Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey mijnbaby,

Heb geen ervaring hiermee. Staat er niet over in de bijsluiter?

Anders toch ff contact zoeken met je ziekenhuis!

• Reacties 431
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi mijnbaby,

ik weet het ook niet. misschien inderdaad toch even proberen het ziekenhuis te bereiken. er zal toch wel iemand aanwezig zijn? of even op internet struinen... ik denk zelf: beter laat dan nooit. hoe laat spuit je normaal? 's avonds? dus je bent zeg maar 6 uur te laat. tsja, moet vast een keer kunnen, en je bent ook nog maar pas begonnen met spuiten, toch? ik denk dat het niet zo heel erg is. probeer er niet teveel over in te zitten. zorgen maken helpt ook niet. we zijn allemaal wel eens te laat met spuiten (paar uur ofzo), dus het kan vast niet zo heel veel kwaad.

succes ermee en laat ons weten wat je er nog over uitvindt.

x leonore

Geplaatst

Hallo Lenora en Jane...

Bedankt voor jullie reactie, normaal spuit ik niet elke dat precies om

de zelfde tijd stip, bij mijn voorgaande ivf poging was dat ook het geval

en toen zag alles er goed uit, ik spuit normaal tussen 18.00 en 22.00..

Gister was ik het door de drukte helemaaaaaaal vergeten, in de bijsluiter staat alleen

als je hem een hele dag bent vergeten mag je geen dubbelen nemen de volgende dag en moet je contact nemen met het ziekenhuis. ik ga er dus van uit dat het nog geen mega ramp is althans dat mag ik hopen........ ik ga vandaag gewoon door met spuiten en bel maandag wel even naar het ziekenhuis....

Geplaatst

Dames dames,

Ik heb me wederom weer te veel zorgen gemaakt voor niks, ik heb zondag middag gebeld naar het ziekenhuis, en kon gelukkig mijn vraag neerleggen bij een IVF verpleegkundige...

die zei dat ik me geen zorgen hoefte te maken over het feit dat ik 1 keer zo laat deca had geprikt... ze zei Deca blijft lang in je lichaam zitten en het is dus geen enkel punt, Ook hoef je niet elke dag om op het zelfde tijd stip te spuiten als het maar tussen 16.00 en 00.00 gebeurd......

Geplaatst

Hi mnijnbaby,

Gelukkig maar, goed dat je ff hebt gebeld. Succes met spuiten, wanneer begin je met GonalF?

Liefs,

Jane

Geplaatst

@ Sofie: echt een opluchting inderdaad, ik was me echt kapot geschrokken.... en ze zijn bij UMC utrecht erg behulpzaam, dus dat is erg fijn! Ps wat fijn dat je meeting er vandaag goed uitzag!!!

@mamalou: Klopt inderdaad, het moeten tussen 16.00 en 00.00 gebeuren en de rest mag je zelf invullen.... ( umc utrecht) hoe is je 1 Fm gegaan??????

@ Jane: Ik ben vanaf gister met de Puregon begonnen... vandaag dag 2.... spannend....

Jij mag morgen al weer voor de punctie wat fijn, heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel suc6 en hou ons op de hoogte!!!!!

Geplaatst

Dus jij schiet ook al lekker op! Als je eenmaal aan het stimuleren bent gaat het heel snel.

Morgen idd de punctie, ondanks dat het de 3e keer is vindt ik het wel weer een btje spannend. Je weet nu wat er gaat komen, ik had de vorige keren niet veel pijn ofzo maar prettig is anders. Gelukkig duurt t maar kort!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Ik voel me down en voel me mega onzeker over de 2e IVF poging.... we zijn al weer 16 dagen bezig met spuiten, en ben zo bang dat het misschien wel weer allemaal voor niks is.. Ik heb even me buik vol van al die prikjes enzo... Beghhhhh.......

Ik zit met me zelf in de knoop, elke keer weer moeten aan horen die is zwanger en die dit en die dat, ik gun het iedereen echt waar, maar goed leuk is het niet om te horen.....

voel me echt emo, bang voor wat nog gaat komen.... wat als het weer niet goed is?

hoe graag ik ook me gedachten ergens anders op wil zetten het gaat niet, ik kan aan niks anders denken dan aan de ivf poging, ondanks dat ik een druk bestaan heb en veel leuke dingen doe, is en blijft het moeilijk....

Ik hoop dat dit snel achter de rug is.... ik heb het helemaal gehad.... ik heb er de kracht haast niet meer voor....

Geplaatst

Hey meisje... ja het is en het blijft een strijd en een emotionele roetjsbaan hé.

Ik begrijp je heel goed. Wij hebben ook fantastisch leven maar wat ik ook doe, het afgelopen jaar is beheerst door IVF, wachten, triest zijn etc

Probeer je te ontspannen, denk terug aan je afgelopen vakantie en plan een romantisch avondje met je man. Een knuffelmoment, verwen jezelf.

En emoties mag hé, dat is normaal !! Het is goed dat je je emoties kan laten komen, laat je troosten door je man, familie, vrienden...

Je moet soms door de moeilijke momenten om weer hoop te voelen.

Sterkte

Geplaatst

Het is en het blijft erg moeilijk, Ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen in te plannen zodat ik lekker bezig ben en dat lukt aardig, maar toch blijven de gedachtens bij de IVF poging...

Zoveel mensen in me omgeving zijn zwanger, en ja erg leuk voor ze enzo, maar toch is het elke keer weer bij het horen, een steek in mijn hart gezien bij mij niks zeker is???? Ik wil dat dit gauw voorbij is, ik merk dat ik op dit moment weer erg down, het brengt zoveel stress met zich mee, soms denk ik echt van fuck it, ik wil niet meer....Hoe graag ik dingen ook positief wil in zien ik kan niet meer positief denken omdat er zoveel mis kan gaan en ja, laten we eerlijk zijn 1 op 4 wordt maar zwanger van een IVF poging ( per poging dan)

Ik kan gewoon niet wachten op mijn eerste fm.... Hoop op betere berichten dan de vorige keer....

Geplaatst

Hey mijnbaby,

Mn vriend en ik zeiden laatst al tegen elkaar dat deze ivf poging maar snel voorbij moest zijn zodat we weer verder kunnen met ons leven.

Het beheerst je leven gewoon, da's wel duidelijk.

Probeer wel positief te blijven ook al valt het soms niet mee. Ik geloof er heilig dat als je echt graag iets wil dat het dan ook gebeurt,

vroeg of laat. Daar hou ik me aan vast!

Sterkte,

Jane

Geplaatst

Hallo Jane,

Gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo over denkt.......

Ik ben best positief, maar als je dan zo een Down dag heb

dan is niks goed en wil je het liefst meteen stoppen en me oude

leventje terug.... Maar we gaan er voor, kinderwens staat hoog in ons

wenslijstje ( op nummer 1)

Heel veel suc6 morgen, en zet hem op!!!

Geplaatst

Thanx mijnbaby! Het gaat ons gewoon lukken!

Girlpower!!!

Geplaatst

Thnx Moon!

Morgen weer een nieuwe dag, ben lekker vrij dus dat is wel fijn....

Voor jou schiet het ook al op he, bijna en dan al weer de punctie...

Geplaatst

Ja, donderdag punctie.

Aan de ene kant fijn (eíndelijk!!! en gelukkig komt het tot een punctie...), aan de andere kant iets om lichtjes tegenop te zien... Nou ja, het duurt maar kort gelukkig.

Hou het goede gevoel vast vandaag, jij bent ook richting punctie aan het werken tenslotte... daar heb ik alle moed op; dat het deze poging voor jou ook goed verlopen zal!!!

Geplaatst

De punctie is zo voorbij en dan heb je lekker de TP........Hoop dat alles goed verloopt!!

Ja zat gister zwaar in een dip en ben er vandaag ook nog niet helemaal uit, maar we doen ons best... Ga zo lekker zonnebanken lekker even relaxen misschien helpt dat wel....

xxx

Geplaatst

Zonnebankje was heerlijk heeft me echt goed gedaan, daarna lekker boodschapjes gedaan... Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken, maar het is moeilijk....

Ik heb het gevoel dat me buik een beetje is opgezet, ik ben nu pas 3 dagen aan de puregon.... maar misschien zit het tussen me oren??? Ik hoop het namelijk niet vorige keer, was dat namelijk omdat er te veel aan het groeien was.....

Geplaatst

Kan zijn... dat het tussen je oren zit. Je hebt de schrik er wat dat betreft natuurlijk toch in zitten, heel begrijpelijk. Kan ook écht zo zijn, dat je buik opgezet is, maar dan nog kan het meerdere redenen hebben.

Je eerste follikelmeting is spannend, maar zal hopelijk geruststelling betekenen voor jou en je partner.

Meer dan je nu doet: proberen te ontspannen kun je niet doen...

Geplaatst

Dat is zo moon, moet het gewoon even laten rusten... gezien mijn eerste Fm toch aanstaande zondag is moet ik gewoon even geduld hebben.....

En ja de vorige keer was een enorme schrik voor ons, maar goed dat was de vorige keer

nu spuit ik ook minder dat toen dus ja, moet allemaal goed komen......

Geplaatst

Ik ben sinds vandaag eindelijk niet meer ongesteld, ik ben het normaal maar een paar dagen, maar dit keer was ik het heeeeeeeeeeeeel weinig maar wel echt een week....

Vandaag gaat al weer de 5e puregon prik er in... en dan nog een paar dagen tot mijn eerste FM, ik ben zo benieuwd..... moet helaas nog even wachten....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden