Ga naar inhoud

Ons tweede en hopelijk laatste IVF/ICSI avontuur!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meissie!

Hoe gaat het met je?

Trek je het nog een beetje?

Kom op he! Nog een paar daagjes.

Heb ondertussen blaren van het vele duimen voor je ( en natuurlijk je partner )

En de krampjes, horen er helemaal bij.

Heb ik nu nog steeds....

Ik denk aan je.

Groetjes van Daan

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat zijn jullie allemaal lief!!!!!!!!!!

Krijg ik wel traantjes van hoor.

Wel grappig, ik heb dit topic "Ons tweede en hopelijk laatste IVF/ICSI avontuur!" genoemd. Je moet dus wel uitkijken hoe je iets noemt voordat je eraan begint. Want een avontuur is het zeker!

Ik zou het nu "Ons tweede en zeker ons laatste, zeer snel en goed verlopende ICSI hemel" noemen.

Kleine tip voor de dames die een nieuw topic willen openen.

Geplaatst

hoi vanessa, houd moed!!!

nog 5 daagjes en je kunt testen!!!

het zijn de zwaarste dagen van je leven maar houd moed!!

we duimen hier allemaal voor jullie!!!

Geplaatst

Vanessa,

Ik hoop zo voor je dat dit idd de laatste voor jullie zal zijn en dat er over 8 maandjes een beeb in huis is...

Vooral de laatste dagen zijn verschrikkelijk, je denkt vanalles en voelt vanalles.

Moet je de bolletjes nog nemen???

Knuffel van Daan

Geplaatst

@ vanessa dat zou toch eens een goed idee zijn een helderziende. Als die persoon zich meld mag die bij mij ook eens op bezoek komen.

Sandra

Geplaatst

Het gebruik van de bolletjes valt mij echt 100% mee.

De vorige keer heb ik een pregnyl injectie gehad.

De bolletjes schijnen beter te zijn dan de pregnyl. Kan mij er wel iets bij voorstellen omdat je deze gedoseerd in 3x per dag gebruikt.

De pregnyl was geloof ik voor 1 week.

Deze dagen zijn het allerergst. Heb behoorlijk last van mijn darmen/buik.

Maar nog steeds geen bloed!

Als je toch van te voren zou weten dat je 3 behandelingen doet die niet aanslaan maar dat je van de 4e zwanger zou worden dan zou je alles zingend doorlopen. Maar die onzekerheid!

Gisteravond kwam mijn zus even binnenwippen (we wonen vlak bij elkaar) en mijn vriendin kwam nog even aanwippen. Ze werden een beetje boos op mij omdat ik zo "negatief" dacht. Ik moest positief blijven! Tja, toen kreeg ik een knuffel en kwamen de traantjes er vlot achteraan. Dat "negatief" denken

is een stukje zelfbescherming denk ik. Je moet je toch ergens op proberen voor te bereiden. Zondag (moederdag) de testdag. Een mooiere dag om te testen is er eigenlijk niet.

Misschien heb je het wel gelezen maar afgelopen maandag heb ik zo'n snelle test gedaan, beetje dom achteraf. Deze was dus negatief.

Daarom maar rustig wachten.

Mijn zus vertelde gisteren nog dat toen zij moeders voor moeders op bezoek had dat haar HCG heel erg laag was. Mijn zus heeft bij al haar zwangerschappen best laat kunnen testen. Wanneer, dat weet ze helaas niet meer.

Dus we houden moed erin!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ik heb inderdaad gelezen dat je een test had gedaan... zegt nog helemaal niets he!!

De testen kunnen je allemaal voor de gek houden, ik heb heb zelf ondervonden vorig jaar met mijn 2e poging.

Deze laatste poging hebben we pas op de testdag zelf laat in de middag een test gedaan.

Het stukje zelfbescherming heeft iedereen denk ik wel, maar het is belangrijk positief te denken...makkelijker gezegd als gedaan, i know..

Wij hadden ons helemaal ingesteld op een nega test voor de laatste poging en hadden al weken met elkaar diepe gesprekken over het samen geen kids krijgen en hoe we verder ons leven op konden gaan pakken.

Alles kan nog!

Welk ziekenhuis loop je trouwens?

En heb je trouwens Lucrin gespoten voor je pogingen?

Ik heb zelf via het Erasmus MC te rotterdam tussen de 3 pogingen door 3 maanden lucrin moeten prikken zodat ze niet weer hoefden te opereren.

4 endometriose operaties vondt ik wel genoeg...

Duim duim duim duim

Geplaatst

Wij hebben decapeptyl gespoten. Als het deze keer niet gelukt is dan wil ik graag zo snel mogelijk hier mee verder, in ieder gevel iets om de rust in de buik te bewaren.

Wij hebben van de week samen weer gesproken over hoe ver we willen gaan om onze kinderwens te vervullen. Je zult ergens je grens bereiken, maar waar?

Er zal een tijd komen dat ik mij zal moeten laten helpen. Ik ben tegenwoordig twee weken ziek van de menstruatie. Met een paar dagen ertussen waarin ik helse pijnen moet doorstaan, dat trek ik niet meer....

Maar, bij jullie is het gelukt!

Dat biedt hoop.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

@Vanessa, ik leef zo met je mee, iedere keer als ik een berichtje van je zie, denk ik voor ik het open...geen slecht nieuws....geen slecht nieuws....geen slecht nieuws....en gelukkig geen bloed, dus so far so good!!!

Ik snap helemaal wat je bedoelt, als je nou maar de zekerheid zou hebben straks een kleintje in je armen te mogen hebben, dan zou je alles wat je nu moet doorstaan op de koop toenemen....maar helaas he....

En die ingebouwde zelfbescherming is heel logisch hoor en dat zegt verder niets over je kinderwens. Meid probeer alsjeblieft positief te zijn en je een positieve zwangerschapstest te visualiseren...weet best dat dat moeilijk is, maar nogmaals hoop is het enige wat we hebben en dat mag...

En Moederdag als testdag...kan toch niet missen....weet je, dan ben ik wel positief voor je!!!! Het is je zo gegund!!! (Ons allemaal hier natuurlijk!)

En die Endometriose...getver, mijn moeder heeft het 11 jaar lang gehad en kan me nog als klein meisje herinneren hoe ze lag te creperen van de pijn...verschrikkelijk!!!!!!!!! En ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Vind het heel heel erg voor je!

Meid, leef iedere dag met je mee! Be strong!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Vanessa

Hier word nog steeds heel hard door geduimd voor jullie!!!!

HOU VOL!!

Weet je nog wat we afgesproken hebben?....Met kerst zijn we allebei hoogzwanger!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

@Claudia, hoe laat moet jij vandaag voor de meting?

Nogmaals veel succes!

Ik probeer optimistisch te zijn. Was net even een paar sites met positiemode aan het bekijken, als dat niet optimistisch is!

En met Kerst zijn we inderdaad allemaal zwanger!

Dan laten we met z'n allen een paar dagen voor kerst een galafoto maken bij een hele grote kerstboom!

Geplaatst

@Vanessa, we moeten er om 1300 zijn, we gaan er zo heen.

Enlijkt mij een leuk idee een forumkerstfoto met allemaal dikke buiken en wij staan er tussen!!!

Inderdaad heel positief om posititiekleding op internet te kijken!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Vanessa,

die zelfbeschermende 'negatieve' gedachten zijn ook mij bekend. Ik heb ook meerdere keren op mijn donder gekregen, dat ik nu maar eens positief moest gaan denken. Zelfs in de eerste weken van de zwangerschap was ik nog heel gereserveerd. Pas na 12 wkn durfde ik meer te genieten.

Ik ga heeeeel hard aan voor je duimen en aan je denken op moederdag. De ooievaars controleren of ze de goede kant uit vliegen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Het wordt nu wel heel spannend hoor!

De vorige keer ben ik op dag 12 na tp ongesteld geworden.

Dat zou in deze behandeling vandaag zijn.

Ik heb niet het idee dat ik vandaag ongesteld ga worden.

Laten we het hopen!

Gisteren nog een paar ooievaars gezien, ik heb ze de weg naar ons huis even gewezen. Dus als dat niet helpt!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hoi vanessa,

wat spannend voor je! Het lijkt mij dat die ooievaars nu wel weten hoor, waar ze moeten zijn ;)

heel veel succes met de laatste loodjes!

x mamalou

Geplaatst

Vanesa

Zo dat is even positief, dat je nog niet ongi bent en het waarschijnlijk ook niet gaat worden vandaag en de aankomende 9 mndn!

En je hebt de ooievaars de weg naar je huis gewezen dus moet goed komen denk ik zo!

Nog een paar daagjes dan weet je het!

Hopelijk gaan ze een beetje snel voor je!

HOU VOL!!

liefs Claudia

Geplaatst

Hai Vanessa,

Hoe gaat het ermee? de testdatum komt wel al in zicht nu he.. een goed teken dat je niet het gevoel hebt dat je menstruatie er aan komt enne..wat die ooievaars betreft... dat zou wel eens een heel mooi symbolisch voorteken kunnen zijn!!!

ik duim voor jullie!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Oh meid, super zeg, we blijven voor je duimen dat je de komende 9 maanden niet meer ongesteld wordt!

Nog even volhouden meid!

Liefs,

Britt!

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Ik weet niet welke test je hebt gebruikt, maar de Matcare scoorde bij de zwangerschapstest-test van Kassa heel erg slecht. Zelfs een man was volgens deze test zwanger.....

Succes met deze slopende laatste wachtdagen.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Vanessa de spannende laatste loodjes zijn nu echt begonnen voor je, ik hoop onwijs hard dat je van het weekend positief test. Wat Nora zegt klopt inderdaad, de matcare test was onwijs slecht beoordeeld, ik dacht dat het kruidvat eigen merk als beste werd getest. Heel veel succes!

Geplaatst

Hay ladies,

Vanessa het wordt nu wel heel spannend, de laatste loodjes. Ik had zelf ook te vroeg getest met Matcare. Eerst 12 dagen na de punctie, niks te zien. Omdat ik écht zwangerschapsverschijnselen had de volgende dag weer getest en een supervaag streepje. Dat kwam ook uit de test, dat de Matcare heel vaag was. Die van die zwangere man was een andere hoor, Matcare stond uiteindelijk nog wel op een redelijke plek geloof ik. Maar ik ga ze niet meer gebruiken.

Hoop voor je dat je gewoon echt veel te vroeg was met testen, die zes dagen is verkoopprietpraat natuurlijk waar wij vrolijk intrappen omdat die wachtweken zo slopend zijn.

Hou je taai die laatste daagjes!

Henne

Geplaatst

Hierbij een reactie van matcare n.a.v. mijn email aan hun vanmiddag.

Zoals jullie weten heb ik maandagochtend een test gedaan, niets te zien.

Maar gisterochtend kon ik het niet laten en heb weer een test gedaan.

Hierop was een heeeeel licht tweede streepje te zien.

Heb dit gemaild aan matcare, dit i.v.m. de uitzending van kassa waar jullie het over hadden en diverse reacties op het forum over dit merk testen.

Reactie van matcare;

Al onze testen zijn voor ruim 99% betrouwbaar.

De MatCare Ultra is een hele gevoelige test die al reageert bij 10 ml HCG

hormoon.

Ik begrijp dat u een IVF behandeling achter de rug hebt, waarschijnlijk

heeft u hierbij (HCG)hormonen gebruikt?

Het wordt namelijk niet aangeraden om de Ultra test te gebruiken bij

(HCG)hormoonbehandelingen, omdat deze hormonen tot ongeveer 2 weken in het

lichaam aanwezig kunnen zijn, hierdoor zou een Ultra test dus positief uit

kunnen slaan doordat er zich nog HCG resten uit de hormoonbehandeling in het

lichaam kunnen bevinden.

Het hormoon dat veel gebruikt worden tijdens IVF behandelingen waar HCG in

zit, is Pregnyl.

Is dit bij u het geval, raad ik u aan, een 'gewone' zwangerschapstest uit te

voeren, zoals bijvoorbeeld de MatCare Midstream test, deze reageert pas bij

30 ml HCG.

Geplaatst

Alles goed en wel, als je eerst een duidelijk negatieve test had en nu een heel licht streepje, dan kan dit streepje echt niet meer van de pregnyl komen. Want dan had ie de vorige keer duidelijker moeten zijn dan nu. Bovendien gebruik je pregnyl 1,5 dag voor de punctie en zit je nu toch ruim twee weken erna?

Dusssssss..... jeetje wat zou dat geweldig voor je zijn Vanessa!

Geplaatst

Vanessa

Van de week had je een negatieve test als het aan de pregnyl lag was hij ook licht positiuef geweest, en je bent ongeveer 2 weken verder en nu licht poisitief dus.......

Ik ga nog harder voor je duimen en ik zet de fotocamera al klaar!!!!!

Durfde je het ons niet te vertellen dat je getest had gisteren?

Ik vond je gisteren ook al zo opgewekt hihi!

Liefs Claudia

Geplaatst

oohhhh.... vanessa....je maakt het wel heel erg spannend nu! HIer zijn we ook aan het duimen voor je hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden