Jump to content

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo

Recommended Posts

Posted

zometeen naar het ziekenhuis voor de na controlle.

De laatste x, wat een heerlijk gevoel, het ziekenhuis hoofdstuk is dan afgelopen!!!!

Liefs Renaat

• Replies 306
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

wauw, Diana, wat een prachtige dochter heb je! Inderdaad, heerlijk dat haar, valt meteen op, mooi hoor!

Es, vervelend voor je dat Jens zoveel huilt. Hoop voor je dat een fase is en dat het snel beter gaat. Kan me voorstellen dat je uitgeput raakt van al die slapeloze nachten. Hopelijk helpt de AR voeding.

Renata, lekker hoor, laatste keer ziekenhuis! Was alles goed?

Posted

Alles was goed, wond zag er goed uit.

De plek waar ik geen gevoel heb zal gedeeltelijk terug komen zei hij.

Hij vroeg of we een 2e kindje zouden willen, daar kon ik nog geen antwoord op geven.

Hij zei wel dat als ik weer zwanger zou worden de kans heel groot is dat het weer een keizersnee wordt.

ben eigenlijk wel vergeten te vragen waarom dat was.

:bf_new: Dit boek is gesloten!!!!!!!!

Ben nog niet klaar in het ziekenhuis, 13 maart moet ik terug komen voor weer een uitstrijkje.

Liefs Renata

Posted

Pff even tijd genomen om dit bij te lezen..

Hé Diana, fijn dat het beter gaat zo met vaker voeden... Ik ben trots!!! dat het geholpen heeft. :curtianpeek:

Ja Charlotte gaat ook pas om 00.30 uur out, en dan tot een uur of 10... Heerlijk uitslapen inderdaad. Maar grappig dat ze dat ritme aanhouden.

Lieve Es, zwaar klinkt dat allemaal!! weer. Ik heb het enorm met je te doen. De roze wolk is volgens mij ook vaak 'overrated'... Volgens mij is die niet zo roze.... Je bent als nieuwe ouder (ookal is het je tweede of derde) en je wilt het een beetje verantwoordelijk doen, enorm op zoek naar wat werkt. En daar word je inderdaad gek!!! van....

Wat bij Charlotte heel goed werkt is de Baby Björn draagzak.... Vooral als ze veel moet huilen van de krampjes. Dan kun je toch wat doen, en je hebt een vorm met rugsteun, dan is het niet zo zwaar. Die warmte van jouw lichaam op zijn lichaam, vindt hij vast heerlijk. Ik hoop dat hij daar nog aan kan wennen. Verder helpt het aanzetten van de stofzuiger soms (lijkt op het geruis van de baarmoeder). En autorijden. Maar bovenal is het volgens mij enorm zwaar voor je, erken dat. Het is echt zo. En daar zijn geen mooie woorden voor. Een osteopaat is ook een goed idee. Ik ben ook geweest met Charlotte. Er kan bij de bevalling is zijn verdraaid of iets dergelijks...

Soms vind ik het ook wel zwaar allemaal (nou ja soms....) en dat terwijl je nog aan het herstellen bent van de bevalling.... Je bent nog lang niet fit. Dus probeer echt hulp te vragen, voordat je te ver over je grenzen heen gaat.

Trouwens... Ben alweer ongesteld geworden.... Op naar de volgende baby!!! hihi... Nee hoor... Eerst maar even bijkomen van dit alles en deze tijd doorkomen.

groetjes aan allemaal! niki

Guest estrhalita
Posted

Zo ook ik typ even een berichtje met een huilende Jens op de achtergrond. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat Jens gewoon heel heel heel veel huilt. Bij de Osteopaat zijn we er wel achter gekomen dat hij een wervel verkeerd had zitten, maar die zit inmiddels al weer goed. De reflux blijft. We zitten volledig op speciale voeding, maar het helpt maar een beetje. Over 2 weken hebben we weer contact met de kinderarts. Ik kan hem niet steeds optillen als hij huilt omdat ook Robbie hier nog is. En ja Jens wil alleen maar bij ons slapen, zitten en liggen. Dus huilt hij veel omdat hij het er volgens mij niet mee eens is. Komen jullie kindjes nog wel voor een nachtvoeding?? Hier de ene keer om 4 uur de andere keer om 5 uur. Heel wisselvallig. Maar ja het gewone leven is hier weer begonnen en we zijn druk met de afspraken van Robbie en natuurlijk onze bruiloft die plaats gaat vinden op 18 september.

En passen jullie je kleren al? Ik loop nog steeds in mijn positiekleding omdat de binnenwond nog heel gevoelig is en dus niks kan hebben.

Nou ga hem even troosten.

Tot gauw

Posted

hey meiden, ook maar weer ff een berichtje van mij.

Hier gaat het allemaal goed, moet wel erg wennen dat hubbie er niet is, hij is nu ruim een week weg en komt volgende week donderdag weer thuis.

Is best pittig alleen.

Ik ga vanavond proberen om haar laatste flesje om 21.00 uur te geven.

ze drinkt al een poos het max wat een baby mag hebben, en ze slaapt zo lang door in de ochtend dat we het gaan verschuiven.

Ik heb mn 1e menstruatie ook al gehad, ben al met de 2e strip van de pil bezig.

Ben afgelopen week ook voor de nacontrolle geweest bij de gyn, was allemaal goed.

Hij zei wel dat het het stukje waar het gevoelloos is niet meer terug komt, en een gedeelte dat over gevoelige ook zo blijft.

en als wij een 2e kindje willen die geboorte naar alle waarschijnlijkheid ook een keizersnee wordt.

Ik wil eerst sowieso 1 jaar aan de pil en dan zien of we een 2e willen en welke keus we dan weer gaan maken.

Ik heb wel weer mn eigen broeken aan, maar dat komt ook omdat ik hele wijde broeken draag en ik minder weeg dan voor mn zwangerschap, ze zitten me dus veelste ruim.

Heb nog wel mn grote onderbroeken aan omdat ik mijn slipjes niet tegen mn buik kan verdragen.

Hoe gaat het bij jullie met de zwangerschaps kilo's en de "bolle " buiken????

Ik was 16 kilo aangekomen en ben ondertussen 20 kilo kwijt, wil zeker nog 12 kilo afvallen.

Mn buik is nog wel bollend en hangt een beetje als een lege zak :crybaby2: hoop dat dat nog wel wat wordt.

liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

He Renaat, hoeveel krijgt Ilona dan te eten?

Jens krijgt nu 6 flessen van 135cc, maar ik twijfel om het te verhogen naar 150 al denk ik dat hij 180 ook op kan hoor haha.

Ik denk dat Jens door kan als huilbaby. Het slapen 's nachts gaat iets beter. Hij valt 's avonds rond 20.30 uur in slaap. Om 23 uur maken we hem wakker voor een fles en een schone broek. Dan komt hij vaak rond 4 uur weer. Dan krijgt hij alleen een fles en ben ik dik een uur bezig om hem weer alleen in slaap te krijgen. Dan komt hij rond 7-8 uur weer en slaapt na zijn fles nog heel even. Na de flessen op de dag is hij een uurtje stil en dan huilt hij tot de volgende fles (3 uur dus). Heel af en toe maakt hij hazenslaapjes tussen door van maximaal een half uur. Dus vandaar ook dat huilen want hij is gewoon oververmoeid. Woensdag ga ik naar het cb en ga ik om advies vragen. We hebben ook inbakeren geprobeerd maar toen werd hij echt heeeeeel boos

Ik was 15 kilo aangekomen en ben nu 11 kilo afgevallen. Ik wil nog 7 a 8 kilo kwijt en ben dus aan het dieeten nu. Mijn buik is nog volop flubber en vergeet mijn heupen en bovenbenen niet. De rest ziet er goed uit. Mijn gewone kleren kom ik nog niet in. De spijkerbroeken krijg ik niet dicht. Gewone broeken bijna dicht, maar dat doet nog te veel pijn op de wond. Ik heb nu 2 mooie positiebroeken die ik nog draag en 2 gewone broeken en 3 jurkjes. Meer is het nog niet. Maar ja dat komt wel.

Ik weet dat na de zwangerschap van Robbie mijn buik weer redelijk straks was na ongeveer 1 jaar. Maar vanaf volgende week ga ik proberen elke dag een half uurtje te sporten thuis. Misschien wel met "Nederland in beweging" om 9.15 op Nederland 1. Wel lachen toch. Wandelen buiten komt er bijna niet van omdat we met zoveel afspraken zitten voor Robbie de aankomende weken in de ochtenden en de middagen zijn maar kort hier omdat Robbie pas rond 14.30 wakker wordt en voordat hij dan weer aangekleed is en op de pot is geweest, moet Jens weer eten en dan is het al weer rond 4 uur en te laat om nog naar buiten te gaan. Maar ja dadelijk met het voorjaar gaan we dat wel gewoon doen natuurlijk. Dan ben ik ook wat meer gewend.

Nou een heel verhaal ondertussen. Even nog wat leuk nieuws 7 feb. ga ik jurken passen. Spannend he. Ik zal dan wel een fotootje hier plaatsen met de mogelijke jurk, als jullie dat leuk vinden natuurlijk.

Nou fijn weekend nog.

Posted

Hey Es, Ilona krijgt al vanaf 6 weken 5 x 200cc ( 180 cc water en 6 schepjes voeding )

Het max wat een baby mag is 2 liter per dag.

Het is de voeding van een baby van 3 maanden.

Ilona huilde ook alles bij elkaar en was niet te troosten de 1e 4 weken.

Heb hele nachten met haar opgezeten.

Toen mn schoonmoeder zei dat ik de flesjes over 5 x moest verdelen en meer geven.

Heb ik gedaan en mevr. slaapt de hele nacht door en is zeer tevrede.

Met 6 weken bij CB geweest toen kreeg ze nog 150 cc met 5 schepjes dus 165 voeding.

En daar zeiden ze dat ze zeker nog een maand op doe hoeveelheid mocht zitten, maar een dag later heb ik verhoogd, ze had niet genoeg. ( had gebeld met CB )

Ze slaapt nu zolang in de ochtend dat ik ga proberen om om 21.00 uur laatste voeding te geven.

Bij Cb zeiden ze tegen me dat ik gewoon meer voeding moest geven als ik dacht dat ze wilde, en als ze vol is stopt ze toch met drinken, dus geen probleem.

Misschien moet je toch eens meer voeding geven aan Jens, hoop voor je dat het net zo goed werkt als bij Ilona en dat het huilen dan over is.

Succes

Liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

He Renaat, thanx voor je reactie. Ik wil hem morgen gaan verhogen naar 150cc voeding.Maar zolang hij nog niet doorslaapt moet ik hem wel 6 flessen geven. Woensdag naar het cb en dan eens kijken wat zij te zeggen hebben. Al zou hij maar slapen tot 6 uur ipv 4 uur dan zou ik wel uitkomen met 5 flessen. Van de week 1 keer gebeurt door het speentje te geven. Ik probeer dat nu elke nacht, maar gisteren en eergisteren werd hij echt boor als ik het speentje gaf dus na 1 uur ploeteren toch maar de fles. Ja als je honger hebt.

Nou ik ga naar bed even voorslapen voor de fles van 23 uur. Jan is werken vannacht dus sta er alleen voor.

Posted

Hee meiden, hoe gaat het hier, durf me bijna niet meer te melden. Rion is al weer ruim 4 maanden. Het gaat heel lekker met hem, ben nog steeds met bv bezig maar alleen is nog steeds niet genoeg, hij krijgt ook nog kv bij. Het meest is nog borstvoeding. Ondanks dat ik er lang van gebaald heb is dit voor beiden een mooie oplossing.

Ik ga proberen een beetje bij te lezen, want ben echt schandalig lang niet geweest, excuus.

Groetjes...

Posted

Hey Elin, welkom terug!!!!

Hey Es, ik moest ook 6 voedingen geven toen omdat ze ze steeds kwam midden in de nacht, maar toen we de voeding opgehoogd hadden sliep ze vanzelf door, heb ik niets voor hoeven doen.

Hoop ook dat het voor jou ook de oplossing is, ben erg benieuwd.

Succes.

Liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

Zo eindelijk weer eens tijd om wat te schrijven.

Het gaat hier redelijk. Jens krijgt nu 165cc melk en dat 5 of 6 keer. Als hij 6 voedingen krijgt dan eet hij het niet elke x op, maar met 5 voedingen gaat elke fles leeg. Sinds 3 dagen zit Jens op 5 voedingen. Dit betekend dus dat hij 's nachts doorslaapt :angel8: Nog niet helemaal hoor. Om 4 uur wordt hij vaak wakker, dan krijgt hij een speentje en om 5 uur hetzelfde verhaal. Om 6 uur krijgt hij dan een fles. En dit pikt hij. Overdag heeft hij nog steeds moeite om te gaan slapen. Ik baker hem nu in een doek (gewoon een soort hydrofiel) in en als hij kracht zet is hij ook zo los (vinden wij wel een fijn gevoel) en een spuugdoekje over zijn ogen. En dit gaat steeds beter, maar hij slaapt echt maar precies 30 min. Afgelopen woensdag heeft hij zijn prikken gehad en daar heeft hij prima op gereageerd. Geen last van gehad. Hij weegt nu 4980 gram en is 59 cm lang. Sinds vrijdag slikt hij medicijnen voor zijn verborgen reflux. Het duurt ongeveer een week voordag we moeten merken dat het beter gaat. Maar ik weet niet of het toeval is of zo, maar hij huilt al wel veel minder. Hij lacht niet veel, kijkt vaak boos, maar dat heeft hij van zijn vader denk ik. Hij lacht wel veel naar het plafond en zijn mobiel haha. Het gaat dus gelukkig wat beter al blijf ik het zwaar vinden 2 kids en die nachten. Jan werkt momenteel vaker 's nachts en vanaf maart is hij elke maand ook 1 nacht niet thuis ivm traingen geven op locatie 2 dagen achter elkaar. Dan is het makkelijker om daar te slapen. Maar ja dan is Jens al weer 4 maanden en zal het toch wel makkelijker gaan toch???

Hier nog 2 foto's.

Foto-W3WASKAI.jpg

Foto-MDSHAMMA.jpg

Posted

Wat een heerlijk kereltje!~Alletwee trouwens hoor!

Erg lekker dat je 's nachts geen voeding meer hoeft te geven, dat is hetgene wat mij soms wel zwaar valt.

Liefs diana

Guest estrhalita
Posted

Ik heb via via van iemand de babyslaapgids gekregen. Hier staan tips in hoe je je kindje binnen 3 dagen kan laten doorslapen. Ik heb het een beetje op mijn eigen manier gedaan, maar het werkt dus wel (tot nu toe). Je kindje moet wel minimaal 3 maanden zijn of meer dan 4,5 kilo wegen. Mocht iemand interesse hebben ik heb de gids digitaal, stuur mij dan even een pb met je mailadres en ik mail het naar je.

En Diana hij slaapt wel door, maar ik moet er nog steeds een paar keer uit om hem te sussen hoor. Maar dit is het begin zeg maar.

Posted

Dank je wel voor het mailen van de slaapgids, Es!

Als ik vanmiddag even "mama-tijd" heb ga ik het lezen. Ben erg benieuwd!

Maar alsof jamillah wist dat ik er mee aan de slag zou gaan kwam ze gisteren en vanacht maar 1 keertje! Om 23.30 de laatste voeding, toen om 5.00 weer, en 's ochtends om 9.00, prima nachten dus wat mij betreft, want hiervoor kwam ze ineens om de 3 uur.

Nu moet ik wel bekennen dat ik de laatste voeding een fles geef. Ze mag eerst heel even aan de borst, en daarna krijgt ze een fles met flesvoeding, vind ze heerlijk, en het gaat nu dus stukken beter!

Hoe gaat het met de andere mama's?

Liefs Diana

Posted

mooie foto van Robbie en Jens!

Wat een keretje is het al zeg!!

En Robbie, een echte, trotse, grote broer, leuk.

Posted

Hey Es, wat heerlijk dat het al wat beter gaat!!!!

Wat een leuke kereltjes!!!!

Hier gaat alles goed,mijn man is nu voor de 1e keer 2 weken van huis geweest, waqs best pittig maar goed te doen.

Volgende week maandag ga ik ook weer aan het werk, pfffoei zie er een beetje tegenop.

Moet weer ff inkomen denk ik.

Liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

Inmiddels gaat het weer heel slecht hier. Hij heeft nu al 2 nachten enorme buikkrampen en dus slapen wij al 2 nachten niet. We zijn ten einde raad. :(

Posted

Renata, succes, met weer gaan werken.. is even slikken hé?

Es.. een dikke knuffel voor jullie..

Posted

he verdikkeme Es, het ging zo goed, wat balen zeg!!

Heel veel sterkte!!

Renaat, dat werken zal wel even wennen zijn denk ik. Ik ga ook met vrezen straks die tijd tegemoed, maar gelukkig eerst nog 10 daagjes Spanje voor de boeg.

Vandaag naar het CB geweest, ze heeft haar prikjes gehad (zoooooo zielig), onze kleine meid weegt nu 5590 gram en is 58.5 cm lang, gaat dus prima met haar. Ze heeft alleen nog steeds smetplekjes in haar nek, word wel iets minder, maar goed is anders, dus als jullie nog tips hebben??? Ze zijn meer dan welkom!!!

Vorige week ook controle bij de gyno gehad, en alles was goed. Omdat de wond zo snel en goed is genezen, mag ik zonder problemen vanaf 3 maanden na de keizersnede weer zwanger raken (nou is dat wel erg vroeg hoor!)

Ze vertelde dat wij het inderdaad best kunnen gokken omdat de kans met hubbies zaad op een spontane zwangerschap zeer klein is, dus voor ons geen anticonceptie.

Ook werd verteld dat het dossier slechts een jaar bewaard word, dus ivm met een tweede en alle administratie zou het handiger zijn ons binnen dat jaar in ieder geval weer te melden.

Ik mag dan wel op controle bij een VK, maar dat heb ik liever niet dus ik mag weer bij de gyno blijven, en moet bevallen in het ziekenhuis, met een grote kans op een keizersnede.

Maar goed dat is allemaal toekomstmuziek, voorlopig is het wel goed zo, maar toch wel fijn om te weten, zeker omdat hubboes zaad met elke test verslechterde, dus de kans er is dat er straks geen levend zaad meer over is.

Nou dat was weer een heel verhaal.

Liefs Diana

Guest estrhalita
Posted

He Diana, na 3 maanden al weer zwanger mogen raken is lekker snel. Ik moest van de gyn minimaal 6 maanden wachten. Maar ja voor mij hoeft het niet meer.

Nou hoe is het voor de rest met iedereen. Hier gaat het een beetje weer. Jens krijgt inmiddels 5 voedingen en zijn nachtvoeding dus niet meer, maar hij blijft wel altijd om 4 uur komen hoor, maar hij krijgt gewoon niet meer. het is meer de gewoonte volgens mij. Gisterenavond had ik de wekker om 23 uur gezet. Jan moest namelijk werken. Maar ik was weer in slaap gevallen en dus kreeg hij pas een fles om 0.45 uur. En toch werd hij om 4 uur wakker. Speentje gegeven, toen kwam hij weer om 5 uur, weer speentje gegeven en toen om 6.30 uur uiteindelijk de fles gegeven. Woensdag moet ik weer naar het cb ivm extra controle ivm Jens zijn reflux en het vele huilen wat hij doet. Hij ligt inmiddels ook ingebakerd, dit helpt overdag heel erg goed, maar 's nachts nog niet helemaal. En hij huilt gewoon echt nog heel veel (vind ik ).

OOk goed nieuws. Robbie loopt eindelijk. Bij downtjes duurt het allemaal wat langer en hij zet nu 10 stappen achter elkaar. Trots dat wij zijn joh. En ik heb gisteren mijn trouwjurk gekocht. Het was de 2de jurk die ik aan had en ik wist het meteen. Nooit verwacht dat ik ooit zo'n jurk zou gaan passen en kopen.

Nou iedereen een fijne zondag en tot hoors.

Posted

Hey Es, wat leuk voor jullie dat Robbie eindelijk loopt, wat zal dat een leuk gezicht zijn.

Wel heel vervelend dat Jens nog steeds zoveel huilt, heb wel met je te doen.

Diana,wat leuk dat jullie op vakantie gaan ff lekker dr uit.

gaan jullie met zn 3tjes??

Ja voor mij gaat het weer beginnen, na 7 maanden thuis geweest te zijn.

Morgenochtend om 8.30 ben ik weer aan het werk.

Mijn verlof zit er op,gelukkig maar voor 16 uur per week.

Ben heel benieud hoe het me zal vergaan.

Fijne zondag nog.

Liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

Ben benieuwd hoe het werken is gegaan Renaat. Succes in ieder geval en we horen het wel.

Posted

heel erg veel succes met werken vandaag renaat!

Ben ook erg benieuwd hoe dat is gegaan voor je!

We gaan trouwens wel met z'n drietjes op vakantie, maar zonder hubbie, hihihi.

Ik ga met mijn moeder naar spanje toe, en ukkie natuurlijk.

Hier trouwens vandaag een mindere dag, pffffff, ze heeft het huilen ontdekt, argthhhhh!

Vanacht van 3 tot half 6 bezig geweest, en uit eindelijk van ellende maar een fles gegeven. Nu ligt ze ook al de hele ochtend te piepen, dus stop haar zo maar weer te bed, en dan maar even laten huilen. Probleem is dat ik dat niet kan, heb daar echt heel veel moeite mee. Nja we zullen zien hoe het gaat.

Liefs Diana