Ga naar inhoud

nieuw subforum 40+


Tsjoender

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

 

 

De 'ouwetjes' onder ons hebben nu ook een eigen praathoekje. In dit praathoekje kunnen we bijvoorbeeld praten over de ongemakken én hindernissen die je tegen kan komen op de weg naar een 1e, 2e of 3e kindje. Maar ook de succesverhalen zijn meer dan welkom wat weer lekker positief kan doorwerken.....

 

 

 

Persoonlijk ben ik er erg blij mee, omdat ik nu vergelijkingsmateriaal heb als het gaat om stimulatie, dosering e.d.

 

 

 

Dus meiden, brandt maar los!!

 

 

 

Greetzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Reacties 686
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Vanessa,

 

 

 

Jij verschijnt ook overal hè! :smileinbox:

 

 

 

Lila is 41, maar ja zij is nu zwanger en hoeft natuurlijk niet meer 'echt' mee te praten. Ik hoop dat er nog 'ouwetjes' met lef zijn, want ik voel me bij jullie soms echt oud hoor! :sad2:

 

 

 

Ik ga dus gewoon door!!

 

 

 

Greetzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke smiley heb je gevonden.

 

 

 

Ik werk op een Mac en dan doen die ondeugende dingetjes het niet.....

 

 

 

Vind het wel fijn hoor, een "ouwetje" onder de jonkies. (beetje pesten mag wel, toch?) Je hebt immers meer levenservaring dan ons.

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

 

 

 

No problemo hoor, ik zit niet zo vaak op deze topic omdat het zo eenzaam is in mijn uppie. :dry:

 

 

 

Dus ik zoek de jonkies op en probeer mij staande te houden tussen al dat eierstokken-geweld met héél véél follikels. Hoop met mijn 2e poging ook een duit in het zakje te kunnen doen vwb aantal follikels.

 

 

 

En ja Vanessa, pesten mag natuurlijk zolang je maar respect hebt voor mijn leeftijd:booty:hihihi.

 

 

 

De wens die wij met z'n allen hebben is universeel, maar helaas niet leeftijdloos. Dus uiteindelijk maakt het qua communiceren de leeftijd niets uit.

 

 

 

We gaan ervoor......... YOEHOE!

 

 

 

Greetzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elena,

 

 

 

Ik ben zelf 38 en hoor ook al dat 'geweld' aan van heel veel eitjes etc. Bij mij dus ook absoluut niet het geval geweest. Mocht blij zijn als er twee goed waren van de 4 à 6. Geen cryo's etc. Voel me wel een beetje bij je betrokken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk een topic voor de ouderen

 

( doet me denken aan koot en bie .......ouwere jongere!!! hahahahaha)

 

 

 

ja ik ben 41 ( en een half ;-)

 

en nu zwanger

 

 

 

ben niet zo vaak meer online

 

en vaak gewoon te moe.

 

alles goed hier

 

 

 

en ja je zit vaak als oudere toch tussen de jongere meiden

 

is soms wel ff slikken

 

had ik in het begin tenminste wel

 

dat ik dacht 'tjemig jee ik ben wel al 41'

 

maar aan de andere kant voel ik me veel jonger hoor ( nou ja nu voel ik me soms 80 hahaha moe en ook nog een keelontsteking erbij dus helemaal waardeloos)

 

maar merk het ook wel op school van mijn dochtertje

 

meeste moeders zijn gewoon veel jonger

 

er zijn er niet veel van mijn leeftijd

 

of ja die zijn er natuurlijk wel maar die hebben allemaal veel oudere kinderen.

 

leeftijd voorgezet onderwijs dus tja daar heb ik ook niet echt aansluiting mee

 

maar ja ach

 

ik maak me er niet druk om

 

 

 

hihi

 

suc allemaal en ja ook bij de oudjes kan het nog aanslaan dus houd moed!!!

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tsjoender,

 

 

 

ik wilde je wat vragen, ik heb 1 ivf poging gehad, maar geen terugplaatsing omdat er geen bevruchting was, nu gingen we voor icsi . dubbele dosis gonal,maar nu maar 1 eitje, ik zag bij jou ook, kreeg jij wel een punctie? bij mij willen ze nu afbreken, omdat er maar 1 eitje is.heb je informatie ?

 

 

 

bedankt! gr esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esther,

 

 

 

Vervelend dat er maar 1 follikel bij je groeit..... da's altijd weer een grote teleurstelling.

 

 

 

Bij mijn 1e IVF had ik 3 follikels en daar konden ze er maar 2 'oogsten' omdat die bereikbaar waren en de 3e helaas dus niet. Uit die 2 follikels hebben ze helaas maar 1 eicel kunnen vinden. Zodoende dus toch een punctie gehad.....

 

 

 

Achteraf bleek ik teweinig hormonen gespoten te hebben (moest 2x 150 spuiten Gonal-F en Menopur).

 

 

 

Nu bij de 2e poging wederom maar 3 follikels en waarvan er 2 op de moeilijk bereikbare plaats zitten. Blijk ik wederom teweinig Gonal-F gespoten te hebben en heb daarom nu de IVF afgeblazen om zo niet weer een hele magere oogst te hebben. We doen nu morgen een escape IUI, ondanks de 3 follikels.

 

 

 

In jouw geval zal ik zeker goed nadenken, omdat het ook nog mogelijk is dat er in die ene follikel géén eitje kan zitten en dan is deze poging 'weggegooid' en da's zonde. Persoonlijk zou ik in jouw geval dus voor een IUI kiezen, heb je niet helemaal voor niets gespoten, en bij de gyn navraag doen over hogere dosering of andere medicatie. Geen idee hoe hoog jouw dosering nu is, maar het hoogste dat ze hier in nederland geven is 450iE.

 

 

 

Héél véél succes en hoop dat het de volgende keer beter gaat!!

 

 

 

Greetzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hé Esther, ik had ook maar 1 grote follikel bij de 1e IVF poging. Bij punctie, bleken het er toch meer te zijn. En uiteindelijk waren er toch 2 bevrucht en teruggeplaatst. Zie voor het resultaat mijn banner... Al 38 weken zwanger!

 

Mijn overweging was, je kan nooit zelf een eicel maken, dus koester elke die je krijgt.... Je weet nooit hoe de volgende poging verloopt. Afijn, veel succes met je overwegingen en met het zwanger worden!

 

 

 

En qua forum, misschien moet je de leeftijd verlagen naar 35+? Volgens mij is het dan ook al moeilijk genoeg.... En zijn er dan meer 'oudjes...'....

 

 

 

En wat ik mij afvraag, hoe kan het dat je weer te weinig hormonen hebt gespoten? Slechte info of verkeerde spuit of ... ? Wel heel vervelend!

 

 

 

Hou vol!

 

 

 

groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Niki,

 

 

 

Ik heb toch de poging door laten gaan ondanks die ene eicel, ik ben toch ook 42 en zometeen was het de laatste? ja je weet het inderdaad maar nooit. de icsi poging is helaas mislukt geen deling.ja en je hebt zo weinig kan met 1 eicel. ik had trouwens gonal f dosis 300 nu gaan wij toch voor derde poging [ de gynacoloog gaf weinig kans, maar we doen het toch] en nu ga ik december starten maar dan met menopur? heeft iemand daar ervaring mee??

 

 

 

grjes!!!!!!!!!!!!! esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi tsoender !! heb je iui al gehad? ik kon daar ook voor gaan ,maar ze zeiden dat het geen zin had [ ik heb al in 2007 6 iui gehad, daarom ivf, en nu voor de 2 de poging dan die icsi maar ja wel met 1 eicel. ik heb heel erg zitten tweifelen hierover, je wilt het zo graag , en mijn leeftijd speelt ook mee. ben 42 en ik heb afgelopen maandag gesprek gehad en daar werd ik niet vrolijk van....... wij hebbe toch besproken voor derde poging in december [ hopen dat het er meer zijn...] nu als het goed is krijg in menopur en andere dosis...' grjes!!!!!!! esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee wat leuk!

 

Ik doe mee hier hoor. Ik ben ook 42 jaar en we willen graag voor nog een kindje gaan.

 

Ik ben nu bezig met afvallen en in de hoop iets meer en betere kansen te krijgen voor onze laatste ivf/icsi poging. Waarschijnlijk ergens begin volgend jaar.

 

Afgelopen jaar in: nov 2007 Icsi 1 vroege miskraam. In maart-april-mei cryo's niet gelukt. En in juni een lichte Hcg verhoging, even een innesteling gehad. Aug'08 weer een cryo niet gelukt.

 

 

 

Maar ik vind het erg leuk als er meer meiden zijn die hier over willen bomen, schrijven...

 

 

 

IS er iemand weer begonnen aan een poging?

 

 

 

Groet Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

God ik voel me zo jong maar ben helaas al 45. Acht jaar geleden is Timo (nu dus 7) geboren als resultaat van ICSI (de eerste keer raak!!).

 

 

 

Nu zou ik nog zoooo graag een 2e keer zwanger willen worden, als het kan. Ik vraag me af of de eitjes die voor de ICSI zijn geoogst (heet dat zo?) nog gebruikt kunnen worden. Of ze er ueberhaupt nog zijn... Ik had er toen 17, waarvan 16 van A-kwaliteit. Er zijn er twee gebruikt, waarvan er eentje is "aangeslagen".

 

 

 

Wie weet waar ik in Gent de vraag kan stellen, of deze eitjes nog aanwezig zijn en of ik die nog kan "gebruiken"?? Of worden ingevroren eitjes na een bepaalde tijd vernietigd of gedoneerd? Ik meen weleens gelezen te hebben dat ze bewaard worden totdat de "eigenaresse" 45 is?! Dan mag ik dus wel opschieten. Ik weet nog wel, dat de max. leeftijd 45 was voor het terugplaatsen...

 

 

 

Wie kan mij nuttige informatie geven? (en wat hoop alsjeblieft......)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Wat een drukte ineens..... :occasion14:

 

@ Solecito, welkom hier!! Héél véél succes met je poging voor een 2e! Ik vind het zo gaaf dat je gewoon nog voor een 2e wilt gaan. Ook ik voel me nog 'piep'jong, maar ja die klok tikt maar door. Om gek van te worden :icon_shaking:

 

 

 

@ Anne, ook welkom op het forum. Top dat je ook voor een 2e wilt gaan, zitten in hetzelfde schuitje. Weet je al wanneer je weer gaat beginnen? Uiteraard duim ik ook voor jou.......

 

 

 

@ Esther, ik heb zowel gonal-F als menopur en zit op het maximale aantal eenheden (voor beide 225). Tot op heden geen positief resultaat, maar wellicht dat het voor jou wel goed werkt. Ik duim voor je!!

 

 

 

Ikzelf ben een 1,5 week afwezig geweest op het forum ivm ziekenhuis opname (zie overzicht behandelingen nov/dec, indien je het fijne ervan wilt weten). Enfin, helaas heeft de IUI niets opgeleverd. Waarschijnlijk wel een innesteling geweest, want er werd HCG in mijn bloed gevonden alleen de waarden waren te laag voor een 'goede' zwangerschap.

 

 

 

Ik hou mij de rest van het jaar eventjes gedeisd en in januari wil ik met goede moed weer aan de slag. Mijn lichaam moet zich eventjes herstellen....

 

 

 

Iedereen succes en we houden elkaar wel op de hoogte he!

 

 

 

Greetzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Elena/Tsjoender schreef:@ Anne, ook welkom op het forum. Top dat je ook voor een 2e wilt gaan, zitten in hetzelfde schuitje. Weet je al wanneer je weer gaat beginnen? Uiteraard duim ik ook voor jou.......

 

 

 

Dank je voor het duimen!

 

Ik (of wij) gaan voor nog een kindje, dat klopt. Maaar het is niet het 2de kindje...hopelijk het 4de!

 

Die wens ligt er, maar ben zeker zeker...zielsgelukkig met mijn kinderen nu.

 

 

 

Wel spannend...weer beginnen in januari voor jou? Of vindt je het eng?

 

Hoe voel je je verder eronder?

 

Sterkte met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

 

 

Ik wordt dan pas volgende week 37, maar zou me hier ook willen aanschuiven.

 

Ik heb zelf ook weinig follikels bij onze behandeling en vindt het fijn om jullie reakties te lezen.

 

We zijn nu bezig met onze 2e icsi poging, 1e icsi poging werd 2 dagen voor de punctie afgebroken ivm lage hormoonwaarden. Morgen hebben we onze 4e fm en ben een beetje bezorgd dat die weer afgebroken wordt.

 

 

 

Iedereen hier heel veel suc6.

 

 

 

Groetjes,

 

Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames!!

 

 

 

Laatste weken niet zoveel online geweest, druk druk druk met verjaardag dochter, kinderfeestje :yeswink-1: én sinterklaas. Gaat je niet in de koude kleren zitten maar.... we zijn er weer doorheen gekomen.

 

 

 

Jolanda, welkom hier!! Uiteraard ben je méér dan welkom, want afgezien van je leeftijd zit je helaas in hetzelfde schuitje "te weinig follikels". Hoop voor je dat je toch, inherent aan je leeftijd, alsnog meer follikels aanmaakt bij de volgende poging. We duimen voor je!!

 

 

 

Anne, wat een boel happiness bij jou zeg! Je gaat voor een 4e, wauw!! Volgens mij maakt het niet meer uit een 2e, 4e of 10e kindje. Het gevoel blijft hetzelfde denk ik.

 

 

 

Ga vandaag met het ziekenhuis bellen voor een afspraak in januari. Hoop dan weer snel aan de beurt te zijn, want de tijd dringt...... helaas! En anderzijds zit ik nu ook aan een donor te denken, alleen waar vind je die?!!

 

Iemand enig idee?!?

 

 

 

Greetzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Welkom Jolanda ! Tuurlijk..lekker schrijven hier!

 

Wat erg naar dat je zo weinig follikels maakt. Je kunt er zelf zo weinig mee doen?? of aan doen?

 

Ik hoop dat je FM goed was?? Die van 8 dec? Duim voor je mee dat het goed mag verlopen! Sterkte!!

 

 

 

Elena:

 

Heb je al gebeld?

 

En ga je beginnen in januari?

 

Ik stel mijn laatste poging even uit maar niet heel veel verder, tot in febr. en dan met de pil beginnen.

 

Ben nu nog even bezig met afvallen en dat gaat goed. Kan altijd schelen toch?

 

 

 

Nou zet um op meiden! Sterkte en succes!

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, hier nog een 40-er! Wij zijn bezig voor een derde kindje (hebben een kindje uit 2007 en een uit 2008). Helaas zijn onze eerste 2 cryotp mislukt. We hebben nu geukkig nog 6 cryos dus kunnen relatief makkelijk door naar de volgende poging. Ik vroeg me af waar jullie verzekerd zijn. Ik hen een aantal maatschappijen gevraagd hoe zij omgaan met 40+ en ivf en tot nu toe lijken de reacties wel hoop te bieden maar ik moet ze nog goed lezen (weet dat ik aan de late kant ben). Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Uiteraard wens ik jullie allemaal heel veel succes met jullie behandelingen!!! Charlotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden