Ga naar inhoud

Eerste kindje 2009 met IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gorgi...super dit heb je in elk geval alweer achter de rug. En nu hopen op embryo's! spannend hoor! Veel succes en rustig aan doen vandaag en morgen hoor!

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag een terugplaatsing gehad van 1 top embryo!!! Ik kan het nog niet geloven, maar het is echt zo. Ik had vandaag nog wat buikpuin, maar op de echo was niet echt veel te zien. Ja, dat er nog in mijn eierstokken nog wat follikels waren die zich hadden opgevuld met vocht, maar dat bleek normaal te zijn. Bijna elke dag slik ik wel paracetamols, omdat ik dan echt pijn heb in mijn onderbuik. En ik drink veel water en rust veel uit. Nu gaat het gelukkig weer.

Het is 2 jaar geleden dat ik een bevruchting heb gehad. Nu maar hopen dat dit embryootje 9 maanden blijft zitten in mijn buik.

Liefs,

Gorgi

Gast Butterfly
Geplaatst

Ooooh wat een goed nieuws !

Heel veel sterkte met de wachtweken.

Geplaatst

Fijn dat je de tp achter de rug hebt, nu rustig blijven zitten zodat jouw toppertje lekker kan innestelen. Ik ga de aankomende twee weken in ieder geval voor je duimen. Inderdaad wel rustig aan blijven doen en veel blijven drinken, dat is het enige wat een beetje werkt.

Geplaatst

Dag allemaal,

Vandaag is mijn eerste dag dat ik me goed voel qua buik. Gister toch het ziekenhuis gebeld en die vertelde mij dat ik last heb door mijn hoeveelheid eitjes. Dat waren best veel en dat betekent dat mijn eierstokken gewoon gevoelig zijn. Ik vertelde dat ik vooral 's ochtends last had, en dat kwam doordat mijn blaas dan helemaal vol zit. Ik moet dan ook niet meteen drinken. En de paracetamols waren prima. Ik mag die gewoon innemen en vandaag de eerste dag dat ik ze niet heb ingenomen na vorige week.

Het is vandaag 1 week geleden dat ik de punctie heb gehad. Best snel,he.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Ik houd me nog steeds rustig. Vind het wel steeds spannend worden en merk dat ik het nu ook wel erg ga vinden, als het straks weer niet zo blijkt te zijn. Ik merk echt bij mezelf (en bij mijn vriend) dat het verlangen echt steeds groter wordt!!!! En ik weet dat je nooit zekerheid hebt, maar ja.

Liefs,

Gorgi

Geplaatst

Gorgi...nog een weekje. Spannend hoor! Het is heftig hé! Heel veel sterkte de komende dagen en zorg dat je afleiding hebt!

Geplaatst

Oh die ellendige wachtweken ook, inderdaad zorgen voor veel afleiding is het enige wat een beetje helpt, maar ja je kunt moeilijk 24 uur per dag vol gaan plannen dus je gedachten zullen er regelmatig naar toe gaan, kon je maar even naar binnen kijken.

Hoe gaat het inmiddels met jouw buik, voelt het al weer iets beter? Het is ook niet niks zo'n punctie. Nou meis blijf vooral nog even lekker rustig aan doen.

Geplaatst

Hi Gorgi

Ik heb net jou verhaal gelezen. Wij hebben onze behandelingen bijna gelijk! Ik heb punctie 8 april gehad, TP 11, en eindelijk op 25 testen!

Het wachten valt niet mee! Ik heb een keer overstimulatie gehad, dus dit keer was ik erg bang voor. Gelukig was niet het geval. Maar mijn eirenstokken zijn erg gevoelig en de dokter zei dat er wat bloedingen was dus paar hechtingen....

Gelukkig onder narcose gedaan.

Ik voel sinds vandaag mijn buik een beetje maar het is heel moeilijk om daar conclusies te trekken... Wachten tot za!

Hoe bevalt het wachten voor je?

Geplaatst

Dag Maxi,

Jeetje, wij lopen echt bijna gelijk. Met mijn buik gaat het nu goed. Ik heb ongeveer 1 week last gehad vanaf de punctie en daarna ging het goed. Vandaag voor het eerst weer hardgelopen. Ik voel ook sinds vandaag een soort druk in mijn buik. Heb nu ook een opgeblazen gevoel, maar dat kan ook van de hormonen zijn. Mijn progestaronbolletjes zijn zaterdag op en zondag mag ik pas officieel testen, dus ik zal morgen wel naar het ziekenhuis bellen voor nog een pakje. Je weet maar nooit :angel1:.

Morgen heb ik een acupunctuursessie. Dat vind ik wel fijn, even tot rust komen. En verder probeer ik gewoon mijn dingen te doen. Elke dag denk ik er een paar uur aan,hoor. Vanaf nu is het ook elke keer spannend, als ik naar de wc ga...elke keer hoop ik dat het wegblijft....jeetje,erg,he.

We houden elkaar op de hoogte,hoor. Ontzettend veel succes en hopelijk hebben we over 1 week beiden een positieve test in handen:occasion14:

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Hi Gorgi

Tot nu toe geen bloed. En zoals je zei, iedere keer dat je naar wc gaat hoop je dat er bloed komt.

Mijn buik is ook nog steeds gevoelig maar kan van alles zijn.

Sporten durf ik nog niet, wel lekker wandelen met mijn hondje.

Ik heb vandaag vrij en vind ik het best moeilijk. Veel te veel tijd om hierover te piekeren. Gelukkig mrg weer werken!

Ik hoop inderdaad ook dat wij as weekeind met een positieve test rondlopen!

Ik zit bij de UMC en ik moet utrogestan voor 12 dg na punctie gebruiken. Hoe ziet het met progestaron? Hoe lang moet je het gebruiken?

Veel sterkte met wachten

Geplaatst

meiden die in de wachtweken zitten...heel veel sterkte. Het is slopend hé! Ik hoop dat de tijd vliegt voor jullie en dat jullie straks een positieve test in handen hebben!

Geplaatst

Ik las net in een ander topic dat je een positieve test in handen hebt!

Helemaal geweldig, van harte gefeliciteerd!!! Wat een heerlijk gevoel is dat na al dat wachten, en nu begint het wachten op nieuw maar nu op een echo hihi.

Liefs Dani.

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb vorige week de uitslag te horen gekregen van de combinatietest. Mijn kansberekening is van 1:312 naar 1:12 gegaan. Dit heeft dus te maken met mijn leeftijd (34 jaar), mijn bloeduitslag en een licht verdikte nekplooi van het kindje (2,9 mm). De volgende dag had ik een afspraak bij EMC Rotterdam over de vervolgtesten: vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Ik heb gekozen voor de vlokkentest, omdat ik die direct kon uitvoeren en binnen 2 weken de uitslag zou hebben. De vlokkentest was niet echt fijn, maar te doen. De gynaecologen waren erg aardig. Ergens in je achterhoofd heb je toch een idee van: als dit maar goed gaat, want de kans op een miskraam is heel klein, maar die is er wel. Gelukkig is alles goed gegaan. Ik moest het een paar dagen rustig aan doen.

We hebben het nog niet aan veel mensen verteld dat we zwanger zijn. We wilden eerst die 12 weken wachten, omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad met 8 weken. Nu zijn die 12 weken om, maar kunnen we nog niet echt genieten van de zwangerschap en het enthousiast aan iedereen vertellen. Het zijn spannende dagen,hoor. Elke dag denk ik eraan en ik hoop echt dat het goed is. De kleine is zo gewild...

Ik weet dat iedereen hier anders over denkt en dat sommigen geen combinatietest doen en het kind houden, wat er ook gebeurt. Maar we hebben voor onszelf een besluit genomen, als het niet in orde blijkt te zijn. We laten dan de zwangeschap stoppen.

Ik hoop elke dag dat het goed gaat. Ik voel me goed en de uitslag van de kleine is tot nu toe allemaal goed geweest...Phoe, had niet verwacht dat je zo in de stress zou schieten...

Willen jullie allemaal voor mij duimen?

Alvast bedankt.

Liefs,

Gorgi

Geplaatst

Ik duim zo erg hard voor jullie! Ik denk de hele tijd aan jouw verhaal, want ik moet vanavond naar mijn gyn voor een nekplooimeting. Helaas kunnen ze bij mij geen bloedtest doen, omdat ik bloedingen tussendoor heb gehad en dan blijkt de test niets waard te zijn. Mijn gyn had het er wel over om naar het neusbeentje te kijken....?

Ik hoop zo dat jullie gewoon goed nieuws krijgen. Ik duim ontzettend veel voor jullie.

Liefs

Geplaatst

Hé meis, wat is het wachten toch onwijs zwaar, je bent er toch steeds mee bezig. Ik ben inderdaad één van die mensen die er voor heeft gekozen om geen combi test te doen maar ik begrijp jouw keuze wel heel goed hoor, ik hoop alleen zo onwijs hard voor jullie dat het niet zo ver hoeft te komen.

Liefs en een dikke virtuele knuffel!

Geplaatst

Ik hoop van harte dat de uitslag goed is.

Wij hebben zelf al besloten om geen testen te laten doen als we eindelijk zwanger zijn. Ik kan wel begrijpen dat mensen ze doen en een hele zware beslissing moeten nemen. Ik hoop dat jullie niet voor die keuze staan straks.

Sterkte....

Sandra

Geplaatst

Hey Gorgi,

we gaan zeker voor jullie duimen!!!!! En je moet naar je eigen gevoel luisteren en niet naar dat van anderen. Jullie kunnen zelf het best een beslissing nemen wat al moeilijk genoeg is. Veel sterkte.

liefs, Linda

Geplaatst

Dag allemaal,

Hier mijn verhaal van mijn begin van het weekend. Ik heb een rare periode achter de rug. Het begon op vrijdagmiddag. Ik was eerder naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam, zag ik dat iemand had gebeld. Ik herkende het nummer van het ziekenhuis. Direct begon mijn hart sneller te keer te gaan. Ik belde het ziekenhuis en vertelde dat ik door een bepaald nummer ben gebeld. Ze vertelde dat het mijn gyn was. Die was even in het ziekenhuis, terwijl het zijn vrije dag was. Ik kreeg het echt benauwd. Ze probeerden hem te vinden, maar hij was weer weg. Ik moest maandag maar weer terugbellen....disappointed.gif

Nou dat was geen goed nieuws. Mijn dag was direct verziekt. In het ziekenhuis hadden ze gezegd dat er een brief zou komen met de uitslag en als het niet goed zou zijn dan zou mijn gyn mij bellen. Ik belde mijn vriend op en die kwam meteen naar huis. Ik vertelde dat het mij niet lekker zat...ondertussen was ik flink aan het huilencry.gif. Raakte ik die kleine kwijt? Mijn vriend zou nog een keer het ziekenhuis bellen en de situatie uitleggen. Hij kwam thuis en ik lag op bed...voelde me niet lekker. Hij kwam bij me zitten en vertelde dat er niets aan de hand was. Mijn gyn had gebeld om te vragen hoe de vlokkentest was gegaan. Hij wist de uitslag nog niet. Het was van zijn kant goed bedoeld en het speet hem zeer dat ik zo ongerust was na het telefoontje. Jeetje, wat was ik geschrokken die middag....shocked.gif

Mijn vriend en ik hadden besloten om het dit weekend aan de familie en vrienden te vertellen, ongeacht de uitslag. We hebben kaartjes laten drukken waar de kleine zichzelf voorstelt. We zouden niets van de vlokkentest en de uitslag zeggen. Zatermiddag hebben we het aan mijn familie verteld...happy.gif. Die dag kwam ik thuis en toen zag ik de brief liggenshocked.gif. Ik durfde het niet open te maken, dus mijn vriend heeft het gelezen...en wat denken jullie??

ALLES IS GOED MET DIE KLEINE happy.gif content.gif thumbup.gif

Ik kon het niet geloven en heb de brief wel 10 keer gelezen, maar het staat er echt: geen afwijking in de chromosomen. We hebben die dag tot laat in de uurtjes gefeest party.gif

Nu pas kunnen we echt gaan genieten van de zwangerschap. Hopelijk gaat het nu allemaal goed. Over twee weken op vakantie naar Thailand en dan bijkomen van deze stressweken...het waren echt geen leuke dagen,hoor.

Ik wil jullie HEEL ERG BEDANKEN voor jullie steun...echt heel lief.

Liefs,

Gorgi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden