Ga naar inhoud

Ons tweede en hopelijk laatste IVF/ICSI avontuur!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:people:

Graag wil ik in dit topic onze tweede IVF en als het nodig is ICSI verhaal bijhouden. Vandaag om zes uur gaat de eerste Decapeptyl injectie er in.

De puregon zal hopelijk vanaf 1 januari toegediend mogen worden en dan wel de dubbele dosis als de vorige poging. Hier hadden wij twee eitjes en dus niets meer over voor de vriezer.

De tweede poging start je wel heel anders dan de eerste, je hebt immers 1 poging "verspeeld" maar je hebt meer kans om zwanger te worden dan bij de 1e poging.

Jullie steun kan ik weer zeer goed gebruiken, jullie weten immers hoe het is om hulp te krijgen bij het zwanger worden en weten als geen ander tegen welke obstakels je aan loopt.

Vanaf deze kant van het scherm wil ik iedereen alvast ontzettend fijne, liefdevolle feestdagen toewensen.

En dat voor iedereen mag uitkomen dat zij ooit hun eigen liefdesbaby in de armen mogen sluiten.

Liefs,

Vanessa:2strangle:

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat heb je heel mooi beschreven... Heel veel succes Vanessa (en ook aan jouw man natuurlijk), ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit jullie geluksmaand mag zijn, heel erg veel succes.

Geplaatst

Hoi Sofie,

Moest net bij een ander topic waar jij een stukje geschreven had een traantje laten. Zo herkenbaar.

Het vervelende is dat ik tussen de behandelingen door zo ziek ben van de endometriose. Het voordeel van de decapeptyl voor mij is dat mijn pijn minder wordt. Ik krijg er wel moeheid voor terug maar daar is iets aan te doen; slapen!

IVF (of de aanverwante behandelingen) gooien je eigenlijk gewoon de boksring in. Wie gaat de klappen opvangen? Je krijgt ze, zeker weten. De een wat harder of zachter dan de ander. Het valt niet mee. Opstaan en weer doorgaan. En weet je? Hier wordt je geholpen als je in je eentje niet kan opstaan. Hier weet de ander wat je doormaakt. Geestelijk en lichamelijk.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Ik weet nog dat je gelijk na de eerste poging schreef dat je gelijk doorging voor de 2e. Dat vond ik toen ongelofelijk knap, sterk en ik kon me niet voorstellen dat dat bij mij ooit zo zou zijn. Maar nu sta ik er zelf voor en begrijp ik hoe je dat voelt. Ik ben er ook helemaal weer klaar voor.

Ik ga je verhaal volgen en ik hoop dat de 2e poging raak is!

x mamalou

Geplaatst

Hoi Vanessa!

Wat weet jij het allemaal mooi te omschrijven! Ikw il je heel veel succes wensen bij poging 2. Deze was voor mij veel draaglijker dan poging 1. Je weet wat je te wachten staat en je hebt inderdaad in je hoofd dat je meer kans hebt. Bovendien weet je ook beter hoe je lichaam reageert. Ik hoop dat dit voor jou ook zo werkt en dat je net zo'n geweldig resultaat mag hebben :hussy:

Geplaatst

Vanessa

HEEL VEEL SUCCES MET DEZE POGING!

Moet gaan lukken nu!!

Ik ga dit topic ook zeker volgen

Ik gun het jullie van harte en liefdesbaby :icon_albino:

En je weet he....2009 IS ONS BABYJAAR!!!!! :hello2:

Mooi geschreven weer !:dog:

Liefs Claudia

Geplaatst

he vanessa

Ik ben vandaag ook begonnen met de decapiptyl.

Dan gaan we gelijk op.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

En maar hopen dat 2009 ons jaar wordt en hopen op een mooi wondertje voor ons.

Veel liefs Sannie

Geplaatst

Heej Vannesa,

Heel veel succes met deze poging! Is spannend!

Wij zitten nu vollop in onze eerste ICSI poging. De emmy heb ik gisteren terug geplaatst gekregen :-D

Liefs Elke

Geplaatst

hey Vanessa,

Hoop dat de batterij weer wat is opgeladen voor wat komen gaat!

Mijn duimen draaien overuren voor je en ik hoop dat er een paar toppertjes voor je overblijven. Er hoeft er maar 1 te blijven plakken.... !

Dus: kom op jongens, doe jullie bovenste best ( de follikels he ) , jullie kunnen het ! ( klinkt bizar maar ik heb mijn follikels flink ' ge -coached ' bij poging nummer 3, alsof het al mijn kindjes waren.............wat eigenlijk ook zo was: want daar is het mee begonnen voor ons allemaal ) .

Veel succes en dat 2009 een duizelingwekkende start mag krijgen!

ik wens dat trouwens voor alle ivf moeders in spe.

liefs lentezon

Geplaatst

hai vanessa,

kom op meid, we gaan ervoor. Zet hem op en dan hopen dat jij een hele positieve flow in gang gaat zetten.

Ik kom je in het nieuwe jaar achterna, waarschijnlijk wordt ik zo de 1/2e week januari ongi en dan ga ik mezelf weer opgeven voor een nieuwe kans.

Aan de ene kant zie ik er wel tegen op maar aan de andere kant kan ik niet wachten om het nog eens te proberen.

Dinsdag zijn we op kraamvisite geweest bij mn zwager en schoonzus, ik ben wel heel blij voor hun hoor, maar het is ook erg pijnlijk voor mezelf en mn mannetje.

Maar we slikken en staan weer op, gaan weer verder van dag tot dag. Wachtend tot de dag aanbreekt waarop wij dat wonder ook mogen meemaken. Ik hoop zo dat ik het mag meemaken.

We gaan er met zn alle voor, en steunen elkaar, in goede en slechte tijden !!!!!

Voor iedereen hele fijne feestdagen gewenst en een gezond en babyvol nieuwjaar !!

Geplaatst

Vanessa,

heel veel succes bij deze 2e ronde. Zit je nog steeds bij dr.vd Kamp onder behandeling? Mijn ervaring is dat zij en dr. vDam de 2e ronde zich extra sterk hebben ingezet voor een goed resultaat. Ik hoop dat ze jullie ook gelukkig mogen maken. Wanneer hoor je het of het ivf of icsi wordt?

Hele fijne kerstdagen en een dolgelukkig nieuwjaar toegewenst!

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Fijn dat er een paar meiden mij achter op de hielen komen zitten. Is wel fijn om een beetje gelijk op te gaan. De vorige keer ben ik heel erg uitgelopen met spuiten, ik hoop dat dat deze keer niet zo is. Krijg in ieder geval een dubbele dosis puregon.

Ze bepalen bij ons op de dag van de punctie of het IVF of ICSI wordt.

Ik geef mijn man ook aan van maak je niet druk, als de beweeglijkheid niet goed genoeg is dan helpen ze ons een handje. Is voor hem een hele geruststelling. De vorige was het ook ICSI.

Stephanie, jij schiet alweer op met je zwangerschap! Het gaat dacht ik zo te lezen allemaal goed met jullie?

Volgend jaar kerst zijn jullie met z'n viertjes!!!!

Gaaf hoor!

Geniet er van.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi hoi,

Van dit topic wordt ik ook wel weer enthousiast om te beginnen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen tenslotte! Is het echt zo dat je een 2e keer meer kans hebt? Hoezo dan?

Vanessa bij ons beslissen ze ook op de dag vd punctie voor ivf of icsi. Afhankelijk van het zaad. Wel fijn dat die druk er dan af is he.

Veel succes allemaal, ik kom jullie in februari achterna :walk:

Henne

Geplaatst

Voor zover ik weet slaan de hormonen bij een 2e IVF beter aan doordat je lijf deze nu herkent.

Net zoiets als je gestopt bent met roken en weer begint.

Je lijf herkent de nicotine en ben je eigenlijk na 1 sigaret alweer verslaafd.

Wie weet hier meer van?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Eh, niet echt.

Maar ik zou zeggen dat de artsen beter weten wat de hormonen met je lijf doen en de dosis dus nog beter kunnen aanpassen......Maar eh, da's boeren nuchter verstand zeg maar, weet niet of het werkelijk zo is.....

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Vanessa,

ik weet niet of dat wel klopt. Volgens mij zijn er meer factoren die meespelen of het wel/niet gaat lukken, o.a. je algehele conditie (fysiek en mentaal). Het is natuurlijk wel te hopen dat je lijf aan de hormonen went, is er tenminste iets lichamelijks wat er aan went. Of je er mentaal aan kan wennen is maar de vraag.

Gelukkig hebben de artsen er meer verstand van (ieder z'n vak), althans daar gaan we dan maar vanuit.

Heel veel sterkte!

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ik heb zoiets ook wel eens gedacht hoor. Maar meer om mezelf op te beuren. Zo van, wie weet reageer je de volgende keer wel minder rot. Went je lijf er op de één of andere manier aan. Maar of dat nu echt zo is.... en of het je kansen vergroot..?? Die hangen toch van meer af dan alleen de stimulatiefase.

In een 2e of 3e ronde weten ze natuurlijk wel iets beter hoe je op de hormonen reageeert en kunnen ze de stimuatie iets beter sturen. En dat zou wel je kansen kunnen verhogen, wij hadden nu maar 1 eitje, als dat er meer zijn hebben we wel meer kans op een goed embryo en evt. cryo's. Maar als je eenmaal een tp hebt is het volgens mij toch elke keer weer evenveel kans. 't Is gewoon net de loterij. Maar ik word toch echt liever in februari zwanger dan zat ik volgende week de jackpot win.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Stephanie! Nog gefeliciteerd met jullie mooie echo. Een jongen en een meisje. Wat een zegening!

Ons jaar gaat goed beginnen!!!

Het baarmoederslijmvlies ziet er prima uit dus we mogen morgen beginnen met de Puregon! Ze konden zelfs de rechter eileider zien!!!!!

De vorige behandeling is deze helemaal buiten spel gebleven omdat het aan die kant zo'n zooitje was.

De Puregon wordt 300E i.p.v. 150E dus ben benieuwd hoe dat gaat!

Een goede jaarwisseling voor iedereen!!!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Toppie Vanessa

Ziet er allemaal heel goed uit voor deze poging, harstikke fijn!

Goed nieuws om ons forumbabyboomjaar in te luiden, als dat geen vuurwerk word!!!

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden