Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben net even naar beneden gelopen en het is 15 mg. Dan heb jij dus andere dan die ik bekeken heb, want dat was ook 15 mg. per pil, vandaar dat ik dacht dat het niet uitmaakte. Nou heb ik eind volgende week de punctie, zou het nog zin hebben?

Caroline

Geplaatst

Onze zinkpillen (merk: Essential Organic) komen van de Etos. Geen idee of het zin zal hebben, maar ik ben nogal van het principe 'niet geschoten is altijd mis' :bom:

Geplaatst

Mijn vriend slikt 22,5 mg. En gewoon dezelfde foliumzuur als ik. Selenium was volgens mijn arts ook belangrijk, dat zit in vis. Dus als je nooit of weinig vis eet kan dat ook de moeite waard zijn. En veel fruit, dat werd ook geadviseerd door de gyn. Kiwi's lijken het erg goed te doen.

Caroline niet geschoten....ik zou het gewoon proberen. Met die multi ben je al een eind op weg toch? Hoe gaat het verder?

Geplaatst

Hoi meiden !

Ik heb nogal wat teweeg gebracht geloof ik met mijn vitamine-uitzoek-verhaal ......

Ik ben ooit al surfend terecht gekomen op de site van de Stichting Vitamine B12 Tekort. Er zijn stukken geschreven over de link van bijvoorbeeld een verhoogde Homocysteïne waarde en onvruchtbaarheid, en de link van een (te) laag Vit.B12 gehalte en niet zwanger kunnen worden/blijven.

Probleem is dat veel artsen deze linken niet wetenschappelijk bewezen vinden, en zoals door jullie al eerder opgemerkt, een zwangerschap valt of staat ook niet met deze waardes, anders hadden ze natuurlijk iedereen die moeilijk zwanger wordt allang hierop gescreend. Maar, zoals ook al eerder door jullie gezegd, waarom zou je deze waardes niet zo optimaal mogelijk willen hebben als je weet dat het er ergens tóch toe doet ??

Ik las een verhaal van iemand, ik zal het hier onder proberen te kopiëren:

Ik heb intotaal 5 miskramen gehad en na de 5e miskram (is geeindigd in een miskraam met 3 1/2 maand en dat was in maart dit jaar) hebben ze me binnenstebuiten gekeerd en hebben we allerlei bloedtesten gehad.. Bij mij hebben ze ookontdekt dat mijn B12 gehalte veel te laag was en mijn homocisteine(eiwitgehalte) was te hoog.. Ik kreeg toen 5 weken lang 2x in de week een B12 injectie en nu krijg ik 1x in de 2 maanden een B12 injectie..4 maanden na de laatste miskraam was ik weer zwanger (ben nu 19 weken zwanger) en die miskramen hebben waarschijnlijk te maken gehad met de B12 te kort en dat de homocisteine te hoog was en doordat ik die B12 injecties heb gehad, heb ik nu een goedlopende zwangerschap...Mijn gyn weet ook bijna wel zeker dat die miskramen met die 2 dingen te maken hadden.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt ;) En suc6 en sterkte met alles Liefs Dewi

Dus tja, nogmaals, het valt of staat er echt niet mee, en voor veel artsen is het hele Vitamine B12 een complex en onbekend (en niet bewezen) verhaal. Maar als ik naar mezelf kijk, heb ik toch veel vage klachten die in het symptomen lijstje staan van Vit.B12 tekort; haaruitval (hou niets over van m'n krullenbos !!), darmklachten (obstipatie), vermoeidheid (vannacht 10 uur geslapen en nóg niet uitgeslapen ....), altijd koud hebben (een uur in bed liggen mét sokken aan en nog bevroren voeten hebben lijkt me niet normaal ?!?!?!), spierkrampen, concentratieproblemen, afijn, allemaal van die vage klachten waarmee je niet (voor elk afzonderlijk tenminste) naar je huisarts rent, maar alles bij elkaar gezien én dan gelezen te hebben dat het te maken heeft met zwanger worden/blijven, wilde ik het toch uitgezocht hebben !

Ik heb de IVF poli gebeld of ze ooit op Vit.B12 gecontroleerd hadden, dat hadden ze, toen ik zwanger was in 2007, de waarde was toen 130 (even tussendoor: normaalwaarde staat meestal tussen 140/720, alles onder de 300 geloof ik is "grijs gebïed"). Deze zwangerschap eindigde in een miskraam. Afgelopen augustus heb ik op eigen verzoek (ik werk in het ziekenhuis dus soms is dat best makkelijk) nog eens laten prikken, en was de B12 "gestegen" tot 180. De internist zei afgelopen week, bij alles onder de 200 (en deze grens is niet heel hard) gaan we onderzoek doen.

Nogmaals, ik wil echt niet zeggen dat jullie allemaal bloed moeten laten prikken en dat zwanger worden/blijven hiermee valt of staat, maar het is de moeite waard je er in te verdiepen. Waarom zou je wel chinese kruiden slikken of zink of folium, maar dit niet doen ?? Al zou ik zes weken op z'n kop moeten blijven staan, als dat zou helpen, zou ik het zo doen !! :drunken_smilie:

Veel liefs voor allemaal, Evie

Geplaatst

Evie dat is toch niet erg, discusiëren is alleen maar goed. Vaak krijgen mensen dan ingevingen en ideeën en wie weet lijdt dat dan weer tot het gewenste resultaat.

Als de sympthomen zo overduidelijk zijn dat het te laag is en de vage klachten wijzen erop, is het jammer dat niemand je serieus neemt.

dat er niet gelijk overal op getest wordt heeft waarschijnlijk ook met geld te maken. bloedonderzoeken kosten volgens mij best wel wat.

Succes!!!!!!!

Ik vind dat op de kop staan wel leuk, moeten wij zelf een onderzoek naar doen hahaahaha

Geplaatst

Haha dat heb ik ook wel eens gezegd, al moet ik een maand op m'n kop aan het plafond hangen! :-)

Bij mijn laatste bloedonderzoek was de homocysteine juist heel goed, waar mijn arts erg blij mee was. Volgens haar was dit idd een belangrijke waarde.

Evie de lijst aan symptomen komt me bekend voor. Heb zelf ook last van haaruitval, koud hebben, misselijk, darmklachten. Bij mij bleek het geen B12 tekort, maar met de waardes die jij noemt zou dat toch wel heel goed kunnen. Ik hoop dat het goed uitgezocht wordt en je net die drempel over helpt om zwanger te worden!

Geplaatst

Hei,

Ik vraag de huisarts zo'n 1x per jaar om mijn vitamines, ijzer, en B12 te laten controleren omdat ik vegetarisch eet. Dat vinden ze dan altijd prima en verstandig. Misschien een tip als je het graag wilt laten controleren maar het ziekenhuis niet meewerkt? Mijn waardes zijn overigens altijd uitstekend geweest.

Geplaatst

En als je dan toch al dacht dat je nergens helemaal niets meer van snapte komt opeens de uitslag van je Vit.B12 in de computer te staan en is die zomaar uit het niets 2x zo hoog als drie maanden geleden ?!?!!?!?!? Eind augustus was ie 180, nu is ie bijna 360 ????

Eén groot raadsel - maar goed, als het nu zo goed is, beter voor de IVF in januari zullen we dan maar denken.

Evie

Geplaatst

Misschien heeft de lage waarde dan toch met hormonen te maken? Of met foliumzuur? Volgens mij zijn B12 en foliumzuur op een bepaalde manier aan elkaar gelinked. Maar in elk geval goed dat het omhoog is gegaan toch!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey pauzemeiden; na lange tijd bij jullie m'n plekje gevonden te hebben ben ik (onverwacht snel, zie eigen topic) gestart met de 3e behandeling.

Natuurlijk blijf ik hier ook trouw lezen en meeleven, maar voor mijzelf is het nu toch weer start MMM.

Geniet nog even van de pauze (een periode lang heb ik dat ook zeker gedaan), waar het genieten van de pauze nog niet/niet meer lukt: gebruik je pauze zo goed je kan... met alle ups & downs die daarbij komen kijken.

Toi, toi, toi: voor jullie en voor mijzelf... Zou het dan toch in 2010?!?!

Overbodig te zeggen dat wij hier ernstig op hopen natuurlijk.

Geplaatst

Moon wat fijn dat je onverwacht snel kon beginnen. Het heeft voordelen, je hebt niet zo lang de tijd om je er druk over te maken ;-).

Heeeeeeeel veel succes en hopelijk wordt 2010 inderdaad jouw jaar!

Geplaatst

Heel veel succes Moon, Het moet gewoon lukken deze keer!!!

Pffff, hebben jullie het ook. Deze maand toch wat zwaarder dan anders?????

Ik ben af en toe zo emo dat ik er zelf gek van kan worden. Ik geniet bijna dagelijk van mijn 2 petekindjes en 3e ICSI eind feb komt ook steeds dichterbij. Ik kan op dit moment niet meer van mijn pauze genieten. Ach ik houd het gewoon op de feestdagen, het moet gewoon beter gaan straks.

Geplaatst

Sandra, eerlijk, in vind het een k*tmaand! Meestal kan ik wel genieten van Kerst, Sint e.d. maar dit jaar heeft er zoveel tegen gezeten. En elk jaar gaat het ook zwaarder wegen voor mijn gevoel. De hoop van vorig jaar heeft toch wel plaats gemaakt voor realiteit en meer angst dat het in 2010 definitief afgelopen zal zijn. En deze maand draait natuurlijk één en al om familie en kinderen....voor mij hoeft het even niet hoor. Ik ben echt niet doorlopend in de put of verdrietig ofzo, maar ik zal blij zijn als het januari is en alles weer 'gewoon'.

Knuf,

Henne

Geplaatst

Pff heb ik dus ook last van voel me ook echt zo klote de laatste paar weken. Met vlagen voel ik me zo verdrietig en wanhopig. Einde van het jaar heeft er wel mee te maken, de frustratie van het lange wachten en dan ook nog het feit dat ik uitgerekend zou zijn op 1e kerstdag als alles goed zou zijn gegaan. En ik weet ook wel dat ik er niks aan heb enzo maar toch voelt het heel gek, het had zomaar zo kunnen zijn. En dat het mis is gegaan doet op dit moment nog extra pijn. Ik had elke keer zo gehoopt dat ik rond die uitgerekende datum in elk geval weer bezig zou zijn met behandelingen het voelt nu zo leeg. Pff wat is het soms toch moeilijk om positief te blijven. Hebben jullie dat ook? Zijn wij nog de enige pauzedames trouwens?

Heb trouwens nog steeds geen uitslag van de psychologische testen. Heb wel gebeld maar die psycholoog is ziek geweest dus het gaat nog ff duren. Ook al gaan we naar een ander ziekenhuis ik zit toch echt te wachten op die uitslag en hun oordeel. Stom he wil toch graag weten wat ze ervan denken. Durf nu toch nog niet 100% te geloven in het Catharina, hopelijk is dat gevoel maandag weg als we daar geweest zijn.

Heel veel succes meiden met de laatste loodjes van het jaar! Hopelijk wordt het volgende jaar een beter jaar voor ons.

Geplaatst

Hey Henne en Hanneke (e.a.),

Heel herkenbaar, hoor!

Ik zag bijv. heel erg op tegen sinterklaas... vieren we niet met kadootjes bij ons thuis, maar gewoon met een gezellig etentje. Tot dit jaar. Nu mijn zus een kleine heeft moesten er toch kadootjes komen (kind snapt niks van sint, maar goed). Doe je toch ook zelf aan mee, want het is heel dubbel. Ik had dus ook braaf kadootjes ingeslagen en er voor de volwassenen dan ook maar een kleinigheidje aan toegevoegd.

Avond voor 'sinterklaasmiddagje met de kleine' tranen met tuiten in bed... Dan komt het dichterbij en dan zie ik er inene weer zo tegenop/dan hakt het er zo in.

Kerst hetzelfde, dan komt die kleine mee en daar draait alles om.

Snáp het wel, maar je zit er zo voor spek en bonen bij... én het is confronterend. Daarbij heeft de kwaliteit 'meelevendheid/invoelend vermogen' mijn zus 0,0 toebedeeld... dubbel lastig. Toch enige verwijdering door ontstaan.

Jarig met Kerst. Weer een jaar er bij, geen moeder.

Jaarwisseling; dezelfde wens weer... maar of 2010 ook écht het jaar wordt waarin die wens waarheid wordt, óf het jaar waarin we definitief afscheid moeten nemen van die wens... BRRR, moet er niet aan denken.

't Voelt enerzijds goed om niet meer te wachten en weer wat te gaan doen, anderzijds nadert het moment van de waarheid.

Succes deze maand, meiden!

Geplaatst

gggrrrr had ik hier net een heel bericht getypt, was ik niet meer ingelogd (of eruit gegooid !)

maar goed, wat ik had geschreven was ongeveer dit:

Onvoorstelbaar, dat december zo'n impact kan hebben he, op mensen. Zo confronterend allemaal, die familiedagen. Van mij mogen ze het afschaffen !! Waarom geen leuke BBQ in de zomer in plaats van in het donker bij elkaar in huis gaan zitten ?? Maar ja, het zal wel aan mij liggen ! :)

Bij ons loopt alles mis - vriendje had eindelijk JA gezegd tegen de 2e IVF en nu weet ie het allemaal niet meer ....... heeft van de week hopeloos zitten janken (écht zitten janken, vanuit z'n tenen ......) dat het allemaal niet meer weet en dat ie zo enorm twijfelt, dat ie denkt dat ie alleen maar voor mij ja heeft gezegd en dat dat toch allemaal niet klopt met zijn gevoel en ......... en .......... en ........

En wat moet ik nu dan ???? Ik kan toch onmogelijk "m'n zin doordrijven" over zoiets ???? Waardeloos, zwaar waardeloos, en ik weet absoluut niet meer wat ik hier nu van moet denken. Heb zelf het idee dat het bij hem een optelsom is van een heleboel zaken, veeeels te druk op de zaak, heel veel optredens gehad de afgelopen twee maanden (hij zingt bij een heel groot orkest) = veel van huis, nou ja, nog van alles meer in "privé-sfeer" (familie e.d.) ; het leek even of ie tegen een burn-out aanhing ofzo, zo voelde het.

Dit is dus nog steeds niet uitgepraat, en ik weet niet meer wat ik moet doen ......

Lang leve het nieuwe jaar ; ik hoop dat voor alle pauze-meisjes 2010 een mega positief jaar wordt !!! Houd moed !!! En ik hoop nog steeds dat ik ook geen pauze-meisje meer zal zijn in het nieuwe jaar ........

Evie

Geplaatst

He getverdemme Evie!! Ik zie jouw naam en hoopte op een goed bericht... lees ik dit. Ook sneu voor je vriend maar voor jou vind ik het helemaal erg! Heeft hij soms last van winterdepressie? Die van mij wel een beetje namelijk, 1 jaar was het zo erg dat hij niks meer wilde en nergens toe in staat was... Zijn opa had het ook...

Ik hoop voor je dat jullie er toch uit komen samen, heel veel sterkte meid, ik denk aan je!

Caroline

Geplaatst

Oh Evie wat naar. Ook voor je vriend. Is het een idee als ie eens langs de huisarts gaat ofzo? Misschien zit hij inderdaad tegen een burn-out aan met alles wat er gebeurt. En dan kan ivf wel een druppel zijn in een volle emmer, maar geen ivf doen maakt die emmer echt niet leger. Ik hoop dat hij snel wat rust vindt en jullie alsnog tot een goede beslissing kunnen komen.

Veel sterkte, dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Hey meiden,

Even melden dat we gisteren toch maar een kerstboom hebben gekocht :tree: Mijn rug gaat veel beter, ik had echt een vakantiegevoel en we wilden het gewoon gezellig maken zo samen. Ben er nu toch wel blij mee.

Ondanks alles wens ik jullie allemaal fijne dagen!

Liefs,

Henne

Geplaatst

thats the spirit Henne!!!!! Ondanks alle tegenslagen toch vooruit blijven kijken. Toppie........

Ons boompje staat ook dapper te staan met de disney kerstballen onderin. Hopelijk over een jaar of 2 kan/kunnen ons/onze kind(deren) deze samen met papa en mama erin hangen...............

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden