Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haaai Mamalou,

Lief dat je aan me heb gedacht!! We lopen inderdaad gelijk op....

Hoop voor ons beiden dit keer meer geluk!!! Suc6 meid

Dikke zoen

Mijnbaby...

• Reacties 431
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Heerlijk op vakantie Mijnbaby. Lekker zinnen kunnen verzetten, is altijd goed. Geniet ervan. Ga je de zon en/of de sneeuw opzoeken?

liefs, Stéphanie

Haai Stephanie,

Ja we hebben er zin in, lekker even weg.... we gaan de zon opzoeken we gaan naar de Dominicaanse republiek... we beginnen tevens ook tijdens ons vakantie met Deca...

Verder alles goed met jou en de kleintjes???? Ben stiekem jaloers ik wil ook zo graag een tweeling hahaha

Gun het jullie van harte!!!

Geplaatst

Ja zeker spannend weer, succes meid, en lekker genieten van je vakantie!

Geplaatst
Fijn dat jullie weer kunnen beginnen.

Succes!

Liefs,

Vanessa

Thnx Vanessa, moet zeggen we hebben er weer zin in, en we binnen met frisse moed... en wie weet..... ik blijf hopen op mijn wondertje!!

Geplaatst

Hoi Mijnbaby,

Start 2e IVF poging én lekker vakantie voor jullie... een ontspannen begin als het goed is. Hou 't vakantiegevoel zo lang mogelijk vast tijdens deze poging enne: succes met spuiten weer!

• 2 weken later...
Geplaatst

Terug van weg geweest, en nog steeds in de race hahah... Vakantie was heerlijk zon zee en heerlijk en lekker eten.....

Ben in middels al weer 9 dagen aan het prikken en tot zover gaat alles goed... Ben gestopt met de pil dus nu wachten op de rode kruis hahha, en dan mag ik een afspraak maken voor een uitgangs echo ( wilde ik zelf, wil zeker weten dat het goed zit naar mijn vorige mislukte poging)

Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!!!

XXXX

Geplaatst

Welkom terug, meid!

Kan niet anders of deze vakantie heeft je/jullie goed gedaan; nu zo lang mogelijk vasthouden hoor dat relaxte!!! Doe er je voordeel mee...

Geplaatst

Thnx moon, we zijn er weer... hahah heb er al weer 10 dagen deca op zitten schiet dus lekker op.... mag al weer bijna aan de puregon....

Jij veel suc6 morgen!!! hoop dat het jullie jaar wordt!!

Geplaatst

Ik begin de eerste ivf stress al weer te voelen, beghhhhhh.... Ik kon er gister avond gewoon niet van slapen, was maar aan het denken en piekeren....

Ik moet zondag beginnen met de puregon... ik ben vorige week zaterdag gestopt met de pil en ben nog steeds niet gaan menstrueren... Ik moet het voor vrijdag ochtend worden anders ik moet ik het ziekenhuis inlichten..... en dan kan er weer 1 en ander veranderd worden ik heb daar geen zin in ik wil het gewoon worden......

Nooit gedacht dat ik het ooit zo graag wilde zijn net als nu.... bring it!!!

Geplaatst

hallo,

mmm ik ken dat gevoel, probeer rustig te blijven want als je je er op gaat focussen dan kan het nog langer uitblijven door de stress. Heb je je schema van vorige keer nog? Dat heeft mij deze keer gerustgesteld, ik dacht ook dat ik achter zat maar alles loopt ongeveer gelijk op.

Probeer te ontspannen, we hebben het niet in de hand dus ...

Het komt wel :) desnoods beetje later maar je gaat snel kunnen beginnen voor een nieuwe poging en dat is het belangrijkste.

Ik zal voor je duimen

Geplaatst

Gelukkig ben ik gister als nog gaan menstrueren, ik kon vandaag bijna geen vrij nemen dus had ik gevraagd of ik morgen voor een uitgansecho mocht komen, de arts zei dat het niet nodig was omdat ze dacht dat na 2 maanden alles wel goed moet zitten, scheeld me een ziekenhuis bezoek!!! Het weekend mag ik al weer beginnen met puregon.... als het dit keer maar wel goed gaat.....

Ik kan niet wachten tot me eerste Fm ( op 22-2) hoop dat het beter nieuws is

als de volgende keer, moet haast wel ik moet nu 100 spuiten ipv 150 dus ja....

Grt

Mijnbaby

Geplaatst

Thnx dames,

Het ging op vakantie allemaal zo goed, ik heb namelijks na gedacht over het ivf, dat terwijl ik wel elke dag aan het prikken was en aan de pil was.... Nu ik terug ben merk ik weer dat ik het niet los kan laten, ik zit er voldurend mee in me hoofd, ik voel me vandaag ook onwijs depri en wil niks liever dan huilen, maar dat kan helaas niet gezien ik aan het werk ben.... zie het even allemaal niet meer zo zitten... al die onzekerheid en al die stress en spanning... ben het even allemaal goed zat!!

Geplaatst

Hey Mijnbaby, dat is normaal meisje... laat je eens goed gaan... Ik probeer niet te wenen op het werk maar ik steek mijn emoties minder weg. Pff energie verspillen aan het wegsteken van je emoties is het ook niet altijd waard.

Gelukkig is het bijna weekend en kan je beetje uitrusten. Neem wat tijd voor jezelf, probeer dingen te doen zoals je deed op vakantie, samen er tussenuit, badje samen, wandeling, lig eens wat langer in bed en praat over wat je bezig houdt dat helpt alles weer beetje in perspectief. Het is misschien omdat je niet alleen terug moet beginnen werken maar ook plots de IVF stress, dat is niet niks hé !!!

Geplaatst

Thnx Sofie....

Het is inderdaad niet niks, en omdat ik het zo graag wil houd het je dus

ook echt heel erg bezig al die vraagtekens???? Al die stres en spanning...

Ik heb dit weekend een druk weekend, hoop dat ik het een beetje

los kan laten dit weekend...

Ik heb respect voor dames die al jaren bezig zijn....

Geplaatst

hoi mijnbaby,

houd moed he! Ik ken die dipjes wel hoor, iedereen die met IVF, ICSI of IUI (en andere vormen die ik niet zo goed ken) bezig is, herkent ze vast wel.

je komt er vast weer doorheen en straks zitten we allemaal met bolle buiken naar elkaar te vertellen over onze kwaaltjes :)

liefs mamalou

Geplaatst

@ Mamalou: Ja gelukkig hebben we zo nu en dan allemaal zo een dipje en ben ik dus niet de enige al voelt het op dat moment wel zo.... ben vandaag al weer bijna 2 weken bezig en als alles mee zit ( moet positief denken) dan heb ik over 2 weken mijn eerste punctie...

Maar goed moet het nog allemaal even afwachten, dit weekend eerst beginnen met puregon....

Trouwens dames ik heb een vraag, spuit je puregon en deca tot aan de punctie door? of stop je daar iets van te voren al mee?? gezien ik de vorige keer niet zo ver ben gekomen is het voor mij even onduidelijk... hoe de laatste dagen voor de punctie er uitzien...

Geplaatst

Ik ben 2 maanden aan de pil geweest, en zaterdag mocht ik dan eindelijk stoppen met de pil, 5 dagen later was ik eindelijk ongesteld geworden ( donderdag middag) Ik had onwijs last van mijn buik, normaal heb ik dat de eerste dag helemaal niet, kortom naar hevige buikpijn ging ik naar de w.c en ik schrok me dood, ik zag een onwijs groot stuk stolsel, normaal heb ik wel eens wat maar dan echt hele kleine stukjes maar dit was echt een schok en zeker omdat ik dit nooit eerder heb mee gemaakt, ik had meteen het ziekenhuis gebeld in de wc nog wel, en die zeiden van ja ik denk dat het stolsel is......

Wie heeft zo iets ook wel eens mee gemaakt??? Ps het is 1 mallig gebeurd en dat was dus afgelopen donderdag.... Misschien kwam het omdat ik al paar maanden de pil heb geslikt??

Geplaatst

Hi Mijnbaby,

Ik ben 4-5 weken aan de pil geweest en toen ook moeten wachten op ongi. Dit duurde langer dan verwacht, maandag laatste pil, pas de zaterdagmiddag ongesteld (een week geleden). Ik had deze keer ook heel veel stolsels en ook groter dan normaal (heb de ene keer meer dan de andere keer - verschilt nogal). Maar ik vond het ook opvallend veel stolsels en ook duurde de hele menstruatie langer naar mijn idee en was er meer en heviger bloedverlies. Maar nu is het weer over gelukkig (sinds donderdag). Ja, misschien dat dat met de pil te maken heeft? Ik weet het ook niet.

Anyway, veel succes en houd de moed er een beetje in. Positief blijven denken, dat helpt echt! ;-)

x leonore

Geplaatst

Dames dames....

zoals jullie misschien wel zien is het 3.11 uur ik ben net een half uurtje thuis van de bruiloft van mijn nichtje, ik ben erg druk geweest vandaag, naar de kapper geweest en ff de stad in geweest, en door alle drukte ben ik vergeten DECA te PRIKKEN.... Ik heb dus net om kwart voor 3 geprikt...... Wie weet of die gevolgen kan hebben op mijn ivf poging???????????? dames help.... Gezien het morgen pas zondag is en ik niet naar het ziekenhuis kan bellen hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden