Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mari; het is zeker fijn dat ze goed rekening met je houden, dan hoef je in ieder geval niet op je tenen te lopen. Ik ken het gevoel, in de vriendenkring, op het werk, in de familie, overal zwangeren en baby's ...soms is het moeilijk inderdaad, vooral als er dan ook mensen zijn die je maar half kent en dan zomaar vragen; waarom hebben jullie nog geen kinderen? je moet niet te lang wachten hoor ...kan ze soms wel wat doen.

Maar goed bij die mensen gaat het meestal allemaal vanzelf en weten het verschil niet tussen kinderen krijgen en 'nemen' denk ik dan maar...

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HEE meiden,

Ja hoor, ongi is doorgekomen....ppppffffffff, wat is dit slopend zeg!

Ben huilend naar het werk gefietst en toen weer mijn masker opgezet met een smile...

Maandag kunnen we weer naar Düsseldorf, dan hebben we een evaluatie van de afgelopen periode en maken we een nieuwe planning voor de icsi in januari. Dus deze maand even rust....heb ik ook echt nodig...ik ben kapot, heel herkenbaar dus Sas! Fijn voor je Sas, dat de terugplaatsing goed is gegaan!!!!! Hoop echt voor je dat het lukt! Doe maar lekker rustig aan de komende 2 weekjes!

Dilara, ik was opeens aan het denken aan dat boek waar je het laatst over had, hoe heet dat ook alweer??? Wil het toch wel gaan lezen om te zien hoe andere deze ellende hebben doorstaan...zijn het trouwens alleen maar verhalen zonder succes?? Dus allemaal kinderloos gebleven?? Lijkt me dan misschien niet zo motiverend om te lezen...?!

Fijn sinterklaasweekend...jammer dat mijn pakje is kwijtgeraakt....

XX Suzzy

Geplaatst

Suzzy wat verdrietig dat je poging weer mislukt is. Heel veel sterkte om dit weer een plaatsje te geven. Misschien wel goed dat je even een maandje rust hebt voordat je weer verder gaat.

Geplaatst

Och Suzzy meis, is het toch doorgekomen... Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik vind het zo rot voor je! :-( Het is ook zo zwaar de MMM.

Het boek heet Open Zenuw, ik heb 'm in 1 dag uitgelezen. Het is een heel herkenbaar boek. De auteur beschrijft vaak ook haar eigen gevoel (ze is op een gegeven moment trouwens via IVF zwanger geraakt van een tweeling), en dat is zó herkenbaar.

Ik vind het knap dat ze het zo duidelijk op papier heeft kunnen zetten. Het boek bestaat uit zowel positieve als negatieve verhalen. De negatieve verhalen zijn momenteel voor ons niet zo verstandig om te lezen. Maar er staan ook positieve/hoopvolle verhalen in hoor!

Anders bestel je 'm gewoon, en dan kan je altijd nog beslissen of je er aan toe bent om het te lezen of niet. Of je leest bepaalde stukjes.

Een dikke knuffel!

Geplaatst

@Suzzy: wat balen dat het niet gelukt is meis.

Ik hoop dat je goed kan bijtanken deze rustmaand en toch nog kunt genieten van de feestdagen.

@All: ik lees elke dag mee, maar ik weet niet zoveel te reageren.

In gedachten ben ik bij jullie!

Geplaatst

Hallo Suzzy,

Wat vreselijk naar dat het weer niet gelukt is!! Het is ook zo oneerlijk allemaal!

Weet verder ook niet zo goed wat ik schrijven ...heel veel sterkte!!

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum maar volg al wel een hele tijd alle verhalen.

Wij zijn begin 2009 in de medische molen gestapt omdat na een jaar proberen wij nog steeds niet zwanger werden.

Uit de zaadonderzoeken bleek dat de oorzaak azoospermie was, geen zaadcellen gevonden. Uit onderzoek bleek dat de hormoonwaarden ook niet goed waren, FSH waarde was 29. We moesten ook nog wachten op de Inhibine b waarde want deze zou allesbepalend zijn gaf onze arts aan. Als de waarde onder de 50 zou liggen zou het voor ons ophouden, geen mogelijkheid voor Tese.

Na 6 weken kwam de uitslag en deze was niet goed, Inhibine b waarde was 29 (dus lager dan 50). Volgens eerdere berichten van de arts zou het voor ons dus ophouden. Gek genoeg gaf hij aan dat er misschien nog een kans zou zijn maar die zou minimaal zijn. Wij weten nu niet meer wat te geloven, hebben we nu wel of niet nog een kans? We kregen steeds alleen maar tegenstrijdige berichten.

Op eigen initiatief besloten we naar het buitenland uit te wijken. Wij hadden goede dingen gelezen over Belgie en Duitsland, daarnaast zijn ze in het buitenland zoveel verder op dit gebied.

Wij hebben zowel in Belgie als in Duitsland een gesprek gehad en uiteindelijk kozen we voor Dusseldorf. Het gevoel bij Dusseldorf was uiteindelijk toch beter, er zijn geen wachttijden en het is een kliniek dus een meer persoonlijke benadering. In Belgie schatte ze onze kansen voor Tese in op 50%, in Dusseldorf op 60 tot 70%. Dit nadat ze in Dusseldorf nog extra onderzoeken hadden gedaan om een goede kans van slagen te kunnen bepalen. De hormoonwaarden schrok de artsen in Dusseldorf zeker niet af. De waarden waren uiteraard niet goed, maar op basis van alleen de hormoonwaarden kon volgens Dusseldorf nog niet worden bepaald of de Tese operatie succesvol zou zijn.

Een week na de intake konden we terecht voor de Tese en vorige week was het zover.Ongelooflijk maar waar: de operatie was geslaagd!!!:hello2::hello2::hello2: Ze hebben 10 rietjes ingevroren!!.

De operatie is mijn vriend heel erg meegevallen. Hij heeft wel nog behoorlijk wat dagen rusitig aan moeten doen omdat het allemaal zeer gevoelig was, maar met zo'n positieve uitslag verlichtte dat de pijn ook wel een beetje:moon2:

In januari starten we met de eerste Icsi poging. Het gaat nu allemaal zo snel, maar we zijn zo gelukkig en dankbaar dat we eindelijk de kans krijgen op een kindje.

Ik zou tegen iedereen willen zeggen die in dezelfde situatie zit, geef de moed niet op en laat je niet uit het veld slaan door slechte hormoonwaarden.

Onze situatie werd in Nederland bestempelt als kansloos en wij gaan nu in januari starten met Icsi! Ik besef me heel goed dat we voorlopig nog niet zijn maar we zijn nu al zoveel stappen verder dan we ooit in Nederland zijn geweest.

Mijn tip voor iedereen is dan ook zeker om de mogelijkheden van Tese/Icsi in het buitenland te bekijken. Wij hebben erg goede ervaringen met Dusseldorf. Daarnaast zit er ook gewoon een Nederlandse arts dus dat maakt het een stuk makkelijker. Het is zeker de moeite waard om die extra kilometers te rijden.

Geplaatst

Mag ik me hierbij ook aansluiten? Ik lees al even mee maar nu wachten ook wij op de TESE.

Wij zijn in september 2008 met de pil gestopt en helaas tot op heden nog zonder succes. Niet zo vreemd want afgelopen september bleek: azoospermie.

En net zoals Precious en Suzzy zijn we afgelopen donderdag bij Dr. Scholtes in Dusseldorf geweest. Ook wij kregen een kans van 60 tot 70% mee. Hopelijk pakt het net zo goed uit als bij jullie Precious.

We hebben 7 januari een gesprek met de androloog en dan kunnen we ook nog in januari beginnen met de TESE. Spannend dus!

Vroeg me af voor de Dusseldorf-meiden: wordt er eigenlijk een ICSI in eigen cyclus gedaan of moet je wel aan de hormonen?

Liefs,

Loutjelou

Geplaatst

HAA Meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes....het gaat wel weer met me....het scheelt een hoop dat ik me er op had ingesteld dat het mis zou gaan...rare instelling natuurlijk, maar was een stukje zelfbescherming, omdat ik de keer ervoor zoveel hoop had en zeker wist dat het goed zat??!! Toen was de klap veel groter!

Nu probeer ik me een beetje voor te bereiden deze maand op de icsi in januari. Ik wil er weer zin in hebben en positief zijn.

Dilara, ik heb het boek besteld. Ik zag op die site dat ze ook een workshop geven in januari. In Den Haag, dat is echt heel ver voor mij, dus niet handig en ik zit dan midden in de icsi, dus doe niet mee.

Percious, super zeg dat Düsseldorf jullie heeft kunnen helpen met de tese!!! Heel veel succes in januari met de icsi! Weet je al ongeveer wanneer in januari?? Ik start al in de eerste week. Ga ik tenminste vanuit (ongi zal er 30 december zijn), morgen hebben we een afspraak voor de planning. Ik heb de icsi in Düsseldorf als pretting ervaren. Van de punctie merk je helemaal niks.

Loutjelou, De icsi is niet in je eigen cyclus, je krijgt hormonen om meer eicellen te maken, en dan weer een spuit om je eisprong uit te stellen, dan een spuit om je eisprong op te wekken en vervolgens na de terugplaatsing moet je bolletjes vaginaal inbrengen om de innesteling te stimuleren. Zo ging het tenminste bij mij. Jij ook heel veel succes!!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee meiden,

Suzzy, Fijn dat het weer wat beter met je gaat, ik probeer mezelf nu ook te beschermen door te denken dat het niet gelukt ( Hoe gek kun je zijn )

Loutjelou, Welkom hier, ik hoop dat jullie ook groen licht krijgen voor de tese.

Precious, Ook welkom hier, Wat goed dat er met de tese toch nog 10 rietjes zijn gevonden. Wat een spanning is dat he of er wat gevonden wordt.

Sas

Geplaatst

Bedankt voor jullie reakties!

Suzzy: Oke, dus het wordt dan toch spuiten geblazen. We hebben dr. Scholtes gebombardeerd met vragen maar die was ik even vergeten. Natuurlijk eerst maar afwachten of er met de TESE wat gevonden gaat worden.

XXXXXX: Jij zit in die vervelende wachtfase! Ik hoop voor je dat het goed gaat! En dat bruidspaartje in je handtekening is té leuk!! :D

Geplaatst

Welkom loutjelou en Precious! Leuk dat er weer meer gaan meepraten.

Precious, wat super zeg dat het gelukt is. Toch bijzonder dat ze in NL het zo snel opgeven dan hé? ...je zult nu wel erorm opgelucht zijn dat jullie toch verder gegaan zijn met zo'n succes in duitsland! De eerste icsi poging is voor jullie ook al snel, wel fijn dat er nu tenminste snelheid zit ...wachten is slopend. Ik begin de 21e december aan ook mijn eerste icsi behandeling, heb het lange schema gekregen. Jij zult waarschijnlijk net zoals Suzzy ook het korte schema krijgen (Duitsland) en dan zullen we waarschijnlijk ongeveer samen oplopen.

Suzzy, fijn dat je je al wat beter voelt. Het is toch niet niks hoor, ook al had jij jezelf dit keer goed in bescherming genomen... Jullie mogen waarschijnlijk de eerste week van januari weer starten, dan gaan wij waarschijnlijk ongeveer gelijk op. Jij had toch het korte schema de vorige keer? Dan is de kans groot dat je die nu ook krijgt, ik heb het lange schema en mag 21 december de eerste spuit gaan zetten.

Sas, sterkte in de vervelende wachtweken

X Sanne

Geplaatst

Loutjelou en Precious welkom hier, ik verbaas me er weer over hoe lekker snel het gaat in Dusseldorf. Toch maar weer es over nadenken dan.

Sas wanneer mag je testen?

En voor de andere meiden maar weer heel hard aftellen voordat jullie kunnen beginnen. Succes.

Geplaatst

@ Precious: Welkom hier. En wat geweldig dat de TESE jullie 10 rietjes zaad heeft opgeleverd! Echt helemaal super. Eerst zoveel slecht nieuws, en dan uiteindelijk toch zo'n goede score.

@ loutjelou: Ook welkom hier. Schrijf lekker mee, ik ga je volgen. Hopelijk kom je straks ook vertellen dat jullie een geslaagde TESE achter de rug hebben.

@ Suzzy: Ik ben erg benieuwd wat je van het boek vind. Laat je het even weten als je 'm ontvangen hebt?

@ Sas: Hoe voel je je meid? Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Wat een hartelijk welkom van jullie allemaal!

Ik moet zeggen dat het ook wel een beetje "eng" is dat het nu ineens zo hard gaat hoor! Eerst ben je alleen maar aan 't wachten en dan ineens geen wachtlijsten meer. Wel heel fijn natuurlijk! Hoe eerder hoe beter!

Ik hoop dat voor iedereen in dit topic 2010 een heel mooi jaar gaat worden, vol met baby's!

Geplaatst

Iedereen hartelijk bedankt voor de lieve welkomstwoorden. Goed om te lezen dat er voor veel van ons spanende tijden aan gaan komen en er actie wordt ondernomen.

@Loutjelou: wat goed dat jullie ook zo snel met de Tese aan de slag kunnen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel erg spannend is allemaal. Heel veel succes in ieder geval en mocht je nog vragen hebben over de Tese operatie dan kan ik je misschien wel antwoorden geven.

@Sanna: wij krijgen inderdaad het korte schema en starten 11 januari met de hormonen

Geplaatst

@Precious: wat een supercore meis!

Op naar een net zo geslaagde ICSI!

@Loutje: het forum gevonden zie ik!

Ik hoop dat januari veel moois gaat brengen meis.

Geplaatst

Dag allemaal,

Ik heb even een tijdje niet ingelogd, en zo geprobeerd er even niet zoveel mee bezig te zijn, het helpt helaas niet :-)

Ik heb net even terug zitten lezen en jullie verhalen terug gelezen.

Suzzy: wat ontzettend teleurstellend! Ik voel met je mee

Nog twee dames die voor Dusseldorf hebben gekozen! Wij hebben binnenkort een eerste intake in Dusseldorf. Na het gesprek zullen we kijken of Dusseldorf goed voelt. Mijn man en ik proberen er niet(s) te veel van te verwachten, om zo onszelf te beschermen. Toch hoop je stiekem op een kans.

We hebben inmiddels ook nagedacht over KID. We hebben vandaag een brief weggedaan met een aanvraag voor een eerste gesprek. Een beetje met het idee nog een andere optie te kunnen hebben.

Voor de Dusseldorf dames: hoe/waar zijn jullie verzekerd? Hoe gaat het bij jullie maatschappij in z'n werk?

Allemaal veel sterkte, zo tijdens deze december dagen....

Geplaatst

Ik ben verzekerd bij VGZ en krijg de ICSI behandeling tot het Nederlandse bedrag vergoed, is volgens mij rond de 1700 EUr. De behandeling kost 2400 EUR dus het verschil moet ik zelf bij betalen. De kosten voor de hormonen zitten niet in het bedrag van 2400 EUR maar die kun je gewoon in Nederland halen en dan krijg je het als het goed is volledig vergoed.

Mijn vriend zit bij CZ en krijgt 75% van de kosten van de Tese terug.

@Repelsteeltje: Kun je misschien aangeven op basis waarvan de uroloog je weinig kans geeft? Wij zaten namenlijk in dezelfde situatie dat ze ons weinig tot geen kans gaven in Nederland, maar in Dusseldorf zag ons verhaal er toch heel anders uit.

Geplaatst

HAA,

He Repelsteeltje, ik zag je naam staan en dacht "he daar is ze weer..." Jammer dat de afstand niet echt heeft geholpen, ik kan er ook niet niet mee bezig zijn!

Ik ben verzekerd bij IZZ (dochter van VGZ) de vergoeding valt me tegen, € 1700,00 voor de ICSI. Maar ben wel heel erg tevreden over Düsseldorf!

Succes met het intake-gesprek, laat even weten! Ik neem aan dat jullie bij dr. Scholtes moeten komen...

Daar zijn we gisteren dus geweest! In januari gaan we weer voor een nieuwe ICSI...Vanaf vandaag moet ik weer aan de pil! En vanaf 6 januari kunnen de spuiten weer gezet worden!

We zijn nu aan het denken om IMSI te proberen...hebben jullie daar al eens van gehoord??? Normaal bij een ICSI zoeken ze naar de zaadcellen met een vergroting van 200x bij IMSI kijken ze met een vergroting van 6000x !!! Op deze manier hopen we de beste zaadcellen te kunnen vinden. De zwangerschapskans wordt hier groter van, en de miskraamkans daalt. Daarnaast is er een kleinere kans op een kindje met een afwijking....Het enige nadeel is dat dit € 900,00 extra kost. Maar ik wil graag zoveel mogelijk kans op succes...Normaal wordt dit als laatste redmiddel gedaan als al veel pogingen mislukt zijn, maar zelf heb ik zoiets, waarom wachten op mislukte pogingen als we het meteen goed kunnen doen. Dan maar liever nu € 900,00 extra....Maar ben ook weer een beetje bang dat de druk voor mij te hoog wordt (het moet nu lukken want er zit nu heeeel veeel eigen geld in, kom namelijk uit op € 1700,00 eigen geld; ICSI-assited hatching en IMSI)!!

Verder is het gesprek goed verlopen gister, de dokter was vrij positief over ons, vooral omdat de eerste ICSI (even) gelukt is.

Dus op naar de ICSI (met evt. IMSI) in januari!!

Sas, hoe gaat het met jou????? Hopelijk voel je je nog goed!!!!!!!! Duim echt voor je!

Dilara, hoop dat jij je ook een beetje beter voelt! Ik heb het boek nog niet binnen! En heb jij nog iets van Arzu gehoord???? Heb haar al lang niet meer op het forum gezien!!

Dreamer, fijn om te weten dat jij nog meeleest! De tijd schiet voor jullie ook langzaam al een beetje op, met het nieuwe jaar in het vooruitzicht!

XX Suzzy

Geplaatst

He Percious,

Je schrijft dat de ICSI € 2400,00 kost...Is het dan al weer duurder geworden, wij hebben in augustus € 2300,00 betaald! Hoppa weer €100,- duurder...hoop het niet, betaal me al scheel! Hou er ook rekening mee dat er bovenop de ICSI kosten nog €200,- narcosekosten komen....

MAAR, het is allemaal voor een goed doel! En van de Belasting krijg je ook nog een gedeelte terug, als het goed is.....

XX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden