Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi luna

ik mag om half 2..heb wisselend last van een drukkend gevoel in de buik,ik denk als ze nog wat groter worden dat ik het meer zal voelen.

morgen weten we meer!!

ga je dat nog aankaarten van die 1 of 2 terugplaatsen?

jammer he dat dat per zh zo verschilt.

als ze nu gewoon een standaard behandeling hadden was het wat makkelijker.

ik moest bijvoorbeeld eerst de pil slikken voor ik mocht beginnen met de decapeptyl te spuiten,dat vond ik ook zo onnatuurlijk,maar ja met de hormonen erbij is niks meer natuurlijk. maar ik bedoel dat doen ook veel ziekenhuizen niet,die beginnen gewoon meteen met de deca.

och ja alles zal zijn voors en zijn tegens wel hebben denk ik dan maar.

nou, jij heel veel succes morgen en ik ook!!!

laat je nog wat weten?

groetjes druif:bye:

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Druif,

We hebben afgesproken deze keer 1 terug te laten plaatsen mocht het zover komen. Daarna willen we wel aangeven er graag 2 terug te zetten.

Over die behandeling: omdat ik al wat ouder ben, kreeg ik het korte protocol, dus als je ongi wordt meteen starten met deca en op de 3e dag echo en start puregon. Ben dus nu precies 8 dagen bezig. Als je jonger bent, krijg je in dit ziekenhuis het lange protocol, dat zal dan wel met de pil zijn, weet het niet zeker want ze hadden het over dat je dan je ongi op moet wekken.

Maar wat nou het verschil is tussen kort en lang :dontknow:

Nou meid, succes morgen!

Geplaatst

Ik word best onzeker van die onderbuik. Ik voel em goed de hele dag door. Nu heb ik het meeste last met lopen en staan. Is dit normaal eigenlijk? Morgen heb ik de eerste fm.

Geplaatst

He Luna en Druif,

Heel veel succes morgen. Hier alles goed, voel me goed geen klachten. Zit lekker languit op de wachtbank. Ben benieuwd of jullie er nog bij komen zitten terwijl ik er ook zit.

Oh en pssst ben ook al wat ouder, maar kreeg ook een lange fase hoor.

Succes morgen!!!!!

Geplaatst

hoi marietje

dankjewel,het zal wel lukken denk ik toch.

en jij lekker rustigaan hoor met die drie daarbinnen!!

ik duim!!

luna:

toen ik IUI deed had ik dat ook,maar dan waren de eitjes al zo`n 20-22mm. en dat voelde ik ook de hele dag.ik ben benieuwd wat je morgen te zien krijgt.

maar ze kunnen goed nog klein zijn hoor,iedereen reageert toch anders.

gelukkig hoef je niet meer zo lang te wachten.

sterkte nog even en zet hem op he?

groetjes druif

Geplaatst

Nou de volgende grote stap komt er ook aan! Maandag om 8.30 uur is de punctie!!

Ik dacht al dat het snel zou gaan omdat ik mijn buik echt voel, dus heb gister ook de acupunctuur gebeld om te vragen of ze de kruiden al had besteld die ik moet nemen vanaf de terugplaatsing geloof ik.

Ik was vanmorgen goed misselijk van de spanning, heb op het toilet van het ziekenhuis ff een paar traantjes gelaten. De ivf-verpleegkundige die de echo deed, gaf echt zo'n reactie van zoooo dat is snel gegaan, dat wordt maandag de punctie. Er zitten 4 grote follikels en 2 bijna grote en wat kleintjes. Dus het zullen er 4 of 6 worden die echt mee gaan doen.

Vanavond nog 1 keertje de deca en de puregon en dan morgenavond om 21.30 uur de pregnyl en de deca.

Nu heeft mijn mannetje vannacht koorts gekregen. Ik hoop niet dat mijn vent aangestoken wordt... dan hebben we echt een probleem wat de zaadjes betreft.

Pfff spannend allemaal hoor.

Geplaatst

jeetje luna

wat ga jij snel zeg!!oew dat wordt spannend maandag!!

ik ben vandaag ook weer gweest er zitten er rechts een stuk of 6 waaronder 3 grote en links 3 waaronder 1 grote.

ik moet nog even doorspuiten en dan zondag weer een echo.

waarschijnlijk woensdag of al dinsdag de punctie......

en ook ik ben aangestoken met het huil virus!!

ik moet er nu om lachen maar gisteren avond kon ik om het minste al een tranendal maken!! pfffff mijn manneke wist zich geen raad met mij.

haha daarom moet ik er nu zo om lachen.

groetjes druif

Geplaatst

He meiden, Nou de droog de traantjes (moet er toch af en toe uit hoor, hier ook gebeurt, was trouwens ook niet te genieten, bleef schelden, zelfs in auto op verkeer hahahaha) we gaan op naar de bank! Het wordt er steeds voller!!!

Geplaatst

Wel toevallig dat we allemaal zo dicht op elkaar zitten he! Druif voor jou zit het er ook aan te komen, spannend allemaal hoor. Denk dat ik de komende paar dagen nog wel een paar traantjes zal gaan laten. Ik kan gewoon niet zo goed tegen die spanning. Laat maar gewoon gaan hoor meiden, lucht alleen maar op!

Marietje, hoe voel jij je verder?

Geplaatst

Ik voel me goed. Wel wat steken in onderbuik, (moet gewoon vaak plassen anders doet het zeer, denk door punctie nog), mijn onderrug zeurt, dit had ik de vorige keren niet overigens.

En ik moet niet per ongeluk mijn borsten stoten, dat is overduidelijk, die doen kneiter zeer. Slapen op buik gaat haast niet meer. Maar dat heb ik altijd van de utrogestan. Dus das niks nieuws. Verder gaat alles lekker. Afwachten he.

Moet zeggen dat ik eigenlijk niet eens besef dat het 2 dagen geleden allemaal zo'n super moment was. Alles gaat gewoon verder. Druk op werk, boodschappen enz. Maar goed weekend staat voor de deur, misschien dat het besef dan wat meer komt. Wel ben ik constant aan het kijken wat voor spannends er bij de andere (oa. jij en druif enz) gebeurt. Jullie zitten nog in een doe fase. Ik wacht ....

Nou meiden succes en snel met me meewachten hoor!

Geplaatst

Ja dat wachten is echt erg! Ben ik niet zo goed in, maar ja kan niet anders he.. Moet jij trouwens op je testdag zelf testen of krijg je een bloedtest? Ik heb trouwens ook al een paar dagen mega pijnlijke boobs.

Geplaatst

hahaha,hij is heel grappig!!!:bf_new:

beetje humor houdt ons op de been!!

ik moest ook lachen marietje over het schelden in de auto!!

dat zie ik dan helemaal gebeuren!

ik heb me net te goed gedaan aan een berg plantjes voor in de tuin,jippie.

vakantiegeld is binnen he,en dat springt in mijn portemonee.(geef mij uit!!)

en braaf als ik ben doe ik dat dan ook!!

prettig weekend

groetjes druif:tongueP:

Geplaatst

Nou LUNA...jij gaat idd erg snel zeg.

Dat gevoel in je onderbuik ken ik ook. Dat komt door die follikels...

NOu ..heel veel sterkte a.s. maandag!!

Daarna het wachten nog... duim hard voor je

Ook voor de anderen die wachten!!

Sterkte!

Geplaatst

Hoi Anne,

Moest van de week nog aan je denken. Hoe gaat het met je? Wanneer krijg je de tp van de cryo?

Ja gaat supersnel bij mij, ik reageer heel goed op de hormonen zeiden ze in het ziekenhuis. Vanavond de Pregnyl klaarmaken, vind ik best eng met die ampullen en dan opzuigen en weer bij de poeder en weer opzuigen etc. Wel een gedoe hoor.

Vraagje: moet ik de deca om 19.00 uur spuiten (zoals ik altijd doe) of tegelijk met de Pregnyl om 21.30 uur. Ik bel vanmiddag ook nog wel even met de dienstdoende gyn.

Geplaatst

Nu maak ik me weer druk omdat ik mijn buik al de hele dag bijna niet meer voel. Kunnen de follikels al gesprongen zijn?

Geplaatst

hoi luna,

ik hoop het niet voor je meid!!

volgens mij kan dat nu ook niet omdat je de deca spuit.

maar pin me er niet op vast hoor.

een mens zit raar in elkaar.

met de IUI had ik dat ook wel eens en dan bleken ze er gelukkig nog gewoon te zitten.

ik hoop dat dat voor jou ook geld.

sterkte met wachten tot morgen!!!

groetjes druif

Geplaatst

marietje:

ik lees op een ander topic dat je je niet zo goed voelt.

heel vel sterkte hoor!! hopelijk voel je je snel wat beter!

rust maar veel.

liefs druif

Geplaatst

STRESSS MET DE PREGNYL!!!

Tjonge jonge jonge wat een gedoe gisteravond. Om 21.30 uur moesten wij de Pregnyl prikken. Dus om 21.00 uur het spul uit de koelkast gehaald en om 21.15 uur alles proberen klaar te zetten. Met de nadruk op PROBEREN, want ging nie goe...

De Pregnyl bestaat uit 4 ampullen in een doosje, 2 water en 2 poeder. 1 water moet gemengd worden met 2 poeder. Hoe dat moet weet ik want heb het precies uitgelegd gekregen, dus daar ligt het niet aan. Maar die ampullen!!! Die van de water kon ik goed breken, die met poeder ging erg moeizaam (is een iets langer buisje) maar die laatste poeder kreeg ik met geen mogelijkheid open. Jeff geprobeerd.... ook niet. Ik weer proberen.... weer niet. Jeff nog 1 keertje en ja open maaaaarrrr glas in het poeder SHIT!!!!!!! verkeerd gebroken. En nu???? Jeff spoedlijn gebeld, krijg je de verloskamers aan de lijn. Die gaf ons het nummer van de dienstdoende apotheek, maar die zei er gelijk bij dat je waarschijnlijk zonder recept niets mee zou krijgen. Toen de dienstdoende arts aan de lijn, die had gelukkig nog een doosje Pregnyl. Maar ik durf met geen mogelijkheid meer die ampullen aan te raken, dus zei ze kom meteen maar naar het ziekenhuis.

Jeff zijn broer gebeld, die kwam meteen om op de kleine te passen (Jeff zijn ouders zijn vorige week dinsdag een weekje op vakantie gegaan en komen woensdag pas terug, tja hoe plan je het...) Ondertussen was het al na 21.30 uur. Ik de 2 open buisjes mee die goed waren en naar het ziekenhuis gereden. Mag je nog blij zijn dat je vlak bij het ziekenhuis woont! We moesten in de verloskamers zijn en daar werden we opgevangen. De verpleegkundige daar had ondertussen instructie gekregen hoe het gemengd moest worden. De 2 ampullen van mij hebben we niet meer gebruikt. Nieuwe ampullen geopend, die ze ook nog omstootte -dacht dat ik gek werd- maar zover ik kon zien, niks eruit... Ze vroeg nog of ik de spuit zelf wilde zetten... nou nee!.. was zo gestresst als een kip doe jij het maar. Nou zo gezegd zo gedaan, maar ondertussen was het wel al bijna 22.00 uur.

De verpleegkundige belde nog even met de ivf-verpleegkundige en op zich is het niet zo'n probleem om gewoon de punctie om 8.30 uur te doen maandag. Kan geen half uur verzet worden omdat om 9.00 alweer de volgende aan de beurt is.

Nou ja, we zien wel.... pfffffffff

Groetjes van een gestresst kippetje!

Geplaatst

Oh Luna, wat een stress!!!!!!!!!!!!! Toen ik de pregnyl moest zetten had ik inderdaad ook zoiets van ohoh niet laten vallen. Wilde ik de menopur nog wel eens staandend mengen, de pregnyl ging echt aan tafel. Zo van niemand in de buurt, kan ik alleen mijzelf de schuld geven hahahahaha. Maar wat ik begreep is dat het vervelender is dat je te vroeg prikt dan te laat. Bij te vroeg kunnen ze spontaan al gesprongen zijn begreep ik. Dus nou lekker bijkomen nu. En op naar de punctie, dat je maar een goede oogst mag hebben!!

Geplaatst

He Marietje,

Zo kan je het ook nog zien (als ze al niet gesprongen zijn, want voel mijn buik al sinds gisteren niet meer...) We hopen er maar het beste van.

Maar hoe is het met jou? Want ik lees dat het niet zo lekker gaat?? Toch geen overstimulatie he?

Geplaatst

Hey Luna,

Gaat nu al beter hoor denk zelf combinatie verklevingen (ook aan darm) en knoertharde ontlasting (bijwerking utrogestan), dus melkprodukten doen wonderen. Lekker rustig gedaan het weekend, beetje bank hangen, dvd, dan kom ik al een eind hoor hahahahaha

Maar even over je buik niet meer voelen. Het kan ook gewoon zijn dat je lichaam gewend is aan de grote eierstokken, maw dat in de verdrukking zitten doet dan geen zeer meer. We gaan van het positieve uit. Zit de hele tijd al een plaatsje voor je vrij te houden op het wachtbankje hoor!!!!

Heel veel succes en laat je de score nog even weten morgen??

Geplaatst

Oh druif staat je tuin er ondertussen lekker bij!!! Je hebt trouwens het vakantiegeld al vroeg, ik heb het nog niet binnen. Weet niet of ik het deze maand of de volgende krijg, maar goed kan ik het ook niet uitgeven hahahahaha

Alles goed verder?? Hier gaat het een heel stuk beter!!

Geplaatst

He Marietje,

Dat van het wennen van het lichaam aan de grote eierstokken, dat zei mijn man ook al. Ach ja, we gaan van het goede uit he! Straks op tijd naar bed, maar of ik kan slapen??

Fijn dat het met jou een stuk beter gaat. Je schrikt er toch van en gaat van alles in je hoofd halen. Heb je dus verklevingen in je darmen en ook in je baarmoeder of eierstokken?

Hou het wachtbankje maar lekker warm he!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden