Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé sas, wat verdrietig meid! Ik had het zo gehoopt voor je. Vanuit de verte las ik altijd nog even in dit topic hoe het met je is. Sterkte. En ik ga helemaal mee in wat suzzy zegt...moed houden hoor! Jezelf weer bij elkaar rapen (nadat je even flink verdrietig mocht zijn van jezelf) en op naar de volgende behandeling. Hoe zuur ook, je hebt minimaal nog twee keer en idd er zijn er weinig die bij de 1e behandeling al zwanger raken!

Sterkte en ik hoop dat je ondanks alles toch hele fijne feestdagen gaat hebben!

liefs esther

Geplaatst

@Sas: jeetje wat balen meis!

Maar als ik het goed begrijp ben je 6 dagen na je TP al ongi geworden?

Krijg je wel progesteron toegediend om je LF langer te maken?

Zo nee, dan zou ik hier wel om gaan vragen, want je LF is aan de korte kant.

Het zou kunnen dat de emmies niet genoeg tijd hebben om zich in te nestelen.

Dikke knuffel en sterkte meis!

Geplaatst

Hallo meiden,

Sas, ik heb geen worden voor, sterkte meid..

Rain wat goed nieuws zeg! Ik ben zo blij voor jullie!

Wij hebben vandaag bij mijn werk de Maxi cosi aan mijn collega gegeven.. Opeens stond ik in het midden, en iedereen vroeg of ik wat wil zeggen! Nou ik heb het echt koort gehouden, en gelukkig heeft mijn baas overgenomen.. PFF!!! Gelukkig wist hij ervan, anders kon het echt slecht uitlopen, ik voelde me al heel emotioneel worden!!!

Dilara, Over de verloof uren. Ik wist niet dat er een maximum uren bestaat. Bij ons krijg je gewoon vrij (Betaald) voor arts/ ziekenhuis afspraken. Ze vragen wel of je de afspraken voor of na de werktijd wil plannen, maar als het niet kan (en ze doen niet moeilijk erover) dan ga je gewoon wanneer je wil. Ik denk dat TESE operatie onder de medische verloof uren valt, en na de operatie, kan je man zich gewoon ziek melden..

Geplaatst

Hallo meiden,

sorry hier ben ik weer, op een of andere manier kwam ik maar niet op de pagina.

Ik kreeg telkens een foutmelding dus kon een tijd niet meelezen.

Hier is alles wel goed ik ben aan het wachten tot mijn ongi echt losbarst, en dan moet ik dag 3 gaan bloedprikken en dag 11.

Dus ik ben wel erg benieuwd.

dilara lieverd ik hoop dat je je weer wat beter voelt!!!

xxx en suzy wat erg dat jullie cryo's niet gelukt zijn:(.

Ik hoop dat 2010 jullie jaar mag worden!

xxx

Geplaatst

Hello meiden,

Ik heb een snelle vraagje. Wij overwegen om over te stappen naar andere verzekeringsmaatschappij.

We wonen/zijn verzekered in Nederland, maar wij willen voor TESE of naar Belgie of Dusseldorf. Weten jullie hoe dat werkt? In Nederland zou het via mijn verzekering gaan onder "onderzoek", is het dezelfde als we naar buitenland gaan? Enige idee?

Ook met de DNA test, hoe wordt het geregeld?

Geplaatst

Arzu; Nou maar hopen dat je ongie snel komt en dat er 2 mooie emmie`s worden terug geplaatst.

Wat vreemd dat je niet op het forum kon komen, ik heb er geen problemen mee gehad.

Dilara, Waar is je handtekening gebleven.

Wij mogen in april starten met de pil voor icsi poging 2, het duurt nog even maar misschien is 3 maanden rust nu ook wel even goed voor mij.

Sas

Geplaatst

HAA,

Arzu, welkom weer hier op het forum! Raar zeg...

Sas, inderdaad wel weer even wachten tot april...pppfff, maar inderdaad rust is ook even goed. Mag ik vragen wanneer je gaat trouwen?? Dat is natuurlijk ook een hele belangrijke en mooie gebeurtenis om naar toe te leven!!! Even wat anders!

Hier gaat het wel, vanmorgen een telefoontje gekregen dat vrienden van ons hun kindje is geboren....natuurlijk heel fijn. Maar moet dan toch even huilen. Ik voel gewoon zo'n steek...en natuurlijk de vraag: "gaan wij dat ook meemaken??? en wanneer dan??"

We gaan ervoor! Hopelijk brengt 2010 heeeeel veeeel geluk met zich mee voor ons allemaal!!!!!!!!!

XX Suzzy

Geplaatst

@ Arzu: Ben je inmiddels al ongesteld?

@ Sas: In eerste instantie was me ondertekst ineens weg, heel vaag! Toen had ik weer een nieuwe in elkaar geflatst, maar gelijk daarna had ik zoiets van: pff, nu even niet... Ik heb het dus maar even zo gelaten. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik erin moet zetten. Vooral omdat we nog niet weten van hoe en wat nu verder. Het is nog een beetje onduidelijk.

In april mogen jullie dus weer starten. Misschien is het inderdaad wel goed, eventjes rust, en voorbereiden op de volgende poging. Ik hoop voor jullie dat de tijd snel gaat!

@ Suzzy: Moeilijk he meid :-( Zulke dingen maken je zo verdrietig... Ik kreeg 2 dagen voor me negatieve test te horen dat 2 familieleden zwanger zijn, en een paar dagen erna een vriendin. Dat vond ik ook erg moeilijk... Ik merk ook dat ik bepaalde situaties weer begin te ontlopen.

Doe het rustig aan meid, en jullie allemaal!

Knuffel.

Geplaatst

Hey meiden wat een rust hier......

Hoe is het met jullie? Hier alles goed, geen nieuws nog.

Alleen een hele mooie witte wereld hier, en dat doet me goed kan ik heerlijk van genieten.

Groetjes Mari

Geplaatst

HAA,

Inderdaad erg rustig...nou hier is geen witte wereld...haha, en dat in ons klein landje!

Heb eigenlijk ook niet zoveel te melden, ik probeer mezelf positief te maken ten opzichte van onze icsi in januari! Heb er in elk geval weer zin in!

Dilara, ik heb het boek eindelijk ontvangen..ben al over de helft. Moet zeggen dat ik veel herken. Maar vind ook dat je niet alles op jezelf moet betrekken. Zo komt het boek een beetje op mij over...dit mag niet gezegd worden, dit gebaar komt stom over..Ik denk dat je het jezelf makkelijker maakt om te denken, ze weten niet beter..laat maar!! Maar er staan zeker bruikbare tips in. Vind het ook fijn om te lezen dat we niet de enige zijn. Wist ik natuurlijk ook al door jullie! Ïk herken vooral veel over wat de schrijfster zelf schrijft en vooral hoe ze het omschrijft! Dus een aanrader is het boek wel!

XX Suzzy

Geplaatst

Gaat dat toevallig over "open zenuw" Suzzy? Ik heb het niet gelezen maar ben het inderdaad wel met je eens dat je niet alles teveel op jezelf moet betrekken. Het ligt er bij mij ook wel vaak aan hoe ik zelf in m'n vel zit...

Ik had van de week wel een klant/kennis die zei eerder al (toen ze net zwanger was van de 3e): "ik vind zwanger zijn zo HEL!!!!" en van de week (kindje is net geboren): "Oh, het is zo leuk, jullie moeten er ook maar voor gaan oefenen!"

Wat is het dan moeilijk om je mond te houden zeg! Mijn mannetje heeft het er best moeilijk mee en wil niet dat ik het zeg (tegen mensen die niet zo dicht bij ons staan) maar oooooh, wat zou ik haar graag even wakker schudden!!

Geplaatst

Loutjelou: soms wil ik dat ook doen hoor, even mensen wakker schudden.. Maar eigenlijk vind ik het ook goed dat niet iedereen van weet. Straks wordt het, de enige onderwerp dat ze rond mij gaan spreken, of met goed met mij gaat ezv. Daar begin ik liever niet aan.

Misschien heb je dat al gelezen in de forum. Maar vorige week ging een van mijn collega's naar zwangerschaaps' verloof. Het was een "ongelukje", ze bleef maar over de "ongeluk" te spreken.. Hoe zij niet zeker wist enz. !!!!!!!

Meiden, hoe gaat het met jullie? Hier ook niets bijzonders te melden. Van de week moest ik even bloed prikken (3rd dag van mensturatie test). Voor de rest voorbereiden aan de feestdagen en familie dinnetjes (als ze maar niet over babies beginnen!!)...

Nou, groetjes allemaal!

Geplaatst

Hey meiden, inderdaad rustig hier.

Ik geniet ook van de sneeuw, ik vind het heerlijk. En het heeft me ook goed gedaan om even lekker in de frisse lucht door de sneeuw te wandelen ;-)

Wat het boek betreft, dat ben ik ben jullie eens. Het is een goed boek hoor, met veel herkenning, maar tsja... het is niet zo dat ik me na het lezen van dat boek helemaal geweldig voelde. Wat je ook niet kunt verwachten natuurlijk.

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maargoed. Een goed boek is het in ieder geval wel. En de schrijfster omschrijft de dingen zó goed. Soms dacht ik echt: wow, hoe heb je dit zo duidelijk en precies verwoord op papier gekregen?

Laatst was ik even bij me buurvrouw, en op een gegeven moment hadden we het over haar zwangerschap (kindje is inmiddels 1). En toen zei ze dat ze haar buik vreselijk vond. Dus ik vroeg verbaasd waarom, aangezien ik een dikke buik juist prachtig vind (en welke moeder niet?). Maar nee, zij vond het hartstikke lelijk om zo'n dikke buik te hebben, en heeft daarom zelfs geen enkele foto ervan gemaakt.

Dat vond ik zo raar. Tegelijkertijd denk je dan; en ik zou alles over hebben voor zo'n buik... :-(

Geplaatst

Ik weet niet hoe dat ik het Nederlands kan uitleggen.. Maar mijn grootste les van onze situatie was .. "don't ever take things for granted"... Maar ja, soms moet je eerst je lesje leren om te kunnen beseffen hoe bijzonder het is...

Heb vandaag vrij genomen, lekker op mijn gemak op pad voor kerst cadeautjes =)

Groetjes,

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zo net terug van een midweekje in het bos in de sneeuw. Heerlijk even niets aan je hoofd. Maar nu blijk ik 7 dagen over tijd te zijn..pff nog nooit gehad... ben een beetje het ritme van mijn cyclus kwijt en toen ik net in mijn agenda keek... Ben toch weer even van slag...zal het dan toch? kan toch niet? hoop snel duidelijkheid te hebben.

Groetjes en genieten van het mooie landschap!!

Geplaatst

Grmpff...net toen ik wilde testen (toch maar voor de zekerheid) kwamen de eerste ongesteldheidstekenen en jahoor...gewoon weer ongesteld... waarom dan niet gelijk ook een normale cyclus ivp 7 dagen te laat...

Geplaatst

HAA,

Loutjelou, Inderdaad het Open Zenuw....heb het net uitgelezen...het boek gaat vooral om hoe om te gaan met je omgeving. Voor mijzelf is het belangrijker (op dit moment) hoe om te gaan met mezelf...(wil niet te veel piekeren, verdrietig zijn...) Ik heb een nieuwe (ja wat eigenlijk) een soort van instelling...: Ik denk dat jezelf een keuze hebt hoe je er mee omgaat...Ik ga er gewoon vanuit dat het ooooooit wel goed komt. In de tussen tijd moet ik gewoon wachten. En aan mij de keuze of dat ik die tijd verdrietig beleef of dat ik gewoon geniet van het leven en deze jaren niet weggooi door verdrietig te zijn. Hopelijk kan ik deze gedachte vasthouden...Ik weet dat er een kans is dat er nog teleurstellingen komen...

Loes, ik had een beetje hoop voor je gekregen..helaas toch weer even een dompertje! Laat je niet gek maken hoor! Hoop mag je altijd hebben. Zou ik ook krijgen als ik een week overtijd zou zijn!

Arzu, Spannend dat je cryo's nu in zicht komen! Dat 2010 maar veel geluk mag brengen! Voor iedereen natuurlijk hier! Maar na zo'n heftige ICSI kun je wel wat extra geluk gebruiken!!! Ik duim voor je! Ik denk dat je wel laat horen wanneer de terugplaatsing is, toch?!

Hopelijk ziet niemand hier op tegen de kerstdagen! We moeten er toch maar wat leuks van maken!! Even gezellig en een lekker wijntje erbij, want als ik me niet vergis zit niemand in de wachtweken...toch??!!

Fijn weekend eerst!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hey suzzy, zeker laat ik iets weten wanneer de tp is.

Vandaag de eerste keer gaan bloedprikken ( 3e dag van de cyclus)

En alhoewel ik ver over mijn fobie van spuiten heen was, is het op het ziekenhuis met de overstimulatie helemaal teruggekomen.

Iedere dag bloedprikken, trombosespuit, de infuus waar geen ader voor te vinden was in het begin.

Ik beefde dus als een blaadje aan een boom vanmorgen.

Maar de verpleegster vond dat ik het goed deed:wink:.

En heel lief ze wenste me succes vond ik heel lief.

Mijn man hield mijn hand vast, daar kon ik ff goed in knijpen.

Heb zelfs een nachtmerrie erover gehad afgelopen nacht.

Zo zonde was ik er ver overheen is het weer terug, maar weer een weekje moeten we er weer heen :wink:.

meiden ik duim voor een wondermooi 2010 voor ons allemaal!!!:openpresents:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden