Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Henne, ik zie dat je weer begonnen bent, goed hoor! Hoe gaat het? Ben benieuwd naar je eerste FM...

Ik ga misschien nog een maand langer pauze houden. Er zijn wat dingen in ons leven nu die toch wel stress kunnen opleveren dus ik weet niet of ik er over een kleine 3 weken wel klaar voor ben... Waarschijnlijk wordt het dus pas weer juni voor mij.

Iedereen succes!!

Caroline

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Caroline, ja ik ben id alweer bijna een week aan het spuiten. Ben erg benieuwd naar morgen.

Extra stress tijdens een poging is niet erg welkom nee. En uiteindelijk, wat is dan een maand? Wij hebben nu bijna een jaar pauze gehad. En ik heb er geen spijt van. Oke, ik was wel rustiger toen bleek dat ik geen verhoogd FSH of verlaagd AMH had, wat ze in het emc suggereerden. Daardoor kon ik ook makkelijker denken 'die paar maanden maakt ook niet uit'.

Kijk vooral wat voor jullie zelf een goed moment is!

Hoe is het met de andere pauzemeiden?

Geplaatst

Hier ook eigenlijk een pauze af meisje. Sinds vanmorgen weer aan de ovu testen die uiteraard nog negatief was. Is op zijn vroegst woensdag of donderdag pas positief, maar ja toch weer wat actie zeg maar.

Volgende week tp van cryo('s) als de ontdooiing goed verloopt. De spanning loopt weer op, toch niet echt zin in maar ja anders komt van uitstellen afstellen en we willen deze kans nog grijpen voor de zomer.

caroline wat balen dat je prive nu stress hebt, alsof jullie nog niet genoeg stress hebben gehad. Sterkte, ik hoop dat het allemaal snel weer in rustig vaarwater komt en jullie weer uitgerust en stressvrij (alsof dat kan) kunnen beginnen.

Henne ben benieuwd of het deze keer een mooi aantal follikels groeien!!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Henne en Witje, ik wil jullie even laten weten dat ik bijna de blaren op mijn duimen heb staan voor jullie; heel veel sterkte en ik weet niet via welke topic ik jullie kan volgen maar hou ons hier ook op de hoogte ?!?!?!?!?!?!

Ik heb vandaag bloed laten prikken (FSH), en ga zo bellen met het ziekenhuis voor een afspraak eind volgende week. Wie weet wat er nog uit komt als we daar samen aan tafel zitten bij die arts.

Ik hou jullie op de hoogte !

liefs, evie

Geplaatst

Volgens mij is dit prima. Wacht ik ga even kijken.... het mijne was dik twee jaar geleden bij de eerste onderzoeken 8 en dat was goed. Anders even inbreken bij het topic verhoogd FSH, die meiden weten het op de kop af.

Geplaatst

Hallo Evie

8,6 is goed hoor, in het boek van Zita West over vruchtbaarheid staat het volgende

6-8 goed

9-10 redelijk

11-13 verminderde reserve

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo meiden

ik kom me uiteindelijk toch maar hier aansluiten...

vreemd om met gemengde gevoelens hier plaats te nemen maar we weten waarvoor!!!

Ik moet zeggen dat het behoorlijk heftig is om hier weer namen tegen te komen die ik ook al trof toen ik net op dit forum kwam, zoveel meiden die ieder hun eigen historie hebben maar vooral ook een enorme kracht!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Ik wens je alle sterkte toe meiske74, je zult het nodig hebben.

Ik zie regelmatig jouw reacties en ik vind je heel erg sterk. Ik ken je niet, maar ik heb wel het gevoel dat jij (en je partner) hier goed uit gaat komen, en dat je snel weer richting een zonnige toekomst kunt kijken.

Groet

Lisette

Geplaatst

Babeth jij bezit over diezelfde kracht meid. We hebben idd allemaal ons eigen rugzakje mee. De ene zit wat voller dan de andere. Volgens mij moet je ook wel een enorm karakter en doorzettingsvermogen hebben om dit hele traject zo lang vol te kunnen houden. Dus zie daar hoe geweldig we zijn :toothy4: (moest ff onszelf een hart onder de riem steken)

Ik ben te volgens op het wachtbankje mei. Hopelijk morgen of donderdag een positieve ovu-test en dan bellen. Hopelijk 3-4 of 5 mei dan tp van 1 of 2 van onze emmys en weer wachten..................................

Maar in de tussentijd heb ik het enorm druk met van alles. De 2-ling van vriendin gek knuffelen en wandelen met hun en hun hondje. De verkoop van ons huis, staat sinds gisteren op internet ( www.brandax.nl , Chrysantstraat in Terneuzen) en dromen over de bouw van onze nieuwe woning......... in een kinderrijke buurt dus hopelijk komt het er nog van...........

Groeten en geniet van het mooie weer zolang het kan, hier schijnt al weer de zon

Geplaatst

Evie zoals beloofd hier een up date.

Ik heb zondag de tp. Vanmorgen was de positieve ovu test. Dus weer spannende tijden voor ons.

Ik ga dus de pauze meisjes verlaten................ Ik ga me in het topic wachtbankje mei voegen en dit topic laten voor de echte pauze dames.

Niet vervelend bedoeld maar ik hoop hier niet meer terug te komen....... maar wil jullie wel in een ander topic tegenkomen!!!!!! uitgerekend in........ bijvoorbeeld.

Liefs

Geplaatst

Sandra daar sluit ik me bij aan. Ik heb zondag of maandag de punctie, dus als alles goed gaat kan ik 5 of 6 mei plaatsnemen op het wachtbankje van mei. Het was hier gezellig, maar ik wil me hier niet meer hoeven melden! (blijf jullie natuurlijk wel volgen hoor!)

groetjes,

Henne

Geplaatst

Witje, wat fijn dat je verder kunt met je behandeling. En hopelijk nu met goede afloop.

Ik ga nu even pauze nemen. Mijn laatste cryo-behandeling is vanmorgen mislukt en ik ga in oktober verder. Drie terugplaatsingen in vier maanden, dus 3 keer 2 wachtweken is erg veel geweest. Resultaten in het lab waren goed en het is me vies tegengevallen dat geen enkele emmie is blijven plakken. Daarm neem ik nu even pauze, rust. Eerst ga ik van de zomer genieten, het sporten weer oppaken en in het najaar fit de volgende poging in.

Geplaatst

Chris wat ontzettend balen zeg. Pauze is helemaal niet erg. Probeer er toch van te genieten als je verdriet wat gezakt is. Mijn lange pauze heeft ons toen zo goed gedaan.

Sterkte en succes!!!!

Geplaatst

Henne en Sandra, ik wil jullie hier niet meer zien!! :biggrin:

Chris, sterkte met verwerken en bijkomen (lekker de zomer in zonder hormonen) en in het najaar met goeie moed weer verder.

Caroline

Geplaatst

Dank voor de steun. Ik ga ook zeker proberen te genieten. Nu meteen doorgaan met een volgende poging zou ook niet goed zijn. Fysiek kan ik het wel aan, maar mentaal denk ik niet. Eerst maar eens een zomervakantie boeken. En voor je het weet, is het al weer zover. Tijd gaat snel.

Geplaatst

Henne en Witje, heel veel sterkte.

Ook de anderen die na de pauze weer van start gaan; ik hoop dat jullie droom werkelijkheid zal worden, na korte of langere tijd.

Ik neem definitief afscheid, weet nog niet hoe, maar het zal moeten. Vriendlief wil niet meer verder, hij vindt het goed zo, met z'n drietjes, is gelukkig zo, en wil niet koste wat het kost proberen er nog een kindje bij te krijgen. Hoe ik mijn gevoel daar in aan moet passen, de tijd zal het leren. Volgende week eerst maar eens een gesprek bij de huisarts aangevraagd want volgens mij kom ik hier zelf of komen wij hier samen niet uit.

Soms weet ik met mijn gedachten heel goed dat we gelukkig zijn met z'n drietjes, noem alle praktische zaken maar op. Mijn gevoel zegt alleen heel iets anders en hoe die twee ooit weer samen op één spoor komen te staan, ik weet het niet.

Ik weet ook heel goed dat het niet zo moet zijn dat mijn verlangen naar een tweede kindje onze relatie naar de kl** moet brengen. Dan heb ik straks een super kind zonder papa en uberhaupt al geen broertje/zusje erbij. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Maar die relativering wordt soms toch weer overstemt door mijn wens naar dat tweede kindje en dat is behoorlijk k**.

Ik zal dit forum nog wel niet los kunnen laten - en zal dus zeker mee komen lezen bij iedereen. En hopelijk een aantal van jullie (liefst allemaal !!!!) over een poosje feliciteren met jullie grootste wens !!!!!!!!!!!

Dikke knuffel voor iedereen, Evelijn

Geplaatst

Hoi Evelijn,

Wat een moeilijke situatie dat jij nog wel een door wil, maar je vriend niet. Misschien is het goed om dit met een psycholoog of een relatietherapeut te bespreken als jullie er samen niet uitkomen. Ik vind het wel knap van je dat je al een afspraak hebt aangevraagd bij je huisarts. Het is wel belangrijk dat jullie beiden er achter staan om te stoppen of niet. En moet je wel willen om er een twistpunt van te maken in de relatie? Een scheiding om deze reden zou toch erg zonde zijn. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

Geplaatst

Evelijn wat een triest nieuws. Ik had zo voor je gehoopt dat de uitslag van de fsh voor je vriend een reden zou zijn om nog een keer te proberen. Helaas is dat niet zo. Ik denk dat je er verstandig aan doet om hulp te zoeken bij het verwerken en uitpraten hiervan. Want natuurlijk kun je er heel reeel over denken hoe het wel en niet 'zou moeten', maar gevoel is een raar iets en laat zich helaas niet dwingen. Ik wens jullie onwijs veel sterkte samen!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hoi Evelijn,

Dit is niet wat we hier hadden willen lezen natuurlijk, ik sluit me bij Henne aan...

Heel veel sterkte!

Caroline

Geplaatst

Hallo Evelijn

wat moeilijk om hier te lezen wat jullie besloten hebben, lijkt me zeer moeilijk om hier op de juiste manier mee om te gaan, niets is zo belangrijk als je gevoel,lijkt me dan ook extra moeilijk om je hierbij neer te leggen.

Heel goed dat je een gesprek aangaat en dat je het goed wil afsluiten, je wilt niet doorgaan ten koste van maar het stoppen met moet ook niet ten koste gaan van jullie relatie.

Heel veel sterkte saampjes meid!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Evelijn, ik weet gewoon niet wat ik zeggen moet. Lijkt me echt ongelooflijk zwaar voor je/jullie. Heel veel sterkte en kracht toegewenst!!!

Liefs

• 3 weken later...
Geplaatst

Hier ben ik dan weer. Had gehoopt hier niet meer te hoeven komen.

Al onze vergoede pogingen zijn op.......... 12 juli hebben we een gesprek met de professor en aan de hand hiervan besluiten we nog 1 poging zelf te betalen of dat we definitief stoppen. Het doet pijn dit op te schrijven. Wij hopen niet kinderloos door het leven verder te moeten, maar als het niet lukt dan houdt het een keer op.

Ben zo bang, die grens komt steeds dichterbij.

Zucht...... het blijft oneerlijk dat sommige niet willen en toch zwanger raken en anderen willen zo graag en daarbij lukt het niet.

Sterkte allemaal met wachten, zoals wij ook weer moeten doen.

Geplaatst

hallo Sandra,

Bij het lezen van je berichtje lopen de rillingen over mijn rug, ik begrijp het volkomen dat je angstig bent!!!! ik hoop dat jullie een goed gesprek hebben in juli en ik hoop dat jullie te horen krijgen dat het wel degelijk zin heeft en dat jullie het zowel mentaal als financieel kunnen opbrengen!!!

lieve groet,

Babeth

Geplaatst

Lieve Sandra,

Ik vind het zo erg voor jullie dat het weer niet gelukt is, had zo gehoopt je hier niet meer te zien! Ik hoop dat jullie een goed gesprek hebben en wil je succes wensen met jullie besluit, maar volgens mij komt de strijdlust wel weer terug.

Sterkte!

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden