Ga naar inhoud

Eerste kindje 2009 met IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Gorgi,

Ik heb mijn eerste IVF ondersteund met acupunctuur. Vooral om afvalstoffen te verwijderen en om de baarmoederwand stevig te maken. Helaas groeiden er bij mij te weinig eitjes en is de eerste mislukt.

Nu ga ik voor de 2e poging en ik ben vorige week weer begonnen. Dit keer om te stimuleren dat er eitjes groeien.

Ik ben een paar weken geleden ook bij de osteopaat terecht gekomen, en verrassend genoeg voelde hij ook iets bij mijn eileiders en baarmoeder. Dus ik heb nu 2 artsen die me gaan begeleiden.

Ik heb in elk geval geen bijwerkingen gehad, maar ik weet natuurlijk niet of dat van de acupunctuur komt!

groetjes mamalou

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag Mamalou,

Ik hoop dat het straks mooi resultaat heeft.

Ik heb mijn 2e sessie erop zitten en dit keer waren mijn organen meer in balans. We hebben nog 2 sessies gepland: 1 na mijn menstruatie en 1 in de tijd van mijn eisprong. Ja, en als het niet lukt, dan gaan we starten met IVF.

De laatste tijd ben ik hier veel over aan het nadenken. Ik werd zwanger na een HSG-onderzoek en daarna kreeg ik een miskraam. Sindsdien niet meer zwanger. Zou het kunnen dat mijn eileiders verstopt zijn? Is het niet een idee om aan de gyn te vragen voor een 2e HSG-onderzoek? Natuurlijk is dat geen fijn onderzoek, maar het kan toch zo zijn dat door de miskraam weer mijn eileiders zijn verstopt??

Ik ben zo onzeker geworden door alles. Ik weet zeker dat we goed klussen en echt op de vruchtbare dagen. Ze kunnen niets vinden; we zijn gezond en toch lukt het niet....

Sorry, ben vandaag verdrietig, want ik zag weer de eerste tekens van mijn duivels en dat betekent maandag ongesteld...terwijl we zo ons best hebben gedaan....

Ik lees veel over IVF en vind het best allemaal spannend en lastig. Meiden, ik ben misschien aan het zeuren, maar voel me nu zo rot...

Ik ga even wat anders doen.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Hoi Gorgi,

Ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt hoor! En het is echt geen zeuren... het is oprecht verdriet! zo zie ik het tenminste.

Ik vond het heel erg moeilijk om aan IVF te beginnen. Ik was er zelfs van overtuigd dat ik liever geen kinderen wilde dan een kind via IVF. Pas na een klein jaar begonnen we en het viel mij heel erg mee. Uiteindelijk. Als je de pijn van de kinderwens en de pijn van de IVF vergelijkt is IVF een peulenschil. Want de behandeling gaat over, en de pijn van het nog geen moeder zijn en de onzekerheid blijft.

En over je gevoel om nog een HSG te doen: ik zou het vragen aan de arts. Artsen werken toch volgens een bepaald protocol en uiteindelijk zit jij er het meeste over na te denken. Alles is mogelijk dus het kan dat ze weer dicht zitten en dat dat de reden is dat het nog niet lukt.

Veel sterkte!

liefs mamalou

Geplaatst

Dank je wel voor je lieve reactie Mamalou!

We wachten gewoon rustig af. Op dit moment wacht ik op mijn :evil2:. Die zouden eigenlijk afgelopen maandag moeten komen, maar niets gezien. Heb net als altijd wat spotting, maar duurt nu 6 dagen. Vandaag voor de zekerheid een test gedaan en die was negatief. Je krijgt altijd wat hoop,he. Ik denk dat ik ze dan morgen krijg. Voel wat meer druk in mijn buik. Mijn temp was nog wel hoog, maar dat zegt niets,he...Ach, we wachten rustig af.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

graag gedaan :) naar he dat wachten! helemaal als je overtijd bent en eigenlijk niet weet waar je aan toe bent. het voelt allemaal al zo wreed en dit maakt het niet echt minder!

x mamalou

• 4 weken later...
Geplaatst

Dag allemaal,

Ik heb mijn 4e sessie acupunctuur achter de rug. Voor het eerst dat ik helemaal relax was. Ze heeft de sessie net gedaan om mij helemaal tot rust te brengen en terug naar mijn vrouwelijkheid (zo noemde ze dat). We hadden de sessie staan op de dag van de eisprong of net erna. In ieder geval in mijn gevoelige periode.

Ik ben nu aan het wachten op mijn ongesteldheid. En de tweede week vind ik altijd zo erg. Je gaat van alles voelen en denken. Vanaf mijn eisprong heb ik last van gevoelige borsten. Verder voel ik me prima. Ik weet ook dat ik een eisprong achter de rug heb, want ik houd sinds kort weer mijn temp bij.

Voor het eind van deze week moet ik mijn medicijnen gaat halen voor IVF. Stel (je weet het nooit) dat ik toch zwanger blijk te zijn en ik heb de medicijnen in huis, wat moet je er dan meedoen? Kan het terug worden gegeven? Iemand hier ervaring mee?

Ik probeer rustig te blijven en mijn gedachtes op andere dingen te focussen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik elke dag even denk aan het zwanger willen worden....moeilijk,hoor, om daar niet aan te denken...

Liefs,

Gorgi

Geplaatst

Vandaag ff een moeilijk moment gehad. Ik heb weer spotting en dat betekent voor mij dat het niet gelukt is. Een van deze dagen (kan 1 week duren) word ik ongesteld. Ik heb echt in de badkamer gehuild. Zo erg vond ik het. Ik hoopte echt dat het ons zou lukken, voordat we IVF zouden ingaan, maar dat is dus niet zo. We hebben zo ons best gedaan en alles leek goed te gaan, ovulatietest was positief, op relaxe manier geklust, acupunctuur, temp bij gehouden en die ging na de eisprong goed omhoog, gevoelige borsten...tot vandaag. En ineens voelde ik mijn borsten niet en toen ik naar de wc ging zal ik helderrood bloed...druppeltjes.

Het is nu echt een feit: IVF! En vandaag dus de medicijnen gehaald. Zodra ik ongesteld ben, begin ik met de neusspray. Elke dag twee keer, ' s morgens in de ene neusgat en 's avonds in de andere.

Laat de ongesteldheid maar HEEL GAUW komen....

Liefs,

Gorgi

Geplaatst

Ondanks dat je verdrietig bent en baalt omdat het niet 'spontaan' is gelukt, hoop ik dat jullie snel met IVF mogen starten. Blijf hier lekker van je af praten en meedelen hoe het met je gaat en hoe je je voelt...

Weet je: nu is het misschien erg dat het zo moet, maar als je zwanger raakt a.g.v. IVF dan ben je blij dat het zo kan... Zo dubbel is het, toch? Succes, Gorgi!

Geplaatst

Dag meiden,

Dank je wel voor jullie positieve woorden. Ik zal natuurlijk heel blij zijn als het straks wel lukt met IVF. Ik zie dat de meeste van jullie op een wachtbankje zitten. Ik hoop ECHT dat het allemaal goed is gegaan en dat jullie zwanger zijn.

Hier gaat het wel qua gevoel wat beter. Heb vannacht slecht geslapen. Moest aan van alles denken. Je blijft zo piekeren. Ik merkte dat mijn vriend dat ook had. Echt vervelend, maar ja.

Mijn temp is nog steeds hoog (37.15), maar dat is altijd zo met de spotting. Na een paar dagen gaat dat minder worden. Toch merk ik bij mezelf dat ik stiekem toch hoop houd. Echt heel stom, want elke maand gaat het precies hetzelfde.

Ik heb van een goede kennis een telefoonnr gekregen van een andere gyn. Een goede huisvriend van haar. Hij heeft een goede naam mbt onbegrepen onvruchtbaarheid. We wachten eerst deze IVF-proging af en hoe ik me nu voel. Dat verschilt per keer bij dit ziekenhuis. Ik vind ze niet altijd even begripvol. Maar ja, we wachten het eerst ff af.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Hi Gorgi,

het is altijd vervelend als je moet wachten op je menstruatie. en er is altijd nog hoop dat het deze keer raak is (ook al weet je misschien wel beter). dat ontkennen herken ik wel ;-). ik kan me voorstellen dat je nu ook wel graag met ivf wil starten. heel veel succes meid en ik hoop dat het heel goed met je gaat. blijf inderdaad maar lekker van je af schrijven hier. dat helpt hoor!

groetjes, leonore

Geplaatst

Dag Leonore,

Dank je wel voor de tips.

Ik ben gister ongesteld geworden en ben dus begonnen met puffen. Ik vind het nu wel dichterbij komen, terwijl dit pas het begin is. Maar het feit dat we nu echt in het IVF-traject zitten, is wel spannend. Deze 14 dagen is nog niet echt heftig. Ik hoorde dat als je begint met spuiten (puregon) dat het dan even druk is (echo-controles, etc). We zien het wel. Ik porbeer positief te blijven.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Ik ben vanaf vrijdag begonnen met puffen,maar heb niet het gevoel dat ik het goed doe. Ik moet elke keer niezen na de puf. Tevens weet ik meestal niet zeker of ik het goed heb gedaan. Ik word er best onzeker van. Dus vandaag nog eens goed op internet gelezen hoe ik het moet doen. Ik heb van het ziekenhuis ook geen instructies gekregen.

Nou, ik weet nu hoe het moet. Hopelijk is het niet echt erg dat ik de eerste dagen het niet goed heb gedaan.

Groet,

Gorgi

Geplaatst

Phoe, geen makkelijk week achter de rug. De hormonen hebben mij te pakken en dat is best lastig. Ik ben prikkelbaar, moe en heb hoofdpijn. Al ruzie gehad met manlief en voel me erg onzeker nu. Sinds ik ben begonnen met allerlei hormonen, merk ik dat het echt impact heeft op mijn lichaam. Ik ben een paar kilo aangekomen en dat merken mensen. Dus ik krijg gauw te horen van: jeetje, het gaat goed met jou en het leven. Ze moesten eens weten. Ik probeer weer wat meer te sporten dan eerst...heb een paar weken verplicht rust moeten nemen door de operatie van mijn borsten. Maar ben sinds een paar weken weer aan het hardlopen, minimaal 3 keer per week. Dus hoop binnenkort weer resultaat te zien en mij fit te voelen voor alles wat er komen gaat.

Voorlopig nog ff gestopt met acupunctuur. Zodra ik mag beginnen met stimulatie dan zal ik een afspraak maken. En dat met haar bespreken.

Goh meiden, ik hoop echt dat ik vrijdag 13 maart iets goeds hoor. Ik heb wel zin om te beginnen met de volgende stap en hoop steeds dichterbij mijn wens te komen.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Super teleurgesteld in mijzelf en loop heel de dag met tranen in mijn ogen. Echt huilen kan ik niet, heb ik wel gedaan vandaag,hoor. Maar nu valt het mee. Ik had vanaf het begin dat ik synarel gebruikt niet echt een goed gevoel en vandaag hoorde ik dat de synarel nog niet veel heeft gedaan. Ik moet nog twee weken lang door puffen. De gyn zei dat zonder de blikken of blozen, zonder gevoel en alsof ik alle tijd van de wereld heb, alsof ik me niet druk moest maken...hij moest eens weten wat deze twee weken voor mij hebben betekent... hij moest eens weten dat mijn kinderwens al 4 jaar is...Maar ja, dat kan hij niets aan doen. Het is mijn gevoel.

Een gevoel van: jeetje, nog langer en jeetje mijn lichaam werkt niet mee en nu...Ik weet dat ik niet moet klagen. Er zijn meiden die het veel erger hebben dan ik...ik ben pas begonnen met IVF, maar niet pas begonnen met MMM en ik begin een beetje op te raken...Elke maand een teleurstelling en nu bij elke nieuwe stap ook een teleurstelling....

Ik zie het ff niet zitten,hoor...sorry voor deze e-mail...

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Zie nu pas je berichtje en hoe moeilijk je het afgelopen vrijdag had... Verontschuldig je hier alsjeblieft nooit voor dat soort dagen/gevoelens. Juist dat het hier allemaal kan en mag is zo waardevol, toch?

2 weken langer... 't kan voelen als onoverkomelijk op een gegeven moment, hé?

Ik hoop dat je nu wat meer moed hebt weer op 't goed doorkomen van die weken.

Gun je de volgende stap snel, meid! Succes.

Gast Butterfly
Geplaatst

Hoi Gorgi, hoe gaat het nu met je ?

Je mag best klagen hoor, zeker hier, gooi het er gewoon uit dan ben je het maar kwijt joh !

Succes met doorpuffen, kan me voorstellen dat je het allemaal lang vindt duren !

• 2 weken later...
Geplaatst

Dag meiden,

Dank je wel voor jullie steun. Dat heeft echt geholpen. Het was toen echt een tegenslag, maar pakte de volgende dag alles weer op. En voor je het weet, ben je al weer twee weken verder en ja, vandaag had ik mijn 2e echo. En gelukkig alles was goed. Ik werd afgelopen woensdag ongesteld en toen wist ik al dat het goed zat. Mijn baarmoederslijmvlies is heel dun. Aan de rechterkant zit wel een cyste, maar daar zullen we geen last van hebben, zei de gyn. Ik hoop het. Volgende week vrijdag heb ik een echo-controle. Ik zal van de week mijn acupuncturiste bellen om een afspraak te maken. Ik heb daar best behoefte aan. De laatste dagen waren best wel stressvol. Ik hoop echt dat het goed gaat. Ik vind het best spannend allemaal en eigenlijk ook wel snel gegaan...

Liefs,

Gorgi

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag een echo gehad. De follikels groeien goed. Ze zitten allemaal tussen de 12 en 14 mm. Ik moet maandag 6 april terugkomen.

Ik heb wel aan de rechterkant een cyste van 4 cm, maar de gyn negeert deze. Als het allemaal goed gaat, dan heb ik waarschijnlijk woensdag 8 april de punctie,maar dat is nog niet zeker. De follikels moeten nog wel wat groeien. Vond het echt spannend, maar tot nu toe gaat het goed.Voel de hormonen wel erg, maar ja. Allemaal een heel fijn weekend en geniet van het mooie weer.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Fijn dat het nu toch weer wat beter gaat, het is ook niet niks al die hormonen die je erbij in je lijf krijgt. Fijn dat de follikels nu goed groeien, is er een schatting gemaakt van de hoeveelheid? En woensdag een spannende dag voor de boeg, ik wil je alvast heel veel succes wensen.

Groetjes Dani.

Geplaatst

Dag allemaal,

Vandaag de punctie gehad en ik voelde de naald, maar het was te doen. ik vond het fijn om mee te kijken. Je kon dan precies zien wat er gebeurde. We hebben een resultaat van 12 eitjes!!! En mijn vriend moest met een koffertje naar een ander ziekenhuis en daar moest hij zijn deel afleveren. Als alles goed gaat (hoop,hoop,hoop) hebben we zondag de terugplaatsing. Elke stap in het IVF-traject is spannend en je blijft duimen en hopen, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen.

Op dit moment een gevoelige buik en wat moe. Dus heb besloten om vandaag niets te doen en veel uit te rusten en te drinken. Ik zou pregnylspuitjes gebruiken, maar de gyn vond dat teveel risico, omdat ik best veel eitjes had. Dat zou overstimulatie kunnen betekenen, dus ik heb nu van die progestronbolletjes gekregen...hm, niet echt mijn favouriete medicijn, maar alles voor een goed resultaat, denk ik maar. Vanaf morgen ga ik daarmee starten.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Spannend, zondag al de tp! Fijn dat de punctie is mee gevallen, ik vond het ook prettig dat ik mee kon kijken op het scherm. Tja die bolletjes wat een gesmeer is dat maar het is inderdaad voor een goed doel. Doe je even heel rustig aan en blijf goed drinken hoor. Veel succes zondag.

Liefs Dani.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden