Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

wilde even laten weten dat ik bij de volgende cyclus (ik zit nu ongeveer bijna op de helft van deze) op dag 3 bloed ga laten prikken op FSH - daar kunnen ze dan aan zien of ik uberhaupt nog een eigen eisprong heb of niet ?? Geen idee - iemand ?????

En ongeveer 2 weken daarna hebben we dan een afspraak (moeten we dan maken) bij de arts - een gesprek, samen, wie weet komen we er dan wél uit. Vriendje is toch nog erg aan het twijfelen en thuis samen komen we er echt niet uit. Geen idee nog steeds niet waar het bij hem nou op blijft hangen, waarom ie nou nee blijft zeggen. Of in ieder geval geen ja.

Henne, wat weet je de juiste wijze woorden toch altijd goed over te brengen, wat betreft dat degene die niet wil meestal wint - vergelijk het maar eens met ergens naar toe willen gaan; als er eentje niet wil, ga je meestal ook inderdaad niet. Maar ja, dit gaat wel over heel iets anders. Wat Korea betreft; wel super lief natuurlijk dat ze met jullie mee leven, maar het moet wel haalbaar blijven. Twee maanden daar gaan wonen klinkt natuurlijk heel gezellig en dat ze met stokjes eten scheelt een hoop (lag helemaal in een deuk toen ik die opmerking las !!! :toothy4:) maar het is niet zaligmakend en tja, 100 excuses meer om het wel of niet te doen. Je zou willen dat ze konden zeggen "" kom maar hier, dan lukt het wel" ......... maar dan ging ik ook mee !!

Dat was het weer even ! Keeping up the faith .......... :hello:

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Evie, fijn dat er iets gebeurt. Dat zit er in ieder geval weer 'beweging' in voor je gevoel. FSH is het hormoon dat je eitjes laat groeien en heeft niet direct met je eisprong te maken. Daarvoor moet je op progesteron laten testen in de 2e cyclushelft. Als je FSH verhoogd is, heb je er dus veel van nodig om één eitje te laten groeien en is de kans groot dat er met ivf weinig eitjes zullen groeien. Soms kan een hoge dosering hormonen spuiten dan nog wel helpen, maar toch... Eventueel kunnen ze dan ook nog naar het AMH kijken, dat geeft ook een indruk van de voorraad en kwaliteit vd eitjes. AMH wordt afgegeven door de eitjes die nog klaarliggen. Hoe lager dus je AMH, hoe minder eitjes beschikbaar. Richting de overgang wordt je FSH hoog en je AMH laag. Bij mij suggereerden ze in Rotterdam dat dit het geval was, maar bleek het in Voorburg allemaal prachtig. Dat heeft ons wel de push gegeven om écht door te gaan. Dus wie weet bij jullie ook?

Ik hoop dat de arts iets zinnigs kan zeggen en dat jullie er dan samen uit komen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik me bij jullie aanmelden?

Wij hebben inmiddels twee ivf behandelingen erop zitten met helaas negatief resultaat.

We hebben 26 april een oriëntatiegesprek in het ziekenhuis.

Voor ons zelf hebben we besloten om de komende maanden rust te nemen en een derde poging te gaan doen na de zomer.

We weten nog niet of we in ons huidige ziekenhuis willen blijven of dat we gaan uitwijken naar een ander ziekenhuis.

Als jullie nog vragen hebben, vraag maar raak!!

Groetjes Jolanda

Geplaatst

Join the club Jolanda! Maar niet te lang blijven hangen hoor ;-) Sommige meiden vinden het hier zo gezellig dat ze telkens terug komen. Is niet de bedoeling :tongueP:

Geplaatst

Evie een gesprek is in ieder geval positief. Hoop dat jullie er nu goed uitkomen.

Jalan welkom bij ons clubje en blijf idd hopelijk niet te lang hangen......... soms is pauze wel lekker tussen al het wachten en de spanningen door.

Hier gaat het wisselend goed en minder goed. Heb ook even met de psycholoog op het werk gesproken en ik ben er nu achter dat ik mijn verdriet van de laatste mislukking niet de ruimte geef eruit te komen. Ben blij voor andere zwangeren, begraaf me in mijn werk en thuis kan ik ook niet stilzitten. Ben constant moe, heb veel hoofdpijn, hoge bloeddruk (waar ik morgen weer voor naar de dokter ga) en soms helse krampen in mijn maagstreek.

Er zijn ook positieve dingen hoor. Ons huis staat sinds vandaag in de verkoop. Vanavond gaat het verkoopbord op het raam geplakt worden. Spannend, ben benieuwd of het snel verkoopt. De makelaar gaat ons begeleiden bij de aankoop van de nieuwbouw en probeert nog een leuk bedragje eraf te praten. Dus afleiding genoeg.

Nu nog even een goede balans zien te vinden in afleiding en verwerking dan komt het allemaal vast wel weer goed.

Henne het gaat opschieten voor jullie, spannend hoor!!

Geplaatst

Tja, zo gezellig dat we steeds terugkomen, ook ik hoor daarbij, is inderdaad niet de bedoeling...

Evie, toch wel fijn dat er iets gebeurt inderdaad, ik hoop echt op een positieve uitkomst!! Succes ermee!

Caroline

Geplaatst

Nee, dat telkens weer terugkomen is idd niet de bedoeling... Ik begin er ook flink van te balen.

Ben afgelopen week weer naar gyn. geweest en de 4e behandeling is een feit. Nu gestart met de pil, in de loop van mei starten met spuiten (hogere dosering ondanks risico's op overstimulatie) en dat alles met als doel om half juni op punctie voor ICSI uit te komen. Als ik er onverhoopt te veel follikels gaan rijpen dan staken we de behandeling. 't Is niet anders. Zoals afgelopen keer (maar 2 eicellen en vervolgens geen tp) willen we ook niet en daarmee wordt onze kinderwens ook niet vervuld. Dubbel voelt het wel, om toch een (hopelijk te controleren) risico te lopen door meer hormonen te gaan spuiten.

Ik ben er ook wat onrustig van, merk ik. Moet het verwerken/een plek geven/er naar toe groeien weer. Bang dat ik mezelf straks niet in de hand kan houden, want deze dosis hormonen heb ik nog niet eerder gespoten. Er komt toch telkens een beetje bij...

Feitelijk loopt m'n pauze dus juist op z'n end nu ik eindelijk weer wat van me laat horen. Wist even niet wat te melden... dat zijn toch ook de periodes dat je wat tussen wal en schip valt w.b.t. forum, nietwaar? Heb het zijdelings allemaal wel gevolgd, dat wel.

Vind dat het nu de beurt aan ons maar eens moet zijn, hoor. We lijken wel van die draaideur- criminelen, zoals we telkens opnieuw hier maar weer binnen komen vallen, haha.

Weer opladen, weer alles geven, weer hopen, weer die achtbaan van emoties, hopelijk nu af te sluiten met een enorme dosis GELUK en een klein, groot WONDER!

Succes voor ons allemaal, meiden!

Geplaatst
We lijken wel van die draaideur- criminelen, zoals we telkens opnieuw hier maar weer binnen komen vallen, haha.

:toothy9::toothy9::toothy9:

Geplaatst

Hier vanmorgen maar weer naar de dokter geweest. Mijn maagklachten even aangekaart, maar aangezien die alleen opspelen tijdens flinke spanningen en niet samen gaan met zuur e.d. is het alleen maar heel vervelend maar helaas niks aan te doen. Stress vermijden hmmmm makkelijk gezegt haha.

Mijn bloeddruk is een ander verhaal, hij blijft standaard best een beetje hoog de onderdruk voor iemand van mijn leeftijd. Gemiddeld tussen de 90 en 100 mmoll.

Dus volgende week bloedprikken op werking schildklier, nieren, suiker, zoutgehaltes en chollesterol. Ben benieuwd wat hier nu weer uitkomt en of en hoe het met de bloedddruk te maken heeft. Volgende week vrijdag weten we de uitslagen.

Vandaag lekker rustig dagje gehad. Beetje van het mooie weer genoten en samen met vriendin filmpje gekeken. Moet me rustig houden dus dat doen we dan maar.

groeten!!

Geplaatst

He getverderrie zeg, vervelend dat je bloeddruk te hoog blijft. Is hoge onderdruk niet ook (o.a.) een teken van stress? Niet dat die wetenschap iets oplost, want stress en spanning en onzekerheid zijn niet zomaar opeens weg.

Goed dat alles nagekeken wordt in ieder geval. En ondertussen idd maar rustig aan en genieten van het zonnetje!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Ik heb altijd al een hogere bloeddruk gehad, 10 jaar geleden ben ik er ook al eens mee bezig geweest en toen moest ik stoppen met roken en afvallen en zoutarm gaan eten. Allees het afvallen is niet gelukt maar de rest wel en het is nog net zo hoog.

We zien wel hoe het gaat lopen.

Liefs

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ik heb gemiddeld een bloeddruk van 130 over 90, dus ook iets te hoog (ben ook te zwaar, dus dat is heel vaak he) maar de huisarts en gyn. vinden het allebei niet zorgwekkend. Ik heb trouwens nooit bloeddruk moeten meten voordat ik met IVF begon, eigenlijk best raar...

Bij mijn zwangerschap was ie veel hoger, de laatste 3 maanden moest ik dan ook iedere week gecontroleerd worden. Maar 1 arts noemde het 'witte jassen tensie', oftewel: zodra je weet dat ie wordt gemeten door een dokter, maak je je er druk over omdat je bang bent dat ie te hoog is en dan is ie ook hoger. Mijn vader had dit ook een tijdje en die moest toen thuis zelf meten dat ging veel beter, was standaard lager...

Caroline

Geplaatst

Wij gaan ook langzaam weer richting IVF poging 2. A.s. dinsdag gesprek in ZH over wanneer we weer gaan starten en zo. Als ik vast even doorreken zal ik eind april moeten beginnen met de deca en zal de punctie eind mei zo'n beetje zijn. Vind het nog steeds heel ver weg klinken, maar de tijd gaat wel erg snel.

Weten jullie of er een minimum aantal follikels wordt aangehouden om de punctie etc. door te laten gaan? Bij onze vorige IVF poging had ik 6 follikels. Na punctie waren er 4 eicellen en er werd er helaas maar 1 bevrucht, dus geen cryo's. Ik wil dinsdag dus eens gaan overleggen waar de grens ligt. Bij de IUI pogingen werd er op een gegeven moment een uitgangsecho gemaakt, waaruit bleek dat ik vaak 1 of 2 cystes op mijn eierstokken heb zitten. Die hebben ze eerder bij IUI wrs onterecht meegeteld als follikel (en daarom is er een IUI poging afgebroken). Wil nu dus eigenlijk graag dat de dosering gonal omhoog gaat en dat ze een uitgangsecho gaan doen.

Ben heel benieuwd of uitgangsecho's bij jullie standaard worden gedaan en of er bij jullie een minimaal aantal follikels is aangegeven om door te gaan.

Misschien ben ik ook wel te enthousiast en blijkt straks dat ik mijn wat te hoge FSH ook met een hogere dosering gonal niet meer follikels heb. We wachten het maar af.

Geplaatst

Caroline ik heb het nu ook 14 dagen zelf bij moeten houden en dan is ie net zo hoog als bij de dokter dus ik heb weinig last van het witte jassen syndroom.

Ik hoefde het ook niet voor de icsi bij te houden, maar bij de punctie was ie schrikbarend hoog en wilde ook in de uitslaapkamer niet zakken onder de 100 (de onderdruk dan). Dus de arts zei dat het verstandig was om er eens verder naar te laten kijken dus vandaar.

Wordt vervolgd haha.........

UItgangs echo is om te kijken of je kan gaan starten en sommige ziekenhuizen hebben een minimun aantal follikels voor een punctie ik dacht 3 of zo. Succes en al je vragen opschrijven voor de dokter en kladblokje meenemen daarheen.

Liefs

Geplaatst

Vandaag weer naar poli geweest. Sinds gisteren zijn manlief en ik alleen allebei aan de antibiotica ivm een luchtweginfectie. Daarnaast gaat mijn man eind van de week 3 weken op vakantie en moet hij malariapillen slikken. Mogelijk zou zijn zaadkwaliteit door het antibioticum en de malariapillen slechter kunnen zijn. We gaan dus eerst komende maand weer een zaadonderzoek doen en daarna pas weer starten met IVF poging 2. Onze pauze duurt dus nog even wat langer.

Vandaag wel al mijn vragen kunnen stellen. Ik start met decapeptyl. Dat legt je eigen cyclus plat en remt ook de vorming van cystes. Vandaar dat er dus geen uitgangsecho gedaan hoeft te worden. Zes follikels vinden ze in Amersfoort juist ideaal. Dan voorkomen we overstimulatie. De volgende keer gaan we dus weer dezelfde dosering gebruiken. Wel gaan we wat langer doorstimuleren, zodat de follikels hopelijk gelijkwaardiger zijn bij de punctie. We wachten het maar weer af.

Geplaatst

Fijn dat je vragen beantwoord zijn, wel balen dat de pauze wat langer duurt. Maar beter geduld en goed zaad, dan haast en geen bevruchtingen. Toch?

Hou het wel allemaal in de gaten hoor. Bij mij dachten ze in het EMC aan een te hoog FSH e.d. omdat de eitjes telkens niet rijp waren. Bij onderzoek in Voorburg blijken m'n bloedwaardes perfect en denken ze dat het aan de stimulatiemethode heeft gelegen. Als je 2e poging dus weer (te) weinig bevruchtingen oplevert, zou ik wel nog verder vragen. Maar het kan sowieso heel erg wisselen per keer dus wie weet wordt het nu wel een prachtige score.

Wij zullen snel mee gaan maken óf het wat uitmaakt dat we andere hormonen krijgen. Verwacht zondag of maandag ongesteld te worden en dan starten we voor poging 4. Heb nog steeds niet echt 'zin', of de kriebels om te starten. Negeer het eigenlijk een beetje. Moet zelfs nog naar de apotheek (kan wel starten hoor). Het 'naieve' optimisme is er wel af moet ik zeggen. Maar wie weet als het opeens allemaal super verloopt.... Zou wel geweldig zijn.

Hoe is het met de andere meiden?

Geplaatst

Henne, ik herken dat. Was eerst helemaal gemotiveerd om meteen weer te beginnen. Ik ben alleen ook heel nuchter ingesteld. Het is een fijn idee om er gericht mee bezig te zijn en te weten dat we de kansen benutten die er zijn. Alleen na 3 jaar kinderwens zijn we er ook behoorlijk aan gewend dat het allemaal misschien niet gaat lukken. Als we straks weer bezig zijn met de poging dan komt de hoop juist weer. Voor mijn gevoel zijn we er dan toch weer dichter bij (we slaan tenslotte een aantal stappen over in het proces).

In elk ziekenhuis is het volgens mij weer anders. Amersfoort probeert heel duidelijk overstimulatie te voorkomen. Fertiliteitsarts wil nu langer stimuleren om zo gelijkwaardigere follikels te krijgen. De follikels waren vorige keer wat wisselend in formaat. Als ze gelijkwaardiger zijn ook meer kans dus dat er een goede eicel in zit. Mijn arts had eigenlijk ook de punctie een dag later willen laten doen, maar het UMC wilde dat ik een dag eerder zou komen. Het voordeel van niet al teveel follikels is uiteraard ook dat de punctie minder heftig is. Die is me vorige keer erg meegevallen en daar zag ik het meest tegen op.

De arts gaf vanmorgen trouwens ook aan dat 25% bevruchting of meer een goede score is. Ze maken zich pas druk om het % bevruchting als dat minder is dan 10%.

Geplaatst

Oversimulatie moet je ook zeker niet hebben hoor! Ik merk dat hier op het forum de 'opbrengst' erg uiteenloopt. Sommigen hebben zoveel cryo's dat ik er echt jaloers van kan worden. Maar ik moet er ook niet aan denken om een punctie te hebben met meer dan 20 follikels. Of daar eerst een dikke week mee rond te lopen. Hoewel ik stiekem nu wel hoop op een heleboel en dan eindelijk ook eens cryos'. En dan natuurlijk nu zwanger van een verse terugplaatsing van een toppertje. En dan over twee jaar een tweeling van de cryo's :toothy2: Ach ja, fantaseren mag he?

Geplaatst

ha henne, het wordt nu echt al weer spannend voor jullie! Hebben ze eigenlijk iets gevonden in voorburg zodat de kwaliteit van de eicellen beter wordt? (Dat was geloof ik deels het probleem, toch?).

Hier weinig nieuws, vandaar dat ik niet veel schrijf. Lees nog wel een paar topics mee, maar merk ook dat dat minder wordt als ik niet echt in een behandeling zit. Las net in een ander topic dat de wachtlijst voor icsi na tese in gent ook een half jaar is, dus dat geeft in ieder geval rust: om de wachtlijst hoeven we de behandeling niet te verkassen naar gent.

Geplaatst

Ja, de kwaliteit zou gewoon goed moeten zijn! Ik krijg nu Menopur ipv Gonal in de hoop dat de LH de eitjes beter laat rijpen. We duimen maar he? Ik heb zelf iets van eerst zien dan geloven. Kan me de 2e icsi nog herinneren dat ze tien eitjes hadden gevonden. Wij waren helemaal over the moon. Ik ging zelfs alleen naar de tp omdat mijn vriend een belangrijke afspraak had. Zit ik daar, blijken er van die tien maar twee rijp en één doorgedeeld. Ik zakte ter plekke door de grond. Bizar genoeg had ik die poging een licht positieve test, twee dagen voor de officiele testdatum. Werd vervolgens gewoon ongesteld. Kortom: wij geloven het pas als het écht een hele dikke streep is ná de testdatum.

Geplaatst

dat laatste herken ik maar al te goed: ik had op de ochtend van mijn officiele bloedtest 2 positieve testen in handen, maar kreeg 's middags van het zh te horen dat ik niet zwanger was (hcg was maar 16). 2 dagen later ongesteld. Dus ik geloof alleen een bloedtest nog...

Geplaatst

Uiteraard gaan we voor veilig en overstimulatie lijkt me echt geen pretje na al die verhalen die ik hier lees op het forum. Mijn punctie verliep vorige keer heel soepel en dat is ook heel wat waard. Alleen.... gevoelsmatig ook bij veel eicellen meer kans op bevruchting en meer kans op cryo's? Dan maak je gevoelsmatig meer kans binnen 1 IVF poging. Zou inderdaad perfect zijn om zwanger te worden van een verse emmy en dan nog cryo's over te hebben voor een brusje. Tja, dromen... Maar goed, als ik dan moet kiezen liever een droom dan een nachtmerrie en overstimulatie lijkt me meer een nachtmerrie.

Geplaatst

Overstimulatie is zeer zeker geen pretje, maar als het betekent dat ik dan toch veel meer eitjes heb en dus ook cryo's dan neem ik dat op de koop toe.

Geplaatst

Hallo vanuit hier weer even rustig geweest. Zit af en toe behoorlijk met mezelf in de knoop. Langzaamaan gaat het elke dag wat beter.

Gelukkig waren mijn bloeduitslagen allemaal goed. Ben zo gezond als een vis. Laat ze allemaal maar lullen dan over hoe ongezond je wel niet bent als je overgewicht hebt haha.

Het was net wel even schrikken, ben zojuist ongesteld geworden. Een week eerder dan normaal. Maar ja in dit traject is alles normaal....... toch??

Maandag maar bellen naar Gent voor planning cryo tp.

Het is nu zo onwerkelijk en ik begrijp jullie gevoel over niet meer zo optimistisch zijn en "zin" in een behandeling hebben. Over een dag of 18 heb ik hopelijk weer een emmy in mijn buik. Ik voel nu hemelaal niks nu ik dit zo opschrijf. Soms vraag ik me af of ik het allemaal nog wel wil. We zijn met zijn 2tjes ook gelukkig en we weten nu gewoon niet beter. Maar ja als we het nu niet doen, uitstellen kan ook niet te lang meer. Zucht........ het blijft moeilijk. Maar ja hoop doet leven dus we gaan er maar weer voor.

Henne wat spannend, morgen beginnen toch?

Kaartje wat balen dat je wat langer pauze hebt maar het is idd zo beter langer wachten voor goed zaad dat snel en slecht zaad.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden