Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje es, jamillah krijgt inderdaad minder dan Jens.

Dit is haar schema:

9.00 fles 180 water + 6 schepjes voeding

10.30 half fruithapje + kwart liga

14.30 fles 180 water + 6 schepjes voeding

17.30 half groentehapje

18.00 fles 120 water + 4 schepjes voeding

20.30 fles 180 water + 6 schepjes voeding

Dat moet toch niet minder kunnen dan?

Renaat, wat krijgt Ilona? Ik ben wel erg benieuwd.

Liefs Diana

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje wat geven we toch verschillende voeding!!! had ik niet verwacht.

Wat leuk dat je trouwjurk binnen is, schiet toch ook allemaal wel op.

Ilona spuugt al vanaf het begin heel veel, zeker tot 3 uur na de voeding kan er nog een hele boel uitkomen.

Maar de huisarts zegt dat het van zelf over gaat, dus zo lang lopen we nog met een spuug doekje achter dr aan en 3 x verschonen per dag.

Ilona krijgt : 8.30 = 180 water en 6 schepjes

10.30 = 200 gram fruit

12.30 = 180 water en 6 schepjes

16.00 = liga ( halve tot hele hangt er van af )en roosvicee

17.30 = 200 gram groente

19.30 = een piyama papje of een soort papje met bisciut 150 water en 7 schepjes

Ik probeer haar laatste voeding zoveel mogelijk te wisselen.

Ze krijgt nog maar 2 x per dag de echte flesvoeding.

Ik wist niet dat je ook 210 water mag geven met 7 scheppen.

Zo zie je maar weer, dat iedereen het toch op zn eigen manier doet.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja inderdaad heel andere voedingsschema's zeg. Ik dacht dat je pas met 7 maanden naar 3 flessen mocht. Zo zeggen ze het hier op het cb.

En die 210 water en 7 scheppen die heb ik weer via een andere moeder. Jens drinkt nog lekker veel melk en dat vind hij ook nog steeds zalig. De potjes gaan er ook niet altijd helemaal in. Vanaf maandag ga ik over op de 6 maanden potjes. Begin met 1/2 potjes en dan langzaam opbouwen. Ben benieuwd hoe hij stukjes gaat vinden.

Hier nog een foto van vandaag

14597-5225020.jpg

Jens wordt ook al zo groot. Echt leuk hoor. Wel jammer dat het baby er echt af gaat nu.

Geplaatst

Wat een leuke foto, en ze lijken toch best veel op elkaar, je kunt echt wel zien dat het broertjes zijn.

toen ik de vorige x ( 2 weken geleden ) op cb was zeiden ze dat ik de fles van 16.00 uur weg mocht laten en overgaan op 3 flesvoedingen.was Ilona 5,5 maand.

En heb de grote potjes van 200 gram in 1 x gegeven heb niet opgebouwd.

Vind het wel vreemd het ook zo verschilt per cb, maar ja zal best goed zijn, in elke regio worden de kindjes groot.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zolang ze goed groeid maakt het ook niet uit toch. Ik krijg de 4 maanden potjes er nog niet eens helemaal in hoor. Dus vandaar dat ik vanaf morgen de 6 maanden potjes voor de helft ga doen. Pas als die fles van 16 uur eraf gaat dan doe ik hele potjes. Anders wordt het nu wel erg veel toch.

Geplaatst

hey meiden,

Als ik jullie schema's zo lees, dan krijgt Jamillah echt niet teveel!

Vind het goed met het CB, ze zoeken het maar uit.

Wat mij wel opvalt is dat jullie alletwee diksap geven.

Waarom geven jullie dat? Ik dacht dat dat pas bij wat oudere baby's mocht???

Jamillah is met een flesje water ook tevreden als ze echt dorst heeft.

Ik ga zo met mijn moeder even shoppen voor een autootje voor mij.

We hebben maar 1 auto en ik heb straks met werken toch ook een auto nodig.

Morgen gaan hubbie en ik naar het KDV waar ze de kortste wachtlijst hebben, om te kijken of we het wat vinden daar.

Ik denk het wel, ze hebben een baby-leidster verhouding van 4 op 1, terwijl alle andere 5 op 1 hebben, dus dat vind ik wel fijn.

De groep is daardoor wel wat groter, met 12 baby's en 3 leidsters.

Ook een voordeel is (denk ik) dat ze maar tot 1,5 jaar bij de babygroep blijven, en er een extra groep is van 1,5 jaar tot 2,5 jaar.

Wat is jullie ervaringen met KDV? Moet ik maandag nog ergens op letten?

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, als ik de schema's lees krijgt Jamillah volgens mij het minst van de 3.

Dat kruipt ze er echt wel weer af traks hoor, je hoeft je niet druk maken.

Gewoon blijven geven wat je geeft.

Water is natuurlijk ook goed,maar roosvicee mag je geven vanaf 4 maanden en ik merk aan Ilona dat ze het echt heel erg lekker vind.

Het KDV, die wij hebben is heel leuk en heel klein.

Maar max 8 kinderen per dag die niet naar school gaan met max 8 kinderen die bso hebben.

En ze hebben 2 leidsters en 2 stagaires.

Waar je op moet letten kan ik je moeilijk vertellen, dat is net waar je eigen gevoel op af gaat.

Wij hebben in het dorp ook een kdv met ongeveer 150 kinderen, is echt een kinder fabriek maar die mensen vinden dat weer super fijn en ik moet daar niet aan denken.

Succes met je keuze maken.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb ook een kleine kdv. Was er zeer over te spreken, maar er is een andere directie gekomen en nu twijfel ik of ik ze er nog wel op wil laten. Het is een gevoel wat je krijgt als je binnen komt. Had ik in ieder geval hoor.

En nog geslaagd voor een auto?

Geplaatst

Hey meiden,

Dank jullie wel voor het advies. Ik denk dat ik inderdaad maar voornamelijk op mijn gevoel afga. Ik ben er vandaag even langsgelopen (tis heerlijk weer he?!) en het is op ideale loopafstand (6 minuten) Zag er ook leuk een kleinschalig uit. Ik merk het maandag wel. Jullie horen het snel!

De auto's, tja....... Ik ben al met al 3 weken aan het zoeken, en de ene is nog erger dan de andere.

Gisteren zelfs een auto waarmee we aan het rijden waren, en we waren aan het einde van de straat toen kwam de rook onder de motorkap vandaan!!!!:angryfire: We schrokken ons rot.

Maar goed, al met al (binnen ons zeer krappe budget) hebben we 4 potentiele auto's:

fiat cinquecento sporting, opel corsa, subaru vivio, of een daewoo nexia.

Morgen gaan we met alle auto's rijden, zodat we goed kunnen vergelijken, en dan kunnen we beslissen, want ik heb de auto volgende week al nodig.

Liefs Diana

Geplaatst

Diana, ik reageer even op je vragen over het kdv..

Len is naar een kdv geweest, maar kon er niet wennen, nu gaat hij naar de psz en dat gaat goed. (heeft wel lang geduurd)

Hij was wel 1,5 toen hij naar het kdv ging voor het eerst.

Wat ik vervelend vond is dat er een verticale groep was, dus alle leeftijden bij elkaar, er werden (mijn inziens) niet genoeg activiteiten gedaan op het niveau van de kinderen. De baby's lagen in de box, de ouderen moesten zichzelf vermaken. Tuurlijk werden ze ook bezig gehouden en gestimuleerd, maar ik denk dat het in een horizontale groep meer afgestemd is op de leeftijd.

Hoe meer leidster per kind, hoe beter! Ze moeten dan de aandacht al verdelen en ik vind het toch wel fijn dat ze ook genoeg aandacht kunnen geven.

Nu op de psz zie ik dat Len veel meer aangereikt krijgt, waar hij ook behoefte aan heeft.

Volg je gevoel dat is vaak goed! Je hebt snel in de gaten als de kindjes het niks vinden!

Gast estrhalita
Geplaatst

En Diana hoe was het vandaag?

Nou ik heb gelijk mijn eetschema aangepast. Jens eet nu 6 maanden potjes ( 200gram dus) en krijgt 3,5 fles op een dag ipv 4,5

Ik snap nu ook waarom hij die potjes niet at omdat hij zoveel melk kreeg haha. Vandaag ging goed. Hij dronk niet al zijn flessen leeg, maar goed.

Renaat geef je ook extra vitamine D? Of krijgt ze nog genoeg melk binnen?

Geplaatst

Hey Daiana, hoe is het gegaan??

Hihihi, goed zeg dat je "teveel " melk gaf en daarom niet zn potjes leeg at.

Krijg je geen voedings schema van het cb???

Uhhhhh vitaminen D????? heb geen idee waar je het over heb.

leg uit please.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor al het advies!

We zijn dus gisteren bij het KDV geweest.

Het zag er heel leuk uit. Leuke leidsters, kleine groepen, echt super.

We hebben ons dus meteen ingeschreven. Zoals het er nu naar uit ziet zou jamillah al vanaf 1 juli op de woensdag en vrijdag terecht kunnen.

Vitamine D geef je aan kindjes die borstvoeding krijgen. In de flessenvoeding zit het al extra toegevoegd, dus is het niet noodzakelijk. Maar of je moet geven als de flessen minderen....ik heb geen idee. Goeie vraag!

Van de week nog een heel eng akkefietje met jamillah mee gemaakt.

Wij waren bij mijn ouders, en ze was moe, dus hebben we haar op bed gelegd met een speen. Nu hebben wij van die difrax spenen, met zo'n vlindervormige schild. Na een kwartiertje hoorde wij een echte paniekgil/huil, dus we sprinten naar boven. Jamillah lag op bed met de speen klem in haar mond. Omdat het schild een vlindervorm heeft, zijn de zijkanten breed, en het middengedeelte wat smaller, dat heeft ze dus in haar mond gekregen, en ja toen zag het klem.

Ik heb haar mond bij haar kaken vastgepakt, en de speen en met heel veel moeite uitgekregen.

We zijn ons echt helemaal rot geschrokken!!!! En jamillah trouwens ook hoor.

Zit er nu dus over te denken om de fabrikant een mail te gaan sturen, want dit is echt levensgevaarlijk!!!!

Wat vinden jullie?

De auto is inmiddels gekocht, eind volgende week is deze klaar. Ben er hartstikke blij mee!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey Diana, wat fijn dat jullie er een goed gevoel over hebben, en dat ze zo snel terecht kan. ( vergeet niet de belasting al aan te vragen )

Thanx voor de uitleg vitaminen D, ik denk dat als het nodig is als je van fles mindert het cb wel verteld, zei vertellen je immers ook dat je mindert met de fles.

Wat voor autootje is het geworden???

Jeetje das behoorlijk eng geweest met die speen, ik zou zeker weten een mailtje sturen.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey renaat,

Wat een goeie tip om de belasting te gaan aanvragen.

Ik ga meteen opzoeken en regelen!!!! Top, dank je wel!

De auto is een daewoo geworden, mooie 5 deurs met een airco.

Ben er erg blij mee!!!

Ik was nog even voor de vitamine D aan het zoeken, maar ik lees op het internet dat je het altijd moet geven tot aan 4 jaar. Misschien weten andere meiden iets meer???

Ik heb een mail naar difrax gestuurd, en ik kreeg de volgende reactie:

Beste Mariska,

Dat moet een nare ervaring zijn geweest, toen uw kleintje de gehele Difrax fopspeen in het mondje heeft gekregen. Wij betreuren het zeer dat dit u overkomen is.

We kunnen u geruststellen, dat de vorm van het schildje zodanig is gemaakt, dat de luchttoevoer altijd moet kunnen plaatsvinden, mede ook door de openingen in het schildje. We kunnen echter niet 100% garanderen, dat het speentje nooit klem komt te zitten in de mond van de baby.

Wel kunnen wij u verzekeren dat onze fopspenen zeer langdurig zijn en uiteraard voldoen aan alle vereiste veiligheidseisen (EN 1400 deel 1 en 2).

Mocht uw kindje in een zeer uitzonderlijk geval toch een fopspeen in zijn geheel in het mondje krijgen, dan is dit niet gevaarlijk. Blijf rustig, houd het hoofd van het kindje stil en haal de fopspeen er rustig uit aan de ring of aan het opstaande randje. Inslikken of verstikking is niet mogelijk.

Enige tijd geleden heeft een overkoepelend orgaan het advies gegeven aan ons en al onze medeleveranciers van fopspenen om nog een extra waarschuwing op de verpakking te zetten: ‘GEEN PANIEK als een speen klem zit in het mondje. De speen kan niet worden ingeslikt en is zodanig ontworpen dat er geen gevaar ontstaat in zulke situaties. Verwijder het speentje voorzichtig en rustig uit de mond.’

Tja, ben er al met al zeer ontevreden over. Vind het mailtje ook erg teleurstellend.

Maar goed, we gaan maar over naar een ander merk want ik ben er klaar mee.

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana, gefeliciteerd met je auto en wat een naar verhaal van die speen. Ik vond die spenen altijd al klein en eng. Wij hebben die spenen die half nederland heeft, weet even niet hoe ze heten haha, hangen bij de supermarkt. En leuk dat je een kdv hebt gevonden. Redelijk snel toch 1 juli?

Oke Vitamine D verhaal. Als je minder dan 500 cc opvolgmelk geeft per dag moet je bijdruppelen met vitamine D. RObbie krijgt het in de winter wel, in de zomer niet omdat hij dan toch veel buiten komt vind ik het niet zo nodig.

Ik heb geen schema van een cb omdat ik momenteel geen cb hebt. Ik woon in Rotterdam, maar in een wijk wat vroeger Capelle aan den IJssel was. Wij zaten dus ook al die tijd bij het cb in Capelle. De gemeente R'dam was het daar niet mee eens en nu moeten wij naar een ander cb wat met het openbaarvervoer 45 min bij ons vandaan is. Dus allemaal bezwaar aangetekend. Nu zitten we wel bij het andere cb, maar in het oude gebouw in Capelle (volg je het nog haha). Echter zitten ze daar alleen op de maandagen. 8 juni had ik een afspraak, maar dan kan ik niet omdat Robbie naar de oogarts moet. De eerst volgende keer is dan als Jens 11 maanden is. Ja lekker he. Een vriendin van mij heeft haar schema gemaild van haar cb en ik geef Jens voldoende zoals ik het nu doe. 3,5 flessen per dag en fruit (200gr) en groente (200 gr). En over een week of 2 ga ik beginnen met broodkorst en dan 2 weken daarna met brood. Mijn afspraak bij het cb ligt nu bij de directie van het cb dus even afwachten.

Nou meiden ga effe verder

tot gauw.

Geplaatst

Ja das allemaal niet handig dat het cb zover weg is.

Ilona krijgt 600 cc a 650 cc opvolgmelk per dag dus hoef ik niet bij te druppelen met vitamen D.

Piyama papjes en zo reken je toch ook als opvolg melk??? staat er wel op.

Krijgt Jens wel zn entingen dan????

Diana nu we het over entingen hebben, doe jij nog mee, hoe heet dat ook alweer....pino programma???

Ilona is de laatste 3 dagen heeeeel erg verdrietig, heel erg huilen, wil niet echt dr fruit hapje en is best wel hangerig.

Gisteravond tot half 12 met dr opgezeten voor ze van vermoeidheid van het huilen in slaap viel.

Ze is ook best wel vrolijk tussen door, of ze probeert wel een beetje te lachen, vind het wel zielig en weet niet zo goed wat er aan de hand is.

Liefs Renaat

Geplaatst

Renata, misschien zit ze in een sprongetje, dan zijn ze een paar dagen (bij len duurde het meetal een weekje) niet in hun hum, niets is goed, maar opeens is het ook weer over, en kunnen ze its nieuws. Ze maken dan een sprongetje in hun ontwikkeling.

In het boek oei ik groei staan alle sprongetjes, ze krijgen het echt met regelmaat, kun je bijna de klok op zetten.

Geplaatst

Ik ben vitamine D moeten gaan geven vanaf een jaar.

(Len kreeg fles voeding, en vanaf een jaar gewoon halfvolle melk).

eerst heb ik druppeltjes gegeven, nu geef ik tabletjes.

Diana wat eng van die speen!! En die mail, nouja.. zeg, geen paniek.... vind het een beetje raar..

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat ik denk ook dat het een sprong is bij Ilona hoor. Ik volg het Oei ik groei boek niet, heb hem wel. Maar merk het wel bij Jens als hij in een sprong zit. Ook aan zijn slapen. Overdag is dat dan een ramp.

T/m 31 maart zat ik bij een cb hier om de hoek (capelle aan den IJssel) en vanaf 1 april zijn we dus officieel over naar een ander buro (Rotterdam). Wij wonen zeg maar in een wijk in Capelle aan den IJssel, maar het is Rotterdam. Alles om ons heen is Capelle aan den Ijssel. Heel raar. Dus tot nu toe is Jens gewoon ingeent. En met 11 maanden hoeven ze toch pas weer hun volgende prikken dus dat gaat wel goed komen en dat zijn ze verplicht om te doen.

Geplaatst

Hey hoi,

Nou, hier een berichtje van mij.

Alles gaat hier helemaal goed. Alleen merk ik dat ik moe ben. Met name aan het einde van de dag. En dat terwijl die dame van ons al vanaf 7,5 week doorslaapt. En niet een beetje... .voor half 8 laat ons meisje ons niet horen.

Vandaag weer naar het bureau geweest. Met haar 15 weken weegt ze 6015 g en is ze 62,5 cm.

We gaan wel binnenkort een echo van haar heupjes laten maken. Heupafwijkingen zitten bij ons in de familie. Thirse gooit haar beentjes wel zonder problemen in de kikkerstand, maar haar heupjes lijken wel wat scheef, en haar ene been is langer dan haar andere been. De arts verwacht niet dat het niet goed is, maar ze wil het wel even uitsluiten. Dus braaf naar de huisarts geweest om alvast een verwijsbrief aan te vragen.

Verder ben ik druk aan het solliciteren. Er moet weer gewerkt gaan worden.

En... wel lekker... volgende week zitten we voor een paar daagjes in zuid frankrijk. Mijn zusje loopt er stage op een geitenboerderij en we gaan haar effe verrassen!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hey Hilde, balen dat je zo moe bent, komt denk ik ook omdat je ondanks dat Thirse door slaapt je niet uit kan slapen, je moet aan de gang. ( dat denk ik dat het bij mij ook is )

Als ze inderdaad die heup afwijking heeft, moet ze dan een spreidbroekje aan???Hoop dat het toch gewoon goed is.

En succes met werk zoeken uiteraard

Begint het bij jullie beebs ook al te komen dat ze reageren op de naam???

Ilona draait dr hoofd om en kijkt je aan als je dr naam zegt.

Ze kan inderdaad best in een sprongetje zitten, is wel de tijd voor, ben ff het boekje oei ik groei weer gaan lezen.

En vaderdag gaat er aan komen, zijn jullie daar al over aan het nadenken???

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat die 4 luiers kunnen we een teken zijn van tandjes hoor. Jens had in die periode ook vaak 2 a 3 luiers per dag.

Hoe is het voor de rest met jullie?

Hier gaat het even wat minder. Jens is sinds afgelopen dinsdag een beetje anders. Het eten gaat super slecht. De ochtendfles duurt 1,5 uur dan heb ik er met mazzel 150cc in zitten. Zijn fruit om 10.30 uur (200gr) met diksap gaat prima. Zijn fles van 12.30 uur (210 + 7 scheppen) en boterhamkorst gaan prima. Zijn groente om 16.00 uur gaat met veel pijn en moeite een half potje, daarna nog tussen de 60-100cc melk. Dat gaat weer goed. Zijn fles om 19.15 uur gaat weer moeizaam en vaak zo 150-200 cc. Het slapen is momenteel ook een ramp. Overdag 's morgens vaak 45 min. 's Middags ook vaak maar 1 uurtje en dat is het dan. Dan sinds vrijdagnacht moet ik er opeens weer tig x per nacht uit om een speen te geven. Soms geef ik zelfs een beetje melk, maar dat wilt hij niet dus honger is het niet. Afgelopen nacht was het echt een ramp. Het eten ging redelijk. Ik maak er maar geen probleem meer van. Om 19.15 uur viel hij tijdens de fles als een blok in slaap. In zijn bedje gelegd. Om 21.10 werd hij wakker (gebeurt wel vaker, maar dan een speen en gaat hij weer slapen). Nu niet, schateren van het lachen. Dus maar mee naar beneden genomen, want anders wordt zijn broer nog wakker). Beneden de grootste lol met papa en kiekeboe (in zijn geval alleen boe). Rond 22 uur wilde ik toch dat hij ging slapen. Dus in mijn armen genomen. Nou een gevecht werd dat. Maar rondjes gaan lopen met hem door de woonkamer en meneer viel in slaap. Ik leg hem in zijn bed, ja dat was natuurlijk niet de bedoeling, dus het hele feest begon weer opnieuw. Weer wandelen, goed voor de lijn haha. Na 30 min sliep hij echt vast, dus weer in bed. Na 15 min was hij weer wakker. Toen heeft Jan het maar op zich genomen. Ik voel namelijk een zware griep opkomen. Uitendelijk kwam Jan om 1 uur in bed en sliep meneertje eindelijk. Om 3.45 uur weer brullen. Gelukkig was een speentje voldoende. Maar om 6.15 uur (zoals elke ochtend) was hij al weer wakker. Om 7 uur een fles gegeven nou die staat nu nog op tafel (het is nu 7.59 uur) met 100cc erin. Net temperatuur gemeten en die is 37,76. Dus niets aan de hand. Ook is hij jengelig overdag. Maar ja wat wil je als je zo weinig slaapt. Ik weet het echt even niet meer. Jan moet van de week 2 dagen training geven in Venray en blijft daar slapen. Nou ik hou mijn hard vast. Ik heb gewoon echt mijn nachtrust nodig. Hebben jullie kindjes hier ook wel eens last van? O ja en als we weglopen gaat hij ook huilen. Terwijl hij me toch nog kan zien??

Voor de rest is Jens wel lief hoor. Hij lacht veel. Zijn ontwikkeling gaat volgens mij goed. Hij rolt van rug naar buik. Terug lukt hem nog niet. Zijn voeten heeft hij nog niet ontdekt, maar wel zijn enkels al. Zijn handjes zijn nog favoriet. Soms hoor ik om me heen kindjes die met 6 maanden al "kruipen"? Hoe zit dat bij jullie? Vind dat namelijk snel? Jens kan ook nog niet zelfstandig zitten, hij valt meteen weer om.

O ja en dan nog iets raars. Aan het uiteinde van mijn keizersnede (litteken), zit opeens een bult (van binnen) en het is rood aan de buitenkant. Als je op het bultje drukt doet het toch enorme pijn? Eerst dacht ik misschien een pukkeltje of zo, maar zo ziet het er niet uit? Voel het nu gewoon ook met zitten. Als het erger wordt vandaag maar even naar de huisartsen post of anders morgen naar de huisarts of zo. Heb gisteren veel zware spullen getilt. Wij zoeken namelijk een goede slaapplek voor Jens. Hij zou bij Robbie op de kamer komen, maar dat is dus echt geen succes. Nu slaapt hij op de speelkamer, maar dan wordt hij weer wakker van ons. De andere kamer die we overhebben is kantoor met zonnebank. De zonnebank staat nu op onze kamer erbij. Hierdoor is het kantoor in 2-en gespilts en kan de helft (voorlopig) slaapkamer van Jens worden. Dus rolgordijntjes gekocht, gordijnen, wat kleine spulletjes voor aankleding. Dus druk druk druk.

Nou meiden een heel verhaal. Jens is trouwens al weer 6 maanden, wat gaat het snel he.

14597-5244562.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden