Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Loes, wij zijn inderdaad superblij. Er zijn waarschijnlijk 6 rietjes van goede kwaliteit ingevroren en 6 van redelijke kwaliteit.

Hebben jullie nog onderzoeken geplant staan? Vind het wel vreemd dat alle onderzoeken op zich ok zijn bij jou man maar dat er dan toch geen zaad gevonden wordt...

Geplaatst

Hoi meiden,

Sanna jouw man/vriend heeft de TESE achter de rug??? Wat fijn dat er wat gevonden is! Mag je toch doorgaan met de behandeling nu er iets is gevonden bij het chromosomenonderzoek? Wordt je nu voorbereid op icsi?

Loes, hoe gaan jullie nu verder?

Gisteren hebben wij vernomen dat we nog een keer terugmoeten naar de uroloog! Het fertiliteitscentrum heet gesproken met de uroloog en ze willen ons nog een keer zien. Dus nu zit ik mezelf alweer gek te maken....waarom willen ze ons nog een keer zien voordat we intake bij het fert. centrum hebben??? Mijn man denkt dat ze gewoon nog een par uitslagen ofzo mee willen delen.....Ik hoop maar dat het iets 'gewoons' is! Gelukkig is de afspraak maandag al.

Zo, nu ga ik werken.....doei allemaal!

Geplaatst

@Sanna: Nee, helaas zijn niet alle onderzoeken ok. Laag testosteron, hoog FSH. De echo's die hij heeft gehad waren ok. Dus geen bijzonderheden te zien. Nu afwachten wanneer er een biopsie zal plaatsvinden en dan hopen op TESE. Dit zal ws in het Radboud gaan plaatsvinden...we wachten op een afspraak.

Maar meid, 6 rietjes van goede kwaliteit is echt super!!!

Geplaatst

HAA,

Sanna, Super zeg! Fijn gevoel hé! Ik kan me het nog goed herinneren hoe ik me voelde na dit nieuws...zo lang is het ook nog niet geleden (juni) maar toch! Op naar de volgende stap...weet je al wanneer je met icsi kunt beginnen???

Rain, kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Balen dat je niks anders kunt doen dan wachten tot dat het maandag is....

Hier gaat alles nog goed....ik heb er deze keer niet zoveel verwachtingen van, stukje zelfbescherming, want ik had echt even een flinke dip de laatste keer, maar ook een gevoel, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het nu wel zou lukken....ik wacht de tijd gewoon af....Ik heb wat krampen in mijn buik, gevoelige borsten, maar daar laat ik me niet door gek maken, ik heb de laatste keer wel geleerd dat mijn lichaam me aardig voor de gek kan houden....Ik heb ook nog geen testdatum in gedachte...We zien het wel!

XX Suzzy

Geplaatst

Rain, ja we mogen gelukkig wel doorgaan. Mijn vriend is inderdaad wel drager maar ik gelukkig niet. Je hebt alleen kans op kindjes met cf als je beide drager bent.

Ik zou me niet te druk maken voor het tweede gesprek met de uroloog. Wij zijn er ook twee keer geweest voor de ingreep plaatsvond. Succes maandag, telkens toch weer spannend.

Suzzy, maandag as hebben we een afspraak bij de gyn, dan horen we hoe of wat...

Hopelijk heb je deze ronde meer geluk, zag dat je twee maanden achter elkaar een terugplaatsing gehad hebt ...dacht dat er altijd een rustpauze tussen moest zitten? ook ivm spuiten etc ...dacht dat je op dag 21 moest beginnen met spuiten en dat er dus zo altijd één maand tussen zat.. Ga voor je duimen!

Loes,wat bedoel je eigenlijk met eerst een biopsie en dan tese? tese is toch al een/de biopsie? Als je vriend/man toch een verdoving etc krijgt kunnen ze in diezelfde tijd ook wel direct een tese doen... anders moet je weer wachten. Zal het gewoon vragen, hoe hoog is de fsh? De uroloog heeft ons verteld dat een waarde tot 18 weinig tot geen probleem is.

Geplaatst

HAA,

Even een kort berichtje van mij...ben aan het werken...

Ik heb de terugplaatsingen van cryo's in mijn natuurlijke cyclus. Dus hoef helemaal geen medicatie, van te voren niet en daarna ook niet..vandaar dat ik geen pauze hoef te nemen....

Groetjes XX

Geplaatst

Suzzy, Dat is fijn! Ben nog niet zo bezig geweest tot nu toe met icsi, terugplaatsingen van cry'os. Wel super zeg dat het zo kan, scheelt weer veel hormonen en ook voor jezelf (rust etc) lijkt me dit veel beter. Hoe heb jij de icsi ervaren afgelopen augustus?

Groetjes Sanne

Geplaatst

Ha Sanna,

Ik had natuurlijk heel veel zin in de icsi..het kon me allemaal niet snel genoeg gaan. Het spuiten gebeurde door mijn schoonmoeder, waar ik heel blij mee was..bijwerkingen heb ik nauwelijks gehad. Wel een wat opgeblazen gevoel.

De punctie gebeurt in Düsseldorf onder narcose. Dus daar heb ik helemaal niks van gemerkt. Ging ook heel snel, na 15 minuten zat mijn vriend al weer naast me en was ik wakker.

En de terugplaatsing stelt helemaal niks voor. Het is een hele kleine praktische handeling. Tenminste zo heb ik het ervaren.

Dus het is me voor 100% meegevallen. Ik zou er ook voor de behandeling niet tegen op zien als ik weer een nieuwe icsi moet. Maar laten we eerst hopen dat het niet nodig is...

Ik hoop dat jij de icsi ook zo mag ervaren en vooral met een goed resultaat!!!!!! Succes met alles en als je meer vragen hebt stel ze gewoon!

XX Suzzy

Geplaatst

@Sanna: Klopt wat je zegt dat een biopsie gelijk is aan Tese, alleen nemen ze bij Tese meer weg. Maar ik moet erbij zeggen dat ze de biopsie in Utrecht wilde doen en dan daarna weer doorverwijzen, maar nu gaan we gelijk naar het Radboud, dus ik hoop dat ze dan gelijk Tese kunnen doen...we zien wel. FSH was geloof ik iets van 15..

Geplaatst

Hai Suzzy, fijn dat het icsi traject meegevallen is. Had je verhaal nog teruggelezen op deze topic. Ik begrijp heel goed dat je schrijft dat je zin had om het traject in te gaan, je leeft er naar toe en ik ben er nu ook helemaal klaar voor denk ik. Wat mij betreft beginnen we morgen!... Maandag as hoor ik wanneer wij mogen beginnen denk ik, als ik dan/daarna nog vragen heb of krijg zal ik ze op je 'losbranden'

Loes, ik zou zeker vragen of ze direct een tese willen uitvoeren. Je vriend krijgt toch een verdoving en zal evengoed ook van deze ingreep even last hebben. Dan kunnen ze beter direct een tese doen, dan is maar één verdoving en ingreep nodig en hoef je ook niet langer in spanning te zitten dan nodig. Mijn vriend had een lager fsh gehalte, dan kunnen ze ook pesa doen. Omdat de kansen bij tese hoger zijn dan bij pesa hebben we gevraagd of ze beide tegelijk wilde uitvoeren, dat was geen probleem. (één maal spanning, verdoving, ingreep, herstel etc)

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hi Loes, ik bedacht me net nog iets.. misschien heb je wel gelezen dat er bij ons verschillende rietjes van goede maar ook van redelijke kwaliteit zijn. Ik heb toen aan de laborante gevraagd of die van redelijke kwaliteit van de pesa waren en de goede van de tese... nou dat was dus niet, het lag aan de diepte heeft ze me uitgelegt. Hoe dieper het biopt hoe beter de kwaliteit dus het onderste gedeelte was goed en het gedeelte aan de oppervlakte was redelijk. Enkel een klein biopt geeft dus minder resultaat dan een tese die dieper wordt weggesneden.

Hebben jullie wel al een richtlijn gekregen wanneer jullie terecht kunnen in Nijmegen?

Geplaatst

HA Loes,

Moeilijk is het soms hé! Ik ben het ook echt een beetje zat om in dit cirkeltje te leven...Ik wil ook weer echt oprecht blij voor iemand zijn en vooral zelf weer voor 100% van het leven genieten, ik heb het idee dat er zo'n zwart wolkje hangt...Maar weet zeker dat er voor ons allemaal de zon een keertje gaat schijnen!!!!!!!!!!!

XX Suzzy

Geplaatst

@loes; hopelijk voel je je vandaag weer wat beter. Het is heel begrijpelijk dat je je even niet zo goed voelt. Wellicht ben je heel blij voor hun maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je dat geluk zelf ook heel graag wil. Omdat het nog allemaal zo onzeker is wordt je daar verdrietig van ...weet je (schoon)familie dat je het daar soms moeilijk mee hebt? ...waarschijnlijk wel (met een beetje inlevingsvermogen tenminste ...) Als je niet zeker weet of dat zo is zou ik het wel tegen hun zeggen, dan kunnen ze meer rekening met je houden. Bij hun is het waarschijnlijk op een natuurlijke manier gegaan (en misschien ook heel snel) en (her)kennen het gevoel waarin jij nu in 'gevangen' zit helemaal niet

sterkte!

Geplaatst

Hi,

Ja mijn schoonfamilie weet het wel, maar omdat iedereen zo blij is, zijn ze niet zo met ons bezig. Geeft ook niets hoor, maar het is allemaal wel lastig.

Zij waren idd in 1 of 2 maanden zwanger..dus dat was wel ff slikken. Het maakt het allemaal extra lastig omdat ik 3 schoonzusjes heb en ze waren tot voor kort tegelijk zwanger...dit is het 2 nichtje en begin volgend jaar krijg ik nog een neefje...

We blijven maar hopen!!!

Geplaatst

Hi Suzzy,

Heb zojuist een beetje gegoogeld over icsi etc.

Had jij bij het icsi traject zelf de lange of korte cyclus? Weet je nog in welke cyclusdag je toen moest beginnen met spuiten?

Hoe voel je je nu? de laatste wachtweek gaat morgen in voor jullie, spannend!

Zover ik begrijp kun je nu meer uitgaan van de signalen die je lichaam afgeeft, jij kunt nu niet voor de gek gehouden worden door de hormonen die je anders krijgt na de terugplaatsing..

Geplaatst

Hee,

Dilara, Zit je alweer wat beter in je vel??

Suzzy, Hoe voel je je ???Jij gebruikt tijdens een cryo tp ook geen medicatie toch??

Dreamer, December komt er aan, weer een maand verder.

Wij worden dinsdag gebeld of onze cryo goed ontdooit is, als dat zo is woendag de tp.

Jeetje wat heeft mijn lichaam deze cyclus vreemd gedaan, als je er op wacht duurt het altijd langer. Ik kon pas op dag 22 de ovitrelle gaan spuiten voor het exacte tijdstip van mijn ei.

Sas

Geplaatst

HAA,

Sanna, ik weet niet wat je bedoelt met de lange of korte cyclus..maar ik hou een dagboekje bij, dus kan je precies vertellen op welke dag ik ben gaan spuiten..even kijken...

Op cyclusdag 2 ben ik begonnen met spuiten en op dag 13 had ik de punctie en dag 15 de terugplaatsing...

Deze cyclus dus zonder enige medicatie..vorige maand ook, toen dacht ik zeker te weten dat het gelukt was...had allerlei zwangerschapsklachtjes, maar toch ongesteld geworden. Dus mijn lichaam kan me dus ook zonder medicatie voor de gek houden.

Ik voel me op dit moment vrij neutraal...kan me eigenlijk niet voorstellen dat het gelukt is..heb wel een beetje een zeurderig gevoel in mijn buik en vollere pijnlijke borsten. Beetje misselijk. Maar dat had ik dus vorige maand ook en toch geen zwangerschap. We wachten het maar gewoon af.

Sas, spannend zeg woensdag! En eindelijk voor jullie! Hoop ook echt dat de ontdooiing goed gaat! Hoeveel gaan ze er eigenlijk ontdooiien en hoeveel terugplaatsen?? Ik duim voor je! Ik had deze maand toch accupunctuur gedaan...deze man vertelde mij dat ik tijdens de terugplaatsing een gezellig huisje in mijn buik moest visualiseren, dan zouden de emmy's zich beter thuis voelen en was de terugplaatsing niet zo technisch...kijk maar of je er wat mee wilt doen. Klinkt natuurlijk een beetje vaag, maar ach, baat het niet, dan schaadt het niet....

XX Suzzy

Geplaatst

Hey Suzzy,

Ik bedoel het lange of korte schema ipv cyclus (haastige spoed...)

Waarschijnlijk heb je het korte schema gehad, gezien de snelheid. Ik hoop ook dat wij deze ook krijgen.

Op zich begrijpelijk dat je eigen lichaam je ook voor de gek kan houden, je hebt een terugplaatsing gehad dus de kans dat je zwanger bent is er zeker. Je wilt en hoopt zo graag dat je van alles gaat voelen ...de kans is zeker aanwezig dat dat mij ook zou gaan gebeuren.

Ga voor jullie duimen dat het ditmaal niet alleen bij voortekenen blijft en dat je volgende week mag schrijven dat je zwanger bent!

X Sanne

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij zijn gisteren naar de uroloog geweest omdat hij ons nogeens wilde zien voordat we naar de fert. kliniek gaan.

Er is ons verteld dat uit het bloedonderzoek blijkt dat mijn man waarschijnlijk een mozaiek-Klinefelt syndroom heeft....

Toch is dit volgens de uroloog niet heel slecht nieuws omdat ze het niet in alle cellen gevonden hebben. (vandaar mozaiek)Er is nog steeds tese mogelijk. Nu hebben ze wangslijm afgenomen om de diagnose te bevestigen. Weet niet zo goed wat ik hier eigenlijk van moet denken. Ik denk aan de gevolgen voor ons evt. kind! Is er een kans dat hij dat ook krijgt? Ook al nemen ze natuurlijk de goede cellen voor de tese? Mijn man heeft ook helemaal geen Klinefelt kenmerken! Soms schiet door mijn hoofd: dan maar liever een donor waarvan ik weet dat het zonder risico's is! Hoewel we eerst maar eens verder moeten afwachten...

Nouja we moeten dus maar weer wachten en dit even laten bezinken en dan meer informatie erover inwinnen!

Hoe gaat het met Suzzy? Kun je jezelf een beetje afleiden?

Dilara ik weet jouw voorgeschiedenis niet....maar wil je veel sterkte wensen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden