Jump to content

Eerste kindje 2009 met IVF?

Recommended Posts

Posted

Dag allemaal,

Ik ben Gorgi, 33 jaar oud en sinds 2007 bezig om zwanger te worden. Ik heb nog geen kinderen, maar wil heel graag kinderen, zoals vele anderen.

Ik ben in mei 2007 heel even zwanger geweest, maar dat eindigde in een miskraam. Sindsdien niet meer zwanger geweest. We hebben 7 keer IUI gehad, maar helaas. Alles lijkt bij ons wel in orde te zijn.

We hebben laatst een intakegesprek gehad over het IVF-traject. Ik mag beginnen, wanneer ik wil. Zodra ik ongesteld ben, kan er begonnen worden met het snuiven (synarel). Twee weken lang. Daarna als het goed gaat, komen de prikken (puregon). En om de eicellen te laten rijpen drie keer pregnyl spuiten.

Ik wil eind januari gaan beginnen met dit traject.

In mijn omgeving weten weinig mensen dat we bezig zijn. De mensen die het wel weten, durven niets te vragen, omdat ze bang zijn om ons te kwetsen. Iedereen om ons heen lijkt makkelijk zwanger te raken. Dus het is niet makkelijk om te praten met anderen.

Ik heb op diverse sites gezeten m.b.t. zwanger worden, maar steeds ben ik de enige die niet zwanger is in dat lijstje: best frusterend.

Ik ben opzoek naar vrouwen die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten en waarmee ik informatie kan uitwisselen en elkaar steunen in dit traject.

Groetjes,

Gorgi

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hey Gorgi,

Nou, dan zit je hier goed!!! Allemaal dames waarbij moeder natuur een handje geholpen moet worden! Bij de een gaat dat vlot en snel, bij de ander met de nodige tegenslagen... En er zijn er helaas ook die hun droom niet in vervulling zien gaan....

Welkom! En schrijf alles maar van je af. Je kan alles vragen wat je weten wilt, domme vragen zijn er niet!

Groetjessssssssssssssssssssssssssssssssss

Posted

Hoi Gorgi,

Wat Hildever al zegt: welkom en hier zit je goed! Er zijn zoveel vrouwen op dit forum, dat er altijd wel iemand is met wie je op hetzelfde traject zit.

fijne feestdagen!!!

Posted

Hier ook nog iemand die niet "gewoon" zwanger kan worden.....

Je schreef dat mensen niks durven te vragen aan je, toch? Ik heb het aan zo'n beetje iedereen verteld dat we met IVF bezig zijn en ik ben er achter gekomen dat eigenlijk maar weinig mensen weten hoe dat precies gaat. Ik krijg juist heel veel vragen, vind het ook niet erg om te vertellen...ben gelukkig nuchter genoeg ;-)

Hopelijk gaat het allemaal lukken bij je, veel succes!!

Groetjes Marjon

Posted

Hoi meiden,

Ik vertel het ook heel gemakkelijk tegen iedereen wie het maar wil horen (of eigenlijk niet haha) en inderdaad, heel veel mensen weten niet wat het precies is. Ik had het er in het begin heel erg moeilijk mee, maar het werd steeds duidelijker dat het de enige manier was, en nu ik er 1 op het zitten ben ik er helemaal blij mee. Natuurlijk was het nog leuker als ik gewoon met een fikse vrijpartij zwanger was geraakt, maar een IVF poging heeft ons ook heel veel gegeven. We zijn er samen een stukkie sterker uit gekomen, en we maken ons kind van dag 1 heel bewust mee.

ennn. een primeurtje: we hebben gisteren besloten dat we gaan trouwen in 2009 :)):smiley_wedding:

Posted

Ik heb het er zelf eigenlijk nooit echt moeilijk mee gehad. Ja natuurlijk wel eventjes toen ik het te horen kreeg maar ja, het is voor mij nog de enige manier om zelf kinderen te krijgen dus blijf ik positief. Enne mamalou....wat een leuk nieuws zeg, trouwen!

Posted

Gorgi welkom, denk dat je hier helemaal goed zit :-)

Mamalou gefeliciteerd wat een leuk nieuws! Even iets anders ook om mee bezig te zijn, en wie weet een witte jurk met een dikke buik? Dat zou toch geweldig zijn!

Posted

Dag dames,

Dank je wel voor jullie reacties.

En mamalou gefeliciteerd met je aanzoek en hopelijk wordt 2009 een goed jaar voor jou.

Wij hebben het alleen aan een paar mensen verteld (familie en hele goede vrienden). We hebben het nog niet op ons werk verteld dat we bezig zijn.

Ik word er een beetje onzeker van: vooral omdat er niets gevonden wordt. En ik al zwanger ben geweest. Iedereen zegt dat je er niet veel mee bezig moet zijn, maar ja dat kan niet in de MMM.

Mijn vriend is 40 en bij hem is ook alles goed.

Bij ons levert de MMM juist spanningen op. Ik lees dat sommigen er juist sterker van worden. Bij ons is dat juist niet het geval: op commando vrijen, al dat klinische gedoe, de teleurstellingen elke keer....

Ik heb net een borstoperatie achter de rug (verkleining) en ik merk dat het nu best fijn is om er even niet aan te denken. Ik moest die verkleining wel doen, want ik had daar zo last van en ik wilde eerst wachten totdat ik zwanger was geweest, maar dat laat op zich wachten en ik werd er steeds ongelukkiger van.

Ik heb een cyclus van 30-31 dagen en ik heb elke keer een stijging nadat mijn eisprong is geweest. Een paar dagen voor mijn NOD begin ik met spotting. Dat duurt meestal een week en daarna begint mijn menstruatie (max 3 dagen).

Ik heb ooit een HSG gehad en werd na de spuiting van mijn eileiders zwanger. Kan het zo zijn dat die weer vastzitten?

Kom je door de hormonen van IVF aan? Of krijg je daar bepaalde buien van?

Hoe hebben jullie het geregeld met je werk?

Groetjes,

Gorgi

Posted

Mamalou...

Goed nieuws!!!!!

Gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk

Hopelijk word het heel druk dit jaar voor jullie

Een Huwelijk en een Baby!!!!

Liefs claudia

Posted

Hey Gorgi,

Tja, het is niet niets..... En het is even lastig om het allemaal een plekje te geven. Eigenlijk moet je je er niet te veel van aantrekken van wat andere mensen er allemaal over beweren. Het is iets wat jullie samen moeten ondergaan. Probeer samen er zoveel mogelijk over te praten wat het met je doet.

Wat mij geholpen heeft, is het gewoon maar te 'ondergaan'. Vragen stellen aan de artsen als ik iets niet snapte, hier veel lezen, maar ook wel weer dingen langs mij heen laten gaan. Voor iedereen is zo'n behandeling gewoon anders. Geen lichaam reageert het zelfde, en iedereen staat er toch wat anders in, hoewel je natuurlijk meer overeenkomsten hebt met de mensen hier, dan met de mensen die het mmm gebeuren niet meemaken.

Zeker mensen die die hele mmm niet meemaken, oordelen soms makkelijk en veel te snel. En het vervelende is dat die opmerkingen vaak ook nog ergens blijven hangen in je hoofd!

Zorg dat je je er zo goed mogelijk bij voelt!!!

En eh Mamalou..... fantastisch nieuws!!!!! Feessie volgend jaar!!!! En hopelijk dubbel, of met dikke buik ofzo......

Groetjessssssssssssssssssssssssssss

Posted

Ik heb 1 ivf-poging gehad (helaas mislukt), ik kwam wel iets aan door de hormonen. Had opeens een cupmaat groter :-). Vond dat helemaal niet erg hoor, hahaha. Verder heb ik best wel last gehad van een opgezette buik maar qua humeur heb ik er helemaal niks van gemerkt. En tja, alle kwaaltjes verdwijnen toch weer als je stopt met hormonen nemen dus ik nam/neem het allemaal maar voor lief.

Dan nog even een vraagje van mijn kant. Ik was bezig met een 2e poging (cryo) maar de terugplaatsing kon niet doorgaan omdat ze een cyste (4cm) op mijn eierstok hadden gevonden. Ik moest gelijk bloed laten prikken, was gelukkig allemaal goed. Nu moet ik 9 januari terug naar het ziekenhuis om te kijken of de cyste vanzelf weg is gegaan of niet. Als 'ie er nog zit zal 'ie weggehaald moeten worden...wie heeft dit ook gehad?

Groetjes Marjon

Posted

he meiden,

bedankt voor alle felicitaties! aan de ene kant vind ik trouwen hetzelfde als een samenlevingscontract (is het eigenlijk ook) maar het heeft toch iets romantisch. hoewel dat het eigenlijk ook niet is (oorspronkelijk wordt de vrouw eigendom van de man). nouja, we maken er in elk geval een weekje van, we gaan trouwen op Schiermonnikoog en we hebben een super kneuterig huisje gevonden waar we onze eerste huwelijksnacht zullen hebben ;)

marjon, ik kan je helaas niet verder helpen!

x mamalou

Posted

Hoi Gorgi,

Ik heb samen met mijn vriend volgende week een gesprek bij de Gyno. Wij kunnen wel in aanmerking komen voor K.I. maar ze geeft ons weinig kans. Eerder wordt er gedacht aan IVF. Maar als wij K.I. willen kan dat ook. Ik denk niet dat ik dat wil want dan ben als ze al weinig kans geven dan is de de kans groter op een teleurstelling. Die je toch wel gaat krijgen als je ongesteld bent geworden.

Ik heb nog niets op mijn werk verteld maar wanneer ik volgende week wat meer weet over het starten van een behandeling moet ik wel wat gaan vertellen. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe andere dat hebben gedaan.

Ik vind het wel een beetje eng met de hormonen die je toegedient krijgt. Dus daar moet ik nog maar even het een en het ander over vragen bij de gyn.

Ik wens je in ieder geval veel succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes Priscilla

Posted

Hoi Priscilla,

Ik ben heel open geweest naar iedereen toe, maar dat is ook mijn manier in het algemeen. Bij mij is dat goed bevallen, maarja dat is voor iedereen natuurlijk anders.

hetzelfde als voor de hormonen. Ik ben helemaal niet van de medicijnen en ik vond het dus vreselijk om aan de hormonen te gaan, maarja de keuze is duidelijk, dus ging die eerste prik er met een traan in, en de tweede met een slik, en de derde met een lach.

Ik had zo goed als geen bijwerkingen, maar ik dronk bewust steeds een groot glas water en ik verzorgde mezelf super goed; elke week massage en acupunctuur.

Over 4 weken gaan wij weer beginnen. Ik zie er nu niet tegen op maar ben wel benieuwd hoe mijn lichaam er nu op gaat reageren (dat is ook elke keer anders denk ik).

groetjes mamalou

Posted

heej mamalou!

gefeliciteerd!

jij ook trouwen in 2009! Ik heb namelijk mijn vriend verrast met een aanzoek op 27 dec en wij gaan dus ook trouwen!

super gevoel, kun je in iedergeval daar (ook) mee bezig zijn.

liefs

Desiree

Posted

hey desiree,

Dit is in elk geval een goed begin van 2009 toch? gaat jullie het groots vieren? Wij niet, maar we maken er wel wat speciaals van samen.

x mamalou

Posted

Hoi meiden,

Ik heb onlangs na een kijkoperatie te horen gekregen dat mijn eileiders verkleefd zijn en 1 heeft zelfs geen doorgankelijkheid.

Dat was wel even schrikken, al had ik mij al op het ergste voorbereid.

Nu was er in het OLVG voor IVF een wachttijd van 10 maanden!! Wat lang!

Dus ik heb gebeld naar verschillende klinieken en kwam uit in Leiderdorp waar geen wachtlijsten zijn.

Op de een of andere manier heb ik er wel een goed gevoel over maar ik heb geen idee hoe het allemaal gaat.

Volgende week heb ik mijn eerste intake en ik weet dat ik rond de 25e ongesteld moet worden maar kan ik dan al beginnen??

Denken jullie?

Misschien zal ik nog bloed moeten prikken maar ja dat moet geen probleem zijn toch??

Kan iemand een klein beetje vertellen hoe zoiets gaat, ik heb namelijk helemaal geen mensen om mij heen die iets met IVF ooit te doen hebben gehad dus al mijn info die ik heb is van internet.

Nou fijne avond!

Groetjes Suusje

Posted

Hoi Suusje,

Ook bij mij waren mijn eileiders verkleefd, dat is gebleken uit een kijkoperatie die ik vorig jaar in januari heb gehad. In maart zijn ze er toen allebei uitgehaald omdat ze zo slecht waren. De enige manier om dus nog zwanger te worden was (is) via IVF. Ik heb mijn 1e intake gesprek op 29 mei gehad en toen ook gelijk bloed moeten laten prikken. Ik kreeg ook nog een 2e gesprek met de verpleegkundige op 27 juni, toen moest ik oefenen met spuiten. Helaas zat er bij mij toen nog de zomervakantie tussen en kon ik pas op 26 augustus starten. En helaas is deze poging mislukt :-( mocht toen een maandje niks. De hormonen moeten je lijf nog uit en het moet allemaal weer een beetje rustig zijn daar binnenin. De 2e poging zou een cryo (ingevroren embryo) terugplaatsing zijn, alleen is deze poging niet doorgegaan omdat ze een cyste op mijn eierstok hebben gevonden. Ik moet aankomende vrijdag terug voor controle. Als de cyste nu weg is mag ik weer verder met proberen. Nu weet je een beetje hoe het gaat, maar kan goed zijn dat het bij jou minder lang of juist langer duurt. Ieder ziekenhuis werkt namelijk weer anders. Je kunt het beste gewoon afwachten en proberen jezelf niet te druk te maken.

Groetjes Marjon

Posted

Hoi Marjon,

Oke...poehhh dan duurt het allemaal nog best lang he...

Maar ik lees ook weleens verhalen van mensen die dan gelijk zodra ze ongesteld worden kunnen beginnen met pillen of spuiten.

Is dat mogelijk?

Nou ik hoop het maar! Alle pijn, hormonen, het spuiten kan mij namelijk vrij weinig schelen!

Sinds ik in de mmm molen zit lijkt mijn wens nog 100 keer zo sterk haha.

Nou allemaal heel veel succes maar als er iemand is die ervaring heeft in Leiderdorp of ergens anders waar het wel snel ging of wat je uberhaupt kan vragen mbt tot beginnen please vertel het me want zoals ik al zei; hoe sneller hoe beter!

Groetjes Suusje

Posted

Hoi meiden....

Ook bij mij waren me eileiders verkleeft,ik heb 3okt me kijkoperatie gehad...dus niet op een natuurlijke manier zwanger worden...dus ivf..

Ik begin MORGEN met hormonen spuiten met decapeptyl en heb 27jan een afspraak in het ziekenhuis voor een echo die dag begin ik kan dan met gonalf 150e..

Het prikken valt egt reuze mee,Ik prik zelf vind ik dan tog fijner...

Ik heb me 1ste ivf poging rond eind februari dus spannende tijd....

Je hoort ook zoveel om je heen,dat je veel aan komt door hormonen..ik zie het allemaal wel...ik maak me niet te druk...

dus meiden we gaan ervoor.....

succes:love3:

liefs Miranda

Posted

De beste wensen voor iedereen in 2009. Laten we hopen op een vruchtbaar jaar.

Mijn vriend en ik hebben besloten om eind januari te gaan beginnen met IVF. We zullen over twee weken bloed laten prikken (controle). En daarna wachten op de menstruatie om te beginnen met snuiven. De eerste twee weken is er nog niet veel aan de hand...maar wanneer je gaat spuiten, dan gaat het wel wat intensiever,hoorde ik van de gyn. Ik ben benieuwd allemaal.

Ik neem in ieder geval de tip mee om veel water de drinken en jezelf goed te verzorgen.

Door de operatie kan ik nog niet veel doen, maar ben van plan, als ik groen licht krijg, om lekker te gaan sporten...hardlopen,denk ik. Is dat goed voor het IVF-traject?

Groetjes,

Gorgi

Posted

Wow Mamalou en Dees, gefeliciteerd! Trouwen is toch bijzonder, ookal woon je al samen. Maar dat ga je nog wel merken... Hihi...

En Gorgi... Even op jouw verhaal ingaande. Ook ik ben net als Mamalou er erg open in geweest. Dat helpt mij... Ik vind het ook geen schande. Er is nog zoveel wat wij mensen niet weten, en dat je de natuur soms een handje moet helpen, tja, dat is dan maar zo. Wie weet wat onze huidige manier van leven voor invloed heeft? Dus waarom dan niet... En waarom er niet open in proberen te zijn, vond ik. Ook dat programma babyboom heeft mij toen veel geholpen. Er werd toen meer over gepraat.

Veel mensen weten er weinig van af. En wat ik fijn vond aan er open over zijn, is dat je emoties mag tonen. Mensen begrijpen het dan beter. Althans in mijn buurt.

Ook op mijn werk heb ik het verteld. Dat moest ook wel omdat je er vaak niet bent ivm prikken, onderzoeken ed. En zo leefden mij collega's mee ipv zich te verwonderen waarom ik er zo vaak niet was.

Ook wij hadden last van onbegrepen subfertiliteit, zo heet dat officieel als je al een keer zwanger bent geweest, maar het daarna niet (zo snel) lukt. Het voordeel is dat je dus weet dat je zwanger kunt worden. En dat is een grote joepie! echt waar. Het nadeel is dat je verdorie niet weet waar het aan ligt, als er niets gevonden wordt. Nu is het ook naar als er iets gevonden wordt, waar je niets mee kan. Maar als ze niets vinden, is er weer veel onmacht. En ook dat is heel vervelend.

Ja ja en die zinnetjes van laat het los, of je moet er niet teveel mee bezig zijn. Man, zo begin je toch ook niet. Je begint meestal heel relaxed aan zwanger willen worden. Hoe kan je nu na jaren proberen en toestanden, er niet teveel mee bezig zijn. Helaas domme opmerkingen die je toch raken, ookal wil je dat niet. Mijn schoonvader zegt altijd, gelukkig heb ik twee oren. Het gaat het ene oor in en het andere oor uit. En dat helpt een beetje. hihi

En die MMM levert volgens mij bij velen veel spanningen op hoor. Maar samen door het gedoe heen worstelen met pieken en dalen en elkaar proberen te blijven vinden, kan je wel sterker maken. Of en dat hoor je soms ook, het breekt de relatie op. Werk aan elkaar en probeer elkaar te blijven begrijpen. Heel moeilijk, maar zo reëel allemaal. Soms loop je ook even uit elkaar, is de vrouw er veeeeel meer mee bezig. Maar ja, het is voor ons ook echt anders...

En vragen over je HSG/zwanger worden/aankomen van hormonen en dergelijke. Vraag heeeeel veel aan je gynaecoloog of je fertiliteitsafdeling. Bij mij werd dat niet als lastig ervaren. Doen gewoon. Neem ruimte voor jezelf in. Schrijf vragen op. Maak desnoods een extra afspraak om alle vragen te kunnen stellen. Als het goed is worden na een tijdje de vragen steeds minder, en aanvaard je langzaam aan gewoon het proces en dat zij het echt het beste weten....

En qua sporten, hardlopen... Heb ik ook gedaan voordat ik zwanger werd. Ik zou niet hardlopen als je met een poging bezig bent. Je hebt veel energie nodig voor alles en hardlopen kan heel intensief zijn. En zeker niet na terugplaatsing. Het kan waarschijnlijk helemaal geen kwaad, maar toch... Wie weet. Ga lekker fietsen, veel minder schokkerig voor je lichaam.

Afijn, Gorgi, heel veel kracht toegewenst en blijf er in geloven!!!!! Het kan zomaar ineens wèl gebeuren!!!

groetjes, niki

• 2 weeks later...
Posted

Niki, dank je wel voor je woorden en je verhaal. Ik herken er veel in en je hebt echt goede tips gegeven. Natuurlijk blijf ik geloven in mijn wens, maar het is niet makkelijk,hoor. Alsnog gefeliciteerd met je dochter. Een mooi resultaat na zo lang wachten. Hopelijk is dat voor mij ook weggelegd. Ik hoop het zo.

Sinds kort ook begonnen met acupunctuur. Het was nog een hele zoektocht naar eentje waar ik me goed bij voel. Ik kwam uiteindelijk terecht bij een Chinese arts-acupuncturiste die ongeveer 5 min woont vanaf mijn huis. Ik heb 1 sessie al op zitten. Het was wel even wennen met de naalden. Sommige voelde ik echt goed,vooral toen ze een deken op mij legde. Die drukte op die naalden.

Ze heeft mijn energie doorgemeten in al mijn organen. Volgens haar is dat allemaal in orde, behalve organen in mijn buik. Er is een grote spanning/soort angst daar. En dat moet er eerst uit, om ruimte te maken voor het eitje.

Van de week heb ik weer een afspraak en ze gaat me helpen tijdens de IVF-behandelingen. Mijn verzekering vergoedt acupunctuur voor een deel. Dat is wel fijn.

Hebben anderen ervaringen met acupunctuur en IVF-behandeling?

Groetjes,

Gorgi