Ga naar inhoud

Wie zit er op dit moment in een KID traject??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oke. dat is duidelijk Dreamer ;-)

In Rijnstate is de wachtlijst nu een jaar ongeveer (na de intake en daar moet je ook een half jaar op wachten geloof ik)

Mijn ei was al weg.... maar toch meteen IUI gedaan omdat ik nog mooi helder slijm had. Dus..nu maar hopen dat het eitje nog lekker onderweg is!

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij lopen in Rijnstate en daar doen ze de inseminatie in de baarmoedermond maar niet in de baarmoederholte. Het is een beetje moeilijk uitleggen maar ze noemen dat daar KID. Op die manier brengen ze een rietje gewoon zaad in de baarmoederMOND. Maar dat kan niet in de baarmoederholte want dan krijg je krampen ofzo. Het inspuiten in de baarmoederHOLTE noemen ze daar IUI-D. Maar dat kan niet met gewoon zaad. Ze voegen dan 3 rietjes samen en dat moet op een bepaalde manier bewerkt worden in het laboratorium. Volgen jullie hem nog?? Ik vind het ook maar een ingewikkeld verhaal maar zo zit het dus. En omdat ze 3 in plaats van 1 rietje gebruiken betaal je dan ook in plaats van 100 euro 300 euro. Dan zou je denken ook 3 keer zoveel kans. Tenminste dat dacht ik. Maar toen ik dat navroeg bij de arts zij hij dat dat niet zo was. Je hebt wel iets meer kans want je brengt het zaad dan echt hoger aan dus dichterbij het ei maar het is niet zo dat je dan ineens 3 keer zoveel kans hebt. En vanwege de toch wel hoge kosten hebben we besloten het dus toch maar bij KI-D dus inspuiting in de baarmoedermond en niet voor IUI-D te houden.

O ja het heet officieel intracervicale inseminatie wat wij doen maar in Rijnstate noemen ze het KI-D want dat is een bekendere term.

Iedereen weer veel succes met alle KID, IUI of wat dan ook ! groetjes van zwaan

Geplaatst

Ik wist niet dat ze bij Rijnstate voor IUI zo veel geld vragen! Vind ik niet kunnen eigenlijk.. Ik ben bij Geertgen en daar betaal ik dus 100 euro per keer voor IUI-D

Ik hoop dat je snel zwanger bent zwaan, zodat je niet aan de IUI of IVF hoeft natuurlijk!

Sterkte!

Geplaatst

@Zwaan: dat betekend dat ze bij jou nu insemineren met onbewerkt zaad.

Bij IUI wordt al het prostaatvocht weggehaald, want dat mag niet in de baarmoeder komen (daar krijg je die krampen van)

Bij de bewerking halen ze ook de slechtere zaadjes weg en blijven er dus minder zaadjes over.

Vandaar dat ze dan meer rietjes nodig hebben.

@Kriskras: het is een hoop geld, wat je er ook per keer voor moet betalen.

En dat gaat alleen maar duurder worden naarmate het donorzaad schaarser wordt.

Maar als je ervan afhankelijk bent heb je het ervoor over.

Maar ik moet zeggen, ik ben wel blij dat wij gewoon 1 bedrag betalen vooraf.

Zo ben ik er toch minder mee bezig dan wanneer ik elke keer moet betalen ervoor.

Vind jij het prettig dat je per keer moet betalen?

Of zou je ook liever 1 bedrag betalen?

@Loes en Stacey: al zenuwachtig voor dinsdag dames?

Ik wel hoor!

Liefs Dreamer

Geplaatst

ik ben blij dat jullie het zo duidelijk uitleggen hoe het steeds in elkaar zit met al die rietjes, bewerkt en onbewerkt etc.

wij hebben a.s. dinsdag intake gesprek. Ben nog niet echt zenuwachtig maar kijk er wel heel erg naar uit. Tenmiste het gevoel dat we weer een stapje vooruit zetten.

Nog een heel gedoe om onze medische gegevens op te vragen vanuit nijmegen. Ben al 4 weken bezig met brieven sturen en bellen. En alleen de gegevens van de uroloog zijn nu eindelijk doorgestuurd naar het mck. Van de gyn. hebben we nog steeds niets gehoord. En als ik bel zeggen ze dat ze niet na kunnen kijken of het al doorgestuurd is en dat ik geduld moet hebben.

Fijn weekend dames, ik ga zo boodsch doen en dan in de tuin hangen en vanavond komen mijn zusje en dr vriend bbq-en dus wordt als het goed is een gezellig dagje vandaag.

Geplaatst

Hoi Dreamer, wij betalen ook een half jaar vooruit, dus 600 euro voor 6 pogingen. Dat is inderdaad wel fijn.

Stacey, ik heb alle gegevens naa rmijn eigen adres laten sturen en daarna zelf naar de kliniek gebracht. Ik heb overal nu een kopie van thuis, ik vind het wel prettig om overal van op de hoogte te zijn. ;-)

Sterkte allemaal!

Geplaatst

Dreamer: En hoe was het vandaag?

En er had nog iemand een afspraak bij het MCK toch? Wij hadden ook vandaag een afspraak om het profiel in te vullen. Een korte afspraak, maar ja toch weer een stapje verder.

Geplaatst

@Stacey: hoe is de intake gegaan?

Hoe vond je het MCK?

Moest je smorgens of smiddags?

Ben benieuwd!

@Loes: moesten jullie smorgens of smiddags?

Wij waren best een tijd bezig met het 2e gesprek.

Heb je nog verdere afspraken staan of is het afwachten geblazen vanaf nu?

@All: vanmorgen de 1e FM gehad.

Bmslijm was 6,4 mm.

Links zaten allemaal kleine eitjes.

En rechts zat al een ei van 16,6 mm!

En dat op dag 10 :icon_biggrin:

Ik moet nu morgen en donderdag een digi ovu test doen.

Als deze niet positief geven moeten we donderdag weer voor een FM.

Maar ze verwachtte volgens mij dat ie uiterlijk donderdag wel positief zou zijn.

Zou helemaal super zijn als dat zou kloppen!

Echt superspannend allemaal.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hoi Dreamer,

Wij waren 's middags. Voor ons is het nu afwachten. Ze gaf volgend jaar mei aan als richtlijn..pff nog lang wachten dus!

Nou meid, jouw verhaal klinkt spannend!! Wie weet wat voor moois hier uit voort mag komen!! Succes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij hebben gistermiddag de intake gehad. Het gesprek duurde maar een kwartiertje ofzo. In sept gaan we nog een keer terug om donorformulier in te vullen en krijg ik voor de zekerheid nog een echo.

Ze zei dat we er vanuit moeten gaan dat de wachtlijst minimaal een jaar is. Ook wij kregen te horen dat we 1000euro moeten gaan betalen en dat we daar dan 2 kindjes van mogen krijgen. (als het dan natuurlijk wel lukt, maar daar gaan we wel vanuit).

Ondanks dat het niet zo heel veel voorstelde kwam ik met een barstende hoofdpijn thuis,misschien toch meer zenuwen gehad dan ik dacht.

@dreamer: voor jullie is het wel heel spannend nu zeg. Duim echt voor jullie dat jullie snel kunnen beginnen en dat het goed uitpakt.

Nou nu maar heeeeeel lang wachten.....

Groetjes Stacey

Geplaatst

Hoi Stacey,

Gek he? Dat je dan na een kwartiertje weer buiten staat! Maar vond het toen voor mezelf wel weer een mooi begin van een nieuwe stap.

Wij zijn van de week voor het tweede gesprek geweest en hebben het donorprofiel ingevuld. Ook hier stonden we na ongeveer 15 minuten weer buiten. Maar goed het is wel weer een stap dichterbij...maar ja dat hele lange wachten he? vind het maar lastig!

Dreamer: Hoe is het bij jullie?

Geplaatst

@Stacey: is toch heel spannend allemaal he!

Maakt toch een grote indruk, bewust of onbewust.

Wij hebben het 1e en 2e gesprek toch best lang binnen gezeten.

Of leek dat misschien maar zo?

Vanmorgen waren mn ovu testen negatief.

Smiddags ook nog dik negatief, vanavond weer testen (hoeft alleen smorgens, maar vind het leuk dat we eindelijk weer eens voor het echie mogen testen haha)

Morgenochtend wordt het weer spannend dus!

Hoop dat ie positief is.

Zo niet, dan moeten we weer voor een echo.

Was vanmorgen eigenlijk wel een beetje teleurgesteld.

Had toch de stiekeme hoop dat ie positief zou zijn.

Zou wel echt extreem vroeg zijn voor mijn doen, maar toch.

Nu dus alle hoop op morgen!

Ik ga jullie op de hoogte houden,

liefs Dreamer

Geplaatst

Ik zal even updaten, het is zo hectisch geweest afgelopen week!

Dinsdag 1e FM: eitje 16,6 mm

Donderdag 2e FM: eitje 22,5 mm

Smorgens was ovu test negatief, savonds positief

Vrijdag was ovu test met ochtendurine positief, dus gebeld voor IUI voor zaterdag.

Maar met 2e plas waren ovu testen negatief!

En temp was smorgens al zo hoog dat eitje al geweest leek te zijn.

Dus weer gebeld en na overleg met de arts toch vrijdag meteen IUI.

We hebben dus vrijdag 11 juni onze 1e IUI-D gehad!

Maar wanneer mn eitje is geweest weten we niet.

Dat kan donderdag, vrijdag of zaterdag zijn geweest.

Temp en ovu testen spreken elkaar tegen.

En mn lichaam geeft ook mixed signals.

Erg spannend dus of de IUI op tijd is geweest.

Vrijdag 25 juni mogen we testen!

Ik probeer niet teveel op kwaaltjes te letten.

Maar omdat ik ook probeer wat rustig aan te doen let je er automatisch toch op.

Nu maar hopen dat het snel de 25e is dus haha.

Ik zal nog even vertellen hoe de IUI ging, is voor jullie ook wel fijn om een idee te hebben hoe dat in zn werk gaat denk.

We moesten op de 2e verdieping zijn.

Waren we nog nooit geweest, dus best spannend.

Ik was op van de zenuwen!

Na even gewacht te hebben werden we opgehaald.

Ivm de verhuizing was de IUI in de punctiekamer.

Best indrukwekkend om al die aparatuur te zien!

Ze ging uitleggen hoe alles in zn werk ging.

We moesten de gegevens controleren, dat ze de juiste mensen en de juiste zaadjes had.

Alles klopte en toen ging ze het rietje ophalen!

Ik mocht me intussen omkleden.

Ze kwam terug met het rietje en daarop stond mijn naam, dit moesten we ook controleren.

Toen mocht ik gaan liggen.

Ze ging de eendenbek inbrengen (brrr eng, had ik nog nooit gehad!)

Ze zei, pers maar even.

Maar ik moest plassen, dus heb het persen maar achterwege gelaten haha.

Eendenbek deed gelukkig geen pijn, voelde wat raar, maar meer niet.

Toen ging het rietje erin.

Ze zei, het is even zoeken, maar het hoort geen pijn te doen.

Gelukkig had ze mn bmm met en paar seconde gevonden!

Het deed geen pijn, voelde wel het rietje drukken, heel raar gevoel.

Omdat alles zo soepeltjes verliep mocht mn man de zaadjes inspuiten.

Dat wilden wij heel graag, dus we waren blij dat het kon.

Hij moest het heel rustig inspuiten.

Daarna was het klaar en haalde ze alles er weer uit.

Ik mocht nog even blijven liggen.

De arts ging ondertussen weg en we moesten weggaan wanneer we wilden.

Dat was dus de 1e IUI :icon_biggrin:

Nu op naar de 25e!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Dreamer

jeetje wat ontzettend spannend, en helemaal als alles elkaar zo tegenspreekt (lichaam en testen)

Maar, het is gebeird, leuk dat je man er zo bij kon zijn een belangrijke stap heeft uitgevoerd!!

Op naar de 25ste!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Dreamer: En hoe is het met je? Wel fijn om even je verhaal te lezen. Ondanks dat wij nog heel lang moeten wachten, is het fijn om te weten wat je te wachten staat!

Geplaatst

hoi meiden,

heb een hele week zonder pc gezeten. Die is helaas overleden. Hebben nu een pc te leen sinds vandaag. Dus mijn mannetje moet mij vanavond ff missen want wil alles bij lezen enzo.

Dreamer, vind je verhaal heel bijzonder, en vooral dat je man dat rietje leeg mocht spuiten. Nu lijkt het misschien heel lang wachten tot de 25ste maar hoop dat het voorbij vliegt voor jullie.

Geplaatst

Hoi Dreamer, wat geweldig dat jullie nu van start zijn!! Veel succes en hopelijk snel een positieve zwangerschaptest!! groetjes van Zwaan

Geplaatst

Wij hebben sinds zondag posi testen! (8DPO, vandaag = 11 DPO)

Vandaag kwam de 2e streep al met 2 minuutjes en hij was goed duidelijk.

Dus we mogen gaan geloven dat de testen echt posi zijn.

Ik durf nog niet te geloven dat we zwanger zijn.

Dat komt pas als de testen echt knallen, de digi posi is en we veilig mn NOD over zijn!

Maar brrr, ik vind het doodeng!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Dreamer..bedoel je dat je de eerste keer al zwanger bent geraakt?? Dat zou heel mooi zijn!!! Gefeliciteerd al voorzichtig...

een toch wel iets jaloerze Kriskras... :shock:

Geplaatst

Haha nou, ik durf nog niet te zeggen dat ik zwanger ben.

Maar de testen zijn wel posi ja!

En kan me je jaloezie goed voorstellen hoor meis!

Die mag er ook prima zijn.

Ik hoop dat jij ook snel een hoop mensen jaloers mag maken!

Liefs

Geplaatst

Joepieeeeeee!!! Gefeliciteerd lieve dreamer met je allereerste keer IUI en meteen raak!!! :good1: groetjes van Zwaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden