Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Luna,

Ze hebben toen ik 17 was (oeps wel heel lang geleden) net mijn blinde darm en eileider aan rechts uit een berg verklevingen kunnen redden. Maar ja dat bleef natuurlijk terugkomen. Gelukkig niet aan baarmoeder en eierstokken, die zien er ook goed uit. Alleen de eileiders is nooit meer goed gekomen.

Succes he morgen en gewoon doen wat je denkt te moeten doen!!! Anders lekker in bed boek lezen, dvd turen of wat dan ook. Relaxxxxxxxxxxxxxxx.

Hoe laat mag je ook al weer morgen???

• Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey,

Jeetje, wat een drama op je 17e. Heb je nog veel last van de verklevingen nu?

De punctie staat gepland om 8.30 uur. Moet er wel de hele ochtend blijven totdat mijn mannetje weer terug is (schijnt de hele ochtend te duren daar in het VU...)

Dat boek is wel een goed idee.. had ik nog niet aan gedacht.

Geplaatst

hoi

luna: wat een vervelende ervaring gisteren met die spuit!!

bah!!tis maar goed dat het uiteindelijk nog gelukt is!!je moet er niet aan denken dat je gisterenavond niks meer had kunnen krijgen!

ik wens je veel succes morgen!hoop voor je dat het allemaal meevalt!!

marietje: fijn dat je je weer wat beter voelt!!

nog geen zin in soep??

ik moest vanmorgen weer voor een echo,links konden ze zoals gewoonlijk moeilijk zien,uiteindelijk na veel geduw op mijn buik zag ze wat zitten,maar nog te klein om mee te doen.

rechts zat er 1 die groot genoeg was en de anderen waren niet zo veel mee gegroeid pas 18 mm.

ze zei tegen mij dat als ze het met de echo zo moeilijk kon zien dat het met de punctie nog moeilijker zou zijn om de eiblaasjes aan te prikken.

dus dat de linkerkant misschien helemaal niet mee zou kunnen doen.

nu moet ik morgen weer terugkomen voor nog een echo.

nou,helemaal teneergeslagen was ik eigenlijk.en ja hoor janken natuurlijk...

nu weet ik ook dat de ene echoscopiste de ander niet is en dat sommige er minder moeite mee hebben om iets te kunnen zien,maar ik maak me toch wel druk hoor,straks is alles voor niks geweest.

veel groetjes druif

oja de tuin is prachtig en lekker fleurig geworden!!

Geplaatst

Hey meiden,

Nee weinig last van behalve dan dat ik moet ivffen. En nu dan natuurlijk hahaha

@Luna, oke das een lange ochtend dan voor je. Weet wel dat ik blij was gewoon thuis te zijn. In mijn eigen omgeving vind ik het toch het prettigst! Nou doe je best hoor!

@Druif, nee hahahahaha nog geen last van. Zal je zien dat het dit keer iets anders wordt hahahaha

Wat vervelend die echo. Inderdaad wel een verschil de ene of de andere, bij mij moeten ze altijd met dat ding wat harder duwen, ik roep het tegenwoordig zelf al. kijk altijd mee op scherm (tsja van jeugd al gewend aan die echo, beugels en die stoel). Als ik dan vind dat het beeld te vaag is zeg ik het altijd: DUWEN, IK ZIE NIKS hahahahaha. Meestal werkt dat wel. Nou hopen dat je echo morgen betere resultaten laat zien. Zal voor je duimen. Begrijp dat je je rot voelt, maar hopen dat de schuld bij de echografist ligt!!!!! SUcces morgen!!

Geplaatst

Oh lieve Druif! Wat vervelend nou! Ik hoop dat je morgen toch al wat meer resultaat zult zien. Ik leef met je mee hoor, snap heel goed dat de tranen dan hoog zitten.

Ondertussen ben ik net terug uit het ziekenhuis en lig nu in mijn bedje met een warme kruik op mijn buik. De punctie viel mij 100% mee. De prik in mijn bil was een stuk pijnlijker. En ik werd er misselijk van, moest bijna spugen.

En het goede nieuws: alle follikels zaten er nog, het waren er wat meer geworden. Ze had niet precies geteld, maar ze had er dacht ze 8 geprikt.

Lekker in een bedje gelegen, waar later nog een hele leuke meid me gezelschap kwam houden. Wel nog ff gedoezeld.

Om 11.30 uur was mijn mannetje terug met een super goed resultaat: 13 eicellen gevonden!! Had ik nooit verwacht! Er zitten ook wel wat kleintjes bij waarschijnlijk uit de wat kleinere follikels. Maar het is toch een superscore!

Nu heb ik nog wel last van mijn buik en begin weer wat misselijk te worden, dus ga afsluiten.

Spreek jullie later!

Geplaatst

Hey Luna gefeliciteerd meid!!!! Spannend hoor! Jammer dat je je rot voelt nu van de spuit, maar goed lekker onder de wol en rustig aan hoor!!!!

Geplaatst

hoi luna

wat een goede score!!!

fijn dat het allemaal is meegevallen!!!

dat geeft mij weer goede moed!!!!hahahah ik knijp hem wel hoor;)!

en nu lekker rustigaan doen zodat je klaar bent voor een goede ontvangst!!

ik ben net weer terug van de echo,en gelukkig wat optimistischer!

er zitten nu 4 grote follikels,en woensdag krijg ik de punctie!

jaja nu begint het er serieus op te lijken!

vandaag was het veel beter te zien en ze hoefde niet eens op mijn buik te duwen.

nou,ik komjullie snel gezelschap houden op het wachtbankje hoop ik

als verder tenminste alles goed gaat!!!

groetjes druif

Geplaatst

Luna

wat een mooie score zeg 13 stuks wauwww.

Hopelijk worden ze allemaal bevrucht en hou je cryos over!!!

Spannend!

Op naar de TP

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Druif,

Fijn dat dit betere berichten zijn!!! Spannend woensdag, moet je nog pregnyl spuiten?? Doe rustig aan, groeien ze nog lekker door ;-)

Geplaatst

Nou Druif, dat geeft de burger weer moed he. Kun je zien wat er in een dag kan veranderen! Ik had ook 4 grote follikels en 2 bijna grote en moet je mij nou eens zien! Moet je vanavond de Pregnyl zetten zeker?

Geplaatst

hoi marietje en luna.

ja ik ben er echt blij mee,maar dat hadden jullie al door;-))

vanavond spuiten met ovitrelle,is vlgs.mij hetzelfde als pregnyl.

luna, wanneer hoor jij iets?woensdag zeker? krijg je dan ook de terugplaatsing meteen?

voor ons allemaal draaien de duimen overuren hier!!

veel liefs druif

Geplaatst

Nee hoor Druif, had ik helemaal niet in de gaten :icon_biggrin: hahaha! Lekker toch meid! Hoe laat moet je eigenlijk woensdag?

Ik moet woensdagochtend bellen en als er een terugplaatsing komt, is ie op donderdag.

Succes met spuiten vanavond!!

Geplaatst

hoi meiden:toppie:

luna: morgen om 9.00is de punctie.

ik hoop voor jou morgen op goed bericht!! spannende dag voor ons allebei!

marietje: hoe voel je je? alles nog goed? heb je veel moeite met het wachten?

groetjes druif

Geplaatst

Hey meiden,

Druif, Heel veel succes vandaag!!! We gaan voor een goede oogst ;-)

Luna, spannend, laat je het snel weten??

Ik voel me heel goed. Voor het eerst in een paar weken wordt ik al twee dagen helemaal uitgerust wakker. Spring mijn bed uit! Ontlasting werd wel weer iets harder dus gelijk voorzorgsmaatregelen getroffen, melk produkten en veel fruit! Die ellende wil ik niet meer. Verder alleen de gebruikelijke kwaaltjes die ook als bijwerking kunnen gelden voor de Utrogestan, dus voor mij begint de moelijke laatste wachtweek..*zucht*

Geplaatst

Hallo allemaal,

Jeetje, het is druk geworden hier :blob1:. Ben alweer een tijdje niet geweest maar ben een paar dagen thuis dus heb alles weer even rustig door zitten lezen.

Wij zijn nu met de 3e en laatste IVF bezig. Gisteren de punctie gehad en 16 eitjes gevonden. Dit hadden we niet verwacht want bij de laatste echo op vrijdag zaten er maar 3 blaasjes die groot genoeg waren. De punctie was wel heel pijnlijk en voel me vandaag ook behoorlijk gammel. Heb gelukkig de rest van de week lekker vrij en ben niet van plan veel te gaan doen.

Wel spannend nu hoeveel er bevrucht gaan worden :sign17:. De 1 IVF had ik 13 eitjes waarvan er 3 bevrucht waren, de 2e IVF 5 eitjes en ook 3 bevrucht dus ben benieuw hoe het nu gaat. Misschien houden we wel voor de 1e keer een cryo over :icon_geek: maar daar ga ik maar niet van uit.

Ik wens jullie allemaal ook heel veel sterkte met de komende weken....is wel spannend allemaal!!!

Groetjes

Marielle

Geplaatst

Hoi Marielle,

Fijn dat er zoveel eitjes zijn, nu maar duimen dat er een heleboel bevrucht worden. Ik hoop het meid, dat wordt een spannende dag de 22e. Veel succes en doe rustig aan. Lekker ff thuis, heerlijk!!!

Geplaatst

hoi allemaal

nou de punctie was even pijnlijk maar voor de rest viel het reuze mee.

gelukkig!! de oogst was minder, maar 3 follikels aangeprikt,ze konden maar bij een kant komen.links lag helemaal achter de baarmoeder en er zaten darmen voor,dus ze durfde ze niet aan te prikken.

van die 3 die er wel waren was er slechts een gevuld.

zaterdag mag ik bellen of deze kanjer bevrucht is.

als jullie nou met zijn allen meeduimen.......

luna: weet je al iets?? voor jou net zo spannend vandaag!!

marielle: 16 eitjes,dat is een mooie score! hopelijk zijn er een heel aantal van bevrucht.

liefs druif

Geplaatst

Hoi!!!! Hier goed nieuws!! Er is bevruchting, hoeveel weten we nog niet maar dat horen we morgen in het VU. We hebben morgen de terugplaatsing om 15.30 uur.

Zo, Marielle, veel eitjes! Zou leuk zijn als er ook nog een paar de vriezer in konden! Spannend nu he dat wachten?

Druif, jammer dat ze maar bij een kant konden komen. Wist je trouwens dat in 1 follikel meerdere eitjes kunnen zitten? Wist ik niet, maar het meisje dat na mij kwam had 1 follikel en had uiteindelijk 3 eicellen. Ik had ook echt geen 13 follikels hoor, stuk of 6 a 8 dacht de mevrouw die ze aanprikte en toch 13 eicellen. Maar bij jou zat er eentje in begrijp ik? Spannende dag zaterdag voor je!

Geplaatst

hee luna

wat fijn voor jullie!!

vanaf morgen ook op het wachtbankje!!

spannend!!

dat van die eicellen dat wist ik inderdaad niet,maar het zal er echt maar 1 zijn anders hadden ze dat meteen toch wel gezegd denk ik.

ik duim voor jullie wachtbankers hoor!!!

Geplaatst

Nou ben er weer. Lig lekker op mijn bedje met een warm kruikje op mijn buik.

Ik zat na het uitkleden te wachten en het duurde maar en het duurde maar. Komt de mevrouw terug en ze zegt "ze moeten even zoeken" Ieks zoeken?? icon_eek.gif Maar toen zei ze meteen dat het allemaal zulke mooie embryo's zijn dat ze niet goed kunnen kiezen en dus worden de meningen van meerdere mensen gevraagd en uiteindelijk is er een 9-cellige uitgekozen, die zag er volgens hun het mooiste uit.

Ik had trouwens 4 eicellen bevrucht van de 13. Degene die terugplaatste zei dat ze er wel meer hadden verwacht, maar dat daarentegen deze 4 heel goed door zijn gedeeld. Ik vroeg of de anderen dan 8 of 9 cellig waren. Ja zei ze en er is er zelfs eentje bij van 10 cellen. Die andere 3 gaan ze morgen weer bekijken of ze nog goed doordelen en dan mogen ze de vriezer in. Over 2 weken krijgen we daar dan een brief over. Super he?

Je zag het ook heel mooi op het schermpje (had toch last van mijn blaas, die moest half gevuld zijn) en rechts was een scherm met een heel mooi klompje cellen te zien, dat was die van ons!

Nadat we klaar waren eerst als een speer naar de wc hahaha, dat luchtte wel op.

Dus nu wachten en wachten en wachten tot 2 juni icon_question.gif

Geplaatst

Luna meid van harte met deze prachtige emmy! En nu gaan die vervelende wachtweken beginnen, maar heb plaatsje vrijgehouden op het bankje hoor, welkom op het wachtbankje en ik hoop dat je er uiteindelijk afzweeft van geluk!!!

Geplaatst

luna:

wat een goed nieuws!!!! en nu wachten........wachten........en nog eens wachten.....!!!:worthy:

sterkte hoor met het wachten!!

liefs druif:sofa:misschien kom ik ook snel op dit mooie bankje te zitten!!

Geplaatst

He Druif, weet je al wat? Ben erg nieuwsgierig! Ik hoop zo op goed nieuws voor je!!

Marietje, hoe voel jij je, voel je al wat anders dan anders?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden