Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Menstruatie stelde bij mij niets voor. Meer afscheiding dan echt vloeien. Duurde ook maar 4 dagen terwijl ik normaal 8 dagen ongesteld ben. Lang leve de Deca!

Liefs,

Vanessa

• Reacties 431
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Menstruatie stelde bij mij niets voor. Meer afscheiding dan echt vloeien. Duurde ook maar 4 dagen terwijl ik normaal 8 dagen ongesteld ben. Lang leve de Deca!

Liefs,

Vanessa

hahhaha Oke dan hoef ik me nergens druk om te maken...wibel

Geplaatst
Toch wel erg fijn, dat je dit soort dingetjes hier even kunt checken.

Meiden, we doen het goed zo saampjes!

Liefs,

Vanessa

Ja ik vind het erg fijn dat je hier met al je vragen en twijfels terecht kan....

het is voor ons een hele nieuwe ervaring..... en het is erg fijn om te kunnen vragen en ervaringen te kunnen lezen van dames die met het zelfde bezig zijn als wij......

Geplaatst

Morgen dan eindelijk beginnen met puregon, hoop dat het dan snel 10 dec is

dan hebben we de punctie.....

Ik kan niet wachten tot ik de TP heb......

Geplaatst

Ik ben vanochtend even naar de huis arts gegaan omdat ik door dit alles echt slecht in mijn vel zit...het is echt een geweldig mens mijn huisarts het is tevens ook een vertrouwings persoon van mij ik kan met alles bij haar terecht, heb even me hart gelucht en even flink gehuild.... lucht opzich best op.....

Ik wist niet dat ik me zo depri zou voelen, maar ik voel me echt slecht, je droom is zo dicht bij maar

niks is zeker in deze race en dat maakt het allemaal zo pijnlijk.... het is allemaal net een lot de lotterij..

Kreeg vandaag een mailtje van een vriendin, zie ik je het weekend, en ik ben trouwens zwanger? als of het niks was.... Pfffff

Geplaatst

Oh mijnbaby toch... dat is vreselijk... ik begrijp hoe je je voelt. Kl*te :fist:

Maar meisje je moet dat even laten bezinken en ja onze vrienden en familie kunnen er alleen maar zijn voor ons maar hun leven stopt niet met draaien en sommigen worden makkelijk zwanger, anderen net iets moeilijker, nog anderen moeten de mmm door zoals wij.

Ik vind het heel heel erg voor je. Tijdens mijn eerste behandelingsjaar zijn er al tussen 5 en 10 zwangeren geweest in directe omgeving. En elke keer moet ik op mijn tanden bijten en even laten bezinken... ik steek het ook niet onder stoelen of banken hoor dat ik het daar moeilijk mee heb. Achteraf zien ze dan dat ik oprecht blij ben voor hen maar niet de eerste dag...

Probeer vol te houden, plan iets leuk, etentje, badje, ontspan je en probeer weer te lachen...

Vraag een MEGA knuffel aan iemand die je graag ziet...

:sunny:

Geplaatst

Hoi Mijnbaby,

nou, ik maak net hetzelfde mee! naast dat ik ook niet zo heel gezellig ben en niet vrolijk, ging ik net een cadeautje kopen bij Rituals. Met de verkoopster had ik maanden geleden een keer een gesprek over zwangerschap en als ik daar kom hebben we het daar soms over. en nu was ze dus zwanger. Ik jaloers! Ik vind wel dat het went trouwens. In het begon moest ik altijd huilen en kon ik het niet leuk vinden voor anderen, maar ik krijg denk ik eelt op mijn ziel.

Hoop dat je je na het gesprek en na de mail van je vriendin toch nog een beetje opgelucht voelde. En volgens mij komt na een diep dal een hoge top! Mijn vriendin was burn out nabij en ging al minder werken en nu is ze zwanger. er is hoop!

liefs mamalou

Geplaatst

Bedankt meiden, dit had ik echt even nodig.....

De ivf behandeling is natuurlijk niet niks, en het heeft gewoon een grote impact op mij lichamelijk en geestelijk.... Je bent onbewust veel bezig met de ivf behandeling..... Het gesprek met mijn huisarts heeft me behoorlijk goed gedaan, heb even alles gezegt wat op mijn hart lag, en lekker even gehuild....

Net zoals bij jullie zijn er in mijn omgeving ook verschillende mensen zwanger of onlangs bevallen, en natuurlijk gun ik het iedereen.... het is alleen zo vervellend dat wij niet op een natuurlijke manier lekker zwanger kunnen raken net als de rest, maar goed ik moet me er bij neerleggen, en ik moet wennen aan tegenslagen want daar kan ik heel slecht tegen......

-xx-

MIJNBABYwibel

Geplaatst

hoi mijnbaby,

het is niet leuk he. ik heb ook geen idee waarom de een makkelijk zwanger wordt en de ander niet. maar iedereen heeft wat. Je wordt er wel sterker van denk ik en alles is ergens goed voor....

liefs mamalou

Geplaatst
hoi mijnbaby,

het is niet leuk he. ik heb ook geen idee waarom de een makkelijk zwanger wordt en de ander niet. maar iedereen heeft wat. Je wordt er wel sterker van denk ik en alles is ergens goed voor....

liefs mamalou

Ja dat is waar.. We moeten het er maar mee doen!

en hopen op een zwangerschap!

voor jou gaat het nu allemaal wel heel snel he? spannend....

Geplaatst

Ik heb vanochtend voor het eerst Acupunctuur gehad, was wel een aparte iets haha... was opzich erg lekker, ik kreeg naalden bij me onder benen, 1 op me voorhoofd en op me buik.. was erg lekker... en als het ook nog eens helpt dan ben ik BLIJ....

Vandaag beginnen met Puregon!!:tongueP:

Geplaatst

Hoi Mijnbaby,

kreeg je ook een warme lamp op je buik? Dat is helemaal lekker!

ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een hot stone massage omdat ik niet helemaal naar Amsterdam wilde voor de chinese massage, maar volgende keer ga ik mooi weer naar Amsterdam!

moet toch een beetje relaxed zijn maandag :)

voel je je weer wat sterker?

Geplaatst
Hoi Mijnbaby,

kreeg je ook een warme lamp op je buik? Dat is helemaal lekker!

ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een hot stone massage omdat ik niet helemaal naar Amsterdam wilde voor de chinese massage, maar volgende keer ga ik mooi weer naar Amsterdam!

moet toch een beetje relaxed zijn maandag :)

voel je je weer wat sterker?

Hallo Mamalou,

Nee ik kreeg geen warme lamp op me buik, ik zal er volgende week zaterdag wel om vragen! Massage s zijn heerlijk............. lekker man!! en ja je mag je zelf zo nu en dan wel verwennen....

Ik ben gister begonnen met Puregon, eindelijk... en 6 dec mijn eerste FM....

vind het wel apart dat ik dan de 10e al mijn punctie heb ( als alles goed zit dan he) gezien ik zo vaak lees dat dames verschillende Fm hebben.... ik zal morgen we even bellen met het ziekenhuis.....

Ik voel me wel iets beter, maar ik ben niet me zelf ben heel emo... komt echt door de hormonen zo ben ik normaal helemaal niet....

Hoe is het met jou????

Geplaatst

hoi mijnbaby,

die lamp is echt een aanrader, maar dat zal ook wel overal anders zijn.

wel snel idd, maar mijn ervaring is dus dat die punctie net zo gemakkelijk wordt verschoven.

ik heb m morgenochtend half 10. ben heel benieuwd en ga ook wel uit dat het niet gaat lukken met zo weinig follikels, maarja, probeer ook weer een beetje positief te blijven.

ik had gisteren een grote dip maar nu gaat het wel weer.

succes met spuiten!

x mamalou

Geplaatst
hoi mijnbaby,

die lamp is echt een aanrader, maar dat zal ook wel overal anders zijn.

wel snel idd, maar mijn ervaring is dus dat die punctie net zo gemakkelijk wordt verschoven.

ik heb m morgenochtend half 10. ben heel benieuwd en ga ook wel uit dat het niet gaat lukken met zo weinig follikels, maarja, probeer ook weer een beetje positief te blijven.

ik had gisteren een grote dip maar nu gaat het wel weer.

succes met spuiten!

x mamalou

Klopt het is allemaal steeds maar weer afzien, Ik heb een heel strak schema,

omdat ik mijn punctie dus onder Sedatie doe, en daarbij een anesthesist aanwezig moet zijn, kan de punctie alleen op woensdag. Ik ben daarom erg benieuwd naar me eerste FM.... kan namelijk alle kant op.... het kan zomaar zijn dat het er super uit ziet, maar kan ook zo maar dat het allemaal nog maar te klein is enzo... Pffff..... Spannend....

Hoop dat ik er heel snel van af ben....

Maar jij heb morgen dus je punctie.... Spannend........!!!!!!!!

Heel veel suc6 en hoop op goed resultaat!!

Geplaatst

Nog 10 dagen tot de punctie...........................> Kan niet snel genoeg gaan......

:StopBugginMe:

wie weet zit ik bijna op het wachtbankje....

vandaag 2e dag Puregon.... tot zover gelukkig nog geen bijwerkingen, ik ben benieuwd of je naar een paar dagen iets moet voelen in je buik??

spannend allemaal.... kan haast niet wachten op mijn eerste FM....

Geplaatst

Ik ben vorige week dinsdag ongesteld geworden normaal ben ik het maar 4 dagen, maar dit keer merk ik dat ik tot vandaag nog een beetje bruine afscheiding.... Dit heb ik normaal nooit....

Help?

Geplaatst

Hoi Mijn Baby,

Ik had daar, na pilgebruik, ook last van. Is helemaal niet ernstig!

Ook met het gebruik van de Utrogestan de laatste week had ik last van bruine afscheiding (vanaf de dag dat ik positief had getest). En tot nu toe is alles goed gegaan.

Groetjessssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst
Hoi Mijn Baby,

Ik had daar, na pilgebruik, ook last van. Is helemaal niet ernstig!

Ook met het gebruik van de Utrogestan de laatste week had ik last van bruine afscheiding (vanaf de dag dat ik positief had getest). En tot nu toe is alles goed gegaan.

Groetjessssssssssssssssssssssssssss

Bedankt Hildever,

Ik vond het een beetje vreemd omdat ik hier nooit last van heb,

maar goed dan hoord het erbij....

Voor jou schiet het al erg op he.... Nog even en je heb je kleine lekker in je armen.....

Geplaatst

Tja, het komt steeds dichterbij, en aan de andere kant is het allemaal ook nog heel onwerkelijk en staat het nog ver van me af! Ach, nog ruim 8 weken!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi mijnbaby,

het is volgens mijn ziekenhuis 'normaal' dat je een andere menstruatie hebt. komt door de hormonen...

ik heb vanmorgen de punctie gehad en die viel reuze mee!

liefs mamalou

Geplaatst
Hoi mijnbaby,

het is volgens mijn ziekenhuis 'normaal' dat je een andere menstruatie hebt. komt door de hormonen...

ik heb vanmorgen de punctie gehad en die viel reuze mee!

liefs mamalou

Ik heb toch maar even gebeld met het ziekenhuis, en ze zeiden inderdaad dat het niks ergs is.... ben gelukkig weer opgelucht!

Wat fijn dat de punctie is mee gevallen, Pfff ben je daar te minste van af...

En je hoort 1 van deze dagen zeker hoeveel er bevucht zijn? binnen hoe lang laten ze dat normaal weten...?

Geplaatst

Gelukkig geen rare afscheiding meer... Ik heb wel een beetje het gevoel als of ik iets voel in me onderbuik, door de puregon....

het is nu allemaal zo spannend, gezien ik 6 dec voor mijn eerste Fm meeting moet, en ja daar uit zal blijken of er wat is gegroeid en of het groot en goed genoeg is voor de punctie van 10 dec.... zo niet dan zal het worden verzet...

Deze week kan niet snel genoeg gaan....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden