Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden,

Zo gezellige dagen gehad? Ik moest veel werken, maar gelukkig ook nog een etentje gehad bij mijn ouders. En dat was erg gezellig! Vond het op een of andere manier makkelijker dan 5 dec...

Nu lekker een weekje vrij en in huis rommelen, krijgen met O&N visite, dus nog even wat poetsen en inkopen doen!

Gezellig O&N allemaal!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe is het met jullie? Ik zal blij zijn als het straks allemaal weer voorbij is. Ik heb zo'n hekel aan dat vuurwerk. Ik schrik me af en toe helemaal rot van dat geknal. Laat staan donderdag. Ik vind het zo zielig voor al die dieren. Van mij zou het verboden mogen worden, heb er helemaal niks mee.

Zijn er inmiddels al vorderingen bij jullie? Ik heb alles even snel doorgelezen.

@gerreber: Ik lees dat jullie voor nog een TESE kiezen. Bedoel je hiermee dat het ingevroren zaad (wat bij de vorige TESE verkregen is) op is? En ik zie in je onderschrift dat je 10-12 je eerste follikel meting had. Heb je ondertussen niet al de punctie gehad?

Geplaatst

HAA,

Nou de kerst heb ik overleefd hoor! Vond het eigenlijk best gezellig! Ben wel blij als de feestdagen weer voorbij zijn, op naar 2010!!! Wij krijgen donderdag ook bezoek, ga zo boodschappen halen met mijn vriend.

Gerreber, Ik vraag me ook af of je al een punctie hebt gehad? Spannend weer! Hoop op een succesvolle ICSI!

IMSI is een ICSI-techniek, maar bij IMSI zoeken ze de zaadcellen met een vergroting van 6500x bij ICSI is dit 200x. Hierdoor kunnen ze de beste zaadcellen selecteren. Daardoor schijnt de kans op zwangerschap groter te zijn. Maar daar betalen we dan ook vet voor, € 900,- extra, dat betekent dat we deze poging € 1700,- eigen geld moeten betalen...Maar als het resultaat er mag zijn dan maakt het me echt niks uit! Het is maar geld...

Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad! En hoop dat jullie er wat van maken met Oudejaarsavond!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hee meiden,

zal m'n onderschrift nog even aanpassen. Heb toen al wel punctie gehad. Ze hebben me over het weekend heen getild, omdat ze in het weekend geen TESE laboranten beschikbaar hebben. Eicellen waren dus allemaal rond de 25 mm.

Donderdagochtend moesten we bellen en hadden GEEN tp.

Nu nog 1 rietje in de vriezer, nog een kans, maar manlief gaat in juni voor een half jaar op uitzending.

We willen niet op de zaken vooruit gaan lopen, maar ook niet een half jaar weer stilstaan. Helemaal niet nu we net een half jaar hebben moeten wachten op onze 2e poging. AMC heeft fikse wachtlijsten, vandaar dat wij alle mogelijkheden op een rijtje willen gaan zetten. Dus.. hopen dat Dr Meissner er iets in ziet!!

Jeetje, IMSI, ja alles hebben wij ervoor over hè? Zo'n klein wondertje is goud waard!!!

Meiden een goede jaarwisseling en heel veel succes met dit spannende proces.

Je mag eventjes de moed opgeven, maar nooit de hoop!

Geplaatst

Gerreber, wat jammer dat er geen van de eitjes toen is gaan delen.

Ben je al zo ver gekomen en dan krijg je ook nog te horen dat er geen terugplaatsing gedaan kan worden ...verschrikkelijk gewoon.

Begrijp heel goed hoor dat je al op de lange termijn aan het plannen bent, zou ik ook doen. Vooral als je partner uitgezonden wordt. (ook al niet leuk, zo'n traject is eigenlijk iets wat je samen moet doen. Maargoed, soms roept de plicht...)

Zal voor jullie duimen dat de arts jullie begrijpt en wil meewerken. Hopelijk heb je dat nieuw gewonnen zaad dan wel pas nodig voor het evt 2e kindje. Je hebt nog een rietje en laten we duimen dat die gaat zorgen voor jullie 1e kindje! Sterkte

Groetjes Sanne

Geplaatst

Gerreber, oei lastig zeg wachtlijsten en een man die op uitzending gaat. Wie weet is er voor die tijd wat mogelijk voor jullie!

Wij hebben vandaag eindelijk bericht van het Radboud, begin feb kunnen we terecht voor intake etc. Wel lastig maar ook begrijpelijk dat ze dan opnieuw lichamelijk onderzoek willen doen en ws alle vragen opnieuw gaan stellen. Maar goed ben al lang blij dat we een datum hebben en dat we stapje dichterbij komen.

Ook hebben we een datum voor klinisch genetisch onderzoek, zal een spannend 2010 worden voor ons! Maar dat geldt natuurlijk voor ons allemaal!

Groetjes!

Geplaatst

Loes, fijn dat je dit jaar nog een reactie hebt gekregen.

Hier gaat het goed met het decaspuiten. Ben vandaag ongi geworden en ga morgen bellen voor een afspraak voor een uitgansecho. Waarschijnlijk is die zaterdag.

Hopelijk is alles goed en mogen we verder.

Wij vertrekken morgen in alle vroegte voor een paar daagjes weg dus wil jullie bij deze EEN GOED UITEINDE EN EEN SUPERGOED 2010 TOEWENSEN!!

DAT DE GROOTSTE HARTEWENS UIT MAG KOMEN VOOR ONS ALLEMAAL!!!

Liefs Sanne

Geplaatst

@ gerreber: wat heftig meid, geen terugplaatsing! Daar moet je toch niet aan denken. Zijn wel al je 8 eicellen geinjecteerd met een zaadje? Hebben ze ook verteld wat de reden kan zijn? Waren de zaadjes niet goed, of is het gewoon stomme pech? Want de vorige keer had je zelfs cryo's.

Lijkt me zo vreselijk, vooral omdat het dan in 1 klap voorbij is, en je bent ook gelijk een poging armer.

Geplaatst

HAA lieve meiden,

Ik wens jullie allemaal een super jaar vol geluk!! 2010 wordt ons jaar!! Daar gaan we toch voor hé!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hey meiden,

Een heel gelukkig, gezond en vooral vruchtbaar 2010 voor jullie allemaal! Dat er maar heel veel mooie zwangerschappen zullen ontstaan!

2010 wordt gewoon hét jaar van de IVF-moeders!

*cheers*

Geplaatst

Afgelopen woensdag ongi geworden, gister uitgangsecho gehad.

Het zag er goed uit en ben dan ook direct mogen starten met Gonal F.

Vrijdag as 1e follikel meting, wel spannend weer.

Hopelijk gaat dit net zo voorspoedig verlopen als het voortraject!

Suzzy jij mag de 6e januari toch beginnen? Dan zit er maar 4 dagen tussen, we lopen dus aardig gelijk op.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hey meiden,

jullie ff laten weten.

Ik heb vandaag een tp gehad van 2 topcryo's.

Wat een moment zeg!!!

Zo emotioneel, en mijn mannetje wat naast me staat en zijn hand op mijn schouder laat rusten.

De dokter zag dat ik emotioneel werd, maar die kent me al van de overstimulatie.

Wilde jullie dit ff laten weten:D

xxx

Geplaatst

Hee meiden,

Arzu, Ik ga voor je duimen dat ze maar blijven plakken. Gek moment is het die tp he.

Sanna, Veel succes. Doe je het injecteren zelf.

Suzzy, Wanneer mag jij beginnen.

Sas

Geplaatst

Arzu: wat super zeg! Hoe voel je je nu? Moet je rust houden of kun je gewoon de dagelijkse dingen blijven doen. Succes komende wachtweken.

Sas: dankje wel. Ik zet de spuitjes zelf, is goed te doen.

Mari: hoe gaat het met jou? Kun je het wachten nog een beetje volhouden.

Geplaatst

Arzu wat fijn dat je een goede teruplaatsing hebt gehad, nou vol goede moed afwacten.

Sanna wat fijn dat het allemaal goed gaat, en dat het nou lekker gaat opschieten.

En Suzzy jij ook succes als je straks start met de behandelingen.

Hier helaas nog niets nieuws, wordt er ook wel een beetje (een beetje veel) zat van hoor. Maar ik zal er deze week weer even goed achteraan. Hoop dat ze allemaal weer fanatiek aan het werk zijn daar!

Geplaatst

HAA,

Sanna, spannend zeg! Ik mag woensdag weer beginnen! Ik heb er zin in...leuk dat we zo samen lopen! Ik hou je goed in de gaten...

Ik heb woensdag ook nog eerst een echo, ik moet vandaag of morgen ongi worden. Vind het wel een beetje gek als ik ongi ben en dan een (inwendige) echo krijg. Maar het zal wel normaal zijn voor hun.

Arzu, Jeetje wat spannend voor jullie! En ook nog een toppertje!! Ik ga voor je duimen!

Ik weet ook niet zo goed hoe ik me in de wachtweken moet gedragen...volgens mijn arts moet ik iets rustiger aan doen dan normaal. Op internet lees ik dat je gewoon normaal moet doen. Ik wou eigenlijk naar Barcelona gaan, maar zie er toch maar vanaf...misschien is dat weer net te veel?!?

Sas, leuk om je weer te horen! Hoe gaat het met je meid? Ik hoop dat de tijd een beetje snel gaat voor jullie. Kan me ook voorstellen dat even rust ook goed is!

En Dreamer, maart komt eraan!!

XX Suzzy

Geplaatst

Hey Suzzy,

Ik heb ook al een keer inw echo tijdens de menstruatie gehad, vinden zij niets raars aan hoor. Maar voorjezelf inderdaad wel een beetje raar. Maar even het verstand op nul ;)

Geplaatst

Mari, sorry maar ben even kwijt waar jullie in de behandelfase zitten...afwachting tese? Maar waar je ook zit...het kan altijd even tegenvallen dat wachten. Is zeker niet leuk! Sterkte en hoop dat je snel iets hoort!

XX

Geplaatst

Ja we wachten op de uitslag van het chromosomen ond, nu de 13e week. En als het goed is komen we dan op de wachtlijst voor de tese. Dus het wachten is ook zeker niet voorbij. Op zich vind ik het wachten nog niet het ergst maar de onzekerheid is killing. Jullie ook heel veel succes, want het schiet voor jullie ook weer lekker op. Leuk dat je een beetje samen opgaat met Sanne,

Geplaatst

Dankje!

ohh bha ja die onzekerheid! Hoop dat jullie snel zaadjes in de vriezer hebben!!

Ik zou wel een keertje bellen voor die uitslag, bij ons waren ze het kwijt geraakt...en bij een ander meisje op dit forum ook. Zal bij jullie wel niet, maar stel je voor. Weet ook dat het 3 maanden duurt zo'n onderzoek. Belachelijk, want toen het bij ons kwijt was hebben ze het opnieuw gedaan met "spoed" en toen wisten we het binnen 2 dagen...ongelofelijk hé!

XX

Geplaatst

Dag meiden,

Ik reageer niet altijd, maar lees zo om de paar dagen even jullie verhalen. Wil jullie een heel gezond 2010 wensen!

@ Mari: wachten is verschrikkelijk en die onzekerheid... grrr, ik begrijp je helemaal! Ik zou ook bellen voor dat onderzoek hoor, net wat Suzzy schrijft!

@ Suzzy; wat spannend woensdag! Die nieuw methode geeft je vast weer wat extra hoop. Ik volg je met spanning!

@ Arzu; meid wat spannend zeg! de komende dagen zullen om gek van te worden zijn! Ik hoop het zo voor jullie!

Repelsteel

Geplaatst

Dank jullie wel meiden.

Ik heb moeten werken vandaag, achter de kassa en niet zwaar getild.

Ik weet niet goed wat ik wel of niet moet doen.

Geplaatst

Hoi Mari,

Je zou zeker nog eens kunnen bellen over hoe of wat. Bij ons was het inderdaad ook kwijt geweest. We hadden niet opnieuw het bloed af hoeven te geven omdat het alsnog in een ander ziekenhuis gevonden was... Er is toen ook een spoedlabel op aangevraagd, wij hebben er toen ongeveer 6 weken op moeten wachten ipv 12 de eerste ronde.

Sterkte met die meer dan slopende onzekerheid! Weet als geen ander hoe jij je voel!! Wachten is ook meer dan vervelend maar ben het wel met je eens dat die onzekerheid vele malen erger is.

X Sanne

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ga zeker bellen als ik tijd heb morgen en anders woensdag want dan ben ik vrij. Er wat wordt er hier wel gezellig geklets. Toch altijd fijn om hier je ei weer kwijt te kunnen al moet ik zeggen dat ik er ook wel es onrustig van wordt omdat ik het gevoel heb dat ik er dan teveel mee bezig ben. Maar iedereen snapt hier elkaar ;)

Xx Mari

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden