Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Fren

Nou blijkbaar laten ze ons gewoon tot die tijd wachten :-(

Goed dat jullie ook weer een stapje verder zijn! Heb je tenminste iets om naar uit te kijken!

Dat je die berichten niet meer trekt snap ik heel goed!! Wij horen het ook alleen maar om ons heen.

M'n broer en z'n vrouw zijn ook zwanger en kwamen laatst met de 1e echo... ben echt heel blij voor ze hoor maar word op zo'n moment ook echt wel een beetje boos en verdrietig waarom het bij ons niet gewoon "zomaar" gaat!!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje@stephan wat moeten jullie lang wachten.

De eerste keer toen de pesa gedaan was en daar niks in gevonden was,omdat mijn man verschrompelde bijballen heeft hebben ze een biopt uit beide ballen genomen. De volgende dag konden ze ons al vertellen dat het goed was. Alleen moesten we nog even wachten op de johnson score (dat is het cijfer van het zaad zo noemen ze dat in het umcu) ik zal even nazoeken hoelang dat duurde dat we dat wisten.

Toen we man man naar radboud ging hebben we een directe tese gehad. Wel op eigen risico. En omdat we zoveel vertrouwen in het umcu in dr lock hadden hebben we de gok genomen. Helaas is de 1ste poging niet gelukt maar nu gaan we voor icsi poging 2 en hebben we nog 4 rietjes.

Slopend hoor dat lang wachten veel succes nog.

Geplaatst

@ stefan, balen zijn die berichten altijd he. En zo'n rollercoaster aan emoties. Ik gun het iedereen om snel zwanegr te zijn natuurlijk en ik gun helemaal niemand onze weg daarnaartoe, maar ik gun het mezelf ook zo om zwanger te worden./..

Geplaatst

@Rosaly; dat gaat dan best snel allemaal! Spannend hoor :-)

@Stefan: wat naar dat je te horen hebt gekregen dat er in het eerste stukje biopt niets is gevonden! Kan me voorstellen dat dat de spanning wel opvoert. Maar wellicht wordt er in de andere stukjes wel iets gevonden! Ik hoop het heel erg voor je. En rond de 11e pas de uitslag, poe hey, zenuwslopen hoor! Ik duim voor jullie.

@Miekske; jij gaat ook al bijna voor de echt beginnen, wordt spannend hier de komende maanden!

@Fren; wat een goed nieuws dat alle uitslagen goed zijn! :toppie: Voor jullie dus ook een pesa en evt een tese, hetzelfde traject als wij hebben. Hoop dat jullie snel een datum hebben, dan heb je in ieder geval iets om naar toe te leven! En ik denk dat jullie wel eerder dan februari aan de beurt zullen zijn hoor! Maar als je februari aanhoudt kan het natuurlijk nooit tegenvallen.

En die berichten van iedereen die zwanger is komen hier soms ook rauw op mijn dak, ik wil ook zo graag! Hopelijk mogen wij over een tijdje ook goed nieuws aan iedereen brengen. Het lijkt me zo leuk! Maar die gedachten verdring ik vaak weer heel snel omdat ik niet teveel wil gaan hopen, dan kan het ook niet tegenvallen als het niet lukt. Een soort zelfbescherming denk ik.

Geplaatst

@ Mari81; de uroloog heeft ons idd gezegd dat het testosteron zich weer kan herstellen.

Daarbij wisselen de waarden van het testosteron ook! Bv in de ochtend is het testosteron hoger.

Wij hadden twee verschillende uitslagen voor de tese (11 en 8,5).

Binnenkort nog eens prikken, maar we maken ons niet al teveel zorgen...

Lfs!

Geplaatst

@rosalie

Ja we mochten mailen wanneer we aan de beurt zijn.

Je kan ook bellen maar de arts is vaak druk en ze reden aan per mail te doen vandaar.

Maandag ga ik ze mailen.

@stefan,

Wat kan wachten lang duren he.

Zeker als je hoort dat er in het eerste niks is gevonden maar goed zegt niks hoor we wachten met spanning af.

@Frenn

Gefeliciteerd weer een stap verder wat heerlijk voor jullie.

En ik snap de frustratie over mensen om je heen die zwanger worden ik heb dat ook hier :-(

Geplaatst

@ Stefan; jeetje wat zenuwslopend!! Ik hoop gewoon dat ze de 1e bedoelen ipv de 11e ;)

Denk maar aan ons verhaal, links zat niets! Wel heel erg vervelend dat het zo lang duurt...

Wat was de reden dan? Wij hebben de 15e de tese gehad en de 15e is ook de brief verstuurd.

Gisteren nog een brief gehad met een bevestiging van de kryobank.

Mn vriend gaat morgen weer werken. Hij is 2 weken thuis gebleven, goed gerust en helemaal

geen pijn gehad. Alleen wat last van zijn liezen, alsof die iets blauw waren.\

Ik denk aan jullie.

Lfs Laloutje

Geplaatst

@ Laloutje: Ja erg zenuwslopend allemaal! De reden weet ik niet waarom het zo lang duurt. Irma is ziek dus die kan ik ook niet bellen.

M'n liezen voel ik ook nog een beetje, voor de rest valt het nu wel weer mee gelukkig. Had wel heel erg kramp in m'n blaas of darmen de eerste 2 dagen.

Ik heb sowieso tot 4 november de tijd gekregen. Kijk dan wel weer hoe het dan gaat.

Moet wel zeggen dat de hoop wel minder word hoor.... zeker als je hoort dat er in het 1e stukje niets gevonden is en dat het allemaal zo lang duurt..maakt het er allemaal niet makkelijker op....

Geplaatst

@ Stefan Gelukkig is de pijn inmiddels al weer wat minder geworden. Spanning en ook nog pijn is al helemaal niets! Echt slopend dat het zo lang moet duren voordat jullie meer weten.. Dat er in 1 stukje niets is gevonden is echt balen en ik snap dat de moed je dan al een beetje in de schoenen zakt, maar er zijn zoveel verhalen over dat verschillende biopten ook een heel verschillend resultaat kunnen geven! Hopelijk gaat de tijd snel..doe het lekker rustig aan en probeer wat afleiding te zoeken (goede films huren ofzo ;-)

@ Fren Jullie staan op de wachtlijst!! Joehoe!! Eindelijk weer een stap dichterbij.. Hopelijk zijn jullie in het nieuwe jaar snel aan de beurt, maar ik zou ook uitgaan van februari. De feestdagen zitten er allemaal nog tussen en dan wordt er daar ook minder gedaan denk ik.

@ Raba Fijn dat je binnenkort weer verder kan! Op naar een positief resultaat!

@ Mari Ik ben ook erg benieuwd of DD al iets heeft teruggestuurd?!

@ Miekske Ik heb mijn vriend verteld over PGS in DD, waar jij me op attendeerde. Hij stond er eigenlijk heel positief tegenover, want hij is toch heel bang dat hij genen mee zou geven aan ons kindje waar het ook ziek van wordt. Hij neigt daarom ook meer naar KID, maar hij wilde hier ook wel meer van weten en vindt het meer dan waard om dan eventueel op DD over te stappen. Er komt voorlopig nog veel op ons af, zoals de uitslag van het chromosomenonderzoek van mij en het gesprek met de klinische genitica afdeling (waar we nu heel veel vragen voor moeten beantwoorden!) Maar in de tussentijd ga ik me er verder op orienteren en wie weet stappen we binnekort toch over. Ik heb begrepen dat ze voor DD meer vergoeden dan voor Belgie, niet? Wij kunnen ook wel wat spaargeld gebruiken, maar we hebben in april ook nog onze bruiloft en dat kost ook al genoeg! Het blijft oneerlijk dat je ergens waar je al zo veel verdriet van hebt en veel moeiet voor moet doen ook nog eens zoveel geld kwijt bent..maar gelukkig kunnen jullie in ieder geval een aantal pogingen proberen en goed dat je het van je af probeert te zetten!

Lfs

Jose.

Geplaatst

@ Jose:

Afleiding heb ik wel hoor.. we zijn druk bezig met he zoeken/kopen van een nieuw huis :D

Jullie staan ook voor een lastige keuze. Vind het wel goed van je man dat hij er zo voor open staat.

Ook al wil ik het liever niet ik ben toch ook al aan het nadenken over KID.... Al heb ik gehoord dat daar de wachtlijst enorm lang voor is...

Is er bij jou al geprikt voor je chromosomen onderzoek? Zo ja wannneer krijg je de uitslag? Is het dan zo dat als jullie het beide hebben dat het dan geen probleem hoeft te geven? Of heb ik het mis?

Het is inderdaad echt stom dat alles zoveel geld moet kosten!! Je hebt er al genoeg ellende van!! Gelukkig konden wij wat geld van mijn oma lenen anders had het voor ons ook niet mogelijk geweest om naar DD te gaan. Nou sterkte voor jullie allebei!! Ennuh lekker genieten met jullie trouwen!! Wij hebben gister de foto's gekregen van onze fotograag.. Zijn er erg mooi geworden! We herleefden het weer helemaal!!

[ATTACH=CONFIG]185[/ATTACH]

Groetjes Stefan

Geplaatst

oke dan krijg je dus duits donorzaad of gewoon uit nederland? Maakt me verder niet uit hoor, zou wel mooi zijn als we dan gelijk door zouden kunnen...

Al wil ik dan eerst even de tijd nemen om het te verwerken...

Geplaatst

Fren fijn dat alle uitslagen goed waren en toch wel snel. Weer een stapje verder.

Stefan, mooie foto! Fijn dat je zo even wat afleiding hebt.

Nou ik ben vandaag teruggebelt door dr Scholten, hij had de hele week congres gehad dus zijn reactie had wat langer geduurd. Echt super dat hij zo belt trouwens. Hij vond het erg raar dat er maar uit een bal een biopt was genomen. Hij kan natuurlijk geen garanties geven maar zij dat het zeker te overwegen was om nog een keer langs te komen. Ik was een beetje flabergasted dat hij zo belde en ik zat op mijn werk dus heb niet heel veel uitgevraagd verder. Maar we hebben het er samen over gehad en we gaaan zeker een afspraak maken, al ziet mijn man er wel tegen op om het hele proces weer in te gaan. Ben zelf ook wel bang voor weer een tegenslag maar ik weet dat ik het nu ook niet meer loslaten kan. Dus we gaan in ieder geval een afspraak maken in DD. Vlg week maar even over bellen en dan het dossier opvragen in Nijmegen. Bij de verzekering informeren. Het circus gaat weer beginnen.......

Geplaatst

Stefan mooi foto hoor!

Jose fijn dat je man er ook evt. positief tegenover staat, en de opties open wil houden! In DD liggen de prijzen van de behandelingen dichtbij de prijzen die er in Nederland voor staan. Wat dus betekend dat bijna alles helemaal vergoed wordt. (Je krijgt dus gewoon een vast bedrag, en alles wat het meer zou kosten moet je dan zelf betalen.) Voor de ICSI krijg je bijv. €1550,-, en voor de TESE €1396,- en de PGS wordt w.s. volledig vergoed weet niet wat dat kost. Je kunt opzoeken wat de prijzen in DD zijn en of je dus uitkomt.

Je kunt ook in het Dusseldorf topic kijken daar staat ook e.e.a. over de prijzen. Je kunt dit het beste vooraf 'aanvragen' bij je verzekering dan krijg je zwart op wit wat er vergoed wordt.

Mari goed hoor dat jullie er weer voor gaan. Net wat je zegt, je kunt het nu toch niet meer loslaten! Je hebt weer die hoop gekregen en terecht! Ik denk dat ze in DD erg kundig zijn in TESE! En inderdaad misschien is het toch weer negatief, maar dan hebben jullie er ook echt alles aan gedaan en kun je jezelf niets verwijten! Laat je maar eens goed informeren in DD!

Spannend weer hoor...Heel veel succes en welkom terug!

Liefs Miekske

Geplaatst
oke dan krijg je dus duits donorzaad of gewoon uit nederland? Maakt me verder niet uit hoor, zou wel mooi zijn als we dan gelijk door zouden kunnen...

Al wil ik dan eerst even de tijd nemen om het te verwerken...

Dat weet ik niet precies. Ik weet wel dat het geen anonieme donoren zijn. Maar wacht eerst even de uitslag af, wellicht hoef je hier nog niet eens over na te denken en wordt er in de andere biopten wél iets gevonden! Ik duim nog steeds voor jullie!

Mari; Fijn dat Dr. Scholtes belde en er zelfs nog wel heil in ziet om jullie langs te laten komen! Een sprankje hoop en ik kan helemaal begrijpen dat je daar voor wil gaan. Niet geschoten is altijd mis! Maar ik kan me ook voorstellen dat je man er tegen op ziet. Een oriënterend gesprek kan nooit kwaad, succes er mee!

Geplaatst

Hoi Stefan,

Ik lees hier al een tijdje meer, maar niet meer actief omdat wij hebben besloten om niet voor tese/pgd te gaan.

Nou las ik dat wat vragen van je rondom KID. Wij lopen bij MCK, hier was de wachtlijst een jaar, maar we kregen laatst bericht dat de wachtlijst is opgelopen naar 1,5 jaar. (gelukkig telt dat niet voor ons...) Maar er is wel mogelijkheid om donorzaad uit Denemarken te kopen en de behandeling hier in NL te krijgen. Ik hoop voor je dat je er niet over na hoeft te denken, maar als het wel nodig is, is het misschien een optie om over na te denken.

Succes met wachten op de uitslag van de TESE.

Groetjes!

Geplaatst

@Stefan,

Wauw wat een mooi bruidspaar en prachtige foto.

Wij zijn 2 jaar geleden getrouwd dus ik ken het gevowel als de fotos komen.

Succes met wachten he.

@Mari

Wat een goed nieuws dat jullie toch weer verder kunnen.

Wel spannend weer allemaal he.

Kan me ook voorstellen dat je bang bent vor een 2e klap maar goed het kan natuurlijk ook goed uitpakken.

Netjes dat de arts zelf even gebeld heeft met jullie.

Ja dat overvalt je dan allemaal wel weer even he.

Succes ermee.

Geplaatst

Hey Mari!

Lees dat jullie weer het traject zijn ingestapt.

Super dat er toch nog een kans is. Iedere kans is er zeker 1!

Hoe kijkt je man aan tegen de mesa-tese? Hoop dat hij zich niet te druk maakt.

Heel spannend weer, ben al weer volop aan het duimen geslagen voor je meisie!!

@iedereen die in het traject zit of er (nog steeds) op aan het wachten is, heel veel succes en geluk gewenst!

Geef niet op, tegenwoordig zijn ze heel kundig.

Hoop dat jullie ons allemaal heel snel mogen volgen!!

Geplaatst

Hallo Stefan, ook ik lees hier al een tijd mee, Mijn vriend heeft in januari 2010 een TESE gehad, waaruit helaas niets uit voort is gekomen. Ook hij heeft direct besloten om verder te gaan met donorzaad. We hebben ons bij twee verschillende klinieken ingeschreven (dat mag namelijk) omdat we ons na de intakegesprekken bij beiden een goed gevoel hadden. Wij zijn bij Geertgen terecht gekomen en daar konden we in april al beginnen. De drie maanden er tussen waren fijn om de grootste klap te kunnen verwerken.

Ik ben het wel met poezebeest eens, wacht eerst de uitslag even af... maar als het zover is (wat ik natuurlijk niet hoop), ga je dan eens rustig oriënteren, want er is genoeg aanbod ;)

Succes! KrisKras

Geplaatst

Hey Sanne,

Lief dat je nog even reageert, het is ontzettend spannend hoor. Want ik wil natuurlijk nergens op rekenen maar je hebt toch alweer een beetje hoop. We moeten het allemaal maar op ons af laten komen.

En hoe is met jou en de beebs. Ik hoop dat alles goed gaat.

Xx Mari

Geplaatst

Lieve Mari,

Hoop doet leven! Het is heel normaal dat de hoop weer terug is gekomen hoor, natuurlijk begrijp ik heel goed dat je jezelf ook beschermt tegen wederom een tegenslag. Hoop zooo dat de komende behandeling een positive uitslag zal hebben.

Wanneer gaan jullie voor een gesprek over hoe en wat? ...het kan nu niet snel genoeg gaan natuurlijk, iedere dag wachten is eigenlijk te lang als je in onzekerheid zit.

Hier gaat het goed. De beebjes wonen nu al 22 weken in mijn buik en volgens de gyn hebben ze het prima naar hun zin!

We zijn nu druk bezig met uitzoeken en inrichten.

Hoop dat jij en alle andere meiden die nog op het grote geluk wachten me heel snel mogen gaan volgen.

Geplaatst

@ all, dank voor jullie lieve reacties!! Met de feestdagen en vakanties voor de boeg is het zo jan/feb. Mn vriend heeft gekozen om de tese onder narcose te doen, dus dan is de wachtlijst 3/4 maanden. Spannend dus weer.

@ Stefan, ik snap dat je het even niet meer ziet zitten na de eerste uitslag, maar probeer inderdaad geen voorbarige conclusies te trekken. Tuurlijk is het goed om andere opties te overwegen, maar zover is het nog niet! Een stap tegelijk... Succes met nagelbijten!

Ik vind het altijd een enorme boost om te lezen dat er weer kindjes zijn geboren die na een tese zijn verwekt. Gerreber is net bevallen van 2 gezonde jongens en heeft een vlekkeloze zwangerschap gehad, Sanna krijgt ook 2 wondertjes. Dat zijn de berichten die me sterk houden en die de hoop levend houden!!

Geplaatst

@ Stefan Hoe gaat het met je? Hopelijk is de pijn nu weg! Ik ben heel benieuwd wanneer jullie eindelijk de uitslag hebben. Ik hoop echt dat die nog eerder komt en dat ze veel rietjes hebben! Ik heb al bloed laten prikken 11 oktober en als het goed is krijgen we 11 november de uitslag. Als ik geen drager ben is er geen probleem. Als ik wel drager ben moeten ze de embryo's voor terugplaatsing controleren op CF. Je hebt bij beide dragerschap nog zo'n 75% kans op een gezond kindje. Maar wat ons zorgen baad is dat mijn vriend zelf een chronische aandoening heeft die in bepaalde opzichten raakvlakken heeft met CF. Of het dragerschap op zich niet al risico geeft zijn wij niet helemaal gerust op. We hopen daar 22 november meer over te horen van die consulente bij de klinische genetica van het Erasmus MC. Als dit wel het geval is gaan we denk ik sowieso naar DD voor de TESE. Ik hoorde van Miekske dat ze daar ook PGS kunnen doen en hier in Nederland niet. Of we gaan daar toch meteen over op KID, dat moeten we dan weer beslissen..

@ Mari Fijn dat jullie weer een sprankje hoop hebben. Afsluiten kan je het anders nooit en wie weet vinden ze toch iets aan de andere kant!! Heeeel veeel succes de komende tijd!

@ Sanne 22 weken al weer! Fijn om te lezen dat de zwangerschap zo goed verloopt. Geniet van alle voorbereidingen..

Lfs

Jose.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden