Ga naar inhoud

Ons tweede en hopelijk laatste IVF/ICSI avontuur!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, ik denk dat ik mezelf een beetje gek aan het maken ben.

Ik heb behoorlijk last van mijn rug en buik. Maar dan echt ongesteldheidsklachten.

We wachten af......

Sandra, het spijt me voor jullie. Gelukkig nog een cryopoging, maarja die heb je liever niet nodig! Sterkte!

Liefs,

Vanessa

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanessa,

Jeetje meissie!

Echt super spannend voor jullie allemaal!

Wat ga je nu doen?

Nog meer testen of wachten tot de dag zelf??

Ik durfde echt niet eerder te testen, vindt het knap van je...

En moet je nog bloed laten prikken in het ziekenhuis??

Groetjes van Daan

Geplaatst

@vanessa heel veel succes deze laatse loodzware dagen voor je test. Er zijn goede voortekenen toch? Moederdag - ooievaars - geen ongi gevoel.... kom op nog ff volhouden

Liefs van Sandra

Geplaatst

Hoe gaat het Vanessa? Het is bijna zover!!! Heb je inmiddels nog een keer getest? Op welke dag zit je nu na TP? Moet je bloed laten prikken of een thuistest doen? Thuistest mag je geloof ik wat later doen dan bloedprikken. Het laatste moet je 14 dagen na punctie laten doen in het ziekenhuis of gyn.

Ik ben zo nieuwsgierig.

Renee

Geplaatst

Gisteravond een test gedaan en weer een heeeel licht streepje.

Mijn zus heeft net gekeken en die zegt dat een licht streepje zwanger is.

Haar hcg was bij beide zwangerschappen heel erg laag, zo laag dat de mevrouw van moeders voor moeders hier een beetje van schrok.

Maar ze heeft twee prachtmeiden.

Liefs,

Vanessa

P.S. door gaan met duimen s.v.p. we kunnen het goed gebruiken

Geplaatst

Vanessa

ja klopt wat je zus zegt een streep is een streep licht of vet, dat maakt niet uit dan is er HCG in je lichaam dus innestelling.

En als je zus bekend was met lage HCG dan zal het bij jou ook niet hoog worden en heb jij ook straks 2 prachtige kindjes!!!

En er word hier nog steeds heeeeeeel hard voor je geduimd!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Oh Vanessa....ben nog niet gestopt met duimen voor je!!!!

Licht of donker...een streep is een streep!!!! Whaaaa...wat een spanning zeg, volhouden meid!!!!

Ik hoop het zo voor je!!!!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Hé Vanessa,

Jheetje meid wat spannend allemaal. Hier wordt ook nog super hard voor je geduimd hoor. De berichten tot nu toe zijn heel positief, dat is een heel goed teken.

Ik begrijp dat je op bent van de zenuwen. Ik hoop het zo voor jullie.

Hou je taai hé meid.

@Lieve Sandra, ik zet het maar effe hier neer. Maar wat super sneu voor jullie. Nou meis ik ga hard voor je duimen dat het met de cryo's wel gaat lukken. Sterkte.

@Bij jou is het ook spannend allemaal hé Claudia. Nu is het weer te dik. Ik hoop voor je dat het 20 mei wel goed is. Succes meid.

Geplaatst

whaahhh......spannend! Wil je eigenlijk al wel feliciteren maar ik zal braaf wachten tot zondag! Super meid!

Geplaatst

Ik had ook een vage streep (Predictor). Ik ben gewoon een dozijn van die testen gaan halen en ik zag de streep om de dag donkerder worden. Kost je een vermogen, maar ja......

Vanessa, zoals Britt zegt: een streep is een streep!!! Ze schreef dit ook bij mij en ze had gelijk! Laat ze nu nog eens gelijk hebben! Spaaaaaaaannend!!!

Geplaatst

Ik heb op internet gelezen dat er heelveel vrouwen zijn die pas 4-8 weken na de verwachte nod een positieve test hebben.

Zolang er geen bloed is gaat het goed, probeer ik maar te denken.

Spannend is het wel!

Mijn man en ik slapen beide super onrustig.

Morgenavond een bruiloft dus dat leidt weer een beetje af.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa,

Vandaag weer een dag verder!!!

Hoop dat de dag lekker snel gaat vanwege de bruiloft en dat er morgen een dikke vette streep staat!!

Heel veel plezier vandaag..

Groetjes van Daan

Geplaatst

Pfffffft.

Gelukkig nog niet ongesteld.

Durf echt bijna niet meer te gaan plassen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hahahaha zie je straks tijdens de bruiloft al zitten, benen over elkaar en heen en weer schommelen op je stoel omdat je zo nodig moet maar niet wil hahahaha

Je hebt in ieder geval vannacht overleefd...

Hoop dat je krampjes een beetje zijn weggetrokken....

Geplaatst

Ik probeer mijn gedachten op nul te zetten.

Niet aan denken dat we zwanger zijn en er niet aan denken dat we niet zwanger zijn.

Deze onzekerheid is bijna onmenselijk. Maarja, we moeten hier allemaal doorheen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa wat spannend!!

Geen bloed geeft moed en een licht streepje is een streepje!

Ik blijf voor je duimen en hoop op een pos test voor je!!

Geplaatst

Je lichaam houdt wel iedereen in spanning hoor. Ik denk dat je morgen gewoon een positieve test hebt!

Sterkte die laatste dag!

Renee

Geplaatst

Duim, duim duim, ik duim mee, wil morgen gewoon super gillende Vanessa zien op dit forum, duim duim. Succes meid en veel plezier op feestje (voorteken, feestje??)

Geplaatst

Marietje,

Jij heel veel succes met de punctie morgen!!

Vanessa,

Geniet van je feestje! Morgen hebben we misschien weer een feestje...?

Liefs

Geplaatst

YESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!

Twee verschillende testen en allebei ZWANGER!!!!!!!

In één woord geweldig!

Liefs,

Vanessa

P.S. Voor alle dames die een matcare ultra test in de kast hebben liggen, gooi deze weg en koop een andere!

Dat is gewoon troep.

Geplaatst

Lieve vanessa....

Op moederdag positief testen....superdesuper!!! Van harte gefeliciteerd meid. Wat geweldig voor jullie. Heel veel geluk samen hiermee en een hele fijne dag! Maar dat zal vast wel lukken!

esther

Geplaatst

Vanessa, heel erg gefeliciteerd met je positieve test. En dat op moederdag, een dag om nooit meer te vergeten!

Geniet ervan meissie!

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden