende tijd van maken!! Met hopelijk een super resultaat!!!!!!!!! :santahat:

XX

Geplaatst

Hallo meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Suzzy; wat is IMSI???

Wellicht kiezen wij voor nog een TESE. Vorige keer is er gelukkig iets gevonden, maar nu nog 1 poging over...

Eerst maandag maar eens gesprek in het ziekenhuis!

Blijf hoop houden meiden, de techniek is zo goed tegenwoordig!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden