Ga naar inhoud

Ons tweede en hopelijk laatste IVF/ICSI avontuur!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij mogen gewoon zelf testen en in het ziekenhuis op 12 mei door middel van een urinetest.

De vorige keer moest ik ook een bloedtest omdat ik door een schimmelinfectie pregnyl injecties kreeg i.p.v. de progestan.

Toen had ik zelf al het idee dat het niet goed zat en heb 's ochtends zelf thuis getest. Dat heb ik bewust gedaan want ik zou het erg vervelend hebben gevonden om daar te horen dat het niet goed was gegaan.

Dus geen positest gehad op dag 11 na TP door de pregnyl injectie van 8 dagen daarvoor.

We blijven gewoon doorduimen, meer kunnen we inderdaad niet doen.

Dit weekend is ook weer vol met gezelligheid dus we komen onze tijd wel door.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey vanessa, we duimen in elk geval voor jullie!!!!

nu nog even die laatste vervelende week doorkomen en dan..... een positieve test!!!!

we gunnen het jullie!!!

Geplaatst

Thanks, Stephanie.

Je hebt gelijk.

Volgens mij is dit DE dip in de wachtweken.

Eigenlijk een beetje vanaf Koninginnedag. Maar de ontreddering van wat er bij ons in "ons dorp" allemaal gebeurd is, is groot.

Mijn moeder was ook jarig en moest ook nog zingen voor de Koningin.

Zelf was zij toegezongen door de 300 mensen waarmee zij samen het koor vormde. Zij kwam in uiterste euforiestemming thuis totdat ze zag wat er gebeurd was.

Maar wat waren wij blij dat ze thuis waren!

Mijn zus en ik waren beide bang dat er nog meer van die gekken waren en dat er eventueel op andere wegen ook nog aanslagen gepleegd zouden worden. Sinds 11-09 moet je overal rekening mee houden.

We horen bij ons in de zaak ook alle verhalen van iedereen. Klanten van ons die er vlak bij stonden. Het "geluk" dat de auto tegen de naald tot stilstand gekomen is omdat daarachter wel honderden kinderen klaarstonden om deel te nemen aan de festiviteiten.

Gruwelijk!

Maar morgen gaan we vieren dat mijn moeder afgelopen donderdag 60 geworden is en dat mijn ouders 40 jaar!!! getrouwd zijn.

En volgende week wordt onze week!!!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa, heel veel sterkte met wachten de komende dagen. De laatste week vond ik ook vreselijk.

Menstruatiekrampen kan van alles betekenen, ook een zwangerschap. Toen ik zwanger was van mijn zoontje wist ik heel zeker dat ik ongesteld zou worden, maar dat bleef toen uit.

Je voelt nu van alles in je lijf en er is natuurlijk ook veel gebeurd, maar je lichaam kan je goed voor de gek houden. Alles wat wijst op een menstruatie kan ook een zwangerschap zijn, maar andersom ook. Helaas kun je niets anders dan afwachten. Ik duim voor je!

Geplaatst

Vanessa

Ze zijn gewoon allebei druk aan het innestelen, denk daar maar aan! :toppie:

Lieverd positief blijven denken!!

Knuffeltje Claudia

Geplaatst

@ vanessa

gewoon nog steeds van het positieve uitgaan,

Het is en blijft wachten tot de testdatum.

voor die tijd is het gissen en wachten

succes

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Wat spannend voor je zeg, deze week. Ik heb de ervaring dat niet is wat het lijkt, tot de zwangerschapstest. Ik hoop heel erg voor je dat je een positieve test krijgt, en ga voor je duimen!

x mamalou

Geplaatst

Succes en sterkte de laatste dagen. Ongikrampjes in de eerste week had ik ook, dus wie weet...? Nu heb ik deze overigens helemaal niet meer.

Ik moet trouwens die Utrogestan blijven nemen, 3 x p.d. 200mg.......? Nog meer zwangere onder ons die dat advies hebben gekregen?

Groetjes

Geplaatst

Hoi Renee,

Ja ik gebruik ook 3x daags 200 mg utrogestan. Dat moet van Gent zowiezo nog tot de 6 weken echo als er hart activiteit is gezien. Bij mijn weten is die dosering normaal in Gent.

Spannend morgen je bloedtest voor de hcg waarde zeg.

Bij mij begint het nu ook te spannen, heb de neiging om een test te kopen.....

Succes Sandra

Geplaatst

Niet te vroeg testen hoor. Ik heb op dag 10 of 11 na TP getest en het streepje was ontzettend licht. Je kon ze bijna niet zien. Je zit dan enorm in de spanning tot de testdatum. Vreselijk, maar hierdoor heb je wel weer hoop. Test je negatief dan kun je al beginnen met het verwerken van een mislukte poging. Moeilijk hoor! Je moet maar doen waar je goed bij voelt. Wanneer heb je precies je tp gehad? De laatste week is het moeilijkst he?! Succes ermee! en ik hoop dat je 7 mei een positieve test hebt!

Liefs

Geplaatst

Ik heb 6 dagen te vroeg getest. Is ook wel erg veel natuurlijk.

Volgens de test zou het moeten kunnen, en ook weer niet.

Hun test werkt ook het best op de 1e dag van je NOD.

Maar mijn gevoel is zo. Gewoon rustig mijn ding blijven doen en

hopen dat ik niet ga menstrueren en zondag een posi test heb.

Afwachten.....

Meiden allemaal bedankt voor jullie lieve, ondersteunende berichtjes. Ook in het topic wachtbankje mei. Ik blijf gewoon nog even rustig zitten.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hi Vanessa,

Gewoon moed houden hoor (klinkt heel makkelijk, ik weet het), maar ik was ervan overtuigd dat ik ongesteld ging worden. Ik had onwijze ongi krampen en had verder helemaal geen bijverschijnselen. Zie hier het resultaat, al bijna 16 weken zwanger.

Dat ongi gevoel heb ik echt een tijdje gehad, zeker vier weken nadat ik wist dat ik zwanger was.............dus hou moed, totdat het tegendeel bewezen is.

Succes!!

Geplaatst

Vanessa

Wat lees ik nu toch getest oh oh oh!

Het kan echt nog alle kanten op zolang je maar geen ongi word!

Het is van Chantal zegt..

HOU VOL..niets is voorbij voordat het tegendeel bewezen is

En je kent ook onze forumregel..

Geen bloed geeft moed!!

En hier word ook heel hard voor jullie geduimd !!!

nog een paar daaggies en dan heb je duidelijk!

Toitoi

Liefs Claudia

Geplaatst

He Hallo

Het valt mij juist op dat van de meiden die zwanger blijken te zijn het merendeel het gevoel heeft ongesteld te worden en de moed al heeft opgegeven.... Ook ik heb de avond voor de test zitten janken omdat het weer niet gelukt was, uiteindelijk had ik de dag erna wel een positieve test..

Moed houden hoor!

Snoeske

Geplaatst

Tja, ik wou mezelf helpen door de test te doen.

Is niet zo goed gelukt.....

We moeten toch maar afwachten......

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hahaha....meid toch, nee niet gelukt zeker! ;-D Snap het wel hoor, maar denk dat het het beste is gewoon nog even geduld en hoop en vertrouwen te hebben tot je testdag...hoe ontzettend zwaar het ook is....Ik blijf met je mee duimen!!!! Succes meid en in gedachten bij je!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Ow Britt!!! Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Ik mag volgende week woensdag 13 mei voor echo. Eerst woensdag weer bloedprikken en als het weer zo goed gestegen is als vandaag dan 13 mei 12.15 uur echo. Step by step....

Ik had de eerste week ook last van ongikrampen en vorige week maandag wist ik zeker dat de ICSI mislukt zou zijn en kijk nu....IK BEN ZWANGER!!! Gewoon moed erin houden. Bij mij was het ook de 2e ICSI raak en wie weet bij jou ook.

DUIM DUIM DUIM

Renee

Geplaatst

Oh dat is wel fijn, dat er juist meiden in de WW met ongikrampen ZWANGER zijn geworden!

had ik nog niet door

Dat geeft wel hoop en moed he Vanessa!!

ook voor mij binnenkort.

liefs Claudia

Geplaatst

@Renee, hier ook nog eens, super bedankt! En voor jou een spannende tijd ook zeg tot de 1e echo, ik persoonlijk vond het wachten tot de 1e echo het zwaarst, maar nu het zover is, valt het ook wel weer mee! Hou me op de hoogte meid en ik ga blaren duimen voor je!

@Vanessa, heb geloof ik eerder al eens verteld dat ik wel een soort krampen had, een soort trekkend gevoel en ook ik heb wel mijn vraagtekens gehad of ik miss niet gewoon ongesteld moest worden. Tot de dag van vandaag heb ik dat kramperige, trekkende, opgeblazen gevoel. Nu bleek vanmiddag in het ziekenhuis dat ik nog een mega follikel in mijn linkereierstok heb van de stimulatie, maar dat wordt vanzelf door het lichaam afgevoerd, maar daar komt dus de pijn vandaan! Het kindje/embryootje zit perfect en dat gaat helemaal goed, dus die follikel kan geen kwaad. KORTOM wil ik hiermee zeggen: Laat je niet in de maling nemen door je lichaam, want je ziet maar zoals bij mij dat het ook iets totaal anders kan zijn....bv doorstimulatie na de hormonen...

Kusz,

Britt

Geplaatst

Hoi Britt,

Ik denk dat ik bij de eerste echo geen hartje(s) zal zien kloppen, omdat ik dan pas 5 1/2 week zwanger zal zijn. Wellicht krijg ik dan de tweede echo een weekje of 1 1/2 later...? Laten we het hopen. Ik ben wel benieuwd of het er 1 of 2 zullen zijn. Ik hoop stiekum op een 2-ling, maar ik zal al superblij zijn als ik 1-tje helemaal uit mag dragen en mag verwelkomen op deze wereld in dec./jan.

Liefs

Geplaatst

Hey Renee - maar voor mij was het gister pas precies 5 weken na de punctie en bij mij kon je het ook zien. Of bedoel je het anders?

Liefs,

Britt

Geplaatst

Hé meiden,

Ik ben weer een beetje bekomen van de ergste teleurstelling. We gaan weer vol goede moed en hoop naar de tweede poging.

@Jheetje Vanessa, wat wordt het spannend nu zeg, nog een paar daagjes. Kan me voorstellen dat je heel ongeduldig ben en alvast stiekem een test doe. Je weer maar nooit. Ik duim nog steeds hard verder voor je. (als wij een tp hadden gehad afgelopen zaterdag, dan had ik 14/5 al mogen testen, dat is 12 dagen na de tp, jij mag pas 15 dagen na de tp testen, dat is dus ook heel verschillend qua ziekenhuis).

@En Britt, geweldig meid, bij jou heeft het duimen nut gehad. Eindelijk jullie kleine wurm gezien. Was zeker wel effe emotioneel. Gefeliciteerd hoor.

@Renee, morgen weer bloedprikken, spannend hoor. Ik ga hopen en duimen dat alles goed is.

Geplaatst

Het zal er wel op neer komen dat als ik zaterdag nog niet ongesteld ben dat we dan gaan testen.

Hebben we geen paranormaal begaafde mensen op het forum?

We wachten af.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden