Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je hebt wel gelijk, wij roepen dat ook al drie jaar... zucht met je mee... Maar goed, ik heb nog steeds zoiets van: eens moet het toch lukken? Ik wil wel het vertrouwen proberen vast te houden, al weet ik dat er geen garanties zijn (zoals met alles in het leven). Misschien valt het mee, dat lange wachten. kan toch best dat de bloedtesten al in januari zijn? Kom je zo achter of ze standaard chromosomenonderzoek doen, toch? Maar misschien wil je het nog effe niet weten... Ik vind het goed dat je deze stap weer hebt gezet want volgens mij ben je er nog lang niet klaar mee!

Caroline

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben niet zo heel vaak hier geweest de laatste weken. Mijn vriendin is bevallen van de 2-ling en dat zijn dus onze petekindjes geworden. Helemaal tegek, maar ook zo vreselijk dubbel. Ik ben jaloers dat steek ik niet onder stoelen of banken en heb het ook met hun besproken. Zo dubbel is dit alles. Bij hun is het ook allemaal op de moeilijke manier gegaan en ik moet zeggen dat dat wel scheelt. Ik heb haar gespoten en samen gehuild bij de 5 eerdere mislukte tp's. Ik ben gek op die kleine mannetjes. Het maakt me soms ook heel verdrietig. Het idee dat ik dat alles moet missen als het bij ons niet zou lukken.

En ook wij zeggen nu al weer voor de 4e jaarwisseling dat dit ONS jaar gaat worden. Hoop moet je altijd blijven houden. Alleen is het soms zo verdomd moeilijk positief te blijven.....................ik zucht dus ook met jullie mee.

Geplaatst

Hi meiden,

Hoe is het met iedereen hier? Vandaag dan onze intake in Eindhoven gehad. Wat een verademing. En wat een verschil met het AZM. Hele leuke, grappige dokter. Had ook het idee dat hij echt begrip had voor onze situatie. Hij zei als ik het omdraai, als jouw man deze vreselijke ziekte niet gehad en je was gewoon zwanger geworden, dan hadden jullie hier niet gezeten. Dus hij zag niet zo'n probleem in een volgende poging. Hij zei zelfs nog, als je mij een psychologische test laat doen komt daar vast uit dat ik een schroefje los heb haha. Oftewel een heel leuk open gesprek. We hebben er ook zo'n goed gevoel bij. En dat is wel lekker na al die maanden aanklooien in het AZM. Dus ik denk dat we sowieso voor het Catharina gaan, zelfs als het AZM ons ook wil gaan behandelen. Het is praktisch gezien natuurlijk wel moeilijker (stonden vanochtend ook bijna een uur in de file) maar dat hebben we er wel voor over. Mijn vriend werkt in de farmaceutische industrie als artsenbezoeker en hij moet toch ook naar dat ziekenhuis dus we hebben afgesproken dat ik dan elke keer gewoon even in het restaurant wacht zodat hij even een paar bezoeken kan doen en dan brengt hij me daarna naar huis. En als het een keer zo uitkomt kan ik natuurlijk ook gewoon zelf rijden. Ik werk gelukkig parttime dus is dat makkelijker te regelen. Want iedere echo zal me bijna een dag kosten met reizen erbij. Genoeg over mij!

Sandra, kan me heel goed voorstellen dat je het af en toe moeilijk vindt. Is ook alleen maar goed als je dat aan jezelf en je vrienden toe kan geven. Zo weet iedereen waar hij aan toe is. Het is ook best wel confronterend om in je nabije omgeving steeds geconfronteerd te worden met baby's, zwangerschappen en kinderen. Sterkte meid. En ik hoop dat je ondanks je verdriet toch van ze kan genieten.

Henne, wat vervelend toch he dat jullie door die rare afspraak geen goed gevoel hebben bij het AMC. Maar heel begrijpelijk hoor. Zo'n eerste indruk is hartstikke belangrijk! Waar zijn jullie hiervoor onder behandeling geweest dan? En waar wonen jullie? Zijn er nog andere ziekenhuizen in de buurt bij jullie?

Caroline, hoe gaat het met jou? Geen last van het spuiten? Heb jij het korte protocol dat je bijna al je 1e FM hebt? Lijkt me zo lekker he dat korte protocol. Hoop dat Eindhoven dat ook doet. Waar ben jij onder behandeling? Succes alvast voor je 1e FM.

Evie, hoest met jou? Al helemaal klaar voor je poging in januari? Spannend zeg. En wat fijn dat je uiteindelijk toch nog een kans gaat krijgen. Staat je man/vriend er nu ook helemaal achter en kijkt hij er misschien zelfs ook wel al een beetje naar uit?

Wordt steeds rustiger in dit topic de komende tijd denk ik. Iedereen stroomt zo'n beetje uit. Is maar goed ook, hier moet je niet te lang rond blijven hangen ;-).

Geplaatst

Hallo Hanneke,

Wat fijn dat jullie een beter gevoel hebben bij het ziekenhuis in Eindhoven. Gelukkig geeft het aan dat het dus ook op een andere manier kan dan in AZM.

Ik zou zeggen.....volg jullie gevoel daarin!

Geplaatst

idd fijn dat jullie zo'n goed gevoel hebben nu over het ziekenhuis. Kan me voorstellen dat je dat filerijden er dan gewoon bij neemt. Zou ik ook hebben en zeg nou eerlijk, je gaat toch ontspannender je behandeling in bij iemand die wel vertrouwen in jullie heeft?

Ik geniet zeker van de boys, help ook regelmatig mee met voeden en wat huishouding. Maar hou ook zeker goed mezelf in de gaten. Ik ga voor, hoe egoïstisch het ook klinkt. Niemand heeft wat aan me als ik er aan onderdoor ga.

Het is hier idd wat rustiger nu en hopelijk blijven de meeste dames niet te lang hangen hier maar schuiven van behandeling naar wachtbankje en zwangertopic en eindigen bij geboren.

Daar gaan we allemaal voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ja maar ik wil jullie wel blijven volgen hoor, is toch raar om ineens af te haken, dat doe ik niet!

Hanneke wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij het Catharina! Kun je niet vragen of je de tussentijdse echo's in de buurt kan doen? Doe ik ook, ik heb zelfs 3 verschillende ziekenhuizen: voortraject en punctie in het Maasstad en TP in het EMC in Rotterdam, maar voor de FM's mag ik gewoon hier in Bergen op Zoom. Scheelt wel hoor, is 5 minuten ipv drie kwartier! En aangezien ik de eerste keer 4 x moest komen. Misschien kun jij het ook zo proberen?

Ik heb inderdaad het korte protocol maar ik ben bang dat Eindhoven dat niet heeft... als ik het hier goed gelezen heb. Maar goed, daar kom je snel genoeg achter toch?

Ga nu even koken, maar jullie zijn nog niet van me af hoor!

Caroline

Geplaatst

Meld me ook maar weer eens; lees nog wel met grote regelmaat, maar had langere tijd niet zo'n zin om te posten... wat te zeggen 'nog altijd pauze, nog altijd aan het uitstellen richting die 3e beslissende poging, nog altijd ups & downs'... 't begint soms als zeuren te voelen, voor mezelf. Ik hang er maar zo in rond met soms het idee grote stappen voorwaarts te zetten en soms het idee in kringetjes te draaien.

Ondanks dat ik het nog niemand heb laten weten heb ik een grote stap genomen; ik heb volgende week vrijdag (11/12) een afspraak bij m'n gynaecoloog gemaakt om de volgende behandeling te gaan plannen. Jawel!

Zal best nog even tijd over heen gaan voor ik aan de beurt ben, wordt ICSI dit keer. Ergens begin 2010 gaat 't hele circus weer beginnen.

Voelt nog dubbel: ik wil wél met het idee zwanger te worden, ik wil níet met het idee niet definitief te willen weten dat we kinderloos blijven, ik weet niet hoe ik e.e.a. met m'n werk moet gaan plannen gezien het feit dat ik zo heftig op de hormonen reageer en weet dat ik dus een tijdlang minder goed zal functioneren, ik wil begrip van m'n omgeving, maar wil vanwege het ontbreken van begrip bij sommigen ook eigenlijk niet vertellen dat we weer starten/bezig zijn, ik zie er naar uit en ik zie er tegenop... Dubbel, dubbel, dubbel.

Kop is er af, 1e afspraak staat. Heb ik binnenkort tijd om definitief naar een bep. datum toe te groeien, nog wat af te vallen etc.

Geplaatst

Hallo meiden op het wachtbankje,

Ik moet zeggen dat ik jullie kracht bewonder. Henne, witje en moon, allen weten wat een teleurstelling en pijn een mislukte poging met zich mee brengt en toch halen jullie diep adem en gaan weer verder. Dapper. Ik hoop dat zoveel hoop en kracht eindelijk eens beloond gaat worden!

Elionorac, veel succes in december.

Geplaatst
Voelt nog dubbel: ik wil wél met het idee zwanger te worden, ik wil níet met het idee niet definitief te willen weten dat we kinderloos blijven, ik weet niet hoe ik e.e.a. met m'n werk moet gaan plannen gezien het feit dat ik zo heftig op de hormonen reageer en weet dat ik dus een tijdlang minder goed zal functioneren, ik wil begrip van m'n omgeving, maar wil vanwege het ontbreken van begrip bij sommigen ook eigenlijk niet vertellen dat we weer starten/bezig zijn, ik zie er naar uit en ik zie er tegenop... Dubbel, dubbel, dubbel.

Jeetje Moon, het hadden mijn woorden kunnen zijn, wat omschrijf je het ontzettend goed. Gelukkig heb ik met werk veel begrip én veel vrije dagen zodat ik een week vrij kan nemen. De acupunctuur helpt me door de eerste weken heen, na de punctie neem ik vrij. Misschien kun je in het gesprek informeren naar een kort schema? Of had je dat al? Het scheelt je zo twee weken prikken / hormonen dus rot voelen.

Ik denk er ook hard over het niet aan iedereen te vertellen als we weer beginnen. Meeleven wil ik wel, medeleven al minder en het ontbreken van beiden is helemaal niet waar je op zit te wachten. Dan maar gewoon niks zeggen denk ik wel eens. Voor ons was het de 3e poging 'makkerlijker' omdat we wisten dat we eventueel door zouden gaan. Het was nog niet over als het zou mislukken. Hoe we daar nu in zullen staan moeten we nog afwachten.

MAAR, meid, de eerste beslissing is genomen en je hebt de stap weer gezet. Het blijft eng maar de hoop overheerst nu kennelijk de angst. En het kán, het kan echt dat hebben we hier genoeg gezien.

@Hanneke, wat heerlijk zeg dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad. Wat een opluchting! Ik zou idd dan ook overstappen, hier krijg je echte steun en eenvolmondig ja. In het AZM hou je toch altijd dat etiketje van 'psychisch' en dat werkt hoe dan ook tegen je. Hoe heette die arts trouwens? In het EMC zat een hele leuke grappige vent, we lagen op de info avond in een deuk. Hij is daar weg, zou toevallig zijn als hij nu in eindhoven zit (misschien stap ik dan ook wel over haha). Jong, donker haar, mickey mouse horloge (ja echt waar hihi).

@Sandra, goed dat je ook echt aan jezelf denkt. En heel erg goed dat je bij je vriendin hebt aangegeven hoe moeilijk je het vindt. Blijf genieten, het komt voor jullie vast ook.

Meiden, allemaal nog even een diepe zucht maar dan vooral met frisse moed weer verder. Ik vind dat we allemaal echt goede stappen aan het zetten zijn om van de pauze via behandelingen naar dat oh zo gewilde zwanger topic te komen. WE GO GIRLS!!

Henne

Geplaatst

2010 wordt gewoon een fantastisch jaar - als al deze doorzettende meiden zo aan het begin van het nieuwe jaar aan een frisse nieuwe poging beginnen, nadat onze lijven een paar maanden rust hebben gehad, dan moet het toch een keer goed komen ????

ik heb vanmiddag een gesprek/afspraak bij de Internist, omdat ik wil weten of Vitamine B12 nou wel of geen invloed heeft op zwanger worden/blijven.

Op de site van Stichting B12 tekort heb ik er toch net even iets teveel over gelezen en wel degelijk de invloed op zwanger worden/blijven, een verhoogd homocisteine (eiwit) is gelinkd aan onvruchtbaarheid, te lage waarde van B12 ook, dus tja, ik heb een B12 tekort en wil dat dan toch met spuiten proberen op te pompen zeg maar voor ik aan de IVF begin !

Ik hou jullie op de hoogte - om 2 uur heb ik de afspraak !

Evie

Geplaatst

FF snel : maandag bloed prikken op van alles en nog wat, o.a. op zaken welke onderzocht worden in het Radboud (Nijmegen) en wat wel 4 tot5 weken kan duren voor we de uitslag weten ...... maar goed, maandag weten we de huidige stand van zaken weer.

Evie

Geplaatst

Spannend Evie. Vraagje: hoe hoog is jouw B12 dan? Die van mij was ook iets te laag maar het ziekenhuis wilde er absoluut niks van weten dus ik heb het los gelaten maar ben wel eens benieuwd wat ze bij jou zeggen. Heb er ook al ruzie met mijn ha over gehad! Die zei dat mijn klachten en onvruchtbaarheid daar niet door konden komen. Ik zo uhh ben niet onvruchtbaar mijn partner is onvruchtbaar. Foutje..!! Ben echt al een paar keer tegen een muur aangelopen hiermee dus nogmaals ben heel benieuwd hoe ze bij jou reageren! Succes!

Geplaatst

Bij mij reageerde het ziekenhuis ook eigenlijk niet opmijn vraag over dat vit b12 gebeuren. Mijn huisarts echter nam me wel heel serieus.

Geplaatst

Haai Esther,

Hoe is het nu met je meid? Ik hoop dat het goed met je gaat! Weet dat ik vaak aan je denk! En heb ontzettend veel respect voor de manier waarop je hiermee omgaat! Ondanks dat immense verdriet toch zo krachtig kunnen zijn, zou het je niet nadoen! Heel veel sterkte nog voor de komende tijd. En wat fijn dat je hier nog blijft rondhangen, we zouden niet zonder je kunnen hoor!

Nog een vraagje: krijg jij die injecties nog steeds eigenlijk? En voel jij verschil?

Geplaatst

hee meis,

nou...ik ga biechten...

Ik had de huisarts beloofd dat ik zelf 1 keer in de twee maanden zou spuiten. Ik heb alles in huis. Maar ik kreeg, na die stootkuur van afgelopen zomer, zo'n vervelende huid. Was helemaal van slag af. Nu is het weer helemaal okido hoor maar het heeft toch wel tot begin oktober geduurd. Baalde ik van. Wat dat betreft word ik heel onzeker hoor. Ik durf dus eigenlijk niet meer. Ben bang dat het weer zo gaat. Zal vast wel niet aangezien ik nu maar 1 spuit hoef te zetten per twee maand maar toch...

Ik doe het in januari wel weer. Ik merk dat de 'noodzaak' er ook af is voor me. Ik deed het in eerste instantie allemaal voor het 'goede doel' nl zwanger raken. Dat valt nu weg. Met mijn schildklier tabletten gaat het net zo. Smokkel ik ook wel eens mee. Fout hé!

Ik moet wel zeggen dat ik me superfit voel in vergelijking met het afgelopen jaar. Ik denk dat dit idd ook te maken heeft met die vit.b12 injecties hoor en natuurlijk met het stoppen van die hormonen enzo.

En verder gaathet goed met me hoor! Af en toe een flinke dip maar over het algemeen geen klagen. Het is heerlijk te weten dat het voorbij is. Achteraf gezien vond ik het allemaal enorm heftig en emotioneel. We genieten samen van heel veel dingen. Ik schreef het ook al in mijn eigen topic...iedereen doet het op z'n eigen manier!

En wat dat rondhangen betreft...ik kan jullie niet loslaten hoor! Ben veelste nieuwschierig hoe het met jullie allemaal is. Ik hoop zo voor je dat 2010 jullie jaar gaat worden meiden!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb zojuist de orthomoleculair arts waar ik al sinds mijn 15e onder behandeling ben gesproken. Ze had bloeduitslagen binnen. Een aantal opvallende resultaten:

- tekort aan vit D: belangrijke vitamine voor zwanger worden.

- schildklierwaarde aan de lage kant: goed werkende schildklier belangrijk voor zwanger worden.

- en nog een waarde te hoog wat normaalgesproken door de pil kan komen maar bij mij waarschijnlijk door de ivf hormonen. Hiervoor moet ik meer vit. E en B6 binnenkrijgen. En jullie raden het al: die zijn belangrijk voor zwanger worden.

Hoewel de oorspronkelijke oorzaak natuurlijk niet bij mij ligt, moet ik wél ons embryootje vasthouden. En daar zijn al deze dingen superbelangrijk voor. Ik krijg nu aanvullingen voorgeschreven, ruim op tijd voor een evt. volgende icsi. Nu maar hopen dat dit dan net het zetje is dat we nodig hebben!

Groetjes,

Henne

Geplaatst
Hey meiden,

Ik heb zojuist de orthomoleculair arts waar ik al sinds mijn 15e onder behandeling ben gesproken. Ze had bloeduitslagen binnen. Een aantal opvallende resultaten:

- tekort aan vit D: belangrijke vitamine voor zwanger worden.

- schildklierwaarde aan de lage kant: goed werkende schildklier belangrijk voor zwanger worden.

- en nog een waarde te hoog wat normaalgesproken door de pil kan komen maar bij mij waarschijnlijk door de ivf hormonen. Hiervoor moet ik meer vit. E en B6 binnenkrijgen. En jullie raden het al: die zijn belangrijk voor zwanger worden.

Owwww? Zijn/Worden die dingen dan nooit gecontroleerd bij de onderzoeken?

Geplaatst
Bij mij reageerde het ziekenhuis ook eigenlijk niet opmijn vraag over dat vit b12 gebeuren. Mijn huisarts echter nam me wel heel serieus.

Ik weet precies wat je bedoelt. Bij mijn vraag of ze de vit B12 bij mij wilde checken werd daar heel afwijzend op gereageerd waarop ik daarna mijn huisarts heb gevraagd dit bij mij te checken. Gelukkig wilde ze wel meewerken en kwam er inderdaad niks naar voren waaruit bleek dat ik een tekort heb maar toch ....

Je zou toch denken dat een ziekenhuis ook voor de zekerheid dit soort dingen checkt.

Geplaatst

Probleem is dat veel artsen / gynaecologen van mening zijn dat dit soort dingen niet bewezen van invloed is. Vitaminegebrek wordt nog lang niet als een serieus probleem gezien. Moe? Alles wordt getest behalve B12. Daar moet je heel vaak zelf mee komen.

Dat het invloed zou hebben op zwanger worden is helemaal nog veel te vaag en alternatief. En zolang het bij de grootste groep toch goed gaat? Dat is wat ik bedoel met de 'luiheid' van artsen. Met ivf worden nu al slagingspercentages behaald die de spontane kans evenaren. Waarom dus nog meer moeite doen?

En er wordt nu wel steeds meer onderzoek gedaan naar innesteling, maar het zal nooit zo zijn dat van de groep waarbij ivf steeds mislukt (bijna) alle vrouwen een B12 tekort hebben, of een vitamine D tekort, of een minder goed werkende schildklier. Huisartsen hebben dit herhaaldelijk bij mij getest, soms was het op het randje, maar altijd 'binnen de marges'. Dus hoeft er niks te gebeuren. De ivf artsen komen niet eens op het idee dat het bij mij aan zoiets zou kunnen liggen. We hebben een goed embryo en verder gewoon pech dat het niet innesteld. Jammer dan.

Ik hoop heel erg dat over tien jaar hier heel anders over wordt gedacht. De behandelingen zijn duur, belastend en er is steeds meer vraag. Ze moeten dus wel meer na gaan kijken vóór ze beginnen. Soms word ik er best kwaad om dat alle soa's elk jaar getest moeten worden, maar dat naar dit soort dingen dus niet gekeken wordt. Hormonen en geslachtsziekten is het enige wat ertoe doet blijkbaar. Tja...

Geplaatst

Ik denk niet dat je alles zo zwart/wit kan zien. Als "gewone" mensen zwanger worden kan er ook een tekort zijn aan bepaalde vit. maar dat weet natuurlijk niemand. Je lichaam is nooit helemaal in balans volgens mij, mede door invloeden van buitenaf. Je eetpatroon/ slaappatroon en weet al wat meer zullen er ook invloed op hebben.

Natuurlijk ga je overal achteraan als het zwanger worden niet lukt, kijk alleen wel uit dat het geen heksenjacht gaat worden. Zo kan je nooit "ontspannen" de behandeling in, als dat al mogelijk is.

Ik voel zoveel kwaadheid als het over vitamines gaat hier op het forum. Er zijn tal van dingen die nodig zijn om zwanger te worden/blijven, dat het echt niet alleen van de vitamines afhangt.

Geplaatst

Dat is idd heel frustrerend, als je vraag of je verzoek om iets te onderzoeken niet serieus wordt genomen of duidelijk beantwoord wordt.

Tenslotte moet er een wisselwerking zijn tussen arts en patiënt, en meedenken wordt niet altijd gewaardeerd, dat is jammer.

Geplaatst

Natuurlijk is het niet zo zwart wit en spontaan worden rokende, dikke, magere, ongezonde, verslaafde, gestressde vrouwen allemaal zwanger. Maar je krijgt / hebt met ivf vaak maar drie kansen. Die wil je optimaal benutten. Van sommige vitamines e.d. is het bekend dat een tekort voor miskramen en / of afwijkingen kan zorgen. Waarom screen je dat dan niet voor je aan die dure en belastende behandelingen begint? Dat zou toch alleen de succeskans vergroten? Het is natuurlijk niet het enige, maar het kan wél helpen. Ik vind het gewoon enorm jámmer dat dit zo weinig aandacht heeft. En als ik eenmaal op de barricade ga staan.... :toothy3:....

Maar ik ben ervan overtuigd dat het wel komt in de toekomst hoor. Mijn moeder hoefde ook geen foliumzuur te slikken toen ze zwanger was, terwijl dit nu een volkomen ingeburgerd advies is.

En verder: je kunt zelf heel veel opvangen door eens uit te zoeken waar bepaalde vitamines in zitten. Lees bijvoorbeeld 'the truth about food' of 'wat je eet ben jezelf'. Zo kun je met het aanpassen van je eetpatroon ook al veel bereiken!!

Tot slot ook nog even een positieve opsteker dan voor de gyn. die mijn vriend foliumzuur en zink adviseerde toen het zaad na koorts dramatisch slecht was. Het heeft echt enorm geholpen. Ze zei er dan wel bij dat het niet wetenschappelijk bewezen was, maar ze liet het ons in ieder geval proberen. Dát zou ik heel graag vaker willen zien. :good1:

Geplaatst
Natuurlijk is het niet zo zwart wit en spontaan worden rokende, dikke, magere, ongezonde, verslaafde, gestressde vrouwen allemaal zwanger. Maar je krijgt / hebt met ivf vaak maar drie kansen. Die wil je optimaal benutten. Van sommige vitamines e.d. is het bekend dat een tekort voor miskramen en / of afwijkingen kan zorgen. Waarom screen je dat dan niet voor je aan die dure en belastende behandelingen begint? Dat zou toch alleen de succeskans vergroten? Het is natuurlijk niet het enige, maar het kan wél helpen. Ik vind het gewoon enorm jámmer dat dit zo weinig aandacht heeft. En als ik eenmaal op de barricade ga staan.... :toothy3:....

Maar ik ben ervan overtuigd dat het wel komt in de toekomst hoor. Mijn moeder hoefde ook geen foliumzuur te slikken toen ze zwanger was, terwijl dit nu een volkomen ingeburgerd advies is.

En verder: je kunt zelf heel veel opvangen door eens uit te zoeken waar bepaalde vitamines in zitten. Lees bijvoorbeeld 'the truth about food' of 'wat je eet ben jezelf'. Zo kun je met het aanpassen van je eetpatroon ook al veel bereiken!!

Tot slot ook nog even een positieve opsteker dan voor de gyn. die mijn vriend foliumzuur en zink adviseerde toen het zaad na koorts dramatisch slecht was. Het heeft echt enorm geholpen. Ze zei er dan wel bij dat het niet wetenschappelijk bewezen was, maar ze liet het ons in ieder geval proberen. Dát zou ik heel graag vaker willen zien. :good1:

Een tijdje geleden hebben wij, op jouw aanraden Henne, ook 'The truth about food' gekocht en sindsdien is mijn vriend ook foliumzuur en zink gaan slikken. En het werkt inderdaad!!! En dan kan het wel zijn dat het niet bewezen is (waarom niet, geen onderzoek naar gedaan?!), maar wij en ook het VU hebben wel degelijk resultaat gemerkt.

Waren er maar meer artsen zoals jouw gyn.

Geplaatst

Nou heb ik het een paar keer gelezen, met name over zink... Hoeveel moet ie dan slikken? Ik ging namelijk op een potje zinkpillen kijken en vervolgens op multivitaminen en daar zit evenveel zink in, vandaar dat ie nu elke dag een multi slikt. Zou dat voldoende zijn?

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden